/spanien/barcelona/forum/15005.aspx/spanien/barcelona/forum/15005.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lusnos
2010-05-19 16:13
Ämne: Lusnos

Ett köpela....Pajas, Laporta går ut och säger: Vi värvar inte Cracks, vi skapar dom.

Efter det har vi värvat både Zlatan, Villa, Chygrynskyi för STORA summor. Är du blind eller? Jag sa att vi är på väg mot ett bli ett köpelag.

Du som bör inse saker kanske, det är våra unga talanger som blir lidandes.

Helst INGEN mer värvning nu, ett byte Zlatan mot Cesc är jag för.
Barcelona Barca4eva
2010-05-19 16:11
Estadio Santiago Bernabeu

Blir nog ingen Cesc i år..och Zlatan stannar till 99%
Barcelona Pedrito
2010-05-19 16:11
Ämne: Pedrito

Jaha, shi....
Jo men det är ju det jag menar! Det kommer bli ännu värre nu!
Ktoor^,^
2010-05-19 16:09
SHIIT VAD GLAD JAG VART!! Kommer just hem sen ser jag david Villa klar för barca sHIIIT
Barcelona denandra
2010-05-19 16:09
Synd att Valencia inte hade ekonomi att behålla Villa. Han kommer göra det bra i Barcelona men han kommer aldrig kännas som Barcas spelare. Han ÄR Valencia.
Barcelona Barca4eva
2010-05-19 16:08
Pedrito

Jaha, shit va nära Valencia var MED Villa..över 20 poäng bakom. =3
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-19 16:07
En fråga!

Vill Laporta gör alivet surt för den kommande presidenten?

Han lämnar inte rum åt den nya presidenten att värva ett crack som valfläsk.

BTW: Senaste ryktet är Zlatan mot fabregas, stämmer det tror ni?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Lusnos

Ett köpelag är inte ett lag som har 7-8 egna produkter i startelvan varenda vecka. Tänk efter både en och två gånger innan du skriver nåt sånt.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Lugna dig lite, det är inte så seriöst. Går du på anabola eller är du bara 12 år.. ta det lugnt, inte ens lönt att svara ett dampbarn som dig
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-19 16:06
Sen så bör väl folk veta, om dem nu följer fotboll att Zlatan är bäst på vänsterkanten med en något mer fri roll. Om vi spelar Zlata på kanten, Villa i mitten och Messi till höger kan det gå riktigt bra nästa säsong. Frågan är bara om Guardiola har insett detta eller inte.
Barcelona Lusnos
2010-05-19 16:05
Fan, vilket köplag detta är på väg emot att bli, gillar det INTE. :(
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-05-19 16:05
Vet någon här om Rosell har seriösa planer på att värva någon storspelare? Typ Ribery?
2010-05-19 16:03
¡Barça! - Crèma Catalana

Hmmm.... Vem har lagt honom på vänsterkanten??? Blir förbannad, Förstå, VILLA OCH ZLATAN KOMMER ATT SPELA NÅGORLUNDA CENTRALT OCH MESSI KOMMER HA FRI ROLL PRECIS BAKOM.

Vi har ändå aldrig haft bra offensiv kantspel på vänsterkanten och så kommer det att vara den här säsongen också. Vi balanserar vår extrem offensiva högerkant med en defensiv vänsterkant. Så har det varit på sistone.

Iniesta är den som håller sig lite till vänster när vi anfaller.
Barcelona Lionel Messi n10
2010-05-19 16:01
Härligt med David Villa hoppas nu han gör succe ala Dani Alves. Visca Laporta.
Redaktionen
2010-05-19 16:00
Väldigt tråkigt att behöva spärra användare för omotiverade startelvor, men eftersom så pass många ignorerar de otaliga varningar vi delat ut, så är vi tvungna. Tre användare spärrade i en vecka fram över. Låt det stanna där!
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-05-19 15:59
Grattis till prestigevärvningen, det enda ni behöver nu är en målvakt och en högerback ;) (observera den retsamma hatkärleken)
Baaaaarca
2010-05-19 15:57
Bojan stannar men inget står om ännu viktigare Pedro. Han måste väl bara vara solklart precis som Messi att få stanna?
2010-05-19 15:56
Xavi om värvningen. Han älskar det här. :D

"un gran jugador, un gran goleador y una gran persona"
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:55
Ämne: pedrito

va exakt ....
-Ligan blir ännu mer dominerad av oss och REal. Som Pep sa: DEt är brutalt. La liga är på god väg att bli lika dominerad av 2 lag som skottska ligan
Valencia är enda utmanaren egentligen med Sevilla,Villa gör omkring hälften av lagets mål..

-Pengarna

-Canteras som pedro och Bojan med fler kommer få mindre speltid trots att de visat att de hanterar den här nivån.

MessiEsInhumà
2010-05-19 15:55
En startelva som jag tänker direkt på när man man snackar om barca + cesc och villa är nog denna

Villa/pedro ---- Messi
------Zlatan/Bojan-------
Iniesta-----Cesc-----Xavi
Maxwell-----Pique--Puyol----D.Alves

Tror faktist man kan behålla Zlatan och göra ett extremt bra lag. Vi har sett att Pep inte är rädd att bänka storspelare och att han vågar flytta runt spelare. Så jag hoppas att Zlatan stannar och att vi lyckas köpa Cesc!

---
Pedrito

Det enda köpet som är i likhet till Real är nog Zlatan köpet för det var så spontant medans Villa och Cesc är något som klubben länge har viljat köpa till barcelona.
2010-05-19 15:54

Du sa precis vi inte har något kantspel, att Iniesta för sköta vänsterkanten men ändå så lägger du Villa där?
Barcelona Barcaloni
2010-05-19 15:53
Ämne: Ämne: Pedrito....
Självklart får man vara negativ. Men försök att lugna ner dig och fokusera på en sak när du diskuterar. Om du inte förstår än varför alla är så glada över Villa så ska du läsa Mohammad Ahmads sista krönika "Håller FC Barcelona på att förvandlas till ett köpelag?"

Jag menar inget illa vännen, men du förstör tyvärr glädjen för dom flesta cules här med dina inlägg :)
2010-05-19 15:52
¡Barça! - Crèma Catalana

ANFALLET???

Villa Zlatan med Messi precis bakom dom.
Barcelona basaric
Jag håller med Pedrito här, det är lätt at glömma bort Bojan, Pedro, Jeffren, Assulin nu när vi värvat en "crack".

Barcelonistas
Visca Barca

HALLÅ villa är redan klar!
2010-05-19 15:51
Visca Barca

Vadå om vi köper Villa? Det är redan klart Villa är em barcaspelare!
Roma28
2010-05-19 15:50
folk är hellllllllt lyriska för att villa ska spela för er men vem är det som säger att han kommer lyckas, zlatan har en helt annan spel stil en va messi har tex... då kan messi göra mer o ta mer plats medans zlatan tar han dom kraft spelet, vill har samma spel stil o kommer söka samma bollar som messi om han ör på kanten tex... de kommer bli väldigt mycket ge o ta från spelarnas sida.... o lyckas inte villa i sin första sesång så kommer han att gemföras med zlatans första o den är inte fy skam heller.... inte ofta en spelar gör så många mål o assist i försa sesången... men det ska bli feeet nice o se villa iallafal hur man vänder o vrider på de... nu väntar man bara på fabregas
Barcelona Visca Barca
2010-05-19 15:49
Jag tycker fan inte att vi ska behöva köpa villa. Om vi köper villa kommer vi att vara precis som madrid. Det är inte bara dorför jag inte vill köpa Villa. Jag tror faktiskt inte att vi behöver honom. Vi borde ge zlatan en till chans.

Och hur ska vi nu göra med Zlatan? ska vi sälja honom efter en säsong när vi betalade 40 miljoner för honom? Vi kan inte ha både Zlatan och Villa för ingen av dem kommer vilja vara bänkad. Eftersom båda är centerforwards så måste vi antingen sätta någon av dem på bänken eller göra om vår formation helt.

Detta skulle även förstöra för våra talanger som t. ex Pedro, Bojan och jeffren.
Barcelona Criff
Haha shit, rätt patetiskt att Valenica fans säger att vi är boven i dramat :P
Hade dem haft en fungerande ekonomi hade dem aldrig behövt sälja Villa.
Han hade fått gå detta året, den enda skillnaden är att han hade gått till något annat storlag.

Ok låter bra, men var har du tänkt att Zlatan ska spela då?
Annons: