/spanien/barcelona/forum/14993.aspx/spanien/barcelona/forum/14993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-05-20 16:02
el Flaco - Nah Mean /

Jo är det någon som är värd guldbollen förutom Messi så finns det bara en, Xavi.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-20 16:01
Ämne: Trots avsaknaden av ....
el Flaco - Nah Mean//

Med tanke på att spanien dras med nyckelspelare som antingen är skadade eller precis kommit tillbaka från skador så känns läget inför vm allt ifrån optimalt. Torres missar förmodligen första matchen. Senna missar helt vm. Xavi kommer spela vm skadad. Iniesta är precis tillbaka från en 2 månaders skadefrånvaro och är inte i matchform. Detsamma gäller Cesc. Själv tror jag mer på att Brasiliens raka spelsätt kommer ge utdelning i vm. Ett varningens finger skall även höjas för Capellos england (mest pga att det är han som tränar). Samt Argentina och Frankrike som har allt att vinna efter sina katastrofala insattser i kvalet. Av dom afrikanska länderna så kan både Ghana och Elfenbenskusten ta medalj om allt klickar. Dock brasilien vinner före argentina. Spanien åker ut i åttondelen och blir en besvikelse. Tror inte man lyckas få igång maskineriet i tid. Med så få matcher som man måste prestera på så blir det ödestigert.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-20 15:59
addeh/

Äsch, Messi har redan fått sin Ballon D'or. Det är Xavis tur detta året. ;)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-20 15:59
Det kommer ju att vara hela fem stycken yttrar som konkurerar om två platser. Silva, Iniesta, Pedro, Mata och Jesus Navas. Och bara tre renodlade anfallare. Llorente, Torres och Villa. Jag vill såklart att Pedro ska vara med, men hade det inte varit bättre om man tog bort en ytter och tog in en anfallare?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-20 15:57
Så härligt att alla blev uttagna. Har en fråga vilken landslags trupp har flest spelare från samma klubb ?
Atlético addeh
2010-05-20 15:57
el Flaco - Nah Mean /

Ligger mycket i det du säger, men låt säga att Messi gör ett storartat VM han också, även om han inte tar Argentina hela vägen men kanske vinner skytteligan. Dessutom spelar han hur bra som helst i inledningen av nästa säsong, tror du fortfarande Xavi kommer vinna guldbollen då?
Spanien Don Pelayo
2010-05-20 15:55
Tror valet av Javi Martinez motiveras med att han är yngre än Senna (som varit skadad länge) tror inte att han i nuvarande slag hade gjort motsvarande insatser som under EM.

Llorente håller jag fullständigt med om. Helt underbart val.

Tror också att Pedro är tilltänkt som anfallare, fjärdeval.
2010-05-20 15:53
Trots avsaknaden av Marco Senna, som spelade en nyckelroll i EM 2008, känns det som att Spanien har det som krävs för att ta hem guldet denna sommar. Sett till truppen, de enskilda spelarna och grundspelet känns Spanien som den solklara favoriten att bli det första europeiska landslaget att vinna VM utanför den egna kontinenten.

Och om nu Spanien vinner VM och Xavi gör bra ifrån sig borde det inte finnas någon tvekan om saken – Guldbollen 2010 till killen från Terrasa.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-20 15:51
vilka tror ni blir vm nederlag da :)
Barcelona westinho
Tror Pedro är tänkt som fjärdeval i anfallet. Han kan spela på anfallet och på kanten.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
Hetfield//

Tror nog att de få anfallarna förklaras av att man även har t.ex. Silva och Cesc som kan släpa bakom en ensam forward.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-20 15:47
Rambla~

Fernando Llorente lär skrämma skiten ur sina motståndare med sin blick! Han och Navas har grymma, men samtidigt också skrämmande ögon.

Menar självklart inte på allvar när jag säger att motståndarna blir skraja pga det, men ska bli intressant och se om någon vågar pricka in en ögonkontakt med Llorente. :P
Barcelona Salcini
2010-05-20 15:45
reher:

Jag vet inte jag. Varje spelare är ju självklart unik och alla skiljer sig från varandra på åtminstone ett sätt. Dock gör Fabregas många av sina mål på skott utanför straffområdet och hans främsta egenskap är att hitta djupledspassningar upp till forwards, precis som Xavi. Det är sällan man ser Fabregas gå på genombrott mot en backlinje och verkligen ta en löpning med boll, något som Xavi också sällan gör. Jag har sagt det förut och säger det igen, vi behöver någon som kan spela både högerytter och innermitt, då har vi tre spelare som kan rotera på två positioner, Iniesta, Pedro plus nyförvärvet.
Barcelona Hetfield
2010-05-20 15:44
Det konstiga är att varken Guiza eller Negredo är med, vad händer om Torres och Villa skadar sig? Man har bara Llorente som är en renodlad striker
Barcelona Rambla~
2010-05-20 15:43
Jag tycker synd om Senna och Cazorla. Anledningen till att de ej kom med beror på alla skador de haft denna säsong.

Jag gillar dock valet att ta med Fernando Llorente. Han behövs verkligen.
Barcelona Hyder
2010-05-20 15:43
Riktigt skönt för både Pedro och Victor att båda får följa med till Sydafrika. Med Villa inräknad har vi hela 8 (!) spelare som följer med den spanska landslagstruppen, varav 7 av dessa är egna produkter. Det kallar jag riktigt jävla stort, speciellt eftersom vi pratar om världens bästa landslag.
Atlético addeh
2010-05-20 15:42
Ämne: Don Pelayo

Snarar....
Sant. Güiza har alltid presterat bra i landslaget.
2010-05-20 15:41
På tal om Javi Martínez så svarade han för ett riktigt läckert mål den gångna säsongen.

*Länktips.
Atlético addeh
2010-05-20 15:39
Oj, vilka underbara nyheter om Valdés. Tror han höjer dig ännu ett snäpp till nästa säsong nu när han får ett kvitto på att han verkligen spelat bra. Mycket välförtjänt.

Förstår inte hur Del Bosque tänker när han tar ut Javi Martinez istället för Senna som var given under EM 2008. Busquets & Alonso går ju före i vilket fall så det spelar väl inte så stor roll.
Canaletes
2010-05-20 15:38
Don Pelayo

Snarare mer snack om Varför Güiza inte blev uttagen.
För Güiza har kommit till alla uttagninar och alltid gjort bra ifrån sig.
Real Madrid Behnam
2010-05-20 15:38
Ämne: Villa listar topp 10....
Självklart vill han ju inte ha med RVNs mål mot hans dåvarande lag.

LÄNKTIPS.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-20 15:37
Don Pelayo

Haha! Förstår inte riktigt hur Del Bosque tänker när han petar Senna i förmån av Javi Martinez. Inget illa menat mot Martinez, men en Senna (frisk) är en bättre spelare än Martinez.

Nåja, vi kanske har fel. Martinez kanske gör en avgörande insats i VM, det vet man aldrig. :P

Vamos Valdes!
Barcelona Hetfield
2010-05-20 15:36
Spanien är så pass offensiva att de behöver egentligen ingen renodlad städgumma i mittfältet, eftersom att de har så mycket bollinnehav
2010-05-20 15:35
Jag tycker inte att Xabi Alonso är en renodlad defensiv mittfältare med bollvinnande som sitt bästa attribut. I Real Sociedad hade han Aranburu vid sin sida och i Liverpool var det Mascherano som krigade på mitten.

Xabi Alonsos styrka är bolldistributionen. Därför tycker jag inte att det spanska landslaget hade haft någon balans med Alonso bakom Xavi, Iniesta och David Silva.
Canaletes
2010-05-20 15:35
Klint

Har läst att han har växt ur det och gått terapi o det...
Spanien Don Pelayo
2010-05-20 15:34
Dubbelpost.
Barcelona VISCA BARCAA!!!
2010-05-20 15:34
iHala Madrid! 1902
Exakt så tror jag också att den kommer se ut. Det gjorde den även i EM förutom att Senna spelade istället för Alonso.
Barcelona Rambla~
2010-05-20 15:33
el Flaco

Nah, det blir nog Xabi Alonso. Busquets har ju mer används av Del Bosque när han spelat med dubbla pivotes eller på en position längre fram. Busquets kommer att vara avbytare.
Canaletes
el Flaco

Alonso?!
Spanien Don Pelayo
Ämne: Don Pelayo

Vad ä....
Surret bland journalisterna så klart.

"Studio Valdés" har det blivit (terapisnack)
Annons: