/spanien/barcelona/forum/15065.aspx/spanien/barcelona/forum/15065.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-06-30 11:58
Argentina, utan tvekan. Ja visst, stundtals så saknar de organisation och spel, men jag är väldigt förtjust i deras naiva "skolgårdsfotboll".

Om Argentina och Spanien möter varandra i en eventuell semifinal så är det "Win-win" för mig, vilket lag som än går vidare kommer jag att bli glad.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-30 11:51
Både Sport och EMD skriver idag att det finns en chans att Touré kanske stannar kvar i Barcelona trots allt.

Hans agent Seluk vill träffa Rosell för att diskutera ivorianens framtid och om klubben och Pep inte lyckas övertala Yaya till att stanna så får Barça och City omförhandla övergången. Den tidigare överenskommelsen på 30 miljoner plus 2 blev ogiltig för två dagar sedan.

Med tanke på hur tongångarna har låtit de senaste veckorna skulle det förvåna mig mycket om nu Touré fortsätter i Barcelona den kommande säsongen. Jag skulle gissa på att han lämnar till slut ändå.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 11:26
Efter att ha läst Mojitos inlägg är jag nog beredd att tänka om. Xavi och Puyol skulle jag verkligen unna ett VM-guld, just för lång och trogen tjänst. Tänk att få avsluta karriären med ett EM och VM-guld så tätt inpå. Hur stort som helst.

Don Pelayo

Villa är snuskigt bra nu och då spelar han ändå ute till vänster. En som är lyrisk dessa dagar är Laporta som menar att Villas marknadsvärde skjutit i höjden med ytterligare €20m förutom de 40m man värvade honom för. :)
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-06-30 11:13
Hade det stått mellan Argentina och Spanien väljer jag sydamerikanerna naturligtvis. Det gör jag i varenda VM.

Det hade dessutom varit episkt att se Maradona lyfta VM-bucklan som förbundskapten. Men en spansk triumf hade även det gjort mig glad, med tanke på att de spelar en rolig fotboll.

Win-win situation som jag ser det.
Spanien Don Pelayo
2010-06-30 10:32
Ämne: Har alltid undrat va....
Frågan vem man håller på mer av Argentina/Spanien är ganska intressant eftersom den är avslöjande på om huruvida man håller på laget eller en enskild spelare. Barcas bästa individuella spelare finns i Argentina medan Barcas själ representerar Spanien. Det skall till en MYCKET god anledning att svara Argentina med andra ord.

Så, låt höra.

David Villa. Mamma mia vilken spelare. Han lyckas alltid överträffa mig. Om jag trodde han var bra innan så blir han efter varje match "bättre".

Barca kan skatta sig lyckliga att man signade honom innan VM. Var skall detta sluta?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-06-30 09:31
Egentligen unnar jag Xavi & Puyol ett VM-guld mer då detta förmodligen är deras sista VM.

Messi kommer att ha chansen igen om 4 år, och då är jag övertygad om att Argentina kommer ha ett mycket bättre lag också.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 09:06
Sjutton | Milanista

Messi och Argentina helt klart. Dels för Messis skull och dels för att det vore hur coolt som helst om Maradona vann VM även som förbundskapten precis som Beckenbauer har gjort. Spanien följer jag självklart mest för alla barcaspelares skull, men några jättekänslor har jag inte för dom. Självklart skulle det inte på något sätt störa mig om de gick och vann hela skiten. Jag skulle vara glad för deras skull.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-06-30 06:22
Frodo

Ja men nu menar jag OM de spelade final så. Hehe då vet jag! Hoppas jag får fler svar ;d
Barcelona Frodo
2010-06-30 05:55
Sjutton | Milanista

Spanien och Argentina kan inte mötas i finalen. De kan bara mötas i en eventuell semifinal.

Svaret på din fråga är Spanien för min del. De har åtta barcaspelare i truppen medan Argentina har en. Dock skulle det inte vara helt fel att se Argentina och Messi vinna VM. De har spelat en positiv fotboll och när man ser en skyttekung som Diego Milito jubla på bänken när hans anfallskollegor gör mål tyder det inte på annat än en stark laganda i det laget.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-06-30 05:12
Jag har en fråga här och vet att de flesta av er kommer vara ganska splittrade här.

Eftersom ni alla är Barca fans så älskar ni laget mest men Xavi och Messi är något speciellt för er och det vet jag. Messi är en av världens bästa spelare genom tiderna just nu (utan tvekan) men har potentialen att bli den bäste genom tiderna om han lyckades vinna VM (ha en stor hand i det) och fortsätta prestera på stora scenen i klubblagssammanhang (vinna CL fler ggr osv).

Nu så håller de flesta culésen på Spanien och Argentina. Spanien för att Barca är ett spanskt lag och att Barca har 6 spelare i spanska startelvan och flera mer på bänken! Argentina för att Messi spelar där helt enkelt och man vill honom det bästa.

Naturligvis är det stort att vinna VM för vilken spelare som helst oavsett spelare. Om nu Argentina och Spanien skulle mötas i final och om något av lagen vann och det skulle betyda att antingen Messi eller Xavi blir utsedd till turnerings bäste spelare/bär fram laget till VM-guldet och får Ballon D'or.

Vem skulle ni hellre se vinna Spanien med alla dessa Barca spelare eller Messi med Argentina? Det är klart att det är stort för Xavi att vinna ett VM liksom, vara hjärnan bakom det och få ett större erkännande i världen som en av de bästa mittfältarna genom tiderna men det skulle betyda mycket mer om Messi hade vunnit VM och varit den bäste för Messi är långt inne i en väg där Xavi faktiskt inte är.

Messi är nämligen inne i den vägen, där han kan bli den bäste genom tiderna och ett VM-guld, ytterligare en Ballon d'or (två år i rad) skulle putta fram honom ytterligare. Xavi däremot, ja, som sagt stort för vilken spelare som helst speciellt för Xavi men för Messi och Barca skulle det betyda något helt unikt om Messi vann VM och vann Ballon d'or.

Vad skulle ni välja vänner? Messi vinna VM med Argentina eller Spanien med alla dessa Barca spelare? Detta är intressant enligt mig, vill veta!
Atlético addeh
2010-06-30 02:07
BlueRed - I’m with Coco /

Hahaha! Dagens roligaste, har inte sett den förut. Ansiktsuttrycket på 0.27 är ju helt underbart. :D
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-06-30 02:01
Haha. Vet inte om ni har sett det här. Nån snubbe frågar Messi om vad han tror om Danmarks chanser i VM. Detta var tydligen under någon Adidas grej där Villa också var. Messi verkar ju tro att dem skojar med honom. :D
Atlético addeh
2010-06-30 01:42
Ämne: Alla klagar på att s....
Rambla

Att spela med så defensivt tänkande mittfältare och istället ha en spelare som Fabregas på bänken försämrar bara Spaniens offensiva spel.

Inte behöver man två defensiva mittfältare med det försvaret? Kom igen.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-06-30 01:29
Rambla~

Det jag syftar mer på är att Spanien känns så otroligt tempofattigt och att spelare inte kommer upp i den standarden de är vana vid. Spaniens offensiva mittfältare är beroende av att bollen spelas snabbt och att rytmen inte förloras.

Spanien är vidare, givetvis. Men då har de mött Schweiz som de förlorade mot, Honduras som de vann emot, Chile som de hade problem med inledningsvis och Portugal som de vann mot utan att egentligen spela bra i första halvlek och mitten av andra halvlek.

Jag tänker främst matchen mot Chile då Spanien inte kunde få någon rytm i deras spel. Jag tror att Spanien kommer att få det svårt i senare skede i turneringen. Jag tror att Spanien kommer att få det svårt mot t.ex Tyskland som spelar en snabb och kontringsstark fotboll. Xabi Alonso kom fel i flera situationer för att han spelar 4-5 meter längre upp än vad han är van vid.
Atlético addeh
2010-06-30 01:18
Ämne: addeh

I Spanien s....
Frodo /

Jag vet att Villa är väldigt stor i Spanien. Det jag menar är att med ett bra VM-slutspel i ryggen och en fin höstsäsong i Barcelona med Champions League spel kan göra han till en av kandidaterna till Guldbollen, åtminstone utmana de allra främsta.
2010-06-30 00:52
Rambla

Japp. Missade det dock under matchen och trodde faktiskt att han filmade lite. Men solklar, yes.
--------
Jag är en av dem som gärna ser Spanien spela med en pivote. Men jag tror inte att dem kommer misslyckas bara för att dem spelar med två.
Varken Busquets eller Alonso är lika bra i defensiven som Senna (var). Det kanske är något sånt Del Bosque tänker på.
Givetvis spelar fler faktorer in, men jag tror att saknaden av Sennas defensiva spel är större än vad man (jag) trodde.

Men som du säger, dem vinner. Och spelet kanske inte ser lika bra ut som i EM, i alla fall inte i början av matcherna. Men efter de första målen så brukar även det släppa och man ser tecken på tiki-taka.

Med detta sagt, så kan jag också tillägga att jag saknar Senna. Utan tvekan den bästa defensiva mittfältaren i EM och med Xavi, den bäste spelaren. Som att se Essien och De Rossi, tillsammans. Senna var mäktig.
Barcelona Barca4eva
2010-06-30 00:47
Frodo

Jättefina resultat ;P
Barcelona Frodo
2010-06-30 00:46
Var det bara jag som störde mig enormt mycket på att kommentatorerna och de i studion tyckte att långbollar var lösningen för Spanien då det var mållöst. "Pumpa in bollar i straffområdet", sa Ingesson. Sen försökte de dra en parallell till Barcelona. Hur korkat är inte det? Vi har ju lyckats bra med den filosofin och Spanien gjorde likaså i EM.

Men det är väl bara att göra som Sverige som försöker ta efter England. Skicka en massa långbollar och hoppas på det bästa. Det har ju visat sig ge resultat.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:41
Bluered

Domaren rusar direkt dit och är tvärsäker på sin sak. Costa smyger in bakom ryggen på Capdevila och tar sig sen framför honom. Just i det momentet måttar han en armbåge i tinningen på Capdevila. Den är solklar.
Barcelona Frodo
2010-06-30 00:40
addeh

I Spanien ses Villa som en av världens bästa. Alla vet att han är nummer ett som striker och inte Torres. Men globalt är han inte lika stor. Det är på grund av all den publicitet som PL får som många tror att exempelvis Torres är bättre.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:39
Alla klagar på att spela Busquets och Xabi tillsammans kommer att bli Spaniens fall. Hur kan alla vara så säkra på det? Är inte Spanien vidare kanske?

Del Bosque kanske känner att han får den balans på mittfältet han är ute efter. Speciellt i defensiven. Det alla retar sig på är nog mer att Spanien inte spelar lika underhållande vilket automatiskt och blir mer riskfyllt utan denna blans på mittfältet.
2010-06-30 00:38
Rambla

Missade den faktiskt. Hittade den här efteråt och såg det.
2010-06-30 00:37
Rambla~

Jag såg faktiskt samma repris. Märkligt att ingen i studion märkte den reprisen. Där visas det tydligt att Capdevila får en armbåge av Costa.
Atlético addeh
2010-06-30 00:34
Heywood Jablome /

Tror också att Alonso-Busquets kommer bli Spaniens fall. Idag spelade dom enbart på Villas kant, inget spel överhuvudtaget till höger, förutom när Ramos avancerade några gånger. Ut med Alonso, sätt ner Iniesta brevid Xavi och plocka in Silva så man får en renodlad kantspelare.
Tror dock att Paraguay kommer klaras av utan större problem.

---

Gör Villa en bra höst i Barcelona, vilket han förmodligen kommer göra, lär han rankas bland de absolut bästa i världen.
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:30
Alla tycks ha missat armbågen på Capdevila. Ovanligt dåliga repriser på kvällens match. Dock så fanns det en repris högt ovan snett bakifrån. Där ser man hur Costa sätter in armbågen på Capdevila.
2010-06-30 00:24
Spaniens två defensiva mittfältare kommer att bli Spaniens död. Busquets spelar på sin position som han är van vid, Xabi Alonso gör det inte, Xavi är för högt upp och Iniesta har en fri roll.

Vad kan man säga om Villa som inte redan har sagt? Vi som följer spansk fotboll vet hur jäkla bra han är och det är nästan förvånande att han inte nämns bland de bästa i världen. Ska verkligen status behöva betyda så mycket. Kolla på killens målsnitt för helvete.
elbraco
2010-06-30 00:21
fattar inte Ronaldodiskussionen, klart grabben blir sur när det inte är han som får filma.

Hela Portugal är enligt mig ett äckligt lag. Kom ihåg matchen mot Sverige i kvalet då hela Portugals lag spelade fult och dessutom filmade som stryk hela högen.
Ronaldo och Pepe behöver inga presentationer, kommer även ihåg när Bosingwa sparkade Benayoun i ryggen helt oprovocerat.
(Kollade på det nu, så jävla äcklig spelare. länktips). Skönt att det laget är ute, nu kan dom gråta hur mycket dom vill.
Barcelona Messidinho_10
2010-06-30 00:16
Vinner Argentina mot Tyskland så tror jag dom går till FINAL!!
Barcelona Rambla~
2010-06-30 00:11
Xavi var ju knappast matchens spelare, långt ifån. Det står mellan Sergio Ramos eller David Villa enligt mig. Ramos var grym efter det att Llorente kom in. Då vände matchen helt.

Precis som Klinsmann är inne på. Portugal har ingen plan B. Spanien har skaffat sig en plan B med en spelartyp som Llorente. De kan även sätta in vassa yttrar i Mata, Navas och Pedro.

Aja, de måste höja sitt spel väsentligt om de ska förbi Paraguay. De är säkra i defensiven och stenhårda, de lägger inte fingrarna emellan i närkamperna. Fast vadå då, har Holland imponerat på någon? Även de är i kvartsfinal. De undkommer helt kritik.
Barcelona Barca4eva
2010-06-30 00:09
Messidinho_10

Jag vet att det är sant, jag sade aldrig emot honom på något sätt...menade att Villa för 400mil är en stöld från Valencia, men för oss Cules är det ju ett kap =P
Annons: