/spanien/barcelona/forum/15041.aspx/spanien/barcelona/forum/15041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-05-18 16:42
Haha Barney Stinson vilken pajas...

Har hört att Wenger lär vara intresserad av en bytesaffär mellan Ibra och Cesc...verkar väl inte helt orimligt med tanke på att Villa är nära?
samtidigt vill jag ändå inte släppa ibra, det vore misslyckat att köpa en av världens bästa anfallare och sedan sälja han ett år efter.
Barcelona Mojito
2010-05-18 16:39
Barney

Varför så aggressiva?

Ditt inlägg var ju föga konstruktivt och innehöll dessutom ett personligt påhopp. Därför.

Du borde kanske skrivit något i stil med;

"Varför var inte allting översatt i artikeln med segertalen? För mig som inte kan spanska gav artikeln inte tillräckligt med svar."

Ditt inlägg besvarades med samma ton.
Barcelona lameG^
2010-05-18 16:37
Rambla

Haha,faktiskt så skulle det passa bra om endast Ibra lämnar för då kan Iniesta spela vänsterytter. Det skulle bli bra med rotation.

Men om Ibra stannar och Villa och Cesc anländer skulle det bara förstöra lagets sammanhållning. Raiola är psykopat och skulle tala ut till pressen. Ibra accepterar inte bänken osv.

Citerat från pep: Cracks un Canteros (stavfel?)

Dessutom har Sandro Rossel sagt: Cantera,Cracks y Guardiola och det är så jag vill ha de.
Barcelona Rambla~
2010-05-18 16:36
Barney Stinson

Varför så aggressiva? Det undrar du efter att ha förolämpat en populär profil som el Flaco på forumet, som alltid ställer upp och svarar på frågor eller översätter.

Fanns det fraser du inte förstod, kunde du helt enkelt bara ställa ytterligare en fråga om det. Så jobbigt är det väl inte?
Barcelona Tibidabo
2010-05-18 16:34
Verkar ju som att det blir Villa till slut:-)

Inte mycket man kan klaga på, om afärren går igenom. Denna säsong hade ganska få skador på anfallsfronten. Kanske blir kommande säsong inte lika "tursam"?
Inte så rolig situation om Messi, Bojan, Pedro eller Ibra(tror han blir kvar) åker på någon skada.

Annars har man ju blivit lite allmänt skeptisk till köp av fullfjädrade stjärnor till skyhöga priser, men så länge man ser det till att han ersättare till Henry, tar hans plats och lön, så känns det riktigt bra:-)
Henry ut, Villa in, muy bien!:-)

Més que un club!
Barcelona tarrak
2010-05-18 16:34
Ämne: Ämne: Ämne....
Problemet var att du inte "bara ställde en fråga". Du förolämpade en högt värderad skribent och forumdeltagare som genom åren bidragit med väldigt mycket till den här sidan. Samtliga dina tre inlägg på Les Rambles handlar om att klaga på redaktionens arbete, kanske det helt enkelt är så att den här sidan inte är något för dig?
Barcelona Barney Stinson
2010-05-18 16:28
Ämne: Ämne: Lönt at....
Varför inte bara översätta allt då? Lagom störigt att svenska och spanska blandas. Eller?

Att sedan orden används på forumet ofta hjälper väl inte mig. Har väl ett liv och vill inte hänga här hela dagarna.

Varför så aggressiva boys? Ställde bara en fråga
Barcelona Rambla~
2010-05-18 16:27
lameG^

Tänk om både Villa och Cesc anländer samma sommar. Klarar ditt hjärta av det? :D
Barcelona Rambla~
2010-05-18 16:26
Lol, Barney Stinson. Bara namnet i sig är episkt.
Barcelona tarrak
2010-05-18 16:21
Ämne: Lönt att skriva en a....Eller hur! Varför vara tacksam över att någon gjort 99% av jobbet när man kan förolämpa honom för de få uttryck som lämnades. Tur att de finns konstruktiva människor som Barney Stinson som verkligen bidrar.
Barcelona Rambla~
2010-05-18 16:21
illa illa illa....MaraVilla.

Herregud vilken värvning om det verkligen sker. Samtidigt så tycker jag att det är synd för ligan. Fast, Valencia kommer förr eller senare hitta en ny Villa. Stjärnor kommer och går, så är det i alla klubbar.
Barcelona Mojito
2010-05-18 16:20
Barney Stinson

Tomten i detta sammanhanget är du.

El Flaco tog sig tid att översätta segertalen då flera forummedlemmar önskade detta från redaktionens sida.

Att vissa ord är på katalanska, t ex Bona nit (god kväll) är väl inget konstigt, de orden används ständigt på forumet.

Som jag ser det är det enda som inte översatts det Messi säger på slutet.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 16:20
Lönt att komma inte och komentera nåt sånt tomte.
Barcelona Barney Stinson
2010-05-18 16:14
Lönt att skriva en artikel med segertalen när massa ord är på spanska. Vilken tomte. Ska showa med sin spanska.
Barcelona lameG^
2010-05-18 16:12
Om Villa kommer som det verkar se ut så kommer han tillföra det som Etoo gjorde och det vi saknat denna säsong och det är press och mycket djupledslöpningar och det gillar jag.

Antingen är han tänkt som en vänsterytter. Stannar Ibra och Villa kommer så kommer vi inte värva Cesc denna säsong. Det kan jag nästan vara 100% på. Men denna värvningen kommer göra Ibra osäker på sin plats och kommer sätta press på honom. Så det är mycket möjligt att Ibra lämnar och att Cesc kommer in.

Tror ni det kommer se ut så?
Spanien Don Pelayo
2010-05-18 16:10
Villa i Barca.

Precis det jag förespråkade i fjol (framför Zlatan) och nu är det en realitet. Ni kan så sakteliga se framåt igen.

Helt rätt värvning.
Barcelona Vampíro
2010-05-18 15:59
Själv tycker jag att prio ett borde vara att ha truppen klar någon vecka innan försäsongen, något som man med förra sommaren som undatag alltid har haft under Laportas tid i klubben. Det underlättar ju hela processen för de nya spelarna att komma in i laget, något som inte var fallet ifjol när en skadad Ibra blev klar precis innan man åkte iväg till USA och Chygro värvades ju bara några dagar innan transferfönstret stängde.

Sen så tror jag också att Laporta vill lämna på ett fint sätt med att värva ett stort namn men sålänge spelaren ingår i Peps planer så ser jag inget fel med det.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-18 15:58
Hetfield/

Jag minns att Guardiola fick frågan om vad han ansåg om Txiki, under den presskonferens när Pep sades ha gått med på en muntlig överenskommelse om att fortsätta en säsong till, och då uttalade sig el míster positivt till ett forsatt samarbete med Txiki.

Men vi får se hur det blir. Jag hade gärna velat se Txiki fortsätta i klubben om det är nu det Guardiola vill. Tycker att Begiristain har gjort ett bra jobb som helhet de senaste sju åren.

Monchi kanske passar i en klubb som Sevilla, men jag ställer mig tveksam till att han hade passat i Barcelona.
Real Madrid Hassan
2010-05-18 15:57
Mojito

Att den kallas för en vaka är att den liknar en vaka med den stora skillnden att den håller på längre än en vanlig vaka. Den finns i första hand för att all info skall finnas på ett enda ställe istället för att vi ska släppa flera artiklar om det hela.

Det är konceptet med "Vakan" när jag menar att det inte är en riktig sådan.

Rambla

Haha, då får jag väl infinna mig i att vara där :)

Väl mött!
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:57
Hassan

Naj naj, här glöms ingenting. Jag har nu antecknat dig i min svarta anteckninsbok. ;)
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:56
Artikeln översatt till engelska kan läsas här.
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:55
Pep kommer inte bli någon ny Ferguson i Barcelona. Han lever med fotbollen och oroar sig för laget 24h om dygnet. Fortsätter han på det här viset så kommer han till slut bli sjuk. Detta är något som bla Cruijff har uttalat sig om. Kan läsas i denna utmärkta artikel.
Real Madrid Hassan
2010-05-18 15:54
Rambla

Vi glömmer det bara.

Ha det bra!

Mvh// Hassan Alavi
Barcelona Hetfield
2010-05-18 15:52
el Flaco

Precis, men jag tycker inte att Pep och Txiki har en bra relation. Det känns som att de två snackar två olika språk, dåliga kommunikationen leder till onödiga/dumma köp

Jag är nästan tvärsäker på att Txiki kommer att försvinna när/om Rosell tar över skeppet, kanske lika bra det. Återigen, jag vill ha en sportchef, men då får det vara en riktigt skicklig sportchef (lik Monchi) som kan i samarbete med Pep plocka hem bra spelare
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:50
Hassan

Fel och fel. Jag har väl aldrig klankat ner på dig som person? Uppfattade du det så, i sådana fall ber jag om ursäkt.

Jag står dock fast vid att jag tycker det är fånigt med vakor. Det tänker jag inte be om ursäkt för. Däremot har jag ju inte på något sätt försökt påverka eller hindra någon från att skriva sina vakor. Eller?

Det finns heller ingen anledning för dig att komma in hit och försvara dina vakor. Du kan köra din grej och bara ignorera vad vi anser på detta forum.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-18 15:48
Hetfield/

Rosell sade under en presskonferens för några dagar sen att besluten om sportchefsrollen ska tas efter en diskussion tillsammans med Pep. Rosell lämnade även dörren öppen för möjligheten att Txiki kan komma att fortsätta inom klubben.

Det är uppenbart att Rosell inte vill hamna i osams med Guardiola. Ifall Pep nu har en bra relation med Txiki så vill Rosell undvika med att kasta skit mot honom, även om det är ingen nyhet direkt att de två, Rosell och Txiki, inte kommer bra överens direkt.
Barcelona Barca4eva
2010-05-18 15:46
el Flaco - Al loro!

Håller med, så länge Pep vill ha spelarna..Go for it Laporta!
Barcelona Mojito
2010-05-18 15:44
Hassan

Snyft. Okej vakan är alltså ingen vaka, trots att den kallas för en vaka och du själv skriver att du står med svansen mellan benen igen. Hmm weird.

Hetfield

Intressant teori, men jag tror nog mer Laporta är intresserad av att ge Pep ett försprång inför nästa säsong i och med att det är ett VM.

Presidenten väljs ju inte förrän 13 juni, och det är mitt under pågpende msäterskap vilket gör att Barca (likt förra säsongen) kommer efter på värvningsfronten.

Men likväl kan det vara en strategi för att göra en storstilad sorti ur klubben och in i politiken.
Barcelona Hetfield
2010-05-18 15:41
el Flaco

Nej i slutändan så spelar kraftmätningen ingen större roll, men det är kanske värt att tänka på i det här sammanhanget, med tanke på att Laporta och Sandro har en minst sagt kylig relation

Det som oroar mig med Sandro är att han vill ta bort sportchefs rollen, och ge all makt till Pep , lite av "a la Ferguson". Pep kan inte värva spelare, det borde en riktigt skicklig sportchef få ta göra (i samarbeta med Pep förstås)

Hassan

Du måste komma ihåg att de som skriver sådana saker är oftast de som blandar ihop kärlek och hat. De tror att desto mer man hatar rivalen, desto mer älskar man klubben

Tomma tunnor skramlar mest
Real Madrid Hassan
2010-05-18 15:39
Rambla

Varför skulle jag inte försvara mig själv när ett par personer skriver såna saker om mig?

Anser du att det är fel eller?..
Annons: