/spanien/barcelona/forum/15049.aspx/spanien/barcelona/forum/15049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2010-06-10 14:13
el Flaco

Lysande förslag! Kidsen älskar ju skateboards, så man kanske skulle kunna göra en PR-kupp av det här. Låt några fotografer vara på plats när Sandro lämnar över brädorna och så kan man lägga upp en artikel om Barcas och Unicefs nya projekt "Skate for Africa".

Att döma av hur medierna skött bevakningen av den här kampanjen, lär det inte finnas någon större risk att sanningen sipprar ut.
Barcelona Hetfield
2010-06-10 14:12
De kommer väl inte att visa alla frågor? De lär ju censurera negativa eller löjliga frågor, annars blir det ju en hel del frågor.

Jag skulle gissa på att frågorna kommer att vara såhär: "Hej, du är bäst, när brukar du borsta tänderna?"
Delarocha
2010-06-10 14:09
el Flaco

Men, tror du inte alla katalanska barn då också vill ha en skateboard? Det kan skapa ytterligare spänningar mellan barnen. Till fots känns bäst.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-10 14:01
tarrak/

Jag tycker att klubben borde i såna fall hellre ge de var sin skateboard. Flyg och buss kostar för mycket, vi har över 400 miljoner euro i skulder!

Kick, push.
Barcelona tarrak
2010-06-10 13:58
Jag ska fråga om hur deporteringen av de afrikanska barnen kommer ske: medelst båt, buss eller flyg? Det bästa hade kanske varit om vi bara ser till att fösa ut de utanför La Masias grindar, så får de klara sig på egen hand och vi kan spara pengar till de katalanska barn som vi måste prioritera. Happy days!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-10 13:48
el Flaco

Härligt, då kanske jag skickar in en fråga. Hoppas bara på att han är 100% ärlig i sina svar.

Det sista jag vill ha är en president som sprider lögner som för honom närmare presidentposten.
2010-06-10 13:39
H.Alavi/

Jag uppfattar det som att vem som helst kan skriva och skicka in sina frågor via Sports hemsida. Tror inte ens att man behöver göra sig medlem någonstans.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-10 13:37
el Flaco

Är det bara de spanska medborgarna som kan skicka in sina frågor eller kan vi, svenska fans, också göra det?
Barcelona Hyder
2010-06-10 13:27
Pep.G

Vad vill du ha sagt? Yaya Touré var skadad till den matchen och inte ens disponibel. Självklart startar Pep med Busi. Alla vet att du älskar Yaya och hatar Busquets, men få åtminstone din fakta rätt innan du drar konstiga slutsatser.
Barcelona ★Sami★
2010-06-10 13:18
Grabbar kom igen! Det börjar bli jobbigt med den här diskussionen. Yaya VS Busquets. Det är för fan Vm om 1 jävla dag! Snacka om det istället. Eller något annat. Yaya kommer lämna Barca och vi kan inte göra något åt det.
Barcelona Pep.G
2010-06-10 13:14
Hyder

Men du säger det ju själv. Vi hade en enda ordinarie back i Puyol och ändå startar han med Busquets ?
elbraco
2010-06-10 13:13
Ämne: L.A.M Nr 10 - 2010/0....
Hoppas du skämtar! Bra är han, men knappast den bästa med tanke på hur mycket han missar jämfört med de lägen han får!
Barcelona Pep.G
2010-06-10 13:13
westinho

Jag kommer aldrig glömma vad han gjorde i semi-finalen mot Chelsea eller finalen mot Bilbao. Han har varit dem stora matchernas man denna Yaya. Jag sa ingenting när Etoo byttes mot Zlatan för jag tänkte att Pep behöver ännu ett spelsystem när väl låser sig, det gick si sådär men skeppas Yaya iväg så tror jag att Barca kommer ha det riktigt svårt vid dem stora matcherna där dem andra lagen faktist har bra anfallare som kan kontra. Det var så uppenbart att Inter skulle köra på sitt kontringsspel. Ett misstag att starta Busquets istället för Yaya.
Barcelona basaric
2010-06-10 13:11
L.A.M Nr 10 - 2010/06/1

Villa är riktigt grym, men världens bästa anfallare heter Samuel Eto.
Barcelona Hyder
2010-06-10 13:03
Pep.G

Att du ens nämner matchen mot Atletico Madrid på bortaplan. En match där vi förövrigt splade med EN ordinarie back i Puyol. Jefferen var till och med högerback och Milito precis tillbaka från skada. Men du tror fortfarande att Yaya istället för Busi hade gjort en sådan stor skillnad som att Reyes och Co inte hade runnit iväg på ett likvärdigt sätt? Då är du i sådana fall lite för enögd och optimistisk.
Barcelona westinho
2010-06-10 13:01
Pep.G

Sluta nu. Du kan omöjligt veta om det blivit bättre mot Inter/Atl.Madrid med Yaya på planen.
Barcelona Pep.G
2010-06-10 12:57
Criff

Mot Inter & Real Madrid spelade laget bra, mot Inter i semin gorde dem inte alls. När hela laget underpresterar behövs det en DM av rang som kan sin grej och kanske överaska med något när det väl behövs. Atl Bilbao någon ?

Vi hade samma problem mot Atl.Madrid och då spelade Busquets, hade Yaya spelat den matchen hade Reyes & co aldrig runnit iväg så som dem gjorde under stora delar av matchen.
2010-06-10 12:52
Kl. 20.15 kommer Sports läsare kunna skriva direkt in sina frågor till Sandro Rosell i tidningens hemsida och Rosell kommer i sin tur omgående svara på de. Detta har även tidigare gjorts med Ferrre, Ingla och Benedito.

Och kl. 22.30 ikväll kommer den tredje valdebatten hållas och man kommer kunna följa den direkt via EMDs hemsida.
Barcelona westinho
2010-06-10 12:39
Det sägs nu att klubben är intresserad av att värva Sevillas "högerback" Juan Cala (20). En spelare som egentligen inte är högerback, men fick spela där pga avstängningar och skador och gjorde succé direkt.

Vissa minns kanske förra säsongen när han gjorde 3 mål på 4 matcher och han gjorde något riktigt sjukt mål.

Han säger att han skulle vara intresserad av Barca om de betalar 12 miljoner euro (som är utköpsklausulen), för Sevilla kommer inte släppa honom för mindre.
elbraco
2010-06-10 12:13
Ämne: Är det bara jag som ....
Njaa, det har väl skrivits så lite om honom för att för det första han spelar i spanska ligan som brukar få mindre rubriker än engelska, och så spelade han i Valencia som inte är ett topplag direkt (beroende på hur man ser det, men dom kommer ju inte topp 4 varje säsong o.s.v.)

Det är sjukt att han snart når Rauls rekord, hade ingen aning om att han var så nära...det bräcker han vilken dag som helst antagligen :) förhoppningsvis i VM!

Hetfield//
hade varit kul att se vem som folk tycker är störst av Xavi eller Puyol :-)
Barcelona ★Sami★
2010-06-10 12:10
Luis Enrique kanske kan ta över Mallorca. Det hade varit grymt:)
Spanien Don Pelayo
2010-06-10 12:07
Ämne: Lam nr 10

David v....
"Tyvärr" Du är inte direkt fotbollens referenspunkt, "tyvärr".

Villa är absolut bäst, eller iaf en av de bättre.
Barcelona Barca4eva
2010-06-10 11:44
¡Barça! - Crèma Catalana

Tror knappast att det kommer vara samma kvalitet...förmodligen mycket bättre då det säkert kommer finnas andra Tv-team.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-10 11:18
VM börjar imorgon grabbar! Vi har väntat 4 år hoppas bara det lever upp till förväntningarna.. Synd att inte Sverige är med (känns faktiskt lite konstigt) men man får väl heja på Spanien istället.

edit: En fråga bara, såg Sydafrikas sista hemmamatch innan VM och bildkvaliteten på sändningen var katastrofal. Vet nån om detta är att vänta genom hela VM eller kommer det vara bättre, skarpare bild under turneringen?
Real Madrid Ronaldo10
2010-06-10 11:02
Kilar iväg nu (tyvärr) Pma om ni vill föra diskutionen vidare!
Real Madrid Ronaldo10
2010-06-10 10:59
Lam nr 10

David villa är inte världens bästa forward...

Jag menar.. Hur svårt äre och göra mål i dagens spanien... med iniestas passningar och xabis + silva och navas +! TORRES bredvid dig så äre inte så svårt...

Det är en annan sak i valencia... men han gjorde 3 mål mer än soldado i getafe! lägg märke till att soldado missade 2 månaders spel och gjorde typ max 2 mål på straff gemfört med villa.

Menar inte att villa är dåligare än soldado eller något sånt... Han är en klassspelare men inte top 3 anfallare tyvärr...
Barcelona Hetfield
2010-06-10 10:52
Hur stor är inte Xavi? Han har skrivit på kontrakt som går till 2016, vilket innebär att han kommer att avsluta karriären i Barcelona.

"I’ve been involved with Barca all my life, coming up through the ranks, and I’d like to hang up my boots here. My only objective is to retire here"
Barcelona Criff
2010-06-10 10:39
Rätt intressant ändå, "Säljer vi Lass så är vi galna. Vi måste ha den spelartypen i truppen annars så kan vi säga hejdå till stormatcherna."
Detta skrev en i puertan, och då är min tanke, har det gått bra med Lass i stormatcherna hittils? Njaa..

Dem skrev också att vi hade tur att vi inte förlorade borta matchen mot Inter pga att Toure satt på bänken och Busquets lirade.
Hur kan man dumförklara sig så mycket i en och samma mening?
Jag menar alla matcher innan dess då, vad sägs som mot Real själva så lirade Busquets. Inte fan förlorade vi då. Mot Inter i gruppen, inte fan förlorade vi då.

Skrämmande att se folk skylla en förlust på EN spelare när HELA laget var helt under isen. Tyckte spelare som Messi var planens sämsta spelare i 3 - 1 matchen mot Inter.
Barcelona ihefsu
2010-06-10 09:54
David Villa snittar sedan 2001 .55 mål per match. Helt okej över en så pass lång tidsperiod tycker jag.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-10 09:02
L.A.M Nr 10

Har faktiskt aldrig träffat en enda person som underskattat Villa. Alla jag pratat fotboll med tycker att han är en riktigt grym spelare och har egentligen inget negativt att säga om honom. Så nej, kan nog inte säga att han är underskattad.
Annons: