/spanien/barcelona/forum/15019.aspx/spanien/barcelona/forum/15019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:31
Är det bara jag eller håller vi på att bli nya Real Madrid? Vart kommer pengarna ifrån? Ska vi börja ha sponsor på tröjan?
Fan varför kan vi inte ge Bojan och Pedro förtroendet?

Ligger det nån sanning i ribery ryktena?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-19 15:31
MessiEsInhumà

Det är exakt det jag också tror..
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-19 15:30
Pedrito//

Cesc och Villa har vart dom primära målen från start. Så att den ena har anslutit förhindrar verkligen inte den andra från att göra det. Förvänta dig en lång intensiv jakt på Cesc nu.

Den stora frågan är Zlatans vara eller icke vara. och hur vi isånafall ställer upp. Kommer Cesc nu också å Zlatan stannar så hamnar ju någon utav Zlatan,Villa,Cesc eller Iniesta på bänken. Det bästa vore nog att göra sig av med Ibra. Vrf inte till B.Munchen?
Barcelona Hyder
2010-05-19 15:29
Kul att Villa blev klar så snabbt utan att behöva läsa om alla förhandlingar likt förra säsongen. Frågan är om Zlatan stannar kvar? Jag tror att allt är upp till honom själv då jag samtidigt tror att Pep vill ha kvar honom. Han kommer inte alltid att vara en startspelare då Pep visat att om Bojan eller Pedro presterar så är han inte oblyg med att bänka både Zlatan och Henry. Om Zlatan kan acceptera den rollen kan han bli en truppspelare som får chansen lite då och då men inte få den där kontinuiteten som exempelvis Xavi, Iniesta eller Messí. Vi verkar till och med ha råd med att använda Zlatan på det sättet. Säljer vi honom anser jag det inte vara hela världen men då har vi helt plötsligt tappat två anfallare, Henry inräknad, och en har tillkommit. Dessutom tappar man i längd och fysik om svensken säljs. Enligt mig är en lång, stark, målfarlig spelare precis vad som behövs på just bänken. Någon man kan slänga in i fysiska matcher eller när spelet låst sig helt och en target gör skillnaden. Om den spelaren är Zlatan, Llorrente eller någon annan bryr jag mig inte nämnvärt om.

Anländer Fabregas däremot blir allting ännu svårare för svensken då det tvingar upp Iniesta till anfallet om man vill spela med både Cesc och Xavi på mitten. Då är Villa ganska självklar som 9:a och Messí till höger. Sedan vet man inte hur rangordningen är mellan just Zlatan, Pedro och Bojan.

Jag tror inte att Bojan eller Pedro kommer hamna i kläm av värvningen av Villa då båda kommer få gott om chanser. Det är en lång säsong där det kan spelas upp emot 60-65 matcher. Skador och avstängningar är en sak och rotation en annan. Jeffren är nog snarare den man kan oroa sig för. Bojan är samtidigt så pass ung att han inte ska vara en ren startspelare. Det sköna med egna produkter är att dem sällan om inte alls gnäller.

MessiEsInhumà
2010-05-19 15:28
Tror inte Zlatan kommer säljas nu. Tror att om man låter han spela nu nästa säsong så kommer han hitta tillbaks och vara helt enkelt Zlatan. Kommer vara svårt att hitta en plats i laget nu med Messi,Villa,Pedro och Bojan men tror att han kommer vara mer sugen. Tycker att man kan spela

Villa Messi
Zlatan

Eller så byter man villa och zlatans plats och om man har det offensiven så kan kan nog göra mycket skada! Vill man pressa framåt så flyttar man fram Zlatan. eller?
Barcelona Pedrito
Jag förstår inte vad det är som automatiskt kommer göra Villa till en succe. Han kommer ha formsvackor och skador som stör också.. Hur kommer det mottas av camp nou om han börjar underprestera?
Sen är jag väldigt orolig för Pedros plats i startelvan, har han inte bevisat att han är den somn ska ta över efter Henry? NU lär han bli förpassad till bänken likt Bojan.
Barcelona NoGo™
Ämne: Ämne: Kommer ....
Så du menar att Zlatan är en rörligt spelare eller vadå?
Barcelona westinho
2010-05-19 15:26
Jag tycker vi ska sälja Villa nu när vi har honom. Vi kan få mer pengar för honom än Valencia tog. Vi kan säkert få 55 miljoner euro, och sälja honom till en PL klubb. Vi har ju redan Bojan som kommer bli ungefär samma spelare om några år.

Nä skämt åsido hoppas han får spela centralt i anfallet och inte på kanten.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-19 15:23
Antingen så spelar Villa ytter eller så är Zlatans barca tid över. Villa är snab tecknisk och har ett fruktansvärt hårt och kvickt skott. Vilket gör att han hade fungerat bra att driva in från kanten för att antingen gå på skott eller komma i djupledslöpningar. Man hade kunat ha honom där när Zlatan är frisk och spela honom i mitten när Zlatan inte spelar. Villa som ligger å pressar och stressar motståndet högt upp till vänster hade även ineburit att Zlatan kunnat ta ett steg ner i sin position i mitten. Och därifrån sugit in bollar och fördelat till Messi/Villa. Dock vet man aldrig hur pep har tänkt sig inför nästa säsong. Så det är bara invänta och se.

Visca barca!!! Mot trippeln säsong 10/11!!!
Spanien Don Pelayo
2010-05-19 15:22
porque la vida puede ser algo maravilloso.

Tror nog Luis Enrique välkomnar denna nyhet.
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:20
Fattar inte vad vi ska med villa till hur jag än vrider och vänder på det... Tyvärr innebär detta nog att Cesc inte kommer hit..
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 15:14
Ärligt talat så ser jag inte nu hur Zlatan ska få speltid OM han skulle stanna i Barca. Just nu känns det som Guardiola har tappat själv förtroendet för Zlatan och låter Bojan spela i stället och sätter Zlatan på bänken.
Det blir juh inte enklare för Zlatan nu när David Villa är klar.
Zlatan har det tufft!
Barcelona tano
2010-05-19 15:13
Ämne: Kommer inte att funk....
Den som skriver sådana inlägg (som det refererade) är nog troligare att själv vandra omkring planlöst på en äng och äta gräs... Möjligtvis brölande något "Mu" emellanåt...

Det enda som är någorlunda sant är att Zlatan inte passar som en ren ytter i dagsläget.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-05-19 15:12
En underbar nyhet och en Nödvändig värvning. Med Villa i laget hade vi vunnit trippeln iår igen. Vi kan inte gå mot ännu en säsong med 4 etablerade anfallare i truppen då vi spelar 4-3-3. Rykterna om att Rooney ska vara på väg känna inte trovärdiga. Jag skulle dock inte tacka nej till värdlens just nu bästa anfallare. Gärna i nåt slags utbyte med Ibra!
Barcelona DaniAlves
2010-05-19 15:12
Hur tror ni de blir med Zlatan? behåller vi honom eller säljs honom? för jag har svårt att tro att något lag skulle hosta upp 500 mille för Ibra i dagsläget.

Villa - Zlatan
---Messi-----

Men jag vill inte se pedro på bänken för han är en otrolig fotbollsspelare !!!!
Barcelona Vampíro
2010-05-19 15:10
Ämne: Fast rätta mig om ja....
Nej, Henrys presentation visades inte på TV4 Sport. Däremot visade de såklart Zlatan Ibrahimovics presentation, den pågick f.ö i ett par timmar.
Barcelona Lusnos
2010-05-19 15:08
Fan, jag är kluven. Hur ska jag göra?

Har just nu Viasat fotboll och Tv4 sport osv.

Nästa år kan jag då följa CL, PL och Serie A men inte La liga.
Måste kolla upp om det går att ha Canal + och dom vi har nu, annars funkar det att streama Barca 1 gång i veckan eller besöka en pub :)

Tåls att tänka på.
Barcelona basaric
2010-05-19 15:05
Jag tror knappast att Zlatan är kvar i Barcelona om han får bevittna matcherna ifrån bänken.. man har investerat så mycket i den spelaren så antagligen satsar man på honnom eller så säljs han vidare.
Atlético Kun Kun Kun
2010-05-19 15:04
Ämne: Fast rätta mig om ja....
Hur som helst så har ju inte TV4Sport några rättigheter till La Liga längre utan de är på Canal+.
Barcelona NoGo™
2010-05-19 15:02
Själv så vet jag vilka jag ser som de tre startspelarna där framme och Zlatan är inte en av dom iaf. Pedro är en av mina favorit spelare och har den här säsongen visat att han klarar av att vara startspelare i Barça.

Rooney_Manutd

Hmm har inget minne av att de visade Titis presentation faktiskt. Zlatans är väl den ända de visat.
Valencia Rooney_Manutd
Fast rätta mig om jag har fel, visades inte presentationen av Henry på Tv4 Sport? Tycker det är synd och konstigt om dem inte visar David Villa´s också.
Barcelona Vampíro
Loggar in på SF, ser att David Villa är klar för Barça, bra dag helt klart. Lite tråkigt för Valencia och ligan men de lyckades ju faktiskt aldrig ens utmana om titeln med Villa i laget så det kanske inte spelar någon roll.

Benvinguts el Guaje!
Barcelona barca kid
2010-05-19 15:00
foootball master

Jag har inte varit ett riktigt fotbollsfans så länge. På grund av min ålder så jag vet inte egentligen hur bra Barcas dream team, Brasilien både 02 och på 80 talet lag , Argentina med Maradona va egentligen.
Så jag väljer ut av det jag har sett.

1. Barca 08/09
2. Spaniens landslag sedan EM
3. United 07/08
4. Barca 09/10
5. Inter, Real, Chelsea, Bayern 09/10
Barcelona basaric
2010-05-19 14:59
Det spelar ingen roll.. ingen spelare i Barcelona har växt ut till att bli en av mina favoriter på så kort tid.. Inte ens Xavi, inte ens Messi och inte ens Puyol.. Lilla Pedrito är underbar och enligt mig så förtjänar han en plats i startelvan.
Barcelona westinho
2010-05-19 14:58
basaric

Pedro är inte tänkt som startspelare. Men Barcelona kommer spela över 50 matcher varje säsong. Pedro och Bojan kommer få speltid. Jag oroar mig mer för Jeffren.
Barcelona NoGo™
2010-05-19 14:57
basaric

Pedro kommer få spela, Pep har visat att han litar på Pedro så jag är inte så orolig.
Barcelona basaric
2010-05-19 14:55
Jag tycker det här är så jävla tråkigt.. vad händer med Pedrito nu?
Barcelona westinho
2010-05-19 14:53
Mojito - Fantastisk reseberättelse!

Man blir riktigt sugen på att åka dit och även avundsjuk på vad du fick uppleva live.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-19 14:52
r.10

Det står inget om Zlatan eller Villa i ditt citat..
Barcelona Rambla~
2010-05-19 14:52
Ämne: Vad tycker ni om Boj....
Det hade varit bra för Bojan men knappast bra för Valencia. Ja om de inte får en klausul att köpa loss honom då. Varför ska de "utbilda" vår spelare när de själva har canteranos som behöver få speltid och mer erfarenhet?
Annons: