/spanien/barcelona/forum/1499.aspx/spanien/barcelona/forum/1499.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2015-12-21 15:30
När det gäller anfallssidan så måste man hitta någon som accepterar att sitta på bänken 80% utav matcherna för MSN vill alltid spela. Munir och Sandro accepterar detta just nu. Frågan är bara vilka andra spelare skulle göra det? Tello, Deulofeu etc. vill/måste spela. Det är en "svår" situation.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Liunil Masse
2015-12-21 15:23
Oocbg Och Munir o Sandro gör menar du?
Barcelona oocbgb
2015-12-21 14:58
[QUOTE=Liunil Masse]Tror nu inte Tello hade passat in rätt bra i dagens Barca? En sak är säker och det är att han är bättre än Sandro o Munir tillsammans. Varför tar vi inte tillbaka honom? Han e inte heller någon Deulofeu som är odisciplinerad i sitt spel utan han jobbar stenhårt för laget. [/QUOTE] Tello platsade inte då, och inte nu heller.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:57
Dm1982 Wow så sent, aja lika bra att vara försiktig med honom
Barcelona DM1982
2015-12-21 14:46
[QUOTE=neymar JR]Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk [/QUOTE] Om jag minns rätt så handlade det mer om att han skulle komma tillbaka i slutet av säsongen så någon gång i maj.
Barcelona Liunil Masse
2015-12-21 14:45
Tror nu inte Tello hade passat in rätt bra i dagens Barca? En sak är säker och det är att han är bättre än Sandro o Munir tillsammans. Varför tar vi inte tillbaka honom? Han e inte heller någon Deulofeu som är odisciplinerad i sitt spel utan han jobbar stenhårt för laget.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:29
Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk
Barcelona neymar JR
2015-12-21 14:29
Hur går det med rafinhas rehab? Borde väl vara fit februari/mars Om ca 2 veckor kommer arda/Vidal in Och äntligen kommer vi ha en bra bänk
Barcelona Barcelonistas
2015-12-21 14:19
Stegen stod ju i europeiska supercupen också? Fattar inte alls vrf han inte fick stå i VM. Känns ju orättvist i spela Bravo som inte ens stod i cl. Dåligt beslut av Lucho där.
Barcelona Xaviesta
2015-12-21 14:07
Håller med om att Bravo är klart bättre och bör gå före sålänge han presterar bättre än Ter Stegen men låt oss blicka tillbaks några år till CDR finalen mot Real 2010 (?) där Pinto fick stå mellan stolparna då han hade fått förtroendet hela vägen upp till sistakurvan. Nu förlorade vi ju sedermera med Ronaldos nickmål på övertid och än idag känner jag att det var en nick som Valdés möjligtvis hade tagit och om matchen hade fortsatt, vem vet hur det hade kunnat sluta? Men det var ju inte mer än rätt att Pinto fick stå och i efterhand känns det som det kvittar då det var CDR som är, omän den tredje största titeln klubben kan ta, en mindre titel i sammanhanget. Att då Ter Stegen inte fick stå i klubblags VM när själva "turneringen" är en direkt slutprodukt av CL där han har fått vakta trävirket känns ju lite sådär. Personligen tycker jag att det var ett dåligt beslut av Lucho och vi hade förmodligen besegrat River Plate tämligen enkelt även om Masse fått stå. Om något hade det bara ökat hans självförtroende istället för att ge honom huvudbry. Poängen är: följ den röda tråden och var tydlig mot dina målvakter och var inte så pass titelkåt att du avviker från dina ordinarie turneringsrutiner när det inte gäller dom tre stora bucklorna. #TerStegenbordefåttstå
Barcelona neymar JR
2015-12-21 13:42
Sen helt ärligt så är han en IDIOT om han inte ser sin framtid Bravo är 10 år äldre, och kommer gå ner sig. Mats kommer ta över och vara Barcelonas första målvakt i 8-10 år om han presterar. Ha tålamod du har framtiden framför dig
Barcelona Gabriel
2015-12-21 13:22
Bravo är tyvärr för Ter Stegens del väldigt stabil, han står sällan för misstag och räddar i princip allt som man förväntar sig att han ska rädda och lite till. Släpper vi in mål så är det oftast mål som han inte kan göra något på. Jämför man det med Ter Stegen så släpper han in betydligt enklare mål, mål som Bravo med största sannolikhet för det mesta räddar. Ter Stegen må vara ett unikum med fötterna men när det kommer till själva poängen att rädda bollar från att gå in i målet så är Bravo för nuvarande helt enkelt en bättre och mer stabil målvakt än tysken, och det tycker jag man även ser på försvaret. Man känner dig helt enkelt mer säkra med Bravo i målet än med Ter Stegen. Nu har Bravo mycket äldre och har hunnit samla på sig år av erfarenhet, men detta är verkligheten som Ter Stegen får tampas med. Han spelar i världens bästa lag och konkurrensen är stenhård. Sanningen är den att han hade chansen att ta för sig ordentligt i början av säsongen när Bravo skadade sig, men gjorde det inte. För även om jag kan hålla med om att Ter Stegen inte självmant kan lastas för de insläppta mål under den perioden så är fortfarande sanningen den att han stod för en del blunders exempelvis mot Bilbao och Roma samtidigt som han har en hel del att lära sig vad gäller en mot en i frilägen. Ter Stegen är väldigt utvecklingsbar och ingen vill hellre än mig att han ska stanna kvar i klubben, jag är ett stort fan av tysken och älskar hans spelstil. Med tålamod så tror jag att han kan växa ut till att bli världens bästa målvakt i våran klubb, frågan är bara om han har det tålamodet. Allt jag vill säga med det här är att jag trots allt ändå förstår Luis Enrique. Visst, Ter Stegen hade spelat Champions League och det mest "rättvisa" hade kanske varit att låta han stå i finalen, men jag undrar om inte alla Ter Stegens tabbar och blunders gjort så att Lucho tappat lite av förtroendet för honom. Detta var en titel som alla ville ha väldigt mycket, och Lucho ville helt enkelt inte riskera någonting.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 12:46
Ingen som lastade honom för alla målen, men när ens försvar sviker då ska målvakten agera hjälte och inte pajas mitt på plan Han gjorde flertalet misstag och strålade osäkerhet. Ingen slump att vi började släppa in färre direkt när bravo stod Ja men sånt han lär sig med tiden när han får erfarenhet, men nej för nu sitter vi på 2 världsklass målvakter. Då har man inte rum för juniormisstag om man vill vara nr1 Sen helt ärligt kan han inte leva med konkurrensen och tävla om första platsen så kan han ta sig till Tyskland igen #bravonr1
Barcelona Rambla~
2015-12-21 12:22
På vilket sätt svek MaTS? Var det inte mer ett Barca som inte var tillräckligt fit och organiserat under Supercupen och inledningen av ligan? Förstår inte varför han ensam ska lastas för alla insläppta mål.
Barcelona neymar JR
2015-12-21 12:01
Visst förra säsongen hade Mats kunde varit grinig Men denna säsongen hade han gyllene chans att ta startplats. När försvaret/laget sviker så ska målvakten rädda upp, tyvärr så svek Mats med. Han har absolut inget alls att vara trött på då bravo är den bättre. Träna hårdare och ta chansen när den kommer istället för att agera som ett stolpskott
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-12-21 11:37
Bravo är betydligt bättre än Ter Stegen. Sen är han visserligen äldre men har fortfarande några riktigt bra säsonger kvar att ge. Ska jag vara ärlig är jag besviken på Ter Stegen, inte alls så bra som jag trodde. I en drömvärld startar Bravo ytterligare ca två säsonger efter denna för att sedan trappa ned. Ter Stegen har då hunnit utvecklas och är redo att ta över den ordinarie tröjan. Tyvärr är jag tveksam till om Ter Stegen orkar vänta så länge. Vill han lämna innan detta tycker jag man kan försöka få till ett låneavtal med en annan klubb. Allt utom att ge Ter Stegen förstaplatsen nu för det är varken rättvist mot någon av målvakterna eller bäst för oss som lag. Vi spelar bättre och har ett stabilare försvar med Bravo och han ska helt enkelt stå.
Barcelona enkos
2015-12-21 11:08
Tror du att fotbollen blir bättre? Korruption finns överallt och kommer att finnas för alltid.. tom Sverige köpte röster 1992 har Johansson sagt. .
Barcelona neymar JR
2015-12-21 10:54
En stor dag för fotbollen, både pajas nr1,2 blev avstängda från all fotbollsaktivitet i 8 år Fan vad skönt att slippa blatter och Platini
Barcelona La Ronaldo9
2015-12-21 10:15
Vill åka ner till Barcelona den 3 April. Finns det någon cule här inne som vet vart man kan köpa Match biljetterna till FC Barcelona - Real Madrid matchen?
Barcelona enkos
2015-12-21 10:08
Tydligen har River Plate supportar attackerat Barca spelarna på flygplatsen, bla Messi och Mascherano. .
Idiotiskt att blanda supportar och spelarna
Barcelona NeymarJ11
2015-12-21 09:14
15 mål och 4 assist har Messi stått för under dem 20 finalerna han har spelat!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-12-21 08:29
Jag hade allra helst velat skicka Ter Stegen på lån inför denna säsong (Ja jag är seriös) Claudio Bravo är en av de absolut bästa målvakterna i världen just nu. Ter Stegen har potential men jag tycker inte det är rätt väg att bara spela han i Cl. Visst en skada på Bravo sä hade vi stått där med Masip men den risken hade jag varit beredd att ta. Ställer mycket hellre en matchtränad Bravo i buren borta mot Arsenal än att slänga in Ter Stegen i hetluften. (Visst det gick ju vägen förra säsongen ändå)..Bravo inger en helt annan trygghet i laget. Hade han stått även i cl så hade han lätt blivit utsedd till årets målvakt.
Barcelona Barcelonistas
2015-12-21 01:09
Håller faktiskt med där angående Ter Stegen. Han borde ha stått istället för Bravo. Han var med och tog oss till Cl titeln, han stod även i den europeiska supercup finalen.

Mycket konstigt
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-21 01:03
Tack grabbar. Uppskattar det. Nu ska jag titta på FC Barcelonas film. Barca Dreams. Om ni inte har sett den. Hämta lite Vimto och nötter och njut. För att jag ska njuta lite efter en tuff, tuff, tuff vecka. Go natt.
Barcelona Vampíro
2015-12-21 00:56
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Jag frågar en gång till och ber att någon snäll själ förklarar vad Pique menar med hans tweet. Vad menar Pique? Tack [/QUOTE] note: real sociedad player granero had supported his ex-teammate arbeloa in cone row and tweeted pique should respect his superiors.
Barcelona SOMISEREM1899
2015-12-21 00:55
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Piqué syftar på att Granero sa till honom att han borde ha respekt för ''sina överordnade'' (Arbeloa).
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-12-21 00:46
@Ali G:

Jag frågar en gång till och ber att någon snäll själ förklarar vad Pique menar med hans tweet.

Vad menar Pique?

Tack
Barcelona Tiki-Taka
2015-12-21 00:33
Tycker fortfarande det är fel. Denna titel spelar vi tack vare att vi vann CL och där Ter stegen briljerade. Därför tycker jag att han var värd att stå med tanke på att han bidrog till cl vinsten
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-21 00:26
[QUOTE=LeoMessi]Stright outa barca På vilket sätt känner han lag från Sydamerika som leder till att han gör bättre ifrån sig? Det är inte så att han måste göra någon form av manöver eller andra former av räddningar bara för att man möter ett lag från Sydamerika. [/QUOTE] att Bravo kanske förstår bättre hur de har latin amerikanska Lagen spelar. Det bara så jag tror Lucho tänkte ni behöver inte ta Mina ord som fakta grej
Barcelona LeoMessi
2015-12-21 00:22
Stright outa barca På vilket sätt känner han lag från Sydamerika som leder till att han gör bättre ifrån sig? Det är inte så att han måste göra någon form av manöver eller andra former av räddningar bara för att man möter ett lag från Sydamerika.
Annons: