/spanien/barcelona/forum/14998.aspx/spanien/barcelona/forum/14998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kim
2010-05-20 01:34

Jordi Cruyff? ;)
Barcelona westinho
2010-05-20 01:31
Rambla~

Haha..Rooney för 93 miljoner euro, när vi precis köpt Villa och redan har Zlatan och Messi. Sen ska vi väl köpa Ronaldo för 120 miljoner och Cruyff bestämmer sig för att göra comeback.
Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:31
Gabriel

Troligtvis blir det nog så, men det visste vi ju nästan säkert sen tidigare. Nu är det ju Carazo som påstår detta. Vi vet ju vilka galna teorier den gubben brukar ha. Glädjande då att Pedro kommer med.
Barcelona Gabriel
2010-05-20 01:30
Om det stämmer att Diego Lopez tar Victors plats i VM-truppen är det för fan en skandal!
Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:26
Ämne: Det va som fan. Verk....
Ja vad fan, han harvade i Barcelona C när Pep tog över Barcelona B. C-laget skulle precis läggas ner för B-laget hade åkt ner i den spanska 4:e divisionen. Det var inte lönt att ha ett C-lag kvar. Pedro trodde ingen på så honom försökte man hitta en klubb åt. Då bestämde Pep att Pedrito ska stanna.
Barcelona Rooonney___
2010-05-20 01:24
Det va som fan. Verkar ha hänt mkt på så kort tid för han
Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:24
Det går ju inte låta bli att garva åt tokiga engelska tidningar. Det är någon tidning som är övertygade om att Barca kommer att försöka värva Rooney för €93m. :D
Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:22
Rooonney__

Nja, Pedro var 1 år i sin "moderlubb". Han började rätt så sent med fotboll. Tveksamt hur mycket de har hunnit forma honom. Säkerligen spelade han fotboll även tidigare men det var nog mer på en lättsam nivå.
Barcelona Rooonney___
2010-05-20 01:19
Ämne: Ämne: Rambla~....
Okej jag är med på vad du menar. Jag tycker man ska definera egen produkt efter hur pass mycket klubben själv lyckas forma spelare medans han är ung. Och alla vet ju att det är i åldrarna 13-20 som man verkligen utvecklas så om pedro är en barca produkt eller inte låter jag va osagt då jag inte sett han spela innan barca.
Men laget han va i innan skulle jag nog säga hade en hyfsat stor del i hans utveckling
Barcelona Barcanist
Gabriel

Men att han säger att Fabregas spenderat hela sitt vuxna liv i Arsenal låter helt fel. Samtidigt kan man inte göra riktigt vad man vill när man är 18 år, varken i England eller i Sverige, så Fabregas måste nog ha levt lite på klubben samt sina föräldrar. Min åsikt är att man är vuxen när man kan göra allt i livet.
Men det är bara mi opinio. Nu ska jag VERKLIGEN sova, bona nit igen grabbar (och ev. tjejer)
Barcelona Rambla~
westinho

Det är bara att vänja sig vid vår nya status. Vi är ett köplag så länge vi inte klarar av att ställa upp med 11 egna produkter på planen och de 7 som sitter på banken.

Givetvis gäller helt andra regler för andra klubbar. :P
Barcelona Gabriel
2010-05-20 01:17
Estadio Santiago Bernabeu

Det gör du nog bäst i också. Hur som helst står jag kvar vid min åsikt i att det är skillnad i att ta ut banklån för att köpa spelare som man egentligen inte har råd med från att köpa spelare med klubbens egna pengar. Längre än så här kommer vi nog inte i den här diskussionen.
Barcelona westinho
2010-05-20 01:15
Kul att Valencianisterna kallar Barcelona för köpelag. Vi kan kolla på laguppställningarna när vi möts och jämföra vilket lag som har flest egna produkter i startelvan.
Barcelona Gabriel
2010-05-20 01:15
Barcanist

Med vuxen tror jag främst han syftar på att man vid 18 års ålder är myndig och har laglig rätt till att ta hand om sig själv.
2010-05-20 01:12
Gabriel

Du tar altså upp moraliska principer, men du glömmer bort att fotbolls världens fantasi summor och lämnar det åt slumpen. Jag kanske inte stöder det till 100%, men samtidigt så måste jag ha en viss förståelse för det. Det kommer en ny presiden som förväntas göra stordåd, han kommer inte med eget kapital och kan inte spendera klubbens kapital så som han önskar. Han löser det via banklån, men dem moraliska aspekterna lämnar jag åt sidan utan att säga något om dem.

Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:12
Ämne: Rambla~ //

Ja di....Absolut är det Wengers förtjänst. Det är dock knappast Wengers förtjänst att Cesc har en alldeles speciellt touch på bollen, teknik, spelförståelse mm. Om du tittar närmare på Xavi, Iniesta och Messi så förstår du vad jag menar. Även yngre spelare du nog inte sett ännu så som Thiago och Jonathan Dos Santos har samma egenskaper.
Barcelona Barcanist
2010-05-20 01:10

Det beror på hur du definerar ordet "vuxen".
T.ex: När man är 18 år får man väl inte köpa på systemet, där de säljer alkohol. Och för att dricka alkohol (regelrätt då) måste man vara vuxen. Varför kan då inte en 18-åring handla på Systembolaget? Nej, jag köper inte att man blir vuxen vid 18-års åldern, då det fortfarande saker man inte får göra. Den dagen man fyller 21 är man vuxen, och Fabregas är 23, så han har väl spenderat 2 år av sitt "vuxen-liv" i Arsenal då.

Det är skillnad på att ha en spelare som kommer till klubben vid 17-års åldern och har spelat där i 6 år och är inne på sitt sjunde (Pedro) och som ser ut att stanna lääänge och på att ha en spelare som är i klubben i 2 år och sedan lämnar (Cambiasso). Hoppas du förstår vad jag menar.

Var snäll och läs om mitt förra inlägg, och läs rätt denna gång. Jag skrev att Sneijder och Robben är stor spelare båda två, men ni fick inte lika mycket pengar för dom som ni la ut på t.ex Cristiano Ronaldo - alltså jämnar det inte ut sig.

Ni sålde Negredo, ja. Men det var för att han inte hade någon plats i Real Madrid efter att CR, Kaka och Benzema anlänt. Hur vet du att han hade lyckats i Real Madrid när han inte spelade en enda match i den vita tröjan? Zlatan dominerade i Inter, men har inte varit samma dominant i Barcelona. Man kan aldrig veta hur en spelare kommer att prestera i ett nytt lag.

Edit: Nu ska jag sova, vi kan fortsätta denna diskussion imorgon, om du fortfarande vill det.

Bona nit Culés och Estadio Santiago Bernabeu :-)
Barcelona Hyder
2010-05-20 01:09

Visst kan man kalla Mata för en Madrid-produkt, varför skulle man inte kunna det? Arbeloa är väll lite mer tveksam då han som nittonåring kom till Real Madrid efter att ha fått en 7 år lång fotbollslektion av Zaragoza. Däremot spelade han för B-laget i 3 år men resterande ungdomssektioner i endast 1 år. Här tycker jag att det är lite gränsfall. Men jag hoppas att du ser skillnaden med Pedro? För om du inte gör det betyder det att du inte vill göra det och då leder den här diskussionen ingen vart.
Barcelona Rooonney___
2010-05-20 01:09
Rambla~ //

Ja ditt resonemang köper jag angående kulter och allt vad det nu är.

Hyder //

Jag är med på vad du menar men jag skulle nog inte säga att det är tack vare er som fabregas blev den han är idag. Det är snarare wengers förtjänst
Barcelona Gabriel
2010-05-20 01:06

Det handlar om en principsak. Jag hade inte stöttat att Barça tog ut banklån för att köpa spelare för 300 miljoner euro under en sommar när det råder en finanskris runt om i världen pga att man ska kunna konkurera med de största rivalerna och förvänta sig resultat direkt. Men det är sånna princip saker som gör att jag är stolt över att vara culé, så jag förvånar mig inte direkt över att du som madridista inte håller med.

Värderingarna och principerna mellan dessa klubbar är det en jävla stor skillnad på.
Barcelona -=FCBarcelona=-
2010-05-20 01:06
Hela världens patetiska åsikter kommer på löpande band!! HELT OTROLIGT!

vi definenrar "egen produkt" på ett sätt och alla andra Barca-hatare vill nu övertala oss att det är fel!!

Skaffa ett liv och ett hobby istället för att komma in hit och provocera VÅRA EGNA ÅSIKTER SOM VI ALLA HAR RÄTT TILL!
Barcelona Hyder
2010-05-20 01:05
Rooonney____

Cesc Fabregas har aldrig, notera, aldrig spelat sig igenom Arsenals ungdomslag. Han spelade däremot igenom Barcelonas ungdomslag under 6 år och det är en sak man måste ha på kontot för att kunna kalla sig en produkt av ett visst lag. Det spelar ingen roll om du är 16 eller 17, den fakta som finns är den som gäller. Både Fabregas och Pedro har mer eller mindre spelar sig igenom de olika ungdomslagen i Barcelona och ingen annanstans, därför räknas som in i skaran av våra så kallade egna produkter. Hänger du med nu?
Barcelona Rambla~
2010-05-20 01:03
Rooonney___

Fabregas kan nog kallas sig både barca och arsenalprodukt. Det vi dock menar är att han är fostrad i La Masia och en speciell filosofi. Allt med vad Barcelona står för som klubb, värderingar, kultur, historia mm.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-20 01:02
Rambla/

Det handlade mer om att Laporta kritiserade vissa journalister och medier som kritiserade styrelen under den perioden. Laporta menar att dessa individer inte är riktiga culés, men han säger aldrig att de inte är det bara för att de kritiserade klubben.
2010-05-20 01:01
Gabriel

Är banklån välgörenhets pengar?

Självklart ska man betala tillbaka lånen, Real madrid redovisade säkert en bra avbetalnings plan för att få lånet annars hade man aldrig fått det.

Barcanist

För det första är man vuxen vid 18 år åldern!

Han kom som 17 åring, skapade ni honom?

Ja då har vi skapat Cambiasso, eto, Mata och arbeloa. Alla dessa kom vid 17-18 års åldern till madrid och gick igenom vårt b-lag.

Real säljer inte stjärnor?

Där gjorde du bort dig, man sålde för 1 miljard denna sommar. Om du inte kallar Robben och Sneijer för stjärnor, då är du ett fail. Sedan sålde man spanske landslagsmannen Negredo som är stjärna i la liga.

Hyder

Du skulle själv inte kalla Raul och Arbeloa för real produkter, varför hyckla och kalla pedro för en?
Barcelona Rooonney___
2010-05-20 01:00
Hur kommer det sig att fabregas är en egen produkt och att pedro är det ?

Pedro anländer vid 17 och slår sedan igenom, då räknas han som en barca produkt. Men fabregas slår igenom i arsenal efter att ha kommit dit ett år yngre än vad pedro va när han kom till er och han räknas då inte som en arsenal produkt?

NI få gärna försöka utveckla det och förklara det mer , är det så att man måste gå igenom ungdom och b lag för att va en "egen" produkt ?
Barcelona Rambla~
2010-05-20 00:59
el Flaco

Visst handlade talet om att de som kritiserar klubben och ledningens arbete, inte kan kalla sig för äkta culés?
Barcelona Rambla~
2010-05-20 00:58
Hyder

Jag hade nog hållt en låg profil om att Negredo är en Madrid-produkt. Men det kanske bara är jag? ;)
Barcelona Barca4eva
2010-05-20 00:57
Vilka förutom Henry tror ni kommer lämna?
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-20 00:56
Laporta gick verkligen loss när han höll sitt berömda Al loro-tal i 2008. Man fått uppleva många roliga stunder på Laportas bekostnad tack vare Crackóvia.

"Que no estamos tan mal!".
Annons: