/spanien/barcelona/forum/14991.aspx/spanien/barcelona/forum/14991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Okkapokka
2010-05-20 18:33
lameG^

Jag blev övertalad att komma tillbaks. Det kändes som ett ofrånkomligt scenario endå. (Känns inte det här bekant med något annat scenario i fotbollsvärlden? Hmm.. ;-) )

Barcadinho.

Det kändes som det enda rätta.
Barcelona Gabriel
2010-05-20 18:29
el Flaco - Nah Mean

Jo kom igen, have faith! ;-)

Har sett sjukare saker inträffa. Ne skämt å sido, jag tror inte heller det inträffar. Men jag hoppas in i dit sista.
MaraMessidona
2010-05-20 18:24
Inga omotiverade startelvor, tack! /Red
Barcelona Barcadinho.
2010-05-20 18:23
okkapokka -

Du är väl tillbaka till samma nick nu. Det var något Cassablanka innan om jag minns rätt. Lättare att känna igen i vilket fall.

Bye
Barcelona Okkapokka
2010-05-20 18:22
Ämne: S U P 3 R - K 4 K 4....
Tror nog att de Super Kaka menar är att Valdés tid som landslags man ändå kommer spenderas på bänken, och att han under sin tid inte kommer slå in i startelvan, eller ens som andraval. Det De Gea har till sin fördel är att han är betydligt yngre, och att när han börjar närma sig 30-sträcket så finns de varken någon Casillas, Reina eller Valdés kvar på toppnivån. Därför kunde De Gea varit ett bättre val för att ge han erfarenhet inför framtida skäl.

Däremot ser jag inga som helst fel att Del Bosque tog med Victor, tvärtom. För mig var det de enda rätt egentligen.

Visca Victor!
Real Madrid S U P 3 R - K 4 K 4
2010-05-20 18:22
Barca4eva // för att han är 10 år yngre än valdes ? killen är född 1990
Barcelona Barcadinho.
2010-05-20 18:20
Det är sanslöst hur Pedros karriär pekar rakt uppåt. Från marken till himlen i raketfart.
Han är en så ödmjuk människa men också kämpig på plan. Hans extra träningar med vänsterfoten under yngre dagar ger resultat nu. Det är hans teknik som lockade Pep och nu del Bosque ögon.

Jag tror annars att Spanien har en riktigt stark trupp. Synd att balanspelaren Senna inte är med. Men Alonso kommer att ersätta honom på ett bra sätt. Torres och Cesc är inte 100, men det finns ersättare och de två hinner nog komma i bra form. Iniesta var inte bra den här säsongen också innan skadan. Men del Bosque bedömer honom som allt för viktigt för att stanna hemma. Han hoppas förmodligen att spelet med landslaget kommer att se bättre ut jämfört med klubblaget. Det finns många sådana exempel i tidigare turneringar.

Spanien startar sist eftersom de är i grupp H, vilket betyder extra dagar för skadade att hinna tillbaka. De har också hamnat i en lätt grupp, jämfört med t ex Brasilien. Hoppas bara att Spanien slipper Brasilien redan i 8.e del. De måste se till att vinna gruppen och samtidigt hoppas på att sydamerikanerna gör likadant.

Men Spanien är sårbara för ett starkt försvarsspel med snabba kontringar, precis som Barca är.
Barca hade svårt för den italienska stilen mot Inter och Spanien var förvånansvärt förlamade mot USA i confcupen. USA gjorde två snabba kontringar som ledde till mål och de neutraliserade spanjorerna resten av matchen.

En annan nackdel är tradition – även om Spanien har fått självförtroende efter em- titeln så är det fortfarande en annan sak att spela VM. Italien vann sista VM rent av tradition, plus en del flyt. Inga stora spelare, men med tradition som sitter i hjärnan av varenda en redan från barndomen. Spanien ligger fortfarande efter Brasilien, Tyskland och Italien vad det gäller pondus i ett vm sammanhang.

Jag personligt håller tummarna för Argentina (lång historia till varför, innan Maradona). De spelade kass under kvalet, men de kan skrälla. Maradona kommer kanske lyckas få något bra till slut i alla fall. Många duktiga spelare som spelar i Europa, i en kombination med några fighter från hemmanationen.
Hoppet dök upp för mig efter träningsmatchen mot Tyskland. Argentina spelade ut tyskarna på deras hemmaplan, vad det gäller bollinnehav, försvar och farliga avslut. Laget såg plötsligt mer organiserat. Försvaret som hela tiden var vimsigt såg plötsligt ut som en järn mur. Tiden kommer att visa om det bara var tillfälligt. Men de kan skrälla.

Ha en bra kväll.

Barcelona Okkapokka
2010-05-20 18:19
Ämne: Okkapokka/

Vet in....
Rätt kul att jag fick tänka till lite om jag skulle skriva som jag gjorde, eller som du gjorde :-). Men jag bestämde mig tillslut att jag helst ser att alla rykten dör ut och att alla inblandade är medveten om hur framtiden kommer att se ut.
Barcelona Barca4eva
2010-05-20 18:19
S U P 3 R - K 4 K 4

Hur fan har De Gea en framtid då ?
2010-05-20 18:17
så ni tycker att valdes har en framtid i landslaget ? casillas är spaniens kapten grabbar han är hjärtat i laget aldrig att han blir petad MINST 10 år till !
Barcelona Barca4eva
2010-05-20 18:15
S U P 3 R - K 4 K 4

Inga stora framsteg? Ingen framtid? Skojar du ?
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-20 18:13
Okkapokka/

Vet inte om jag sagt "skönt att höra" om de uttalanden. It is what it is helt enkelt. Har också varit relativt övertygad om att Zlatan inte skulle säljas.

Gabriel/

Jag vill co-signa ditt inlägg, men både du och jag vet att det inte kommer hända så...
Barcelona Gabriel
2010-05-20 18:11
S U P 3 R - K 4 K 4

Jag tror du misstar dig å det grövsta om du ens förväntar dig att få minsta medhåll angående det där här inne.
Delarocha
2010-05-20 18:10
S U P 3 R - K 4 K 4
Varför ta med Casillas? Valdés har ju varit bättre i år. Lika bra att peta Casillas.
2010-05-20 18:06
Varför inte ta med en kille som de Gea istället? Som gjort stora framsteg i år och dessutom har en framtid inom landslaget - det har inte Valdes.
Ta med de Gea för att se och lära istället.
Real Madrid Leo.Leandersson=Madridistas
2010-05-20 18:05
länktips ) ni som är intresserade av att se inte u18 vs muchen u18 på alferdo de stefano stadion :)
Barcelona lameG^
2010-05-20 18:05
Okkapokka

Vart har du varit. Länge sen man såg dig skriva här :D
Barcelona Gabriel
2010-05-20 18:02
el Flaco - Nah Mean

Coño traspasale ya!
Barcelona Okkapokka
2010-05-20 18:01
Låt moderatorer och redaktionen sköta det istället. Dom vet vad som ska tas bort och inte utan att nån ska behöva peka ut det.

el Flaco

Skönt och höra. Även om jag var rätt övertygad om att han kommer stanna även innan dessa uttalanden.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-20 18:00
Laporta: "Ibra är inte till salu.

Först Txiki och nu presidenten. Chansen att Zlatan lämnar denna sommaren ser ut att vara obefintligt. Joan Laporta sade även att tränarna räknar med Zlatan inför den kommande säsong och att Villa kan komma att ersätta Henry om nu fransmannen flyttar till USA.
Barcelona lameG^
2010-05-20 17:58
Rivaldinho9

Andra inlägget nu. Seriöst nu du är värd en spärr. Omotiverad trupplista= SPÄRR!!!
Barcelona Gabriel
2010-05-20 17:56
Rivaldinho9

Du har nu skrivit två inlägg som gett exakt 0. Syftet med varje inlägg bör vara att få till en dikussion, att man bidrar med något. Tycker du att du har gjort det med dessa två inlägg? Du bor nog ta dig en funderare över detta, för din egna skulle annars lär du få en spärr på dig rätt så snart.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-20 17:56
Bara jag som kände en stor glädje och jublade när jag läste att Valdés blev uttagen till VM? :D

Snacka om en punch on the face för hans hatare och en underbar kvitto på att han förbättrats otroligt mycket sedan Guardiola tog över :)
Delarocha
2010-05-20 17:54
Rivalindho9

Och syftet med ditt inlägg var?
Barcelona Rivaldinho9
2010-05-20 17:51
Omotiverade trupplistor accepteras inte heller. /Red
Barcelona lameG^
2010-05-20 17:50
Menar såklart Villas presentation
Barcelona Abbe.
2010-05-20 17:49
Informationen om morgondagen gällande Villas ankomst.
Barcelona Gabriel
2010-05-20 17:48
Hetfield

A jo ofcourse, men jag tror nog du vet vad jag menar med att det ändå är en allvarlig sjukdom han har. Han är inte döende visst, men så kan man ju inte se på saken. Jag är förkyld just nu och tycker duktigt synd om mig själv. Hade inte riktigt uppskattat om någon sade till mig att "du är ju inte döende, skärp till dig!"

Haha, skitsamma vi båda förstår varandra iallafall! :-D
Barcelona lameG^
2010-05-20 17:47
Om man missar den vet ni isfall var man kan se den i efterhand och då menar jag hela och inte klipp?
Barcelona Rambo~
2010-05-20 17:44
Ämne: Rambo

Imorgon kl ....
Okej, tack för infon :)
Annons: