/spanien/barcelona/forum/1507.aspx/spanien/barcelona/forum/1507.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ali G
2015-12-18 21:42
@Neymar N11:

Fast då har vi fortfarande Pique, Batra, Mascerano och Vermaelen som mittbackar. Sen har vi mittbackstalangen Rodrigo Tarin som knackar på dörren. Laporte är långsam och gör väldigt många misstag, som bäst kommer han upp på Vermaelen nivå och Hans utköpsklausul ligger på 50M. Nej tack till honom!
Barcelona the cameroonians
2015-12-18 21:27
Ja, det var vad som sas då. Det senaste är att parterna närmat sig och att ett fyraårigt avtal om €60 miljoner/år plus en sign-on bonus på ytterligare €15 miljoner ligger klart för underskrift. Bartomeu vill gärna ha det klart innan transferfönstret stänger i januari så att se kan använda bonusen för att agera med köp om en eventuell lånedeal inte kan genomföras. Angående Nike säger mer insatta personer att de kan producera fram nästa säsongs tröjor så sent som mars, så det är ingen avgörande faktor längre.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Den vise mannen
2015-12-18 21:01
The Cam Hur går det med vårt sponsoravtal? Jag har för mig att du nämnde att Nike gav respit till sista november. Där efter var det tvunget att vara klart pga att Nike skulle kunna hinna producera fram nästa års tröjor i tid.
Barcelona Neymar N11
2015-12-18 20:13
Bartomeu (president): "Next summer we can spend 60 million, plus what we get for players we sell." [l'esportiu] Om detta stämmer så måste vi gå för Laporte under sommaren och det är ett måste. Ut med Matheiu in med Laporte.
Barcelona the cameroonians
2015-12-18 19:43
Intressant att dem här nye brassen som Barcelona lånar med köpoption på €7 miljoner (värderad till €250.000) har en agent som spelat futsal i Barça och var en nyckelperson i värvningen av Ronaldinho. Mer intressant är dock att denna agent, Vitor Leal, startade ett företag för mindre än tre månader sen, och nu är återigen en brasse på tapeten i en affär som verkar lika skum som den med Douglas. Jag hoppas att detta inte är något annat än en slump och inte en ny traffic-affär med pengatvätt i bakgrunden.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-18 19:18
Vad tycker ni om Peps år i Bayern? Lyckades han nere i Tyskland eller inte?

Han vann ju 3 raka ligatitlar vilket får ända ses som godkänt. Men i Cl tycker jag han faila rätt grovt i åtminstone 1 av semifinalerna. Jag tycker ändå Pep och Bayern gjorde en rätt så bra match mot oss jag kan inte se vad dom hade kunnat göra mer egentligen.

Semifinalen mot Real var ju en taktisk kollaps framför allt matchen nere i Munchen. Nere i Bernabeu spelade man åtminstone bra,
Barcelona Barcelonistas
2015-12-18 18:17
Douglas är ju helt värdelös men han spelar åtminstone inte vilket gör det hela rättvist. Ska vi prata orättvist så har vi ju Lord Marlboro som får spela trots att han är den sämsta mittbacken någonsin i klubben.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-18 18:16
[QUOTE=neymar JR]Sluta nu, han må kanske inte vara en fantastisk spelare men nu är han en i laget. Varför skall man håna honom som brutalt? Hey fortfarande en bättre högerback än arbeloa :) [/QUOTE] Ja, han är bättre än Arbeloa iallafall hehe :)
Barcelona neymar JR
2015-12-18 18:12
Sluta nu, han må kanske inte vara en fantastisk spelare men nu är han en i laget. Varför skall man håna honom som brutalt? Hey fortfarande en bättre högerback än arbeloa :)
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-18 18:09
Suarez: "To whom I dedicate the win? To all those who weren't there. Leo, Ney, Douglas..." Douglas ??????
Barcelona Fuerza
2015-12-18 17:44
@Vampíro:
Barcelona föredrar att värva spelare under somrarna när kassan tillåter. Vi är inte i desperat behov av en extra anfallare. Däremot är vi i desperat behov att låna ut Munir och ge Sandro en ärlig chans istället. Vad hände med Adama Traore och Dongou? När ska de få chansen? När de fyllt 30 eller? Känner att klubben är lite väl hård mot mörkhyade spelare. Call me an idiot. Gumbau & Co får chansen direkt utan att ha bevisat något liksom.
Barcelona Vampíro
2015-12-18 17:14
Atléti ser alltså ut att kunna knyta till sig Augusto från Celta. Tiago blir skadad och vips de ser ut att kunna fixa en ersättare direkt. Meamwhile Barça rotar i soptunnan för att möjligtvis, kanske, eventuellt, kunna få någon på lån.
Barcelona enkos
2015-12-18 16:44
Det skulle bli skönt om Messi sänkte River Plate och tysta sina hatare i hemlandet framför allt journalister. .
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2015-12-18 16:12
Katalano

håller absolut med dig=). ska bli intressant o se vad priset blir haha.

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-18 16:12
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Så skönt att höra. Det viktigaste är att han får spela igen i FC Barcelona. Om det är ödet kommer han nå A-laget i snar framtid.

Det jag kan konstatera är att spelare som S.W.Lee förtjänar verkligen att slå sig genom A-laget. När en talang som honom tackar nej till alla klubbar och stället åker på Exil bara för att få spela i Barca igen en dag. Då har den spelaren visat sina rätta färger. Inte för att jag skulle bli arg om han fick till någon annan klubb i den åldern då han behövde som mest speltiden.

2015-12-18 16:06
@DM1982:

Sant som de säger, resten är historia.

Det var det jag syftade på. Minns att jag var emot att Messi och Neymar förlängde sina semester dagar medan alla vara tillbaka. Om jag minns rätt så deltog inte ens Messi en enda träning med laget. Men, men som de säger, resten är historia.

Det jag tänker på inför nya året är att Messi kom tillbaka från jobbig skada för några veckor sen. Han behöver verkligen hitta sin rytm igen. Han behöver verkligen komma i form så att han hjälpa till laget som Neymar och Suarez när de pressar eller jobbar hem.

Har haft lite överseende med honom sen han kom tillbaka för att han får inte stressa fram. Jobbigt att se hela laget pressa, stressa, löpa för att öppna passningar, ytor medan Messi suger på tummen på planen. I slutändan är Messi ändå Messi. Men, men man väntar på att han börjar hänga med det höga tempot laget har spelat med när han var borta.

Saknar också när Messi deltog kontringarna med Suarez och Neymar. Senaste matcherna har han parkerat sin arsle på mitten och begärt att få bollen på fötterna. Han är fortfarande rädd att åka på någon skada. Hoppas spärren släpper snart.

Barcelona Barcelonistas
2015-12-18 16:02
Va hände med brassen kerrison som vi värvade men som aldrig ens spelade 1 match i Barca?
Barcelona Katalano
2015-12-18 15:53
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Har en fin teknik, men i övrigt så visar han inga egenskaper i denna video som gör honom intressant. jag ser inga snabba löpningar, inget spelsinne som står ut i mängden etc. Alla dribblingar han gör är i princip stillastående också. videon kanske inte gör rättvisa men jag såg inget speciellt alls i honom.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-18 15:53
Är Robert en stortalang eller är det bara en till skum värvning som Douglas?
Barcelona enkos
2015-12-18 15:36
@enkos:

Lägg till Betis så spelar vi 7 av 8 kommsnde matcher i Barcelona. . Det här är ju perfekt för de som vill åka till Barcelona i januari och se flera matcher på plats då det blir matcher var tredje dag
Barcelona A good coach is everything!
2015-12-18 15:35
LE har tyvärr inte den feelingen att han låter Lee får spela några strö matcher!! LEs svaghet är att han inte ser skillnaden på potentiella klass spelare och vanlig spelare ..
2015-12-18 15:33
Robert! här mina vänner youtube scouta lite haha
2015-12-18 15:29
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

ja det får han=) jag hoppas verkligen lucho tar ett snack med killen o visar att barca tror på honom. killen valde att stanna o kriga. tillskillnad från många katalaner. snälla LE ge killen en framtid. han förtjänar det inte MUNIR!
Barcelona enkos
2015-12-18 15:28
Det var som jag gissade Espanol i cupen alltså.. ja nu blir det så att vi kommer spela 6 av 7 matcher i januari i Barcelona. . Skönt för spelarna att slippa resa..
Barcelona DM1982
2015-12-18 15:26
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Syftar på matchen mot osasuna när Barca åkte på torsk. Bänkade inte Lucho dem två för att de förlängde sin semester och hann inte träna med laget förutom Neymar en dag? Blandar jag ihop nu? [/QUOTE] Syftar du på matchen mot Real Socidad förra säsongen? Jo, de bänkades efter deras förlängda semester men resten är, som man säger, historia. Den här säsongen kommer de inte hinna åka till Sydamerika på semester, uppehållet är minimalt i ligan.
Barcelona Barca4life98
2015-12-18 15:25
"Robert" ska tydligen börja i B-laget och träna med A-laget.
2015-12-18 15:18
På tal om talanger.

Får Seung W Lee spela i januari ?

Barcelona Vampíro
2015-12-18 15:18
Bartomeu (president): "I've been told the coach wants a forward in January. If we sign someone, it'll be on loan with a buy option." [sport] Getafe Life.
2015-12-18 15:17
@Barcelonistas:

han är ganska grym på fm haha. men jag såg ett youtube klipp på killen får nån vecka sen faktiskt. bra teknik. hittade klippet kolla=)

(säger inte att han kommer lyckas. men tror han blir bra bänkis. alltså bättre är dogge:D
Barcelona Barca4life98
2015-12-18 15:15
Barcelonistas Enligt det jag har hört ska han vara en "supertalang" vad det nu innebär. Tydligen har vi haft koll på honom länge...
Annons: