/spanien/barcelona/forum/14997.aspx/spanien/barcelona/forum/14997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^
2010-05-19 15:46
Ibra stannar. Frågan är vart Touré tar vägen..varför inte rotera flitigt med Sergio..men pep kör enbart med Busi..något jag stört mig på under denna säsong. Touré drar nog vidare tyvärr..Cesc?
Barcelona Barca4eva
2010-05-19 15:45
Pedrito

...nära real. Du måste skämta? Du sa precis att det var rykten -.- Sen är chansen liten att Cesc skulle komma..
Barcelona BARCA - TIKI TAKA - LA MASIA
2010-05-19 15:45
Xavi YAAAAAAYAA Iniesta

Messi

Villa Zlatan

ingen busqeets/-fabregas kan komma i framtiden tkr jag
Barcelona Barcaloni
2010-05-19 15:44
Pedrito// du förstör forumet med dina inlägg. Lägg ner!
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:44
Ok men det är bara att värvningen av villa känns så överflödig. Och jag tror att den som förlorar mest på dettta är min favorit canterano Pedrito...
Detta kommer hämma hans enorma potential!
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:38
Ämne: Pedrito

Lägg ne....
Förra säsongen Ibra.
Nu Villa, Cesc + alla rykten om Ribery Rooney med flera. Vi är inte långt efter äckel real..
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-19 15:37
Hyder//

Håller med dig om att vi tappar längd och fysik om nu Zlatan och Henry lämnar. Då har vi ju plötsligt en anfallsuppsättning med spelare som knappt mätter 170cm över marken. Dock så är Zlatan alldelles för dyr i drift för att ha på bänken.Isf är det bättre att göra sig a med honom och ta in någon duktig men mindre känd spelare. En riktig target som kan göra mål. Typ Trezeguet
Barcelona Vitor Riivaldo
Så jävla underbart med david villa tror fan detta kan bli den bästa värvningen på väldigt väldigt länge
Barcelona ferreira19
pedrito ta det lugnt. Pengarna har vi, vi är en av världens rikaste klubbar. Vi behlver en bredare anfallstrupp om vi ska lyckas i 60 matcher nästa säsong, och bojan pedro kommer stanna. Ribery kommer inte komma, troligen kommer fabregas och man flyttar upp tiago och muniesa ordentligt till a laget
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 15:35
Barca kan ställa upp så hära. Vad tycker ni?
Valdes
Alves Pique Puyol Abidal
Busi
Xavi Fabregas
Messi Villa Iniesta
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:35
Pedro/Villa Messi
Ibra

Arsenal lär dra upp priset på Cesc nu, Har vi verkligen råd med han?
Barcelona basaric
2010-05-19 15:34
Villa/Pedro - Zlatan/Bojan Messi/Jeffren

Iniesta, Xavi, Thiago, Keita, Busquets, Toure..

Abidal, Maxwell, Puyol, Pique, Chygrinskiy, Marquez, Milito, Alves...

Lyxproblem kallar jag det.
Acksel
2010-05-19 15:34
Zlatan, messi, villa, Pedro, Bojan. Dessa spelare skall dela på de 3 offensiva platserna. Känns inte detta som en ganska bra mix och bredd? Säsongen är lång.

Varför sälja zlatan, han reser sig alltid och kommer göra så även denna gång.
Canaletes
2010-05-19 15:33
Pedrito

Lägg ner!! Du fattar väl att Henry drar och vi behöver bra kompetens spelare om vi ska vinna CL.
Att du ens jämför oss med Madrid...
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:31
Är det bara jag eller håller vi på att bli nya Real Madrid? Vart kommer pengarna ifrån? Ska vi börja ha sponsor på tröjan?
Fan varför kan vi inte ge Bojan och Pedro förtroendet?

Ligger det nån sanning i ribery ryktena?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-19 15:31
MessiEsInhumà

Det är exakt det jag också tror..
2010-05-19 15:30
Pedrito//

Cesc och Villa har vart dom primära målen från start. Så att den ena har anslutit förhindrar verkligen inte den andra från att göra det. Förvänta dig en lång intensiv jakt på Cesc nu.

Den stora frågan är Zlatans vara eller icke vara. och hur vi isånafall ställer upp. Kommer Cesc nu också å Zlatan stannar så hamnar ju någon utav Zlatan,Villa,Cesc eller Iniesta på bänken. Det bästa vore nog att göra sig av med Ibra. Vrf inte till B.Munchen?
Barcelona Hyder
2010-05-19 15:29
Kul att Villa blev klar så snabbt utan att behöva läsa om alla förhandlingar likt förra säsongen. Frågan är om Zlatan stannar kvar? Jag tror att allt är upp till honom själv då jag samtidigt tror att Pep vill ha kvar honom. Han kommer inte alltid att vara en startspelare då Pep visat att om Bojan eller Pedro presterar så är han inte oblyg med att bänka både Zlatan och Henry. Om Zlatan kan acceptera den rollen kan han bli en truppspelare som får chansen lite då och då men inte få den där kontinuiteten som exempelvis Xavi, Iniesta eller Messí. Vi verkar till och med ha råd med att använda Zlatan på det sättet. Säljer vi honom anser jag det inte vara hela världen men då har vi helt plötsligt tappat två anfallare, Henry inräknad, och en har tillkommit. Dessutom tappar man i längd och fysik om svensken säljs. Enligt mig är en lång, stark, målfarlig spelare precis vad som behövs på just bänken. Någon man kan slänga in i fysiska matcher eller när spelet låst sig helt och en target gör skillnaden. Om den spelaren är Zlatan, Llorrente eller någon annan bryr jag mig inte nämnvärt om.

Anländer Fabregas däremot blir allting ännu svårare för svensken då det tvingar upp Iniesta till anfallet om man vill spela med både Cesc och Xavi på mitten. Då är Villa ganska självklar som 9:a och Messí till höger. Sedan vet man inte hur rangordningen är mellan just Zlatan, Pedro och Bojan.

Jag tror inte att Bojan eller Pedro kommer hamna i kläm av värvningen av Villa då båda kommer få gott om chanser. Det är en lång säsong där det kan spelas upp emot 60-65 matcher. Skador och avstängningar är en sak och rotation en annan. Jeffren är nog snarare den man kan oroa sig för. Bojan är samtidigt så pass ung att han inte ska vara en ren startspelare. Det sköna med egna produkter är att dem sällan om inte alls gnäller.

MessiEsInhumà
2010-05-19 15:28
Tror inte Zlatan kommer säljas nu. Tror att om man låter han spela nu nästa säsong så kommer han hitta tillbaks och vara helt enkelt Zlatan. Kommer vara svårt att hitta en plats i laget nu med Messi,Villa,Pedro och Bojan men tror att han kommer vara mer sugen. Tycker att man kan spela

Villa Messi
Zlatan

Eller så byter man villa och zlatans plats och om man har det offensiven så kan kan nog göra mycket skada! Vill man pressa framåt så flyttar man fram Zlatan. eller?
Barcelona Pedrito
Jag förstår inte vad det är som automatiskt kommer göra Villa till en succe. Han kommer ha formsvackor och skador som stör också.. Hur kommer det mottas av camp nou om han börjar underprestera?
Sen är jag väldigt orolig för Pedros plats i startelvan, har han inte bevisat att han är den somn ska ta över efter Henry? NU lär han bli förpassad till bänken likt Bojan.
Barcelona NoGo™
Ämne: Ämne: Kommer ....
Så du menar att Zlatan är en rörligt spelare eller vadå?
Barcelona westinho
2010-05-19 15:26
Jag tycker vi ska sälja Villa nu när vi har honom. Vi kan få mer pengar för honom än Valencia tog. Vi kan säkert få 55 miljoner euro, och sälja honom till en PL klubb. Vi har ju redan Bojan som kommer bli ungefär samma spelare om några år.

Nä skämt åsido hoppas han får spela centralt i anfallet och inte på kanten.
2010-05-19 15:23
Antingen så spelar Villa ytter eller så är Zlatans barca tid över. Villa är snab tecknisk och har ett fruktansvärt hårt och kvickt skott. Vilket gör att han hade fungerat bra att driva in från kanten för att antingen gå på skott eller komma i djupledslöpningar. Man hade kunat ha honom där när Zlatan är frisk och spela honom i mitten när Zlatan inte spelar. Villa som ligger å pressar och stressar motståndet högt upp till vänster hade även ineburit att Zlatan kunnat ta ett steg ner i sin position i mitten. Och därifrån sugit in bollar och fördelat till Messi/Villa. Dock vet man aldrig hur pep har tänkt sig inför nästa säsong. Så det är bara invänta och se.

Visca barca!!! Mot trippeln säsong 10/11!!!
Spanien Don Pelayo
2010-05-19 15:22
porque la vida puede ser algo maravilloso.

Tror nog Luis Enrique välkomnar denna nyhet.
Barcelona Pedrito
2010-05-19 15:20
Fattar inte vad vi ska med villa till hur jag än vrider och vänder på det... Tyvärr innebär detta nog att Cesc inte kommer hit..
Barcelona ★Sami★
2010-05-19 15:14
Ärligt talat så ser jag inte nu hur Zlatan ska få speltid OM han skulle stanna i Barca. Just nu känns det som Guardiola har tappat själv förtroendet för Zlatan och låter Bojan spela i stället och sätter Zlatan på bänken.
Det blir juh inte enklare för Zlatan nu när David Villa är klar.
Zlatan har det tufft!
Barcelona tano
2010-05-19 15:13
Ämne: Kommer inte att funk....
Den som skriver sådana inlägg (som det refererade) är nog troligare att själv vandra omkring planlöst på en äng och äta gräs... Möjligtvis brölande något "Mu" emellanåt...

Det enda som är någorlunda sant är att Zlatan inte passar som en ren ytter i dagsläget.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-05-19 15:12
En underbar nyhet och en Nödvändig värvning. Med Villa i laget hade vi vunnit trippeln iår igen. Vi kan inte gå mot ännu en säsong med 4 etablerade anfallare i truppen då vi spelar 4-3-3. Rykterna om att Rooney ska vara på väg känna inte trovärdiga. Jag skulle dock inte tacka nej till värdlens just nu bästa anfallare. Gärna i nåt slags utbyte med Ibra!
Barcelona DaniAlves
2010-05-19 15:12
Hur tror ni de blir med Zlatan? behåller vi honom eller säljs honom? för jag har svårt att tro att något lag skulle hosta upp 500 mille för Ibra i dagsläget.

Villa - Zlatan
---Messi-----

Men jag vill inte se pedro på bänken för han är en otrolig fotbollsspelare !!!!
Barcelona Vampíro
2010-05-19 15:10
Ämne: Fast rätta mig om ja....
Nej, Henrys presentation visades inte på TV4 Sport. Däremot visade de såklart Zlatan Ibrahimovics presentation, den pågick f.ö i ett par timmar.
Annons: