/spanien/barcelona/forum/1503.aspx/spanien/barcelona/forum/1503.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2015-12-17 23:27
Älskar hur dom i puertan kallar en legendar för cule ut i fingertopparna Del Bosque.
Bara för han tog ut medelmåttor från Barcelona till landslaget haha, den enda som fick en chans som inte borde var Montoya, men då hade han gjort ett riktigt bra U21 em eller om va VM. Sen vann ju såklart han EM, VM, EM

Ungefär som vi skulle börja snacka skit om Pep för han värvade Thiago från oss och hur kunde han värva en Madridspelare (Alonso)
Barcelona enkos
2015-12-17 23:17
Espanol, Granada, Bilbao och Atletico möter vi i ligan nu i janauri, det betyder att vi troligtvis kommer att lottas i cupen mot någon av dessa då det brukar ju vara så varje gång med 3 möten på kort tid..
Barcelona enkos
2015-12-17 23:13
Oddset på Barca är 1.13
på River Plate är 23.00

Vi är alltså enorma favoriter, ungefär lika stora som mot dagens motståndare där vi hade 1.10
Barcelona enkos
2015-12-17 23:10
Imorgon tror jag lottas copa del rey
Går vi hela vägen till final måste vi under janauri och februari spela matcher varj tredje dag, inte en enda vecka på två månader kommer vi ha vila i en vecka alltså..
6 , 13, 20, 27 är datum för cupen i januari
3 och 10 februari är det semifinal
vi måste bara värva , skicka munir och sandro på lån och värva minst en bra anfallare och en back..
Barcelona B-Guden
2015-12-17 23:08
Förmodligen har både Eto och Drogba ett lönekrav som inte matchar deras nuvarande fotbollskunskaper, så där hoppas jag det inte blir nån av dom.

Barcelona enkos
2015-12-17 23:02
Vad säger ni om Drogba?
Pato har sagt att han vill till England och "världens bästa liga"
Barcelona Gabriel
2015-12-17 22:55
Om Eto'o hade återvänt hade jag utan att överdriva börjat att gråta, så lycklig hade jag blivit. Grät även när han tvingades bort från klubben, en av mina favortspelare ever. Men snälla, kan vi inte sluta att prata om den möjligheten, det kommer aldrig att hända och jag blir bara ledsen i onödan, haha.

Eto'o, leyenda, crack, unico!
Barcelona 100% AntiMadridista
2015-12-17 22:17
Snälla prata inte om Eto'o. Varje gång jag ser hans bild eller nån nämner honom, så blir jag förbannad på Guardiola (min favorit tränare) och Laporta. Vi gav bort ett lejon...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona petersays
2015-12-17 22:09
@Barca4life98:

Vilken dröm om Eto'o aldrig hade tvingats bort och just nu spelade sin elfte säsong i klubben.
Barcelona Barca4life98
2015-12-17 20:19
Andresito Vilken dröm att få tillbaka Eto'o!
Barcelona Andresito
2015-12-17 20:16
Många här vill ha en central anfallare som hade accepterat bänken och som är en erkänd målspruta. Ta en titt på turkiska ligans skytteliga i länktips, förslagsvis i toppen, och se om det finns någon spelare som hade passat som handen i handsken i Barca. ;)
Barcelona Barca4life98
2015-12-17 20:16
Egentligen så finns det 3 positioner vi behöver stärka upp; - Vänsterback - Mittback - Center Forward Extra; - Verratti/Thiago (om chansen finns)
Barcelona Barca4life98
2015-12-17 20:13
Ska vi köpa en anfallare ska det vara en centerforward. Yttrar kommer vi ha när Arda och Vidal får spela. Soriano, enligt det man har hört, skulle passa perfekt?
Barcelona Lion24
2015-12-17 19:39
Att det behövs en anfallsförstärkning är rätt uppenbart men jag fattar verkligen inte vart man får Pato ifrån. Följer nån han? Följer nån brasilianska ligan? Att Pato var en megatalang för några år sen är rätt klart men jag vill inte se en spelare som lämnar en europeisk storklubb för att återvända till Brasilien och sedan direkt tillbaka till det bästa laget i Europa. Är Pato fortfarande lika skadedrabbad som han var i Milan? Vad är meningen då med att köpa honom? Fattar inte riktigt tänket där.

Jag vill helst se en spelare med mindre status som förstärkning. Jag är mycket svag för Nolito men det finns massor med problem. Ett av dom är Leo, Ney och Suarez för dom vilar eller roterar aldrig! Dom vägrar till och med att bytas ut, det är en helt omöjlig uppgift. Nolito är landslagsspelare och det stundar ett EM-mästerskap nu i somras, är Nolito redo att knappt spela för att riskera och förlora sin plats? 18 miljoner euro för en bänksspelare? Är inte han tillräckligt bra för bänken? Jag ser helst en spelare som Jonathan Soriano i truppen, det där är en farlig renodlad striker som även kan spela som vänsterytter (Villa, Henry, Ney förra säsongen). En spelare som håller en låg profil och som mer än gärna byter Salzburg mot FC Barcelona. Vill helst se en rutinerad ödmjuk lagsspelare som inte har en alltför stor status eller som inte har haft en för vi måste tänka på att dom tre där framme vilar aldrig.
Barcelona Ali G
2015-12-17 19:06
Hahaha Mourinhos reaktion när han fick sparken (Länktips). Måste bara passa på att hylla Don Andres som har varit majestätisk den här säsongen, passningen till andra målet idag är inte världsklass utan Iniesta klass. Sen älskade jag också hans Neymar inspirerade mohawk :D
Barcelona Fuerza
2015-12-17 18:52
@Liunil Masse:

Jan Tauer
Barcelona Smogen
2015-12-17 18:38
Tycker som de flesta att vi bör sälja Munir och Sandro snarast, helst med buyback. Låna helst in Nolito. Då Velta knappast läv vilja skiljas från honom så står bör Soriano eller Pato stå på tur. Soriano lär väl ganska självklart ligga etta på listan. Kan Barcas spel utan och innan känner Lucho sen tidigare öst in mål senaste åren lär vara förhållandevis billig älär essutom vara villig att agera ersättare för MSN. Exakt det Lucho lär vilja ha under våren.
Barcelona Deulofeu
2015-12-17 17:32
Neymars tweet efter Suarez match.

Well done fat one och så bild på tre hamnburgare.

Han är ju för skön alltså,Suarez är med på bilden tillsammans med Ney också.
Barcelona Amo.38
2015-12-17 17:18
Jag vet inte vad ni tycker men att värva Pato vore ett enormt misstag! Han är inte i närheten av den spelare han spåddes bli, och jag orkar inte med en till avdankad brasse som har semester på bänken, vi har tillräckligt många. In med en spelare som verkligen behövs och som kan göra skillnad.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-17 17:12
Barclasico Kommer vara dyrare än vad Nolito hade varit och dessutom ingen ytter.
Barcelona LegendenN10
2015-12-17 17:09
Skönt att se tolken misslyckas ordentligt och få sparken av Chelsea. The special one? The loser one? eller hur var det egentligen? chelski som har en av världens dyraste trupper. Haha snacka om fiasko...
Barcelona Barclasico
2015-12-17 17:00
Liunil massi Pato
Barcelona Liunil Masse
2015-12-17 16:47
Vamprio Så vad gör vi i Januari. Nolito är för dyr väl? Vad finns det för alternativ?
Barcelona Baronen
2015-12-17 16:44
Jag kan inte låta bli att glädjas över Mourinho's misslyckande. Fotbollsvärldens största avskum förlorar igen. Det är så bra det bara kan bli!
Barcelona Vampíro
2015-12-17 16:38
Det är vad jag sagt hela tiden angående Munir och Sandro, de saknar spetsegenskaper. Ta en spelare som Jeffren som exempel, knappast den bästa spelaren men han var ju otroligt snabb och kunde åtminstone göra sin back. Minns hans fina inhopp i VM-finalen 2009 mot Estudiantes och han gjorde ett par bra insatser under våren 2010 när vi tog ligan. Likadant var det med Cristian Tello som även kunde göra en del mål. Är helt säker på att Adama hade gjort ett mycket bättre jobb i A-laget än våran bänkduo. Just pga. att han har snabbheten och att han kan dribbla förbi sin spelare. Munir och Sandro har båda fått spela ganska regelbundet i Barça i en och en halv säsong nu och de bidrar tyvärr med otroligt lite. Inga mål, ingen speed och ingen kreativitet. Dags att låna ut de till botten/mittenklubbar i La Liga och se om de håller på riktigt. Tänker inte räkna ut dem helt men upp till bevis!
Barcelona Federer
2015-12-17 16:38
Hoppas nu Real Madrid sparkar Rafa och tar in Mourinho så han kan förstöra klubben ännu mer.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-17 16:23
The problem w/ Munir is he doesn't have an elite skill. He needs to add elite finishing to his good off the ball movement. Or he'll struggle. eg If you see Deulofeu, he potentially has elite pace, dribbling and crossing. Munir has the intelligence, but lacks 1 elite skill right now. Så jävla sant. I dagens fotboll, speciellt när man spelar i Barca där du nästan alltid möter kompakta försvar så är det ett måste att ha yttrar som är kvicka, bra på att dribbla. Munir o Sandro har inte detta och därför tappar vi som fan i offensiven när dom spelar. Just därför behövs det en Nolito eller någon annan i vinter. En ytter som kan bryta mönstret från kanten när Messi eller Neymar inte kan spela.
Barcelona Déu és Culé
2015-12-17 16:20
Kan inte annat än känna skadeglädje mot att ¿Porqué? nu fått sparken av sitt älskade Chelsea för andra gången... synd samtidigt, då truppen säkerligen kommer att spela bättre utan honom som tränare.
Barcelona Vampíro
2015-12-17 16:15
Förresten känns det inte typiskt nu att skitlaget Chelsea höjer sig? Vill minnas att de gick till CL-final sist Mou blev sparkad. Samma sak säsongen Villas Boas lämnade och de snubblade sig till CL-titeln, mot Barça bl.a.
Barcelona Gabriel
2015-12-17 16:14
Även om Mourinho tar över Real Madrid så har han fortfarande många skadade relationer med en del spelare där, Pepe och Ramos för att nämna några. Och som många redan påpekat så är Mourinho bra för att komma in och få igång skutan kortsiktigt, men på längre sikt gör han mer skada än nytta så det är inget mig emot om de anställer honom igen (även om det självklart blir jobbigt med el clasico under han igen). Sen är jag inte alls helt säker på att Mourinho accepterar ett erbjudande från Real Madrid, något säger mig att PSG lär vara rejält sugna på att anställa Mourinho nu och att det finns en stor chans att han går dit, kanske inte nu mitt under säsongen men kanske till sommaren? Who knows, man kan väl bara enas om en sak och det är att they fucked up när de sparkade Ancelotti, för även om de gick titellösa förra säsongen och Ancelotti hade sina brister så såg Real Madrid för första gången på väldigt länge ut som ett fruktat fotbollslag. Nu vet jag inte hur de ska göra, Benitez lär inte stanna, Ancelotti verkar klar för Bayern, Pep drar aldrig dit och Mourinho är verkligen inget säkert kort. Deras enda egentliga val verkar vara Zidane, och han är helt oprövad som tränare och kommer isånnafall ta över ett lag fullt med divor som inte gillar att springa de där extra metrarna. Det blir svårt det här för Madrid, tänker inte klaga.
Annons: