/spanien/barcelona/forum/1500.aspx/spanien/barcelona/forum/1500.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2016-07-18 14:15
Verkligheten kryper närmare... Qatar Airways Camp Nou är ett alternativ i sökandet efter en sponsor till Espai Barca. Observera dock att källan är AS.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Davids3
2016-07-18 02:14
@FCB_Messi:

Emre kan bli ett monster. Blir intressant att se hur det går för honom i Dortmund. Har lagt märke till att han blir lätt lite rastlös när han får bollen, han måste träna på att bli lite mer kall.
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-18 02:14
[QUOTE=Lionel "Rey" Messi]Du måste ju förstå förbundet. Deras favoritlag i landet huvudstad har vunnit ligan 1 gång på 8 år. Hahahaha. Det som gör det än värre är att Barcelona som är från Katalonien, har vunnit 6 av de 8 senaste. Klart som fan att de är bittra och revanschsugna, och försöker ta till alla möjliga medel. Kolla bara hur hårt bevakade alla spelare i Barca är. Messi, Neymar, Mascherano och klubben är ju mer i rättegången än på fotbollsplan. Då är något fel. Samtidigt sopas allt Real spelarna gör under mattan, och vips så är det bortglömt. Det är detta som gör det ännu skönare när Barca år efter år slår från underläge och tystar alla. Den här säsongen kan bli historisk. Med Umtiti, Digne, Denis och möjligtvis Vietto eller en annan anfallare som nyförvärv är truppen bättre än på lång tid med större bredd än förra säsongen. Nu behöver vi inte vara lika rädda för skador eller trötthet på spelarna. Lucho måste våga rotera bättre, speciellt MSN. I slutändan är det dock Messi som avgör hur lyckad säsongen blir. Tar han sig i kragen och reser sig upp och ger allt han har är en tredje trippel en stor möjlighet, om han däremot inte lyckas få bort demonerna från sinnet och inte kan glömma Copa America och rättegången kan det bli en titellös säsong. Jag tror på det förstnämnda och en säsong vi kommer minnas länge. Gäller dock att vara ödmjuk, det tar en längst. [/QUOTE] Visst Messi är tidernas bästa fotbollspelare men du får det att låta som att vi är Arsenal om Messi inte gör en fantastisk säsong. Vi har dom bästa på sin position i nästan varje lagdel, 4-0 borta mot RM förra säsongen utan Messi är inte så pjåkigt :)
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-18 01:58
[QUOTE=BARCA-més que un club]Den vise mannen Redan där kan man konstatera att Förbunden skänker bucklan redan till Real med fördelar, ännu en säsong där Real får fördel och röda mattan serverad jävla smuts förbund. allt för att Real ska vinna och göra det svårt för Barcelona . [/QUOTE] Du måste ju förstå förbundet. Deras favoritlag i landet huvudstad har vunnit ligan 1 gång på 8 år. Hahahaha. Det som gör det än värre är att Barcelona som är från Katalonien, har vunnit 6 av de 8 senaste. Klart som fan att de är bittra och revanschsugna, och försöker ta till alla möjliga medel. Kolla bara hur hårt bevakade alla spelare i Barca är. Messi, Neymar, Mascherano och klubben är ju mer i rättegången än på fotbollsplan. Då är något fel. Samtidigt sopas allt Real spelarna gör under mattan, och vips så är det bortglömt. Det är detta som gör det ännu skönare när Barca år efter år slår från underläge och tystar alla. Den här säsongen kan bli historisk. Med Umtiti, Digne, Denis och möjligtvis Vietto eller en annan anfallare som nyförvärv är truppen bättre än på lång tid med större bredd än förra säsongen. Nu behöver vi inte vara lika rädda för skador eller trötthet på spelarna. Lucho måste våga rotera bättre, speciellt MSN. I slutändan är det dock Messi som avgör hur lyckad säsongen blir. Tar han sig i kragen och reser sig upp och ger allt han har är en tredje trippel en stor möjlighet, om han däremot inte lyckas få bort demonerna från sinnet och inte kan glömma Copa America och rättegången kan det bli en titellös säsong. Jag tror på det förstnämnda och en säsong vi kommer minnas länge. Gäller dock att vara ödmjuk, det tar en längst.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-07-18 01:01
@El Pistolero #9:

Börjar bli övertygad om att han kommer att studsa tillbaka bättre än någonsin nästa säsong. Man såg under Copa America att klippet, drivet i steget + snabbheten fortfarande är där. Jag klarade nyligen av att kolla om hans match mot Chile(ja, jag vet, jag är mesig) och trots att han gång på gång var isolerad utan någon hjälp av medspelarna hade Chile det väldigt svårt att få tag i honom. Rent fysiskt såg han väldigt bra ut och så länge han inte har otur med skador kommer vi få se det nästa säsong. Synd bara att 2016 fotbollsmässigt har varit grymt orättvist.

Såg även att det ryktats om Vietto som jag föreslog för ett tag sedan! Tror det hade varit en bra avlastare med potential och finns ju inte så mycket risker med värvningen.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-18 00:45
Hej behöver hjälp! Jag och tjejen vill till Grekland mellan 1.8 till 8.8. Nån som vet något jätte bra ställe?? Tacksam och bara pm:a mig :) budget runt 12
Tiki-Taka
2016-07-18 00:44
Atletico Madrid player Vietto has informed that he had many offers and he prefers the move to Barcelona. (Cope
Barcelona enkos
2016-07-18 00:23
@Den vise mannen:

Hur är Reals matcher innan CL matcher ?
Det är ingen tvekan att vi kommer att gå vidare från vår grupp oavsett vilka vi får möta och två av lagen behöver vi inte ens köra för fult. Själv är jag inte orolig alls.
2016-07-18 00:05
Xavi: "Though they try to sell the story of the Cristiano and Messi battle, those of us who know football, know there is no comparison."
2016-07-17 23:13
Bli inte förvånade om RM blir första lag att försvara CL med liknande lottningar som förgående säsong.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-07-17 23:00
Den vise mannen

Redan där kan man konstatera att Förbunden skänker bucklan redan till Real med fördelar, ännu en säsong där Real får fördel och röda mattan serverad jävla smuts förbund.

allt för att Real ska vinna och göra det svårt för Barcelona .
Barcelona Den vise mannen
2016-07-17 22:44
Våra matcher efter CL-match är ju ett skämt kontra Reals. Alla svåra matcher i stort sett. Dessutom borta. Real då? Samtliga hemma!! Parodi!!
2016-07-17 22:17
Träningsschemat som Lucho satt upp för den första träningsveckan lyder som följer;

Tisdag: Medicinska tester
Onsdag och torsdag: dubbla träningspass 09.30 och 18.30
Fredag: endast förmiddagspass
Lördag: Dubbelpass
Söndag förmiddagspass

På den efterföljande måndagen reser truppen till träningslägret i England och St Georg´s Park.

Håll utkik på hemsidan för (förhoppningsvis) lite inspirerande foton och videos!
2016-07-17 21:42
Adán (Real Betis, ex-Real Madrid): "I'm motivated to beat Barça in first league round, and to hear the whistling of Camp Nou." [AS] Hahaha vilken råttunge.
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-07-17 21:24
Castillan leverar haha
2016-07-17 18:31
[QUOTE=FCB_Messi]Såg ett klipp på youtube nyss med Gabriel Jesus . Och ska ja vara helt ärlig så blev jag inte ett dugg imponerad. Och då är det ändå ett youtube klipp vi pratar om, där det är så lätt att höja spelare till skyarna. Han behöver definitivt träna på sin snabbhet iallafall om han ens ska komma i närheten utav neymar i framtiden . Turken som Dortmund köpte , emre mor eller vad han hette , är mycke mer intressantare för mig. [/QUOTE] Ska man bedöma från YT så ser "Gabigol" mycket intressantare ut, bara jag?
Barcelona FCB_Messi
2016-07-17 18:05
Såg ett klipp på youtube nyss med Gabriel Jesus . Och ska ja vara helt ärlig så blev jag inte ett dugg imponerad. Och då är det ändå ett youtube klipp vi pratar om, där det är så lätt att höja spelare till skyarna. Han behöver definitivt träna på sin snabbhet iallafall om han ens ska komma i närheten utav neymar i framtiden . Turken som Dortmund köpte , emre mor eller vad han hette , är mycke mer intressantare för mig.
Barcelona Smogen
2016-07-17 17:33
[QUOTE=the cameroonians]Barça Liga games after midweek CL fixtures next season: Leganés (A), Celta (A), Valencia (A), Sevilla (A), La Real (A), Osasuna (A). Brutal. Real Madrid's Liga games after midweek CL fixtures next season: Espanyol (A), Eibar (H), Athletic (H), Leganés (H), Sporting (H), Depor (H). Bra jobbat av förbundet, inte alls planerat va? [/QUOTE] haha...la liga, Tebas, Oerez och Real classic. Men det råkar vara vara slumpen vet du. precis som tex. den magiska CL littningen förra året. ;)
2016-07-17 17:17
Barça Liga games after midweek CL fixtures next season: Leganés (A), Celta (A), Valencia (A), Sevilla (A), La Real (A), Osasuna (A). Brutal. Real Madrid's Liga games after midweek CL fixtures next season: Espanyol (A), Eibar (H), Athletic (H), Leganés (H), Sporting (H), Depor (H). Bra jobbat av förbundet, inte alls planerat va?
Barcelona Barca4life98
2016-07-17 16:42
Barcanist Exakt, håller med dig!
Barcelona Barcanist
2016-07-17 15:41
Varför är det så många som vill ha bort Mathieu? Är jag den enda som verkligen känner att de 20(?) miljoner € man la på honom har betalat av sig?

Hans mål mot Real Madrid förra året på Camp Nou (på Messis frispark) och sen det enda målet mot Celta Vigo i den efterkommande matchen hjälpte oss brutalt mycket i jakten på ligatiteln. Han har gjort det bra.

Varför sälja honom för en struntsumma som €7m när han kan agera inhoppare och avlastare i matcher som mot Getafe och andra struntlag. Dessutom behöver han numera inte täcka upp vänsterbacksplatsen för Alba om Alba skadar sig, vilket innebär att vi har +1 reserv för mittbackspositionerna.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-17 15:33
[QUOTE=El Pistolero #9]För det första, källa?? För det andra, hur vet du att han kommer bli MINST lika bra som Neymar? Sen om Real värvar Gabriel Jesus, så är det för vi inte har råd med att värva en back-up till MSN och Gabriel Jesus. Vår ekonomi är som bekant shit. [/QUOTE] Vi har råd att slänga upp €24M men är det värt det när klubben uppenbarligen söker en annan spelarprofil? Antagligen inte.
Barcelona Blaugrana91
2016-07-17 15:31
[QUOTE=Barca - Puyol]The 19-year-old appears set for a switch to the Spanish capital, as the Champions League winners ready to pay his €24 million release clause Grattis till Real som värvar Gabriel Jesus. Ibland undrar man vad Barca gör... Real värvar en spelare som kommer bli minst lika bra som Neymar. Jobbigt att se när Real köper honom så billigt. [/QUOTE] Återigen så ska vi inte värva någon bara för att spelaren inte ska gå till Real, är ju ett fullständigt idiotiskt resonemang. Vi ska värva spelare vi är i behov av. Och sen när blev €24M för en 19 årig talang billigt? Visst killen har talang och kan mycket väl bli något, men kan likväl floppa om han går till en storklubb med en gång.
2016-07-17 15:31
[QUOTE=Barca - Puyol]The 19-year-old appears set for a switch to the Spanish capital, as the Champions League winners ready to pay his €24 million release clause Grattis till Real som värvar Gabriel Jesus. Ibland undrar man vad Barca gör... Real värvar en spelare som kommer bli minst lika bra som Neymar. Jobbigt att se när Real köper honom så billigt. [/QUOTE] För det första, källa?? För det andra, hur vet du att han kommer bli MINST lika bra som Neymar? Sen om Real värvar Gabriel Jesus, så är det för vi inte har råd med att värva en back-up till MSN och Gabriel Jesus. Vår ekonomi är som bekant shit.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-17 15:19
The 19-year-old appears set for a switch to the Spanish capital, as the Champions League winners ready to pay his €24 million release clause Grattis till Real som värvar Gabriel Jesus. Ibland undrar man vad Barca gör... Real värvar en spelare som kommer bli minst lika bra som Neymar. Jobbigt att se när Real köper honom så billigt.
Barcelona enkos
2016-07-17 14:47
Enligt Mundo Deportivo kommer Messi att förlänga kontrakt med Barca till 2021.
Barcelona Kröjff
2016-07-17 14:17
PS. Eftersom LennyRomarios eminenta inlägg om kampanjen med syfte att få culés att stå upp som en man för att stödja multimiljonären Messis grova skattebrott, dels förde in ett samhälleligt perspektiv och dels bytte ut argentinaren mot en viss portugis för att med all rätt peka på hur missriktat den debatt som följde delvis faktiskt var, vill jag också ta tillfället i akt att påminna oss rättshaverister vad Ronaldo anbelangar, att Barack Obama fick Nobels Fredspris strax efter sitt installationstal mitt under brinnande flerfrontskrig. Och med det i åtanke, är det ju faktiskt inte särskilt uppseendeväckande om nu Cristiano Ronaldo föräras ännu en Ballon d'Or för 2016. Färdig.DS
Barcelona Kröjff
2016-07-17 13:27
Eftersom folk tröttnat på den uttjatade jämförelsen mellan Messi och Ronaldo, så tänkte jag variera temat såtillvida att jag byter ut argentinaren mot den likaledes lillvuxne Griezmann istället. Om vi uppehåller oss vid det EM:et i Frankrike så kan man bl a konstatera följande: Fransosen var MINST dubbelt så effektiv målskytt. Vad gäller dribblingar man mot man, så är Griezmann liksom de flesta av världens spelare i toppklass, fullkomligt överlägsen Ronaldo. Överstegsfinter när man befinner sig utom räckhåll för mannen mitt emot, räknas liksom inte i min värld. Vidare har Griezmann en långt större aktionsradie, från vilken han ofta levererar passningar som Cristiano Ronaldo i bästa fall bara kan drömma om. Dessutom är fransonsens spelsinne och speluppfattning vida överlägsen, vilket inte minst visar sig i uppspelsfasen där han deltar i lika hög grad som vid avsluten. Och det med en finess som förser hans lagkamrater med en mängd olika alternativ istället för skäll, gester och gnäll. Å som om detta inte vore nog, så slår Griezmanns främsta nickmål i detta EM Ronaldos dito i mina ögon, i såväl själva utförandet som ackuratess. Om vi sen tillåter oss att skumma på ytan en liten stund till, så är det någonting som säger mig att även Griezmanns frisparkar varit betydligt farligare. Trots att de flesta kommentatorerna gör sitt bästa för att trissa upp förväntningarna i all den stund portugisen bredbent stirrar mot vad som verkar vara försvarsmuren nio gånger av tio, även om publiken på läktaren ofta får sin beskärda del av den fruktade träffbilden över tid; i mina ögon en sammanfattning så god som någon. Så vad är det då som gör Ronaldo till en större spelare än Griezmann, om man bortser från fysiken? Ja,inte är det mycket, om ens något. Inte nu för tiden i alla fall. Åtminstone inte i fotbolls-EM 2016. Så heller inte under den gångna säsongen i sin helhet. Ronaldo må ha en hel del meriter i bagaget, men dom kan kan inte leva på här och nu. Oavsett vad en å annan hävdar som bestående. Däremot delar jag inte uppfattningen att Alex Ferguson är ute och cyklar när han beskriver Cristiano Ronaldo som väldigt speciell. Bara det faktum att jag med flera ägnar portugisen så mycket uppmärksamhet, talar väl för att "gubben" faktiskt har rätt. Så nu har jag lättat på trycket och ämnar lyda den gode the cameroonians råd genom att sätta mig ned i båten igen,för att i stillhet fortsätta avnjuta semestern. .
2016-07-17 09:58
Duda Ja, en riktig högerback som spelat på positionen frekvent vore såklart mer optimalt än att ha en mittfältare och en winger som nu är fallet. Jag tror dock inte att sportledningen haft någon speciell scouting på den positionen under året som gått då de var säkra på att Alves skulle stanna längre. Verkar som att de är nöjda med det de har, och såklart skulle alla bli överlyckliga om det visar sig att någon av Vidal/Roberto visar att de kan hantera högerbacksrollen med bravur, Tror inte vi kommer märka någon större skillnad i de lite mindre matcherna, men i de större kommer Alves såklart att saknas då det var där han tände till och visade klass under förra säsongen. EDIT: Visste du att Fabinho spelat 1 säsong i Real Madrids B-lag? Never join the dark side ;-)
2016-07-17 09:22
@El Pistolero #9:
Han har aldrig sagt att Ronaldo FÖRTJÄNAR att vinna Ballon D´or utan detta är vad han sa (utan att vi vet den egentliga frågan bakom): Portugisiska; - Ganhar título conta muito. Ele ganhou a Champions League, agora a Euro... Está bem próximo (a Bola de Ouro). É um grande jogador também, não tem nenhum blefe nisso - disse, em evento da Gillette, patrocinadora do craque. Svenska; Att vinna titlar väger tungt. Han (Ronaldo) vann CL och nu EM. Det är väldigt jämnt. Han är utan tvekan en bra spelare - sa storstjärnan under ett event med Gilette som sponsrar honom. Vi vet ju inte vilken fråga journalisten ställde heller som sagt. Kan ju vara så enkelt som att han undrade om Neymar kunde se Ronaldo vinna guldbollen - och då är det ju ett hyfsat normalt och ödmjukt svar. Nu har media vridit det och folk tolkar det som att Neymar sagt det här utifrån en helt annan frågeställning, typ "vem tycker du ska vinna guldbollen". Så sitt lugnt i båten, det här är bara en PR-kupp (återigen) från Ronaldos sida.
Annons: