/spanien/barcelona/forum/15002.aspx/spanien/barcelona/forum/15002.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 13:46
Tror ni tv4sport sänder Villas presentation på fredag??
Atlético Sportuga
2010-05-19 13:45
Ämne: Visst är det kul att....
en klockren analys....blir som i Skottland, vem vinner detta året Ni eller Real Madrid, mycket tråkig utveckling
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
★Sami★

Det är väl på fredag?
Spanien Rödvit tomtemor
Nej, han är en grym målskytt. Men sedan? För att ses som världens bästa ska man kunna bidra med mycket annat än bara mål.

Och, Fabregas stannar ;-)
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 13:44
Hoppas det finns nån sida där man kan följa David Villas presentation. Imorgon halv 2!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-19 13:44
Trodde Luis Enrique var allas idol :P Hahaha.
Barcelona DM1982
2010-05-19 13:43
Visst är det kul att vi har fått Villa men ligan kommer bli ännu sämre nu. Valencia var det enda laget som var i närheten av Barca och Real och ändå var de inte särskilt nära. Nu kommer det bli ett ännu större gap mellan de två topplagen och resten, inte bra på sikt. Hoppas att några lag kan konkurrera med Barca och Real snart men det ser inte ut som det.

För övrigt kommer vi ha ett galet bra anfall nu med Villa. Vi får se hur det går med Zlatan men jag har lite svårt att se hur han kan stanna kvar i laget. Får vi 400 miljoner för honom så bör vi nog sälja honom.
Canaletes
2010-05-19 13:42
Villas idol är Luis Enrique och han har sagt flera gånger att han skulle vilja föja hans fotspår.

DONE!!
Barcelonistas
Rödvit tomtemor

du underskattar villa enormt mannen!
H.Alavi o Rambla

Ali Daei måste ses som en av fotbollsvärldens största svikare och hycklare. Spelaren som kunde vara största nationalidolen men som istället blev den mest hatade i landet.

Hoppas att han för alltid har en förbannelse över sig och att hans värld ruttnar.
Spanien Rödvit tomtemor
Trevligt att man kan diskutera utan tjaffs och argumentationer som spårar ur.

För att ses som världens bästa anfallare tycker jag man ska kunna så mycket mer än bara göra mål. Fast alla tycker vi olika.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-19 13:41
Alves, Zlatan, Villa, Xavi, Marquez och Henry om han inte flyttar alla kommer slåss om frisparkarna.
Barcelona Nesto
Officellt: Villa till Barcelona.
Barcelona Barcadinho.
Jäkla vad glad man är. Jag ska köpa en prinsesstårta på vägen hem från jobbet idag.
Det är som julafton idag. Jag fick inte julklappar i julas, men jag får en idag istället.
Jag vet att det är barnsligt skrivet, men man är bara glad.
Messi-Villa-Iniesta/Pedro/Zlatan det är som en dröm.

Jag hoppas bara att klubben inte säljer Yaya. Vi måste behålla balansen inom laget.
Det behövs också sådana som kan försvara.
Sista matchen mot Valladolid gav ett klart bevis att mönstret är ett riktigt mönster och inte ett låtsas mönster.

Till Red/
Skriv en artikel med rubriken "Mot Wembley".
Hehe, jag skämtar!
Barcelona Rambla~
2010-05-19 13:40
Ämne: Rambla~ @

Drogba ....
Drogba är dopad. :D
Barcelona Rambla~
2010-05-19 13:39
H.Alavi

Okej. Tack för info. Av vad jag har förstått (hört av iranska vänner) så är Ali Daei heller inte speciellt populär bland folket? Han dansar för mycket efter den styrande regeringens pipa?
Barcelona Pep the King
2010-05-19 13:38
City och Chelsea är intresserade av Zlatan.
Barcelona D.Villa#666 !2-6!
HalaMadrid*

Ingen kan spå framtiden, så det får vi väl se om ett par år helt enkelt
Tomte

Du kanske borde veta att Villa kan sänka vilket storlag som helst. Det kan inte Higuain. Han viker ner sig gång på gång. En sån mes vill vi inte ha i Barca.

Villa är TOP 3 i världen på sin position tycker jag. Bara Rooney är klart bättre än honom. Sen är det jämt.
Spanien Rödvit tomtemor
Rambla~ @

Drogba gjorde 29 mål och 13 assist i bara ligan. För mej är han världens bästa anfallare, då han är så komplett. Killen har allt en anfallare ska ha.

Som sagt, grym anfallare har ni värvat och man hade inte tackat nej till honom i laget. Men visst fan finns det bättre anfallare...:-)
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 13:36
★Sami★

Åhhhh jösses amalia vilka frisparkar jag svimmar.
Barcelona D.Villa#666 !2-6!
2010-05-19 13:36
Dagen vore ännu mer underbar om det kom fram att Zlatan var såld till Man City för 40mille :D Men bara glädje en dag som denna! ser sjukt mkt fram emot nästa säsong ! :D
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-19 13:35
Rambla~

Precis, just nu är han inte arbetslös utan han är coach för Persepolis. Han blev sparkad eftersom att han framförallt inte lyckades ta Iran till VM och att lagets storstjärna, Ali Karimi, petades.

Sägs att han och Karimi inte är bästa vänner.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 13:35
Rödvit tomtemor

Jag ifrågasätter inte de spelares du nämner målstatistik. Det jag menar är att ingen av dessa spelare har på något sätt bättre skills eller spetskunskaper än David Villa. Han matchar dem alla med lätthet.
Canaletes
2010-05-19 13:34
Messidinho_10

Han är rätt OK faktiskt. På länken en mot Inter i CL.

Sök på YT: Villa freekick. Villa gol falta
Barcelona Kimmen
Nuvarande forwardsuppsättning: Villa, Zlatan, Messi, Bojan, Pedro. Två extremt bra anfallare kommer alltså att sitta på bänken om inte Pep tar ner Messi på mitten. Jag har svårt att se framför mig att Zlatan kommer sitta bänk så mycket som han gjort det sista. Får hoppas på att Zlatan kommer tillbaka ännu starkare nästa säsong och visar att Pep skall spela med: Villa - Zlatan - Messi där framme med mycket rotation så att Bojan och Pedro också får lira, det är långa säsonger med många matcher. Alternativt att man säljer någon av dem.
Barcelona Messidinho_10
Gabriel

Säg så här David Villa gånger 10 Eto då förstår man vilken jävla spelare vi har värvat.
Barcelona ★Sami★
Här har du David Villa sätta några sjukt snygga frisparkar:)
Messidinho_10
Real Madrid HalaMadrid*
2010-05-19 13:33
tjena cules.. grattis till villa. och ja.. villa är bättre än pipita.. men säg inte att pipita är dålig snälla. han är 22 år gammal redan sån bra striker. han kommer gå i från villa om ett par år med lite erfarenhet. kan ni iaf erkänna..
Spanien Rödvit tomtemor
2010-05-19 13:33
Barcelonistas @

Ok. Såna som du går inte att argumentera med.

Rambla~ @

Det är bara ta en titt på Arsenals målskörd med och utan Van Persie. Med RVP låg målsnittet på över 3 mål per match, utan honom sjönk det till runt 1.5 mål per match. Problemet med RVP är att han är oerhört skadedrabbad och på så sätt får han aldrig det stora erkännandet. RVP är en spelare som gör minst lika många assist som mål i princip, startar en hel del anfall är är helt enkelt dödlig. Grym targetspelare.

Tevez har gjort grymma säsonger i PL, där han bland annat höll kvar West Ham i ligan, på egen hand. Att han dessutom jobbar 110 i varje sistuation och springer konstant under matcherna gör det inte sämre. Lägg där till att han är en spelare som gör massor med poäng.

Higuain slog Villa med hästlängder den här säsongen när det gäller mål, och kanske inte rättvist att jämföra då Villa spelade i Valencia och Higuain i Real. Men Higuain gjorde en grym säsong och Villa en sämre, därav tog jag med honom före Villa.

Ni verkar missa hela min poäng, Villa är en grym målskytt. Men sedan då? Inte speciellt bra på huvudet, långt ifrån en targetplayer och är ingen spelare som sliter ihjäl sig för laget.

I vilket fall, grattis till värvningen.
Annons: