/spanien/barcelona/forum/15003.aspx/spanien/barcelona/forum/15003.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-05-19 00:38
Ämne: Det kommer in alla m....
+1
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:37
★Sami★

Förnyar inte Thiago sitt kontrakt innan junis slut kan han gå gratis vart han vill.

westinho

Ja men då får de allt komma till skott snart för tiden börjar rinna ut.
Barcelona westinho
2010-05-19 00:36
Jag är inte orolig över Thiago och Dos Santos. Jag tror båda två vill spela i Barcelona i framtiden, och är tålmodiga.
Barcelona westinho
2010-05-19 00:34
Messidinho_10

Men snälla. Hur hade du tänkt att vårt anfall ska se ut om Både Villa och Torres skulle komma?
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 00:33
Rambla~
Vad då? Tror du Perez kan sno åt sig Thiago. Perez känns lite som Wenger.
Hoppas Thiago stannar i Barca.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:30
Jag hade en önskan när vi blev utslagna i CL det var att:

1 Fixa hem Fabregas
2 Villa
3 Torres
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-19 00:25
Vilken dum artikel från Aftonbladet. Det enda det står som kan koppla Zlatan till Real Madrid är att "han är en favorit hos Mourinho".

Medan de citerar Laporta där han säger att han har ett kontrakt med Barcelona och de är nöjda.

Istället för att skriva "placerar i Real Madrid" kan man ju skriva "Laporta vill ha kvar Zlatan"

Och sen att de hämtar information från the sun säger ju allt.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:24
David - barca

Jag är orolig för samma sak. Snart börjar Vm. I juni går bådas kontrakt ut. De måste helt enkelt förnya sina kontrakt innan de lämnar Barcelona för semester och i Dos Santos fall spel i Vm. De måste skriva kontrakt så fort som möjligt.

Förresten så läste jag någonstans om att det bråkas med Thiagos representanter om hans kontrakt och att en viss vit huvudstadsklubb är och viskar i hans öra. Så jävla typiskt Perez detta att visa sitt fula tryne överallt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Att Barca köper Villa kan också betyda att Silva inte säljs till Madrid, vilket jag tycker är mycket positivt.
Barcelona el Flaco - Al loro!
Rambla/

Angående Villas prisslapp plockade jag de siffrorna från olika artiklar. Vi får se de kommande dagarna var slutsumman hamnar någonstans. Blir kring ca 45 miljoner euro är jag nöjd.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:23
Joan Gamper 1899

Man undrar hur många spelare du känner till som är från La Masia i dagens trupp? Då hade knappast uttalat dig nåt sånt.
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 00:23
Barcelonistas
Dom är bara avundsjuka. Strunta i dom.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:22
Messidinho_10

Du borde kanske gå och lägga dig snart? Annars får du snart en hjärtattack om du ska tro på alla galna rykten som Aftonbladet och liknande sprider. :)
Barcelona David - barca
2010-05-19 00:21
Enda bekymret som jag har är ju vad som händer med Thiago och Dos Santos vid en eventuell värvning av fabregas? Tycker det är dags att ge dem lite mera inskolning när tillfälle ges, något som jag kan tycka vart lite lite av den gångna säsongen.
Vore ju perfekt att ha Xavi, Iniesta och Fabregas rotera på de två innermittfältspositionerna och sedan när Xavi och Inesta börjar gå mot sina äldre dagar ha ett framtida mittfält med Fabregas, thiago och dos santos roterandes.

Men för mig finns inte en chans i världen att någon av dem har det tålamodet att vänta så länge då det nog tar ett par år+att i den åldern dom är i nu är det dags för A-lags fotboll enligt mig för att utvecklas så bra som möjligt?

Eller?
Barcelonistas
Joan Gamper 1899

vi är inget köpelag dom som säger att vi är köpelag vet inget om fotboll punkt!

herregud så fort vi förstärker laget är vi köpelag.. va sägs om real som värvade fölr 3 miljarder!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
Det kommer in alla möjliga fans och kallar Barca köpelag. Sålänge vi har 7-8 egna produkter i startelvan och har råd med 3-4 dyra världsspelare på dom övriga positionerna så kan alla hålla käften.

Att en City/Alteticofan kommer in och kallar Barca för Köpelag är lika patetiskt som deras lag. Laget som säljer och köper 7-8 spelare varje år och byter spelare som kallingar.

Herregud vad arg man blir.
I mina ögon är varje storlag ett köpelag i grund och botten. Finns inget sätt att komma runt det.

Det som skiljer oss från många andra storklubbar är det faktumet att stommen i Barça, precis som Heywood och Rambla är inne på, kommer från La Masia och det är vår trygghet, både på planen och vid sidan om.
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 00:20
Ämne: Criff/

Jag har fl....
håller med om att jag hellre ser toure stanna än att köpa fabregas o toure lämnar. toure är en mycket viktig spelare för oss och en kung på mitten där han rensar allting spelade även som mittback mot chelsea på stamford där han fick till och med drogba att inte synas.
Menar bara att det är synd att sälja en sådan viktig spelare.

Tycker ni inte att ifall fabregas kommer och startar med iniesta och xavi, känns det inte lite som de vi gjorde 2-3 år sedan där vi hade xavi deco, iniesta
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 00:19
Helt jävla galna rykten nu kolla här grabbar

Zlatan till Real sägs det

Jag skulle bli så jävla förbannad om han sticker dit!
Barcelona Criff
2010-05-19 00:18
el Flaco - Al loro!, Jag håller med dig till fullt. Men sen vet varken du & Jag vad Peps plan är. För jag antar att det är han som mer eller mindre skiter i om Toure går då han knappast visat intresse att spela honom.

Så om han nu låter Toure gå får jag hoppas att han har någon plan, men det har han säkert.
Barcelona Joan Gamper 1899
Fan ingen j-vla Fabregas eller Villa. OM Fabregas kommer vem ska han peta ? Ingen. Samma gäller Villa. Jag vill Pedro Bojan Messi som anfalls trio
och inget annat.

Jag älskar verkligen Villa och Fabregas,men de förstör Barcelonas rykte. Jag vill inte att nån j-vel kallar FC Barcelona för köpelag som äckliga Real.
Barcelona Rambla~
el Flaco

De flesta tidningar nämner ju 40-42m och inte 50m.
2010-05-19 00:16
Criff/

Jag har flera gånger varit inne på att en hypotetiskt värvning är ologiskt, framför allt från ett sportsligt ståndpunkt. Vill absolut inte värva in Cesc på bekostnaden av Touré.

Yaya före Fabregas, sju dagar i veckan!
Barcelona Criff
2010-05-19 00:16
DzJocke, Haha vänta nu, din bild av Barca sjunker för du anser dem vara köpelag.
Men samtidigt är du City supporter och skriver i din profil att du ser fram emot vad shejken kan ge er för framgångar.
Jo men tjena!
Barcelona Rambla~
2010-05-19 00:14
Ta en titt på den truppen. Du hittar 10 egna produkter i den. Vilket annat lag i Europa, då menar jag storklubb, kan presentera något liknande? Med tanke på detta så finns det plats för lite spekakulära värvningar. Även om jag personligen hade sett att det satsas ännu mer på egna spelare.

Varför ska Barca kallas för ett köplag när alla andra klubbar är värre? Är det för det handlar om dyra värvningar för spetskompetens? Eller, om man istället värvar unga talanger till lågt pris, är man då inget köplag längre? Varför ska man värva unga talanger när man redan har det i de egna leden? Bara en undran.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-05-19 00:14
Köpelag och köpelag. Stommen kommer att bestå av egna produkter. Men fotboll är en konkurrenskraftig sport. Om det ena laget vinner ett år, förstärker de andra. Om inte Barcelona följer med i utvecklingen kommer de till slut att passeras av alla andra klubbar.

Jag tycker det är sunt att värva. Ett nytt ansikte in i truppen. Hur ska Barcelona kunna mäta sig med andra klubbar om de inte värvar?
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 00:13
barcelona är verkligen inget köplag om man jämför det mot exempelvis dem lagen som nämns som r.madrid, city och så vidare. alla stor lag köper till sig minst 1 världspelare varje säsong och barca håller på med det just nu men det menas inte att dem är som r.madrid o city
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 00:13
Imorgon får vi hoppas att det står på Barcas hemsida att han är klar.
Barcelona Criff
2010-05-19 00:12
el Flaco, Förutsatt att alla utlåningar säljs och några feta löner(Henry) försvinner, samtidigt som någon spelare kommer antagligen säljas(Toure) Så kanske en Fabregas värvning kan vara överkomlig.
Sen om det är smart är en annan femma :P
Barcelonistas
2010-05-19 00:10
DzJocke

herregud barca köplag? vill du snacka köplag så finns dom alra största chelsea,city,real madrid!
Annons: