/spanien/barcelona/forum/15015.aspx/spanien/barcelona/forum/15015.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 22:12
H.Alavi - Triangulo Magico

Du har rätt den här gången det är en gammal bild det står under fick översätta den.
Men högst upp står det han kommer på Onsdag hmm??
Barcelona Criff
2010-05-18 22:10
Rätt kul att det står Onsdag som rubrik i den länken, och Torsdag under bilden :P
Barcelona el Maestro!
2010-05-18 22:09
KTLPP//
Vad ska Laporta göra för att hålla laget konkurrenskraftig mot ett Real Madrid som verkligen kommer att vara samspelt och starkt i nästa säsong?
Svar till min fråga är att stärka de lagdelar som tränaren tycker behöver stärkas. Därmed köpet av Villa och eventeullt Cesc.

Valencia kommer att kunna ersätta Villa och eventuellt Silva. Får dem in 2-3 nya spelare så kan de få en annan dynamik i gruppen. Se bara på Lyon och Inter.
Silthrim
2010-05-18 22:09
UNDERBART!!!
Barcelona Lusnos
2010-05-18 22:08
Ämne: David Villa!!

....
Varför skrev du exakt samma sak 21.30 och 21.48?

Underbart med Villa hur som helst, bra att pengarna stannar i Spanien också.
Dock vill jag bli av med Ibra även fast jag tror han stannar.

Vill helst se ett anfall bestående av Messi, Pedro och Villa. Blir en jävulsk fart då.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-18 22:08
Messidinho_10

Jag tror att det är en gammal bild, och inte från idag.

--

BlueRed

En blandning av FM och Real Madrid resulterar sig i detta.
Barcelona Criff
2010-05-18 22:07
Messidinho_10, Du måste lära dig spanska gubben :P Där står under bilden, "Villa KAN åka till Barcelona på Torsdag".
Barcelonistas
2010-05-18 22:07
Det kan du hålla för dig själv? Har du inget vettigt och komma med så kan du låta bli och skriva. Varnad!

Detta gäller samtliga som använder forumet som en chatt! /Mod
Barcelona BlueRed
2010-05-18 22:06
Se vad Silly Season kan göra... Nästan synd.
---------
Nu när Cruyff är hederspresident så har han sagt att han inte stöder någon av kandidaterna. Men han säger också att han undrar varför vissa av dem som hoppade av styrelsen, väljer och ställa upp nu.

Sen är det nog ingen hemlighet att han står bakom Laporta, och förmodligen då även Ferrer.
Barcelonistas
2010-05-18 22:06
Blaugrana.

ja hade tänkt lite som brasiliens guld lag där dom hade 2 offensiva ytterback. maicon tar allså abidals positon på kanten!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 22:05
Ojojoj Villa är på plats i Barcelona kolla bilden.
Ska ta fram birran !!

Visca Barca
Real Madrid KTLPP
2010-05-18 22:04
Som Madridista så blir man lite orolig om Barca nu lyckas få både Villa och Cesc, två riktiga spetsvärvningar som kommer stärka laget enormt. Dock tråkigt att avståndet mellan de två giganterna och resterande lag i ligan kommer att öka ännu mer, om det nu ens är möjligt:-)
Real Madrid Blaugrana.
2010-05-18 22:01
Ämne: Messidinho_10

Ne....
På vilken position tänkte du sätta honom på är ju frågan?

Villa kommer bli oerhört nyttigt för oss, men jag förstår inte varför vi ska värva Fabregas? Visst han är en fantastisk spelare, men vi har redan många på den positionen dem jag tänkte på var främst Xavi, Iniesta sen talangerna JDS samt Thiago. Men det som blir bra med Fabregas är att vi får en spelare som är egen produkt och kan redan spelet, och vi får ännu en fantastisk playmaker.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-18 21:59
Angående Zlatans agent, Han må skita i vad Laporta och Guardiola säger MEN han vet mycket väl att Barca är den enda klubben som kan peta honom hur jäkla lätt som helst också.

Zlatan måste vara självkritisk och ta sig en tankeställare om varför han är petad av Bojan. Hans agent däremot, han borde vara orolig att Barca kanske vill sälja honom och då får han mindre lön i alla andra tänkbara klubbar.
Barcelona ★Sami★
2010-05-18 21:59
Hoppas tv4sport sänder David Villas Presentation. Tycker alla här inne borde skicka mail till tv4sport så de sänder live:)
Barcelonistas
2010-05-18 21:54
Barcanist

ja men han kan ju spela på abidals position. men måste säga att abidal och maxwell har gjort de bra!
Barcelona Mojito
2010-05-18 21:54
Steve Json

Om Villa hamnar i Barca betyder det att pengarna stannar i ligan.
Valencia är bra på att fila till oslipade diamanter, dessutom kan de också halvera sina banklån med pengarna.

Får se om TV-avtalet också kan hjälpa övriga klubbar att bli mer konkurrensmässiga.

Men istort ser jag inga problem med att värva från andra lag i sin egna liga, Spanska ligan har inte oljemiljardärer som kan punmpa in pengar hur som helst. Därför är det bra om Real & Barca kan bidra med lite kapital emellanåt, även om det betyder att de förlorar någon av sina stjärnor.
Barcelona NoGo™
2010-05-18 21:52
tikitaka

20 maj är korrekt ja.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-18 21:52
Jag har dessutom för mig att vi redan har Kungen Abidal och en mycket bra ersättare i Maxwell på vänsterkanten. fast det kanske bara är jag...
Barcelona tikitaka
2010-05-18 21:49
Vet ni när Spaniens VM-trupp fastställs ? var det 20 maj eller ?
Barcelona Pep the King
2010-05-18 21:48
David Villa!!

Typexempel på inlägg som sänker nivån och får det att bli mer än chat än det forum som det är avsett att vara. Skärpning, så vi slipper att dela ut spärrar/ Red
Barcelona Barcanist
2010-05-18 21:47
Fast jag har för mig att Maicon är högerback?
Barcelonistas
2010-05-18 21:46
H.Alavi - Triangulo Magico!

vi tar maicon på andra kanten så blir de som brasiliens guld lag där dom hade 2 offensiva backar på kanterna.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-18 21:45
Barcelonistas

Maicon? Har du glömt bort Alves?

Nej, jag måste ta en paus från Ramblan. Återkommer om en timme, hoppas att ni har lugnat ner er då.
Barcelonistas
2010-05-18 21:44
Steve json

helt ärligt så skiter ja i om la liga blir tråkigt bara för villa kommer till barca. de viktiga är att barca blir starkare och vinner la liga och champions!.

sen håller ja me dig tycker zlatan har gjort en godkänd säsong. han sänkte ju fjortis cf på camp nou så de är rätt så k :)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-18 21:44
jonathan Dos Iniesta

Dags att börja inse nu Zlatan kommer säljas even bytas mot Fabregas. Och sen vad vi ska göra med Pedro och Bojan ja dem får sitta på bänken och spela lite emellanåt.
Barcelona Barcanist
2010-05-18 21:42
Det bästa som kan hända är att:

David Villa köps in
Bojan lånas ut till något mittenlag som garanterar honom speltid
Fabregas köps in
Yaya Touré stannar
JDS eller Thiago lånas ut till något mittenlag som garanterar honom speltid
Hleb anländer och agerar reserv
Henrique säljs helt alternativt lånas ut en säsong till om Pep vill se mer av honom
Zlatan STANNAR i Barcelona - klubbens dyraste värvning genom tiderna kan man inte bara kasta bort som ingenting

Formationen 10/11
Valdés
Dani Alves - Piqué - Puyol - Abidal
Xavi/Fabregas - Yaya Touré - Iniesta/Fabregas
Messi (lite som släpande forward)
Zlatan - David Villa

Det går inte att slå detta lag!
Barcelona Steve json
2010-05-18 21:41
Suck! Vad är medelåldern härinne? Zlatan har gjort en utmärkt säsong på en position som inte är hans styrka. Felet ligger hos Guardiola som använder Zlatan fel, gör man ingen behovsanalys innan man värvar? Använder man Zlatan på en annan position än som nr9 så kommer han skapa oerhörda ytor åt de kvicka spelarn. Positionen är i en fri roll på kanten ellersom släpande forward.
Det var där han dominerade den Italienska ligan, försumligt att använda honom som en 9a? Hoppas han blir kvar och att man försöker bygga vidare på sin spelidé, för hans storlek/styrka behövs i de tuffa internationella matcherna. Där funkar det inte att rulla i sidled i 90minuter, vilket det blir om Messi plockas bort. Sen att säga att Bojan och Pedro gör ett bättre jobb? Möjligen mot bottenlagen i ligan, men knappast mot tuffare motstånd. Och skulle Villa hamna i Barca så är det tråkigt, precis som ligan skulle behöva svagare lag likt Valencia. Hur kul är det med en liga som handlar om 2 lag?
Barcelonistas
Messidinho_10

Nej torres de blir för mycket. däremot ser ja att vi värvar maicon. hoppas rosell ger oss en födelsedags present och värvar maicon.
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Jag längtar tills det blir Offcial :=)
Annons: