/spanien/barcelona/forum/14976.aspx/spanien/barcelona/forum/14976.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:57
elbraco:

Här har du en engelsk källa. Hur trovärdig får framtiden utvisa. Jag hoppas verkligen detta innebär att vi avstår Cesc och att The Yaya stannar.
Barcelona RimuZ
2010-05-19 18:56
Alfredo di Zidano

Lugn mannen. Idioter finns i alla färger. Vitt och blå rött. Ingen mening med att hetsa upp sig över sånna pajas kommentarer.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-05-19 18:56
Sorry dubbeltext.
Valencia -Ché-
2010-05-19 18:55
Lycka till med David VIlllllllla!
Barcelona RimuZ
2010-05-19 18:54
Att det var bland annat folk härinne som kallade Madrid ett köplag och hyllade Barcelonas La Masia filosofi den bästa. Men helt plötsligt är köplag inget negativt utan det är småklubbar som försöker göra det. Seriöst folk härinne vänder verkligen kappan efter vinden.
Barcelona Barça-Killen
2010-05-19 18:53
Välkommen till FC Barcelona David Villa!

Stolt och glad att man fixade killen. Oslagbart med Villa och Messi i samma elva.. Helvete vilken elva vi lär ha om Cesc Fabregas kommer. Men jag är skit nöjd om Villa är den enda nya spelaren iår. Perfekt.
Barcelona el Flaco - Al loro!
2010-05-19 18:52
elbraco/

Här är du källan till det Rambla var inne på om Touré och Arsenal.

*Länktips.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-05-19 18:51
Leo Dannessi

Du är fanimej inte frisk! Vadå vad gör du här? Jag grattar ett av världens bästa fotbollsklubb för att dem har köpt ett av världens bästa forward. Det är väl inte fult eller provocerande eller hur? Eller försöker du bara gräva dig upp ett tjaffs som får mig och se ut otrevlig typ? Adil som är forumräv härinne är en god vän till mig och jag har många barcelonafans som vänner, vad är ditt problem? Vadå "det luktar Barca supporter"? Jag är den kändaste Real Madrid supporten i hela uppsala, och du kan fråga Adil, min el madrid tatueringar stannar livet ut och jag är och förblir Madridista livet ut, men det betyder inte att jag inte respekterar Barcelona och anser dem som ett av eller världens bästa klubb.

Sålänge du inte har papper om att din fader äger Svenskafans eller Les Rambles eller ser att jag provocerar någon härinne så har du inte rätt att säga "vad gör du här, stick tillbaka" Har du förstått det?
elbraco
2010-05-19 18:49
Ämne: Det blir ingen Yaya ....
Har du källa? skulle göra mig sjukt glad.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:49
Ämne: Real Barcelona.. Fan....
Din poäng gick nog inte fram. Lite luddig om du frågar mig.
Barcelona foooball master
2010-05-19 18:45
har nån någon lista på de rikaste klubbarna 2010? kollar på nätet mn det står olika..
Barcelona Kraków
2010-05-19 18:44
Real Barcelona.. Fantastiskt att det var supportrar här inne för bara några veckor sedan som kallad RM för köplag medan det nu "bara är bottenlag utan ekonomi" som slänger det ur sig.
Barcelona samot
Ämne: Essienesque

Ja me....
jo men de har du faktist rätt i, blivit något hoss dom flesta som något negativt men är väll nog avundsjuka skulle ja tro, men ett köplag som köper rejält och sen misslyckas är rätt så roligt fast de kan ja inte säga att real har gjort ifall man kollar mål och poäng mässigt i ligan.
Barcelona Rambla~
Ämne: Essienesque

Ja me....Därför att det i grund och botten handlar om avundsjuka och uppgivenhet. Den egna klubben saknar ekonmiska medel att följa med i värvningshysterin. Det där går i cykler. Tidigare köpte Barca nästan hela startelvor med halvtaskiga spelare. En rutten ledningen som till slut tappar greppet och klarar inte av att sköta en klubb på ett ordentligt sätt. De senaste säsongerna har Madrid stått för de spektakulära värvningarna i Spanien.

I PL var tex Man U en riktig köpklubb, även Arsenal. De två klubbarna köpte de bästa och dyraste spelarna under 90-talet just för att de kunde. Efter det fick de framgång, stabil ekonomi tack vare det, och behövde sen inte värva hysteriskt under några säsonger. Sen började andra klubbar som Chelsea värva hysteriskt för att komma ifatt och nu senast är det Man City.
Barça såklart!
2010-05-19 18:40
Det konstiga är att det oftast är supportrarna till bottenlagen (alltså de lagen med sämst ekonomi) som slänger ur sig ord som "köplag". Det finns bara en förklaring och det är att de är avundsjuka för att de inte har samma ekonomi att köpa spelare för, som vi har. Därför används det ordet flitigt, tyvärr.

Visca el Barça, Visca el catalunya!
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-05-19 18:38
Essienesque

Ja men Barca köper ju mer än 1 spelare per säsong. Ni har väl köpt 18 spelare dem senaste 5 säsongerna exlusive Villa?

Och ja Real har köpt mer spelare än Barca dem senaste åren men det betyder inte att Barca inte är en köpklubb.

Sen fattar jag inte varför "köpklubb" får en sådan negativ bemärkelse. Har man pengar så kan man ju köpa spelare. Varför håna klubbar som köper spelare?
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:33
När det gäller begreppet eller innebörden av ordet "köplag" så används det av människor när de vill håna eller tala illa om andra klubbar som de anser enbart köpa sig till framgång. Människor som antagligen är väldigt bevsikna, uppgivna eller bara helt enkelt avundsjuka för att deras egen favoritklubb saknar ekonomiska tillgångar för att köpa in attraktiva spelare.
Barcelona Rambla~
2010-05-19 18:30
Det blir ingen Yaya till Arsenal. Hans agent har sagt det. De tittar på andra mer intressanta alternativ. Enligt agenten är Arsenal inte en tillräckligt stor klubb.

Blir det ingen Yaya i utebyte så lär också Cesc stanna i Arsenal för annars blir han alltför dyr. Låt oss hoppas det blir så också.

Förresten, jag ramlade nästan av stolen när jag läste att lameG^ nöjer sig med att vara utan Cesc denna säsong och att det räcker att han anländer till nästa sommar istället. Är du frisk grabben? :P
Barcelona det_färgglada_barca
2010-05-19 18:26
På tal om ngt helt annat vann la bomba navarro mvp i final four men igår fick han en viktigare utmärkelse!

http://likesalook.blogg.se/
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-19 18:25
Messi spelade ganska mycket centralt förra säsongen också, även fast han många fler gånger vek in från kanten och gick på avslut. Han bytte lite mer position då, i början av matchen på högerkanten för att sedan 20 minuter senare spela i mitten och trixa lite med Xavi och Iniesta.

Men det här året är det en annan sak. Efter årsskiftet man inte sett honom mycket på sin gamla utgångsposition. Själv så saknar jag lite när han dribblade från högerkanten och gjorde mål men samtidigt märker man att han presterar bättre när han spelar i mitten.
Barcelona Essienesque
2010-05-19 18:23
Ämne: Visca_Barca

Köpla....
iHala Madrid! 1902 - Skulle du klassa exempelvis IFK Göteborg som ett köplag? Med tanke på att även klubbar i den storleken köper spelare..

Det är ju absurt att prata om termen köplag ifall alla klubbar som någonsin köpt en spelare är ett köplag.

Nej, för mig är köplag ett lag som köper överdrivet mycket och där stora delar av truppen är köpta. Ex, City, Madrid & Chelsea.
elbraco
2010-05-19 18:22
Fyfan vad nice, behåll Y Toure nu och köp för fan inte Fabregas..
Killen är 23, låt han stanna i Arsenal och bli legendar där!!
Barcelona Libaax
2010-05-19 18:21
Ämne: Libaax

Messí gjor....
Det är det som är ming poäng Messi dominerar minst like mycket från kanten. Han gjorde inte 47 bara för han spelade Offensiv mitt/central anfallare.

Plus 2008/2009 var mycket bättre gjord av Messi och laget. Han gjorde nästan 40,Etoo fyra mål i från och Henry 29 mål.

I år var det inte lika bra offensiv för Messi dominerade själv förutom Pedro super grymma 24 mål.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-19 18:20
Messi - Villa - Pedro
Så ska anfallet vara nästa säsong, sen kan Bojan konkurera med Pedro och Ibra med Villa. Vi har också Jeffren som måste explodera o ta en chans nästa säsong annars ser de mörkt ut.

Mitffältet ska vara de samma dvs...

Xavi - Busquets - Iniesta

Inga förstärkningar och ingen Fabregas heller. Den dagen ja vill se Fab i Barcelona är när Xavi lägger skorna på hyllan. JDS och Thiago ska få A-lags kontrakt.

Backlinjen är också den samma, men jag vet inte vart vi ska med Caceres, Chyg och Botia ?
Barcelona Lusnos
2010-05-19 18:19
Ett köplag är väl ändå alla lag som köpt minst 1 spelare? Då har man köpt 1 spelare, alltså är man ett köplag. Fasiken vad det ordet missbrukas, men Barcelona är den klubben som är mest hatad ute bland övriga fans vad jag läst lite här och där iallafall, som tidigare nämnt av Rambla? så är det den Svenska avundsjukan som spelar sin roll.
Barcelona @NC
2010-05-19 18:17
en säker källa säger över 100 poäng nästa säsong
Barcelona Gonzalez_Barca
Ämne: Ämne: Villa!!....Jo Laporta gick ju ut med nyheten igår, men att se det på hemsidan; Acuerdo con Villa, gör det hela mycket skönare :)
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
Visca_Barca

Köplag är ett lag som köper spelare. Och alla stora klubbar värvar spelare och är således köplag. Det kvittar om man vinner titlar eller inte.
Jag vet att ni har en framgångsrik ungdomsakademi på senare år men ni köper också spelare.
Barcelona Hyder
2010-05-19 18:16
Libaax

Messí gjorde 40 mål under säsong 08/09 när Eto'o agerade spjutspets. Det finns ingenting som säger att han inte kan göra detsamma igen. Snarare tvärtom: allt talar för att han kommer göra det. Villas 35/40 mål får förhoppningsvis plats i alla fall :D
Barcelona Messidinho_10
2010-05-19 18:14
Gonzalez_Barca

Haha säkra källor det du =) men denna är ännu säkrare vad sägs om Fabregas inom max 1 vecka?
Annons: