/spanien/barcelona/forum/15048.aspx/spanien/barcelona/forum/15048.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 13:03
Det här citatet tycker jag var roligt, hehe:

"It looks like Özil will go to Madrid. Maybe to replace Lady Gago? Hell, they might even have a shot at the title this year."
Barcelona Rambla~
2010-08-16 13:02
"Släpper Rosell Özil till real nu så är vi rökta på väldigt väldigt länge."

Du tror att Özil kommer göra skillnaden i Real Madrid och att vi blir rökta pga det? Mest troligt är att han ruttnar bort på bänken.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-16 12:57
En förlust mot Sevilla utan åtta spelare och varningsignalerna börjar komma om att vår säsong kommer att bli katastrofal. Vi kommer aldrig under den här säsongen att bli av med så många spelare igen.

Keite kommer att kunna spela på def. mittfält.
Atlético addeh
2010-08-16 12:56
Rambla

Jag resonerar precis likadant angående Oriol Romeu. Det jag menade var att Romeu är den enda som just nu finns som backup till Busquets, dvs den enda defensiva mittfältaren som överhuvudtaget håller på denna nivån.

Läs mitt inlägg en bra bit längre ned på sidan så ser du att jag tänker i samma banor. I och med att Rueda lämnat Barça B är Romeu den enda att tillgå för Lucho, vilket också är alldeles för ynkligt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:55
Alltså, Zlatan kommer stanna.

Klubbens dyraste värvning någonsin har, efter en svag höst, imponerat på försäsongen och ser mer "hemma" ut i laget och spelet.
Ska Barca sälja honom då? Och förnedra både sig själva och svensken, när man har chansen att visa omvärlden att man gjorde rätt som köpte honom?
Kom igen..
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:53
Släpper Rosell Özil till real nu så är vi rökta på väldigt väldigt länge.
2010-08-16 12:53
Att lovorda betyder att man berömmer. Och Guardiola har berömt David Villa.

Jag tycker att Guardiolas värvningar är under all kritik, men det jag tycker är starkt med honom är att han inte har något ego och känner att han måste spela med vissa spelare bara för att stod bakom värvningen. Chyg spelade inte särskilt mycket och Zlatan bänkades en del under vårsäsongen.

Han går ofta på sin feeling och även fall hans feeling har genererat i dåliga spelarköp, har den åtminstone gjort Pedro och Busquets till väldigt bra fotbollsspelare.

Som sagt, alla lag skadas när en av deras viktigaste spelare blir skadade. Det går inte att ersätta Messi eller Xavi.

Jag hade velat ha en värvning och jag hade velat ha Senna eller till och med Gilberto.
Atlético addeh
2010-08-16 12:52
Rambla

"Var finns anbuden på Hleb och Cáceres? Vilka klubbar har visat intresse?"

Det är precis det jag menar. Rykten att klubbar som Tottenham & Bolton är intresserade utav vitryssen är det enda jag har hört, men något bud har inte lagts fram såvitt jag vet.

Vem vill ha en spelare som Hleb i sitt lag? Inte är det många i alla fall.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 12:51
Ämne: Vet inte om det här ....
Pengar till vad? De kommer ju ändå inte att värva spelare så pengar behövs knappast. Det fanns pengar för Fabregas, de pengarna finns kvar. Dessutom så har man tagit ett lån för löpande utgifter.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-08-16 12:50
Ämne: Messidinho_10

Ori....
Addeh

Jag säger inte att vi ska klona 30 Xavis, men komigen någon med rutin måste finnas på marknaden, någon som har smakat på a-lagsmatcher mer den minst 3 gånger. Och jag räknar inte med försäsongs matcherna.
Barcelona Rambla~
addeh

Ska Luís Enrique vara helt utan defensiv mittfältare då? Oriol Romeu behövs nog i Barca B. Det kommer bli andra som får täcka upp för Busquets skulle jag gissa.
Real Madrid Pierre13
Vet inte om det här stämmer men

"Nya uppgifter i Marca i dag gör gällande att Barcelona har satt press på Zlatan Ibrahimovic om en flytt. Klubben behöver kort och gott pengar. "

Det är trotsallt Marca. Så man får nog ta det med en näve salt.
2010-08-16 12:48
Ämne: "Ekonomiska själ? Va....
Kom med något bättre än att rätta mig gubben.

Juve ville behålla Caseres, Hleb skicka tillbaka han till öarna istället för att ge honom hopp.
Fanns de anbud på Chyg eller? Shaktar hade köpoption på honom. Kallar du de för anbud, fine :)
Barcelona Rambla~
2010-08-16 12:48
1.70-ligan

Det stämmer nog. Özil och de andra 11 mittfältarna som Madrid har. Visst det är väl bra med bredd men kom igen alltså. Hur många mittfältare behöver de egentligen? Mourinho verkar vara värsta fegaste tränaren. Han vågar inte annat än att ha 3 alternativ på varje position.
Atlético addeh
2010-08-16 12:47
Messidinho_10

Oriol Romeu fungerar som backup till Busquets. Även Xavi kan gå ner som pivoté.

Visca y Barca Visca y Catalunya

Så kan du inte tänka. Det klart ett topplag inte kan ha ersättare som är av samma klass som startspelarna. Skulle varenda europeiskt lag spela med sina reserver tror jag inte Barça skulle vara sämre än någon annan.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:45
Visca

Ja jag vet jag tycker inte hellre det är så bra förutom Keita då som håller.
Barcelona Rambla~
2010-08-16 12:44
"Ekonomiska själ? Varför inte sälja Hleb då? Varför inte sälja Caseres? Båda är ändå inte med i Guardiolas planer."

Först och främst, det heter skäl. Själ är någonting helt annat.

Var finns anbuden på Hleb och Cáceres? Vilka klubbar har visat intresse? För att kunna sälja någon behövs det helst finnas en köpare. Det underlättar en hel del. :)
2010-08-16 12:42
Ämne: Vi har idag dessa so....
Messidinho_10

Jag tar de värsta scenariot nu: Vi möter Chelsea säger vi i kvarten, Iniesta skadad, Xavi skadad och Busquets avstängd.

tänk om nu.
2010-08-16 12:41
Ämne: För att flika in med....
1.70-Ligan

Ta det med en nypa salt, men jag förstår dig. Det är irriterande att läsa det.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-16 12:40
Vi har idag dessa som backup till följande spelare Xavi:JDS/Thiago, Iniesta:Keita, Busqetes:Ingen.
2010-08-16 12:39
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Addeh

Där är min poäng! Han var katastrofal, då är de bara att acceptera det och inse att du inte är rätt man när de gäller värvningar, dom enda värvningarna Guardiola har gjort som har lyckats är Keita, Pique och Dani. Låt mer profisionella sköt det där.
2010-08-16 12:37
Ämne: Ämne: Vi behö....
El maestro

Om jag inte missminner mig så ville Pep ha Cesc? Fick han honom, nej? Får man inte de man vill ha får man kolla på andra alternativ som löser problemen så enkelt är det, det är sunt förnuft. Man behöver inte vara Einstein för att fatta det.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:37
För att flika in med något annat..

Özil ryktas bli klar för real om några timmar. Fyfan om det stämmer säger jag bara
Atlético addeh
2010-08-16 12:36

Ska jag vara helt ärlig tror jag inte Chygrynskiy fanns med i Guardiolas fortsatta planer efter hans katastrof-säsong. Pep kan inte gå ut och säga att han helst av allt ville bli av med spelaren, det fungerar inte så.

Angående Hleb & Cáceres tror jag båda kommer bli sålda inom de närmsta veckorna. Jag tycker klubben ska vara glada bara man får sålt Hleb, vem vill ha ett stoplskott till spelare?
2010-08-16 12:34
Ämne: Visca y Barca Visca ....
Haha! Skulle vi inte diskutera i SF så skulle jag tro att du var bror till Rosell eller Zubi? Du verkar ju veta exakt vad dom har sagt?

Han lovordade inte något, Guardiola har aldrig lovat nåt? Det jag har hört LIVE av de han har lovat är att han lovade sina spelare CL-Final på Wembley, DET ENDA!

Såklart han ska godkänna Villa, gör han inte de så är han nog mer än dum.

Såklart vi har bästa STARTELVAN men bredden då, vi lirar inte med Supermans de här är människor, Xavi har spelat nonstop sen EM 2008, Iniesta skadebenägen, hur ska det hålla i långa racet? De lugnt i värsta fall kan vi spela med B-laget. Är det så du tänker?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-16 12:33
Folk här verkar ju bombsäkra på att Caceres lämnar. I nuläget är det ju lika lite som tyder på det, som att det köp in någon. Om inte ännu mindre.

Ska vi tolka det som att vi är garanterade en värvning också?
Barcelona el Maestro!
2010-08-16 12:31
Ämne: Vi behöver ingen Ces....
Tänk om du hade makten att värva?
Det är vad tränaren vill ha som går hem i klubben. Cup-tied eller inte. Vill Pep ha honom då kommer han. Det är en ungspelare det är frågan om och det är för framtiden man värver i så fall.
Sen är han en spelare som går in direkt i laget och som kan systemet.
2010-08-16 12:29
Addeh

Ekonomiska själ? Varför inte sälja Hleb då? Varför inte sälja Caseres? Båda är ändå inte med i Guardiolas planer. Skit värvning eller inte vi slösa 25 milj på honom! Vad sålde vi för? 10! Vi skulle lätt kunna sälja Hleb o Caseres mer än 10 ifall dom vill "fixa" till ekonomin.
2010-08-16 12:26

Villa försöktes att värvas intensivt säsongen då Samu lämnade. Guardiola hade vetskap och godkände köpet. Ledningen kunde inte värva honom den säsongen, utan värvade säsong efter. Guardiola lovordade Villa från dag ett.

Adriano-värvningen kom lite som en chock för Guardiola som, jag tror fick reda på att värvningen var i hamn väldigt sent. Han är ju inget stort fan av mångsidiga spelare.

Och för att kolla på vår startelva så är den fortfarande starkaste i Europa och vi kommer att klara oss väldigt bra med skador om de är borta en eller två veckor till och en månad, tror jag.

Men om Rosell har erbjudit Guardiola 10 spelare och han tackar nej till alla 10. Vad ska Rosell göra då eller Zubizarreta?
Atlético addeh
2010-08-16 12:26
1.70-ligan.

Chygrynskiy var Pep's värvning rakt av. När han såldes gjorde han det utav ekonomiska skäl, även om Guardiola ville behålla honom och ge Chyg en andra chans.

Hade det varit någon viktigare spelare som skulle säljas, hade läget sett annorlunda ut, garanterat. Jag tror inte Pep grät stora pölar över att Chyg reste hem till Ukraina igen, tvärtom. Det var en misslyckad värvning, that's it.
Annons: