/spanien/barcelona/forum/15014.aspx/spanien/barcelona/forum/15014.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ordem e Progresso
2010-07-08 16:45
Salcini

Ajax och FCB hade sex spelare vardera representerade i finalen -74.
Barcelona Salcini
2010-07-08 16:19
Gabriel C

Om jag inte missminner mig så spelade Holland med 9 eller 10 spelare från Ajax i startelvan 1974. Mycket på grund av att det var det lag som Michels skördat framgångar med i Europacupen tre år i följd. Vet dock inte om detta är rekordet, men än har vi i alla fall inte slagit rekord, tyvärr.
Spanien Don Pelayo
2010-07-08 15:50
Ämne: Tjenare, gubbs!

J....
Gabriel C,

Ramblan! Är i Barcelona och hälsar på släktingarna och det var ett jävla ös här igår.

Så kom dit.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-08 15:46
SaM_

Em-vinsten firades rätt rejält i Barcelona, det är bara att söka på Youtube...!

och precis som du själv konstaterar kommer det säkert att bli än mer hysteriskt om det blir VM-guld med halva laget från stadens egna lag.

Dock är det (såklart) inte samma GALNA nivå som när Barca själv vinner titlar.
Barcelona Hyder
2010-07-08 15:38
westinho

Nja, tycker att Thiago påminner mer om Iniesta med sin kvickhet än Deco.
Barcelona SaM__-
2010-07-08 15:30
Gabriel C:

Förvänta dig inte något stort partaj. Barcelona fira en spansk triumf hör inte till vardagen direkt. Nu kanske man gör ett undantag då majoriteten av spanska landslaget består av katalaner men det får framtiden visa.

Är inte direkt en slump att inga landskamper spelas på Camp Nou!
ponta p
2010-07-08 15:28
Ämne: Och folk trodde att ....
Det skulle inte förvåna mig om det där är blånaglar, då han en gång sagt att han lirar i 42or fast han har 44a i skor. Annars gulligt :).
Barcelona westinho
2010-07-08 15:22
Thiago är snarare som Deco i spelstilen. Iniestas spelstil är unik.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-08 15:09
Lionel Messi 19

Thiago = Iniesta, men kan också göra lite mer konster med bollen, typ Ronaldinho. Barcas framtida guldbollenvinnare. ;) JdS kanske inte är snarlik Xavi, men dem spelar på samma position och har typ samma uppgift.
Barcelona Hyder
2010-07-08 15:05
Lionel Messi 19

Av det jag har sett liknar Thiago mer Iniesta och Dos Santos mer Xavi.
Barcelona Lionel Messi 19
2010-07-08 15:04
vilka liknar Thiago resp. JDS i sin spelstil? Jag har aldrig sett dom spela men tycker det är sjukt kul att se nya talanger i barca
Barcelona II Barça II
2010-07-08 14:56
Är Valdes andra eller tredjemålvakt i landslaget?
7 spelare från Barcelona i startelvan... Helt otroligt vilket lag vi har! Sen så har vi också Alves och Messi!
Barcelona Kaptenen
2010-07-08 14:50
Pedros insats igår var fantastisk, han har visat att han kan prestera även i landslaget. Killen bör vara en startspelare den här säsongen, Pedro-Villa-Messi, smakar mumma det där.
Med detta sagt, så känns det som att man bör göra sig av med Zlatan, tror inte på honom som reserv.
Barcelona C.A.K
2010-07-08 14:44
Ämne: är det bara jag som ....
Samma här. Dags att släppa fram dem nu, annars drar de gråtandes till Wenger eller nån annan. Typ Gai...
Barcelona Barca4eva
2010-07-08 14:44
JDS vill jag gärna se, har följt honom mer än Thiago...backup till Bussi :P
Barcelona Lionel Messi 19
2010-07-08 14:42
är det bara jag som hoppas Thiago eller JDS kommer upp till a-laget istället för att köpa in en ny mittfältare?
Barcelona Gabriel C
2010-07-08 14:38
Ok, schysst!

Är det någon som vet vad rekordet i antalet spelare från en och samma klubb i ett av de två finallagen ligger på? Spelar Spanien med 7 Barca-spelare så borde de rimligtvis ligga rätt så bra till.

Allt gott!
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-08 14:32
Gabriel C

Håll dig kring Placa Catalunya och Ramblan, det är oftast där festligheterna är som störst.
Barcelona Gabriel C
2010-07-08 14:23
Tjenare, gubbs!

Jag skall ner till Katalonien på söndag för att fira guldet (förhoppningsvis). Vet ni var det är som bäst drag någonstans? Sedan undrar jag också om FC Barcelonas spelare kommer att tackas av inne i Barcelona när de kommit hem? Skulle vara grymt att få se våra hjältar.

Visca Catalunya! Visca Barca! Viva España!
Barcelona westinho
2010-07-08 14:22
Ämne: Och folk trodde att ....
Hehe så sött med målade tånaglar :)
elbraco
2010-07-08 14:13
Ämne: Pedro förtjänar en s....
HAHA! Läste just Poliozhanis artikel om man nu vill kalla det för just artikel. Själv tycker jag killen ser ut som en 13-åring och verkar ha samma tankegångar som en. Allting i det han skriver bevisar ju att hans hat mot Barca är större än hans kärlek till Real Madrid.
Hade han skrivit för Barca hade jag fan skämts, vilket jag iofs gör å Reals vägnar nu. Tur att det finns smartare madridistas än honom.
Barcelona basaric
2010-07-08 14:09
Och folk trodde att Ronaldo skulle deppa över att Portugal åkte ut? Som ni ser i länktips så mår Ronaldo precis som han brukar göra.. och gör precis det han alltid brukar göra.
Spanien Don Pelayo
2010-07-08 13:59
Ämne:
Brukar sällan bry ....
Oroa dig inte, det är i så man upptäcker vilka som är fans till laget eller vilka som är medgångare alt. håller på någon enskild spelare (typ Ronaldo) i laget.

Puertan har en hel del saneringsarbete att göra.
Barcelona Smogen
2010-07-08 13:48
RimuZ

fick även mig att skratta högt
Valencia Amunt
2010-07-08 13:48
Ämne: "I ett lag av a....
Men vad konstigt! Det kan inte bero på att 90% som skrivs där är skitsnack? :D
Barcelona Hyder
2010-07-08 13:47
Spanien har spelar 6 matcher i detta VM. I 2 matcher har Xavi utsetts till matchens lirare, i 2 matcher har Iniesta utsetts till matchen lirare och Villa har fått utmärkelsen en gång. Den sista matchen handlar om den ända förlust matchen där Gelson Fernandes blev man of the match. Allt detta enligt FIFA:s officiella hemsida. Stort av våra två mittfältsgeneraler!
Barcelona RimuZ
2010-07-08 13:41
"I ett lag av artister och konstnärer görs målet av den ende som på allvar skulle kunna tänka sig att slå en straffspark med huvudet."

Det bästa och roligaste jag har sett Aftonbladet skriva någonsin. Grande Puyol!
Barcelona Smogen
2010-07-08 13:35
Angående Alonso tycker jag han kom mer till sin rätt i 2:a halvlek. Man flyttade honom lite högre upp i banan vilket gav mer utrymme för överiga offensiva spelare, dessutom kunde han själv få till ett par farliga distansskott på det sättet. Ska man spela med både Alonso och Sergi är det så man borde spela.
Barcelona Smogen
2010-07-08 13:31

Brukar sällan bry mig om vad Madristas skriver på Svenska Fans men "La Voz Blanca" tar nog priset av mest patetiska inlägg jag någonsin läst. Killen har inte ens vett att hålla sina enormt pinsamma tankar för sig själv, utan väljer att skriva dom på svenskafans också.

Hur kan man som fan till R.Madrid hoppas att spelare som Alonso, Ramos och Iker (samt Arbeloa och Albiol)inte ska få vinna VM bucklan BARA för att inte en massa barca spelare också ska få vinna? Jösses, är det någon i Spanien som förtjänar att vinna den där pokalen är det väl Iker? Stackars R.Madrid som har sådana fans, bara hoppas att det är utanför Spaniens gränser man är så vansinnigt patetisk.

Makavelii
2010-07-08 13:18
Ämne: Heywood Jablome/

....
Mm det är synd att Torres inte kommer upp til sin standard. Hans skador har total-sabbat hans form och det kommer att ta en tid tills han kommer upp till sin absoluta världsform. Han måste ha dåliga gener den killen. Hoppas att han spelar från start mot Holland dock och inte Pedro. Pedro har visserligen vart bättre men det Torres kan, kan ingen annan. Annars så är det bara och byta in han i slutet frisk och bara spurta förbi hollands trötta försvar.
Annons: