/spanien/barcelona/forum/14977.aspx/spanien/barcelona/forum/14977.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona GenjiO
2010-05-20 21:22
http://www.youtube.com/watch?v=0reHGVJmY_I

VILLA i Barca
Barcelona tarrak
2010-05-20 21:20
el Flaco

Det är väldigt lätt för Sandro att ifrågasätta ekonomin och säga att han kommer göra en granskning, eftersom att den kan ske först när han kommit till makten. Då är det för sent, om det visar sig att han inte har fog för sina misstankar.

Mojito

Är du säker på att de där kavajerna är dyra? I så fall tycker jag att vi anställer skräddaren som måste vara ett ekonomiskt geni, för att tjäna pengar på något så fruktansvärt fult.
Barcelona Mojito
2010-05-20 21:17
el Flaco

Det var inte så mycket snack om presidentvalet på Camp Nou, mer än att, framför allt, Ingla hade personer ute som delade ut flyers till var och varannan person.
Fokus låg väl att ta hem titeln just där och då, och det kan man ju ha förståelse för.
Däremot var det inte så mycket hyllningar till Laporta från läktarna under segertalen, vilket kan tyckas lite konstigt. Kanske beror det på ryktena om att majoriteten inte gillar hans politiska agenda?

Skillnaden mellan Rosells och Inglas valkontor var däremot stor. Precis som jag skrev var aktiviteten mycket större utanför Rosells, men å andra sidan var detta precis innan matchen. Vackra kvinnor stod och i princip kastade in folk i vallokalen :-)

Min egen inställning är att jag ff är väldigt kluven. Innan var jag emot Rosell beroende på hans tidigare mentalitet och crackvärvningar som huvudämne, men nu har ju Laporta i princip redan fixat detta innan Rosells eventuella tillträde.

Jag tycker annars att Rosell känns som en mer färgstark person(lighet), en sak jag även gillat med Laporta. Till hans nackdel talar hans oberäknelighet, och jag tycker att Ingla känns mer långsiktig och konsekvent.

Som sagt, jag är kluven.

Ps. Kul att du gillade reseberättelsen :-) Ds.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-20 21:15
1.70-ligan./

Läs tarraks inlägg lite längre ner, den han skrev kl. 20:53.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-05-20 21:12
Tja grabbar,
kom precis hem och läser här på forumet om barcas skulder? Det var något jag var helt ovetande om! trodde vi hade god ekonomi, och för bara någon dag sedan sa "experterna" på TV4 Sport sa att vi hade 1 miljard att spendera i sommar, om vi nu skulle vilja det.

Kan någon berätta kort hur mycket sanning det ligger i detta och isåfall hur mycket skuld det rör sig om?

väldigt tacksam för svar!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-20 21:07
Spanien: Valdes, Puyol, Pique, Busquets, Xavi, Iniesta, Pedro, Villa

Mexico: Marquez, JDS

Frankrike: Henry, Abidal

Argentina: Messi

Elfenbenskusten: Toure

Brasilien: Alves

Vilken framgång av Barca att ha 15 spelare i VM. Bojan borde ha varit med och Milito samma gäller Maxwell.
2010-05-20 21:05
Mojito/

Du berättade i din reseberättelse, som var skönt att läsa förresten, att du befann dig utanför både Inglas och Rosells kampanjlokaler när du var nere i Barcelona. Var det även mycket snack om presidentvalet inne på Camp Nou innan och under matchen och vilken kandidat tycker du låter som det bästa alternativet än så länge?
Barcelona Serious
2010-05-20 21:02
tarrak

Väldigt bra förklaring på de hela, tack för det. Lite skrämmande om han faktiskt har rätt, men det har jag svårt att tro. Tycker iaf att Sandro är ute på fel spår, genom att försöka svartmåla denna ledningen innan han ens blivit vald...
Barcelona Mojito
2010-05-20 20:59
Tarrak

Å andra sidan så verkar Sala i Martin spendera grova pengar på riktigt fula kavajer, så man ska aldrig säga aldrig... ;-p
2010-05-20 20:59
tarrak/

Jag har också anat oråd när jag har läst de uttalanden från Rosell. Känns som att han försöker få medlemmarna att bli rädda över klubbens ekonomi och vända sig till Rosell som någon slags frälsare. Som du var inne på, Rosell kan ju inte klaga på den sportsliga modellen, som han även har försökt att sno åt sig äran för dess framgångar.

För att göra saken ännu mer komiskt har Sandro även sagt att han kan tänka sig att låta Txiki fortsätta i klubben, trots att det inte är någon hemlighet att de två inte kommer bra överens. Rosell är uppenbarligen livrädd för att hamna i onåd med Pep.
Barcelona M79
2010-05-20 20:57
Någon som kan översättningen till Maradonas ord på klippet?

Barcelona tarrak
2010-05-20 20:53
Serious

Att Barcelona, precis som alla andra klubbar, har skulder är det ingen som förnekat. Däremot så har Barca, enligt ledningen, gått plus varje säsong sedan Laporta tog över och dessutom betalat av en miljard av de meat akuta lånen. Inga lån har tagits för att köpa spelare utan alla värvningar har rymts i budgeten.

Sandro Rosell har dock under en längre tid, hävdat att ledningen fifflar med siffrorna och att verkligheten ser betydligt mycket värre ut. Vem man ska tro på är upp till en själv, men det är inte svårt att hitta motiv till en sådan lögn från Sandro. För Laportas sportsliga resultat talar för sig själva och går inte att ifrågasätta, om ekonomin dessutom är "perfekt", varför skulle någon då vilja byta ledning? Om han lyckas intala tillräckligt många att den sportsliga succén beror på att klubben håller på att belåna sig till randen på en ekonomisk katastrof, så hamnar han dock i ett helt annat läge.

Jag väljer dock att tro på ledningen. Jag tror knappast att en av latinska världens främsta ekonomer, Xavier Sala i Martín, skulle gå med på stt sköta ekonomin så oansvarigt som Rosell hävdar.
Barcelona Lionel#10Messi
2010-05-20 20:51
tikitaka

ja haha, men han behöver nog inte nämna alla spelare utan han tog dom som kom upp i huvet haha.
2010-05-20 20:50
Här är ett annat kort klipp när Villa anlände i Barcelona och när han träffade Rafael Yuste och när han fotograferades bredvid Barças klubbemblem utanför huvudkontoret.
Barcelona tikitaka
2010-05-20 20:49
Konstigt att han inte nämnde Iniesta :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-20 20:48
Hetfield

Haha, du och el Flaco säger i princip samma sak, så dina "blabla" var det inget fel på.

----

I och med att Sevilla vann cupen och att Barca vann ligan så kommer dessa två att mötas i den spanska supercupen i slutet av augusti. Dessutom så ska Joan Gamper Trophy också spelas, någon som vet vilket lag Barcelona kan få möta? Spekulationer?
Barcelona Lusnos
2010-05-20 20:45
Hetfield & el Flaco - Nah Mean //

Graciás!
2010-05-20 20:42
Lusnos/

Villa säger bland annat att det är ett viktigt steg för hans karriär och att han är lycklig och stolt över att vara i Barcelona, som han säger är ”världens bästa klubb”.

Han säger även att han hoppas kunna tillföra hårt arbete, ödmjukhet och försöka att hjälpa Barça att bli ännu större.

Slutligen så säger Villa att ”det är alltid svårt att göra mål, men när du har spelare som Xavi, Messi, Busquets, Keita och Pedro så underlättar det ditt jobb som anfallare att göra mål”. Han säger dessutom att han kommer anpassa sig snabbt till Barcelona och att han har en god relation med många av spelarna i truppen sedan en tid tillbaka.
Barcelona Hetfield
2010-05-20 20:39
Lusnos

Han säger mer eller mindre att det är ett stort steg för honom, som person och för karriären. Han är glad att få spela med Xavi bla bla

Det vanliga snacket, att han är glad att han är där, Barcelona är en riktigt stor klubb bla bla

el Flaco gjorde bättre ifrån sig, mina "bla bla" är inte särskilt hjälpsamma
Barcelona Lusnos
2010-05-20 20:32
el Flaco //

Kan du översätta lite kortfattat vad han säger?

/Lusen
2010-05-20 20:30
Villas första intervju med Barça TV.

*Länktips.
Barcelona Serious
2010-05-20 20:27
Canaletes

Men vad vinner han på att svartmåla honom då? De där med att pressen lättar köper jag inte riktigt...
Canaletes
2010-05-20 20:24
Serious

Tror snarare den är Rosell som vill ge Laporta en "bad image" efter han uttalande mot boken
Canaletes
2010-05-20 20:23
Alvés

Du svarade precis på din fråga.
Zlatan=Svensk
Barcelona Serious
2010-05-20 20:23
Har barca skulder nu då? Har inte Laporta sagt att vi var skuldfria när zlatan köptes? Att vi inte ens behövde låna pengar för att köpa honom. Vi har ju för f*n vunnit tripplen, plus ligan i år (förra året).
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-20 20:06
På tal om Zlatan, så befinner han sig just nu i Stockholm.

*Länktips!
Barcelona Alvés
2010-05-20 20:05
Är det någon här som vet vart man kan kolla när David Villa presenteras imorgon 13.30, står inget på tv4s hemsida om att dom sänder det.. När det var ibra så sände dom direkt..
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-20 20:05
Villa tycker jag var nödvändigt. Fabregas är helt onödigt.

Nu när Pedro och Busquets är med spanska landslaget ska man tänka sig för när man funderar på köpa en spelare som Fabregas. Vi har inte råd att låta 2 landslagsspelare på bänken. Dom är eftertraktade och man bör ge dom chansen istället för att slösa pengar på kvalité som redan finns i truppen.

Fabregas kan komma när Xavi vill lägga ner. Tills dess stoppar han Pedro och Busis utveckling och får Keita och Yaya att lämna. Många spelare skadas av att Fabregas kommer.

Vi får bättre startelva men sämre harmoni i truppen. Det är inte värt det.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-20 20:02
Barcelonito / Lucho Enrique 21 //

Tackar nu är de bara att vänta på video :D
Barcelona Hetfield
2010-05-20 19:59
Barcelonito

Här är man lugn ;)

Men det är klurigt med ekonomin, det kan bli en så kallad snöbollseffekten som rullar nerför kullen, den blir bara större och större

Man borde kanske leka med det man har, jag vet inte om köpet av Cesc är särskilt nödvändigt, varken ekonomiskt eller spelmässigt
Annons: