/spanien/barcelona/forum/14988.aspx/spanien/barcelona/forum/14988.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-05-19 19:28
Skönt att komma hem från en utlandsresa i små avkrokar och konstatera hur tabellen ser ut och att laget håller på att bli starkare.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-19 19:28
Alfredo di Zidano

Personligen så vill jag helst inte få in Fabregas till klubben den här säsongen. Varför vill jag inte det? Jo, för att jag tror då att Toures dagar i FCB är räknade.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-05-19 19:24
H.Alavi - Triangulo Magico!

Haha! Det roliga med mardrömmar är att det finns alltid ett bra slut, så som i sagor när man först vaknar upp och det hela var en dröm. Men det är ingen snack om saken, med Villa och Fabregas kan Barcelona inte försämras.
Barcelona Trippeln08/09
2010-05-19 19:22
någon som vet när messi tar emot guldskon?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-19 19:20
Alfredo di Zidano

Jag hoppas på att den mardrömmen inträffar. ;)

----

Måste passa på att hylla David Villa, trots att han köptes in från Zaragoza 2005 så förvandlades han till en idol och även en lagkapten i några matcher. Att man lämnar en klubb, bara för att hålla klubbens hjärta vid liv är stort!

Nu menar jag inte att pengarna räddar Valencia helt och hållet, men övergångspengarna sätter ett stort plåster på såret, även om det inte täcker hela såret.

Edit: Man kan nästan också säga att såret har nu blivit större pga att Villa har lämnat. Beror på hur man ser det.
2010-05-19 19:14
Fabregas, iniesta och Xavi delar ut bollar till Messi, Villa och Zlatan/Pedro/Bojan. Kan bli ett mardröm för mig.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-19 19:10
Till alla er som inte vill ha Fabregas nu. Vaf*n tror ni? Historiens hjul rullar barcas väg nu. Vi är som bäst nu! Arsenal har haft det svårt i några år men förblinda inte er själva. I fotboll vänder det snabbt. Om 2/3 säsonger kan arsenal vara helt överlägsna oss och Fabregas kanske inte vill gå till oss då. Glöm inte att arsenal kanske var världens bästa lag för en bara 6/7 år sen medan vi fäktades för att ens klara europa platserna. Många här inne snackar som att saker alltid kommer vara såhär gynsamma som dom är just nu men riktigt så fungerar inte världen ser ni

Så köp Fabregas nu. Nästa år kan det bli dubbelt så dyrt (då han mycket väl kan ha blommat ut till världens bäste) eller så kanske han inte ens vill hit för att arsenal helt plötsligt börjat prestera bätttre fotboll en oss.

Ta ingenting för givet och hoppa inte över tillfällen när dom ges dig. Fabregas är köpbar idag. Det inebär inte per automatik att han är det imorgon!
2010-05-19 19:05
Ett tack för dig med Rambla :)
2010-05-19 19:04
Tack så mcyket för din vänliga kommentar Hetfield.

Uppsala är bäst när solen skiner som idag :D Synd att jag är förskyld bara.
Barcelona Kraków
2010-05-19 19:04
Ämne: Ämne: Real Ba....Jo, möjligt.

Min poäng var den att jag aldrig sett folk antyda att när man hävdar att ett annat lag köper mycket då är det för att man har dålig ekonomi och är ett bottenlag. Förrän nu.

Det kändes lite som ett annat forum.

*edit: Såg att RimuZ 18:54 lyckades betydligt bättre att få fram poängen på ett mindre abstrakt sätt :)
2010-05-19 19:02
RimuZ

Nej nej jag hettsar inte upp mig. Jag försöker bara få grabben och förstå saken. Jag vet att det finns en massa jobbiga madridistas som kommer in hit och provocerar men det är dem och jag är jag. När jag skrev här så var det ett "Grattis" som ledde senare till en diskussion mellan mig och Rambla om saker och ting som rör sig kring Barcelona och dess breda trupp. Sen ska en snubbe komma och be mig sticka härifrån, haha?
Barcelona Hetfield
2010-05-19 19:00
Alfredo di Zidano

Du är mer än välkommen här, du behöver inte bli upprörd för vad vissa säger

Bra att du också bor i Uppsala ;)
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:59
Alfredo di Zidano

Äsch, bry dig inte om vad han skriver. Han talar inte för de andra här inne. Du är välkommen precis som alla andra.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 18:58
En storklubb är automatiskt ett köpelag. Skillnaden mellan oss och många andra klubbar är dock att vår stomme består av canteranos och trots att vi värvar in många spelare för många miljoner kan vi ändå se hur Pep ställer upp med 6-7 egna produkter i nästan varje match.

Det är min syn på saken.
Barcelona IniestaFTW
2010-05-19 18:57
Ämne: Att det var bland an....
Självklart måste stora lag köpa spelare men Real bytade ju ut halva sin startelva.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:57
elbraco:

Här har du en engelsk källa. Hur trovärdig får framtiden utvisa. Jag hoppas verkligen detta innebär att vi avstår Cesc och att The Yaya stannar.
Barcelona RimuZ
2010-05-19 18:56
Alfredo di Zidano

Lugn mannen. Idioter finns i alla färger. Vitt och blå rött. Ingen mening med att hetsa upp sig över sånna pajas kommentarer.
2010-05-19 18:56
Sorry dubbeltext.
Valencia -Ché-
2010-05-19 18:55
Lycka till med David VIlllllllla!
Barcelona RimuZ
2010-05-19 18:54
Att det var bland annat folk härinne som kallade Madrid ett köplag och hyllade Barcelonas La Masia filosofi den bästa. Men helt plötsligt är köplag inget negativt utan det är småklubbar som försöker göra det. Seriöst folk härinne vänder verkligen kappan efter vinden.
Barcelona Barça-Killen
2010-05-19 18:53
Välkommen till FC Barcelona David Villa!

Stolt och glad att man fixade killen. Oslagbart med Villa och Messi i samma elva.. Helvete vilken elva vi lär ha om Cesc Fabregas kommer. Men jag är skit nöjd om Villa är den enda nya spelaren iår. Perfekt.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 18:52
elbraco/

Här är du källan till det Rambla var inne på om Touré och Arsenal.

*Länktips.
2010-05-19 18:51
Leo Dannessi

Du är fanimej inte frisk! Vadå vad gör du här? Jag grattar ett av världens bästa fotbollsklubb för att dem har köpt ett av världens bästa forward. Det är väl inte fult eller provocerande eller hur? Eller försöker du bara gräva dig upp ett tjaffs som får mig och se ut otrevlig typ? Adil som är forumräv härinne är en god vän till mig och jag har många barcelonafans som vänner, vad är ditt problem? Vadå "det luktar Barca supporter"? Jag är den kändaste Real Madrid supporten i hela uppsala, och du kan fråga Adil, min el madrid tatueringar stannar livet ut och jag är och förblir Madridista livet ut, men det betyder inte att jag inte respekterar Barcelona och anser dem som ett av eller världens bästa klubb.

Sålänge du inte har papper om att din fader äger Svenskafans eller Les Rambles eller ser att jag provocerar någon härinne så har du inte rätt att säga "vad gör du här, stick tillbaka" Har du förstått det?
elbraco
2010-05-19 18:49
Ämne: Det blir ingen Yaya ....
Har du källa? skulle göra mig sjukt glad.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:49
Ämne: Real Barcelona.. Fan....
Din poäng gick nog inte fram. Lite luddig om du frågar mig.
Barcelona foooball master
2010-05-19 18:45
har nån någon lista på de rikaste klubbarna 2010? kollar på nätet mn det står olika..
Barcelona Kraków
2010-05-19 18:44
Real Barcelona.. Fantastiskt att det var supportrar här inne för bara några veckor sedan som kallad RM för köplag medan det nu "bara är bottenlag utan ekonomi" som slänger det ur sig.
Barcelona samot
Ämne: Essienesque

Ja me....
jo men de har du faktist rätt i, blivit något hoss dom flesta som något negativt men är väll nog avundsjuka skulle ja tro, men ett köplag som köper rejält och sen misslyckas är rätt så roligt fast de kan ja inte säga att real har gjort ifall man kollar mål och poäng mässigt i ligan.
Barcelona Rambla~
Ämne: Essienesque

Ja me....Därför att det i grund och botten handlar om avundsjuka och uppgivenhet. Den egna klubben saknar ekonmiska medel att följa med i värvningshysterin. Det där går i cykler. Tidigare köpte Barca nästan hela startelvor med halvtaskiga spelare. En rutten ledningen som till slut tappar greppet och klarar inte av att sköta en klubb på ett ordentligt sätt. De senaste säsongerna har Madrid stått för de spektakulära värvningarna i Spanien.

I PL var tex Man U en riktig köpklubb, även Arsenal. De två klubbarna köpte de bästa och dyraste spelarna under 90-talet just för att de kunde. Efter det fick de framgång, stabil ekonomi tack vare det, och behövde sen inte värva hysteriskt under några säsonger. Sen började andra klubbar som Chelsea värva hysteriskt för att komma ifatt och nu senast är det Man City.
Barça såklart!
2010-05-19 18:40
Det konstiga är att det oftast är supportrarna till bottenlagen (alltså de lagen med sämst ekonomi) som slänger ur sig ord som "köplag". Det finns bara en förklaring och det är att de är avundsjuka för att de inte har samma ekonomi att köpa spelare för, som vi har. Därför används det ordet flitigt, tyvärr.

Visca el Barça, Visca el catalunya!
Annons: