/spanien/barcelona/forum/15018.aspx/spanien/barcelona/forum/15018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:38
Vad spelar det för roll. Rosell kommer till dukat bord. Han behöver inte bevisa något direkt genom att göra hetare värvningar. Det är bara bra för FC Barcelona om laget förstärks. Gudarna ska veta att vi inför den här säsongen hade en tunn trupp och det är nästan ett mirakel att vi kunnat hålla undan för Real Madrid med sin jättesatsning inför denna säsong.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-18 15:35
Hetfield/

Jag ser det inte som en kraftmätning mellan Laporta och Rosell, jag bryr mig först och främst att vi köper in spelare som Guardiola och Txiki har bett om. Så vad spelar det för roll om vare sig Laporta eller Rosell köper in dessa spelare, det viktigaste är att det blir gjort.

Rosell har ändå gjort klart att han vill att Pep ska fortsätta och hade förmodligen värvat in de som Pep hade pekat på. Om nu Laporta gör det istället så sparar vi tid. Ser inget fel med det.
Barcelona Barca4eva
2010-05-18 15:32
Hassan

Kommer ihåg vissa av meningarna, skrivna av Rambla~ som jag också hyser stor respekt för i detta forum. Står dock inte på någons sida just nu XD

EDIT: och där kom han =)
Barcelona Rambla~
2010-05-18 15:31
Hassan, fortsätt du med dina vakor utan att bry dig om vad "vi" tycker. Det är liksom du.

Du behöver inte känna dig tvungen att försvara det här på detta forum.
Barcelona Hetfield
2010-05-18 15:29
el Flaco

Jag påstår inte att Laporta kommer att förhindra Rosell från att bli presidenten, han vill nog bara slå Rosell. Om han värvar Villa och Fabregas, vem kan Rosell värva då? Återigen, lite av en machogrej

Hassan

Äh, fortsätt med det du gör, så länge folk läser det så är det bara att fortsätta
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 15:27
Alltså fyfan vad jag förbannad på Zlatans agent, hur fan kan han snacka så om Laporta och Pep det finns bara inte.

"- Jag bryr mig inte om vad direktörerna i Barcelona säger. Jag bryr mig inte om vad Laporta säger. Jag bryr mig inte om vad Pep Guardiola säger.
- Du kanske kan skriva det så att alla förstår, säger Raiola."
2010-05-18 15:26
Hetfield/

Jag håller med dig att Laporta gillar att stå i centrum, men han är ju trots allt president tills den 30 juli. Han kan ju inte bara sitta på sin röv och vara laid back de här närmsta veckorna. Som sagt, så länge han värvar in spelare efter att ha diskuterat med Pep och Txiki ser jag inte hur det ska vara något negativt.

Angående Rosell så tror jag inte att medlemmarnas opinion kommer ändras. Rosell har redan ett starkt stöd och det lär knappast rubbas oavsett vilka spelare som Laporta presenterar innan valdagen.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-18 15:24
Hassan

Skit i honom , han vet inte ens själv vad han pratar om.
Barcelona Hetfield
2010-05-18 15:20
el Flaco

Han är ju lite av en "dramaqueen", vi vet att han gillar att stå i rampljuset, det har han allra minst visat med olika uttalande, och han deltar aktivt i radioprogram osv.

Han vill nog lämna med dunder och brak, det är lite av hans signum. Nu är jag glad att han väljer att köpa Villa, men det känns lite som en machogrej från hans del, han vill nog göra det svårt för Rosell att slå honom
Real Madrid Hassan
2010-05-18 15:18
Hetfield

Jo, precis det är inte som att jag arbetar med att skriva om något som har 0 sanningsvärde. Däremot förstår jag inte hur folk kan tro att det är en riktig vaka, med tanke på vad jag gjorde förra sommaren med Kaká. Bli inte lurade av "vaka", det är bara ett namn på artikelserien som uppdateras kontinuerligt. Ett par exempel på folk som missförstod syftet med vakan:

"Precis vad jag tänkte nämna, en vaka och Inter har en CL final att spela. Vad är syftet? Hade ju varit bra mycket smartare att startat den 1-2 dagar efter CL-finalen men smaken är som baken."

"En vaka är när man sitter uppe samma kväll/natt en händelse ska ske. Tror du att en värvning kommer ske i natt? Självklart inte, det kommer inte att hända något under hela den här veckan. Först efter CL-finalen kan man börja snacka om vaka."

Tycker bara det är intressant att Messidinho_10 skriver som han gör idag oich vill ha en "vaka", när han dagen innan skrev så här:

"Vaka vaka vaka vaka hejåhå vi är real världens mäCktigaste klubb.. NOT!"

och:

"Jag håller med dig den grabben verkar inte ha nåt liv än och hålla på med olka vakor, lol"

Speciellt besviken på en som jag faktiskt hyste respekt för här inne som skrev detta:

"Åh herregud, en Mourinho-vaka nu också. Hur lågt får man sjunka och hur töntig får man bli?"

Väl mött!
2010-05-18 15:16
Lol. Den här bilden är klockren!

*Länktips.
2010-05-18 15:14
Hetfield/

"Bara jag som tycker att Laporta vill köpa Villa för att lämna snyggt? Det känns lite av en macho grej"

Jag håller nog inte riktigt med dig. Visst, Laporta kanske vill lämna klubben med ett bra anseende, men så länge han värvar in spelare som ingår i Guardiolas planer för framtiden och som kan bidra med att stärka truppen så ser jag inget negativt med att köpa in spelare nu innan valet eller VM.
Barcelona Barca4eva
2010-05-18 15:10
Lusnos

Jag är i alla fall inte ett dugg förvånad lol.
Barcelona Hetfield
2010-05-18 15:09
Hassan

Några tyckte det, jag är väl en av de som tycker att det är intressant. Mourinho har sagt att han ska till Madrid, så det är väl knappast långsökt i dagsläget, så länge ni undviker "Rooney" vaka eller liknande

Bara jag som tycker att Laporta vill köpa Villa för att lämna snyggt? Det känns lite av en macho grej, jag är mer intresserad av vad Rosell kan göra om han lyckas få hit Torres
Real Madrid Hassan
2010-05-18 15:08
Messidinho_10

Tack, precis som Tarrak skrev, hånade du och ett par till här inne mig igår för "vakan" (som inte är en riktig vaka, men det verkar de som gjort narr av mig skitit i).

Och idag vill du alltså att Er redaktion skall göra en "vaka".

Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 15:07
★Sami★

Ojojoj om det där stämmer då är det adjöken direkt.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-18 15:05
Jag hoppas verkligen Pep säljer Zlatan så ,tjockisen(raiola) håller sin käft.
Barcelona ★Sami★
2010-05-18 15:03
Tycker Zlatans agent ska stänga sin mun.
Barcelona Lusnos
2010-05-18 14:58
Ämne: Ämne: Är det ....
Det är ju Messidinho_10 som skriver, är du förvånad? ..
Barcelona tarrak
2010-05-18 14:57
Messidinho_10

Jag har inga problem med att köra en vaka för att i realtid skildra ett konkret skede, som vi exempelvis gjorde vid Laportas förtroendeomröstning. Den här typen av vakor som handlar om transfers intresserar åtminstone inte mig, då de mest handlar om att samla och återge rykten som rasar in från alla håll och kanter. Bättre att vänta och se när det händer något konkret som är värt att rapportera.
Barcelona ★Sami★
2010-05-18 14:55
Nu står det på hemsidan.
Barcelona AzizWaysi
2010-05-18 14:55
Ämne: Det står chelsea på ....
Någon har säkert ändrat skiten. Det är wiki vi snackar om...
Barcelona Barcadinho.
2010-05-18 14:51
Det känns som att ryktena om Villa är minst lika hetta som förra sommaren.
Man brukar säga tredje gången gillt, men i det här fallet räcker det med två…
Jag tror att affären kommer att gå genom och det innan vm.
Valencia kommer att ha tid att bygga vidare och se framåt och Barca kommer att ha tid att eventuellt lösa Zlatans situation.
Jag vet inte hur personen i fråga kommer att resonera (inte agenten utan Zlatan själv) –
Zlatan har ju hamnat på bänken genom en lagom stark konkurrent som Bojan. Hur kommer det att se ut med båda Bojan och Villa för hans del? Förmodligen ännu mer bänksittande.
Jag undrar om han kommer gilla läget. Det kan vara lika bra för honom att hitta andra utmaningar som också innehåller mer speltid. T ex att se till att Juventus kommer tillbaka till det fina rummet. Juventus är en klubb med stora ambitioner.
Synd att City missade en CL-plats. Det kunde vara en till variant som skulle locka svensken.

Villa för mig är som Alves för två somrar sen. Jag kommer att bli lika superglad igen, eftersom jag gillar dem, plus det att jag är 100 på en dunder succé. Messi och Villa - det är som en dröm.
Barcelona Abbe.
Ämne: Ämne: Är det ....
Co-sign.
Barcelona NoGo™
Känns lite som man glömt bort att Hleb fortfarande tillhör Barça hehe. Men jag undrar vad som kommer att hända med han?

Han säger själv att han vill återvända nästa säsong och bevisa att han kan klara av att spela på den högsta nivån. Jag är tveksam faktiskt och det känns föga troligt att han får komma tillbaka om Cesc anländer.

Se länk.
Barcelona Messidinho_10
Det står chelsea på hans nästa klubb hmmm?
Barcelona Mojito
2010-05-18 14:50
Om Laporta väljer att lägga in Yaya i en deal för att få Cesc så tycker jag han gör ett misstag.

Yaya kanske inte är den bästa pivoten för Barcas spel, men han är övärderlig då han han kan spela på de flesta positioner och täcka upp för en annars tunn trupp.

Sen kan jag förstå att han vill ha mer speltid, han hade platsat i startelvan i de flesta andra lag.

Vi får väl se vad som händer längre fram.
Han har ett grymt stöd från publiken på Camp Nou i alla fall, till och med större än Busquets.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 14:49
tarrak jo det stämmer men vafan mourinho kändes inte så aktuellt.

Vi vill ha David Villa Vaka Red!!
Barcelona AlexandraJonson
2010-05-18 14:47
Ämne: AlexandraJonson/

....
Tack så jätte mycket :D
2010-05-18 14:47
Ämne: Är det inte läge för....
En Villa-vaka? Hell no!
Annons: