/spanien/barcelona/forum/15017.aspx/spanien/barcelona/forum/15017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-19 12:47
David Villa är klaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar

länk
Barcelona Barçainfluensa
2010-05-19 12:46
det är klart nu =) villa klar. står på hemsidan =) YES
Barcelona Barclasico
2010-05-19 12:46
Håller barca på att bli ett köpelag ?

vad tycker ni ? :O
Barcelona Alvés
2010-05-19 12:45
Villa är klar

länktips
Barcelona JonasH
2010-05-19 12:42
Ämne: Hetfield

Bra arg....
Vi ska absolut inte skrota vår klassiska 4-3-3 uppställning. Visst kan man göra förändringar men Zlatan skulle stå i vägen egentligen om han ska ligga släpande bakom messi o villa... Zlatan eller Villa, upp till bevis. Själv tror jag att Zlatan kommer bli trött på bänknötandet och kanske bli såld under vinter-transfern istället, men vem vet?
Barcelona Hetfield
2010-05-19 12:40
Pep.G

Nyckeln till Barcelonas framgångar de senaste åren har varit tack vare 4-3-3 (även om Pep har experimenterat mycket i år, men det har i grunden varit 4-3-3). När vi kör med 3 anfallare så drar vi isär motståndarens försvar, det leder till att gyllene lägen uppstår

Ingen spelare är större än klubben, det visade Barcelona allra minst med Ronaldinho, och Zlatan är inte större än klubben. Om man ska ändra på 4-3-3 då kan man lika gärna sälja Zlatan, men samtidigt så finns det en del av mig som vill se Villa och Messi som anfallspar och Zlatan som kreatör/playmaker strax bakom de

Risken finns att man förstör bredden om man tar till 4-4-2, men å andra sidan så kör spanska landslaget så, och det funkar ju utmärkt

Jag vet inte faktiskt inte, Pep har en hel del att göra
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-19 12:39
Barca kommer nog spela 4-3-3 fortfarande men på "Spanienvis". Dvs. Messi precis bakom Zlatan - Villa. I Spanien är det Iniesta precis bakom Villa - Torres som spelar centralt.

Det är en bra lösning med Villa. Sen om Zlatan gör det omöjliga och misslyckas med spelet med Messi och Villa bredvid sig så är det bara att köra med Pedro eller Iniesta för Zlatan.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-05-19 12:39
Varför inte spela med Zlatan till vänster? Asså inte som en riktig ytter som t.ex Pedro för där kommer han absolut inte att visa sina styrkor men han kan ha en lite mer fri roll. Vara central iblan, ibland ut på kanten och ibland hämta boll i mitten.

Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 12:35
Jaume Ferrer: "Villa skriver på idag".

Vicepresidenten bekräftade imorse i en intervju med TV-programmmet "Els matins" att förhandlingarna når sitt slutskedde och att såväl Guardiola som Txiki har bett klubben om att köpa el Guaje.

Ferrer bekräftade även att man håller på att arbeta med att eventuellt värva in Fabregas också.
Barcelona Pep.G
2010-05-19 12:33
Hetfield

Bra argument men hur ska Pep kunna få ut det bästa utav Zlatan ? Han använder knappt sitt skott längre och hans sköna instick existerar inte längre känns det som. När var det senast du såg honom vända upp, utmana och gå förbi ?

Kommer Villa i år så finns det fortfarande plats för Zlatan i elvan tycker jag men då är man tvungen att kasta det klassiska 4-3-3 och istället flytta Messi och Villa in centralt med Zlatan strax bakom, det hade funkat tror jag.

Xavi-Iniesta
Zlatan
Messi-Villa

Vi skulle få en fin bredd i anfallet här med Xavi och Iniesta bakom Ibra också. Jag vet inte vad ni tycker, ska vi skrota 4-3-3 eller hur ska vi göra ?
Barcelona Hetfield
2010-05-19 12:20
Det som stör mig mest med hela Zlatan affären är att man använder inte hans styrkor, och vad är hans styrkor? Jo, kreativitet, frisparkar, högerbössan och råstyrkan

Det är ungefär som att köpa Cesc och göra honom till en högerback, varför använder man inte Zlatans starka egenskaper? Zlatan är ingen targetspelare, det är en kreatör. Ja, visserligen så vann han skytteligan i Inter, men med handen på hjärtat så var Inter så pass överlägsna i ligan och Zlatan hade knappast konkurrens om målskyttet i Inter

Pep får bestämma sig, det går inte att förstöra Barcelona och Zlatan genom att envisas med att ha honom som targetspelare, det funkar aldrig när Barcelona rullar bollen hit och dit, och när väl Alves för chansen att slå in bollar så missar han 9/10

Relationen mellan Zlatan och Barcelona är ungefär som ett dåligt förhållande mellan en man och en kvinna. När man har problem så gräver man det istället för att prata om det, det i sin tur leder till problemet blir bara större och större
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 12:20
Vi leker med tanken nu lite här säg så här Zlatan får en säsong till, jag hoppas vill att han lyckas självklart, men om han skulle göra en lika svag säsong som den här, vad tror ni hans värde kommer vara då?
Barcelona Dito nr. 386
2010-05-19 12:17
Håller med om att Pedro, Zlatan, Bojan, Messi och Villa räcker gott och väl, inte minst med tanke på Iniesta, Jeffren, dos Santos... och jag antar att det finns fler framtidsämnen i la Masia.
2010-05-19 12:17
★Sami★
Haha du är inte ledsen för att Villa kommer iaf :-)

Det ska du inte va heller;)
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 12:14
Ska bli spännande att se hur många Cules som kommer för att se David Villa presenteras inför Camp Nou imorgon:)
Mäktigt!!
Barcelona DM1982
Ämne: Ämne: Rasberg....
Det är väl bara att editera ditt gamla inlägg?
Barcelona Dito nr. 386
Nu vet jag visserligen inte hur Guardiola tänker, men Zlatan har två styrkor enligt mig: Att ta emot, och att behålla bollen när han väl har den. Jag kan förstå att det låter som en centerforward, men med tanke på hans brister i spelet utan boll tror jag snarare han passar som vänsterforward. Då får han komma med bollen i fart mot försvarare, och dessutom får han automatiskt "rätt" fot för att kunna gå på skott om han gör sin försvarare...
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 12:10
Angående diskussionen kring Zlatan, som pågick lite längre ner, så tycker jag att han har varit godkänt sett till målskörden, men underkänt rent spelmässigt.

Jag ansåg under hela sommaren att Zlatan inte var rätt man att axla Eto’os mantel och ville hellre se Villa som lejonets ersättare. Därför var jag ganska negativ när Zlatan presenterades som Barcelonas nya nr. 9.

Visst, Ibra imponerade under hösten och avgjorde bland annat mot Madrid på Camp Nou och det ska man ge honom cred för, men hans form efter juluppehållet har varit skrämmande. Minns att det var snack inför säsongen om att Zlatans goda teknik och Ajax-bakgrund skulle underlätta hans anpassning till lagets tiki taka-spel, men så blev det inte alls.

Tycker inte att Ibra riktigt kom i spelet under hela säsongen och även om han svarade för ett par oerhört viktiga mål i Champions League i bortamatcherna mot Stuttgart och Arsenal, är det värt att notera att Guardiola valde att chansa på Bojan när ligan drog ihop sig och skulle avgöras. Med facit i handen kan man bara konstatera att Pep gjorde helt rätt i att bänka Zlatan till förmån för den unge katalanen.

Sen skulle jag gissa på att Zlatan fortsätter spela fotboll i den katalanska huvudstaden även nästa säsong . Tror inte att man säljer honom, men om klubben får ett saftigt bud på honom tycker jag man ska överväga ett beslut och personligen hade jag inte fällt en tår om man hade valt att sälja Zlatan.

Slutligen, Daniel Olsson och Mohamed Ahmed – tack för era artiklar. Alltid skönt med sådan läsning på morgonen till frukosten.
2010-05-19 12:10
Messidinho_10
Pedro, Zlatan, Bojan, Messi och Villa, räcker inte det? Plus en Iniesta som kan spela som ytteranfallare.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 12:08
Inte många här inne verkar förstå att henry kommer säljas.
Pedro , zlatan , bojan , messi hade varit vårt etablerade anfallare, en skadad och vi har knappt någon kvar.
Barcelona C.Andrés
2010-05-19 12:07
Ämne: ¡Barça! - Crèma Cata....
Hahahahahahahahahahahahahaha. Snälla skärp dig en aning.
2010-05-19 12:05
Vi behöver ingen vänsterkant springare. Vi har Pedro och Messi som är ytterforwards. Nu när Villa kommer så vet jag inte ifall Zlatan kommer starta men om han gör det så betyder det att Pedro kommer att sitta på bänken.
Rasberg
2010-05-19 12:05
Ämne: Rasberg

Posta din....
men va faan. Kolla vad jag skrev då
Barcelona Hetfield
2010-05-19 12:04
Barca!

Jag vet inte hur du orkar argumentera, vem som helst med lite vett i skallen förstår att Rooney, Torres, Villa, Messi kommer inte att funka ihop, sen ska vi inte prata om att det aldrig kommer att hända

Om Pep vill behålla Zlatan så får han verkligen ändra på spelsystemet, det funkar inte med en Zlatan som ska vara fastkedjad i boxen, han behöver delta i själva uppbyggnadsfasen
Barcelona Dito nr. 386
2010-05-19 12:03
Kan inte förstå ifall man skulle skicka iväg Ibrahimovic eller Yaya Touré i en affär mot fabregas. Framförallt då inte om värderingen av Yaya på 10M Euro stämmer, han är ju värd mångdubbelt mer. Hoppas i så fall snarare att Wenger skulle kunna tänka sig att ta tillbaka Hleb - oavsett hur lågt han skulle värderas så ser jag det snarare som en vinst ifall man skulle slippa hans lönepost...
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 12:02
Messidinho_10
Kom igen nu. 6 anfallare? Det är för mycket! Och vi heter inte Real Madrid. Vi ska vara sjukt nöjda med David Villa i Barca.
Det Barca behöver är en vänsterkant springare som kan ersätta Henry. Så är vi klara tycker ja.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-19 12:00
Tittar på Marca idag, Madridbaserad tidning som gör allt möjligt för att få Barca ur balans. Men idag handlar nyhet nr. 1, 2, 3 och 4 om Barca. Det är oroligt i Madrid. :D
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 11:58
¡Barça! - Crèma Catalana

Ja det är klart 6 anfallare är perfekt kolla real dem har också 6st. Vi behöver förstärka vårt lag fatta det!
Barcelona westinho
2010-05-19 11:57
Jag hoppas inte Guardiola får bestämma inköpen på egen hand. Han måste ha Txikis hjälp. Vi ser vilka "floppar" Guardiola velat värva. Chyg för 25 miljoner euro. Zlatan för 65*. Hleb för 18 (?). Vet inte om även Cáceres och Keirrison var Guardiolas köp.

* Påstår inte att Zlatan varit så dålig som folk vill få det till. Men om man jämför priset vi betalade för honom med spelet han visat upp på plan, då luktar det ändå lite floppvärvning.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-19 11:55
Messidinho_10

Zlatan kommer inte att säljas. Men okej, vi säger att han säljs, då står vi där med 6 anfallare? Är det så mycket bättre då?
Annons: