/spanien/barcelona/forum/14978.aspx/spanien/barcelona/forum/14978.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-04 22:43
Den här bilden är kanske ännu mer passande, med tanke på Citys patetiska bud på 20 miljoner €.
2010-06-04 22:40
Rambla & H.Alavi/

Där har ni er Fail-bild. ;)
2010-06-04 22:38
Rambla/

"el Flaco kan säkert bekräfta det, men jag har för mig att det var tack vare någon stiftelse eller liknande som Eto'o hade startat."

Det stämmer. Minns att Barça TV spelade in ett reportage om dessa ungdomar och om deras utveckling i La Masia förra hösten i samband med gruppspelsmatchen mellan Barcelonaoch Inter.

Samtliga spelare hade anlänt till Barcelona via Eto'os stiftelse och även om de hejade på Barça i mötet mot Inter, ville de samtidigt se Eto'o göra ett mål i matchen.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:38
Man City verkar ju inte lite korkade om detta stämmer. Går de på crack eller något? Efter att ha fått nobben av Maicon (vem blev förvånad), har de nu fått för sig att de ska ha Dani Alves och de är beredda att betala. Håll i er nu!

€20M!

el Flaco, har du någon lämplig fail-bild? :D
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:33
H.Alavi

Han vill slänga ut de kamerunier som Samuel Eto'o ordnade dit. el Flaco kan säkert bekräfta det, men jag har för mig att det var tack vare någon stiftelse eller liknande som Eto'o hade startat.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:31
Hetfield

Ja men snälla, ingen påstår att du har fel. Barcelona som det har skötts de senaste åren, under Laporta, är ju precis så som du beskriver.

Det jag/vi tog upp, var ju att nu riskerar detta att ändras på om Rosell menar allvar med sina uttalanden. Förstår du inte skillnaden?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-04 22:29
Rambla~

Att katalaner kan komma att stå först i ledet?

----

el Flaco

En epic-fail stämpel utan en bild? I´m shocked. (Syftar på att du alltid klistrar in en bild på varje epic-fail stämpel som du kör här inne)
Barcelona Hetfield
2010-06-04 22:28
H.Alavi

Det är inte en rättvis värld, desto tidigare man lär sig det, desto större chans är det att man lyckas här i världen. Sverige anses vara ett rätt så demokratiskt och rättvist land, men hur många invandrare får chansen att lyckas inom fotboll? Hur många dussinlirare med efternamnet Svensson och liknande har inte en förtur?

Jag antar väl att samma sak gäller där nere, Barcelona skyltar gärna med att de vill ha katalaner i laget.

Och nu ska vi inte låtsas att Barcelona är så rasistiska, tar men titt på ungdomarna som kommer upp snart så ser vi : Thiago (Brasilien/Spanien, men född i Italien), JDS (Mexico) , Gai (om han nu stannar kvar/Israel), Jeffren (Venezuela). Det visar väl att utlänningar får en hyfsat stor chans i Barcelona
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:27
H.Alavi

Risk för vad?
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:26
Okej, vill ni ha mer info och åsikter så finns det en intressant tråd på detta forum som tar upp presidentvalet. Väldigt många instressanta synpunkter och åsikter att ta del av, från cules från hela Europa/Världen, och från några som lever i Barcelona. Då kan ni bilda er en egen uppfattning. Läs från denna sida. Ni kan självklart backa sen och läsa tråden från början men här ifrån diskuteras Rosell flitigt.
2010-06-04 22:25
Naturligtvis borde Barça alltid ha ett visst antal katalaner i laget, men när det gäller canteranos så bryr jag mig inte särskilt mycket om deras nationalitet eller vilken region i Spanien de kommer ifrån. Varken Messi eller Iniesta är katalaner, inte heller Thiago och JDS.

Det enda som spelar någon roll för mig är att egna produkter kan triangelspelet in och utan till och att de dessutom har en stark känsla för klubbmärket efter att ha tillbringat flera år i La masia.

Rosell sköt sig själv i foten med de kommenterarna om de afrikanska spelarna i ungdomsakademin. En klockren Fail.
2010-06-04 22:23
Rambla~

Finns det verkligen en risk till att det sker?
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:21
H.Alavi

Speciellt om vi nu talar om två canteranos där den ena är katalan och den andra från Afrika eller Sydamerika.
2010-06-04 22:19
Hetfield

Varför det? Bara för att han är en katalan? Är man lika bra som en katalan så bör man få lika stor chans som den personen. Ingen behöver förklara för mig hur det går till, jag är medveten om att det fungerar så på vissa ställen. Men jag tycker att det är fel.

Visst är jag stolt över att vi har katalaner i truppen, men jag anser att om man är lika bra som en katalan så bör man få lika stor chans till att få komma in i truppen och inte stå på en numero dos plats.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:18
Hetfield:

Jag anser att det rimmar illa med att ha Unicef på tröjorna samtidigt som en presidentkandidat uttalar sig på det sättet. I nästa veva hyllade han Messi och Iniesta för deras utveckling inom canteran. Messi är sydamerikan om det undgått någon.

Cobain

Väl talat. Barcelona som klubb har i alla tider välkomnat utlänningar med öppna armar och tagit dem till sig. Kubala för att nämna en. Hristo en annan.
Barcelona Cobain
2010-06-04 22:17
Allt detta snack om katalener har förtur, ej vilja ha utländska klubbägare/presidenter osv osv.. Har ni glömt vart Gamper kommer ifrån? Så länge man har hjärta för laget och allt det Barca står för tycker jag inte man skall åsidosättas om man inte skulle råka vara katalan!
2010-06-04 22:15
RimuZ/

Hehe, skämtet är noterad. Good one förresten. ;)
Barcelona Hetfield
2010-06-04 22:14
Rambla

Vi lever tyvärr inte i en "hippie" värld där alla samlas runt brasan och sjunger om fred och weed.

Jag påstår inte att om det kommer mellan en duktig afrikan och en dålig katalan, så ska katalanen få chansen, men jag påstår att jag föredrar att se en katalan i laget än en afrikan, belgare, ryss osv. (menar förstås att om katalanen är lika bra som ryssen, så ska katalanen komma först)

el Flaco

Atletic Bilbao får väl bara värva inhemskt, så det finns kanske inte allt mycket att göra. Jag antar väl att Zubi är bra på att nosa upp talanger i så fall
Barcelona Rambla~
2010-06-04 22:11
Hetfield:

Katalaner och spanjorer har redan förtur till La Masia med tanke på att de redan finns där geografiskt. Tror du att merparten av alla afrikaner någonsin kommer att få chansen att få fotbollsutbildning på La Masia i framtiden?

Det där med att behålla själen är ett spel för galleriet. Dessa uttalanden är bara ett sätt att smörja de äldre socis i klubben och de som är mest nationalistiska.
Barcelona RimuZ
2010-06-04 22:11
Det var det jag trodde men kunde inte låta bli och vara kvick (=
2010-06-04 22:10
RimuZ/

Jag tänkte mer på hur hans resultat såg ut under den här treårsperioden. Ifall han lyckades få fram talanger, om han hade en bra dialog med tränaren/tränarna, osv.
Barcelona Pep the King
2010-06-04 22:10
RimuZ
Hahaha:)
Barcelona RimuZ
2010-06-04 22:08
el Flaco - Nah Mean

Trupp bestående enbart av basker. Säger väll sig självt :P
2010-06-04 22:05
På tal om Zubizarreta och ryktena om att han kan komma att ta över rollen som sportchef ifall Txiki lämnar, är det någon här inne som vet hur Zubi skötte sig när han var sportdirektör för Athletic Bilbao i tre år?
Barcelona Hetfield
2010-06-04 21:59
Rasism och rasism, det är väl inte fel att man vill behålla själen i laget än att låta t.ex: japaner, ryssar osv. få ta över klubben *host* Chelsea.

Sen tycker jag inte heller att det är fel att katalanerna ska ha förtur i La Masia, det är väl så överallt? Hur många Svensson snubbar produceras det inte varje år, och hur många invandrare får chansen i Sverige?
2010-06-04 21:52
Det som jag också har stört mig på är att Rosell har försökt ta åt sig äran för lagets framgångar de senaste åren, trots att han inte hade något förtroende för varken Rijkaard eller Txiki när det begav sig. Rosell känns som något av en opportunist i mina ögon.

Han har även sagt att ingen av kandidaterna borde utnyttja Guardiolas namn under valkampanjen, men ändå så har Rosell inte haft något emot att prata vitt och brett om hans goda relation med Pep och att de har känt varandra i 19-20 år.
Barcelona Rambla~
2010-06-04 21:38
el Flaco:

Det kommer allt fler grodor från Sandruscos läppar ju längre valkampanjen kommmer. Lär detta, mer från Segurola.

Rosell känns allt mer som en katalansk version av Florentino, tyvärr. Inte så konstigt att han är omtyckt i Madrid. Jag är övertygad om att Rosell säkert kommer att göra klubben ännu starkare och ekonomisk trygg. Är det något han förstår sig på så är det business.

Det där med att slänga ut afrikanerna kanske inte är så konstigt trots allt. Glöm inte bort att det "är Samus afrikaner". Han och Sandro är nog inte de bästa vänner som vi alla känner till.
2010-06-04 21:24
Rambla/

Vad märkligt. Det där om att göra sig av med afrikanerna från La Masia står i rak kontrast till det som Punto Pelota rapporterade om för några månader sen. Då sade de att Rosell skulle ta hand om de afrikanska pärlorna i ungdomsakademin.

Det som Rosell sade i den intervjun med Segurola tyckte jag inte alls om. Verkligen klumpiga och ogenomtänkta kommentarer.

Angående posten som sportchef har jag även läst att Zubizarreta har ryktats som en potentiell kandidat, tillsammans med Koeman, ifall Rosell vinner. Trots att Koeman har en legendstatus och nära vänskap med Pep så ser jag hellre att holländaren inte blir vår nye sportchef. Som du är inne på, hans trackrecord efter sin aktiva karriär är långt ifrån imponerande.
Barcelona el Maestro!
2010-06-04 21:22
Ämne: Lusnos - David Villa....Rambla//
Jag har aldrig gillat honom. Ju mer jag har läst om honom destu mer får jag bekräftelse på att allt som har sagt om honom kanske stämmer. Jag har svårt att se att jag skulle kunna lita på honom som president.
2010-06-04 21:20
Rambla~

Blir också lite tveksam nu efter att ha läst vad du precis skrev, känns lite löjligt att kasta ut alla afrikaner bara för att spanjorerna ska få plats i La Masia? För mig är det där rasistiskt.

Laporta lär säga en hel del om detta, wait for it.

----

el Flaco

Nu har jag inte varit culé i åratal (culé hjärtat föddes 2003), men det Pep gör nu är, utan tvekan, det bästa man kan göra med ett klubblag. Tycker också att Rijkaard gjorde ett bra jobb till 2006. Efter VM uppehållet vet jag inte vad som hände, Ten Cate försvann osv.

Fortsätter Guardiola såhär, så har jag inget emot att låta honom skriva på ett livstidskontrakt.
Annons: