/spanien/barcelona/forum/14973.aspx/spanien/barcelona/forum/14973.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-10-25 23:25
addeh

Skönt att du har kommit in i det hela och ger oss culés det vi vill läsa, inte bara du utan även Taimaz och redaktionen i sin helhet. I Införrapporten märker man direkt att du har koll på allting som kretsar kring FCB. Jag är på samma spår som Taimaz, du gör ett underbart jobb.

Keep up the good work!

-----

Synd att Napoli inte fick in kvitteringen, då hade helvetet brakat löst. San Paolo är en mardrömsarena med trycket från läktarplats, spelarna och Napoli som klubb. Om Hamsik, Cavani och Lavezzi stannar i Napoli så kan detta vara en klubb som snart kommer ut och kämpar i Europa.

Men det saknas lite här och där i Napoli, t.ex. en bra backlinje.
Barcelona Barcadinho.
2010-10-25 23:12
Spännande match i Napoli men jösses vilken dålig fotboll. Jag vet inte om jag är kräsen, men man blir kanske så med tiden. Jag kunde inte förstå hur Napoli kunde starta matchen så svagt. Helt galet dåligt nästan i 20 minuter. Och då ligger man under så klart efteråt.
Det är ju en stor match hemma framför ca 50 000, lite press och glöd kunde man förvänta sig redan från första minuten. Nej, det var en besvikelse.
Cavani var också en besvikelse idag (han var så underbar i VM ).Han kan mycket bättre.
Ja, det var det men inte om Barca. Men inte så många nyheter runt laget just nu.
Real Madrid geegiii - el Madridismo
2010-10-25 23:01
Sagrada Familia //

Kul och kul, tycker det visar mer brist på proffesionallitet i deras fall. Sen förstår jag att väldigt många fans har en tendens att säga så trots att jag personligen tycker det låter lite löjligt. Två killar med samma namn, den ena är fejk för att han inte är en lika stor symbol för fotbollen ? Rätt löjligt...

Hetfield- Megan Fox is a dude //

Precis som mig verkar du vara svag för italienska fans.

Barcelona Rambla~
2010-10-25 22:59
Man får bara ha 4st spelare från B-laget samtidigt på planen.
Barcelona NoGo™
2010-10-25 22:58
Läste inför rapporten (bra skrivet addeh :)) och såg att TV4Sport sänder matchen. Det hade man ju helt glömt bort hehe, men skönt iaf för då slipper man sitta o titta på en halvkass stream.

Det kommer bli intressant o se vilka Pep kommer spela med, hoppas på många ungtuppar i startelvan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-25 22:57
Addeh,

Jasså, där ser man. Sånna spelare är ju guld som kan spela lite varstans i backlinjen. Tack för svaret!
Atlético addeh
2010-10-25 22:48
1.70

Det är tvärtom. Bartra är i grund och botten mittback, och trivs dessutom bäst där, men kan gå in och vikariera som högerback vid behov.
Atlético addeh
2010-10-25 22:46
Jag satt och hoppades att Napoli skulle trycka dit kvitteringen in i det sista, tycker nästa synd om fansen som gjorde en fantastisk insats och stöttade sitt lag. Galen match hur som helst, till skillnad från helgens övriga Serie A-sömnpiller.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-10-25 22:45
Kan Bartra spela mittback ocså? För han är väl i grund och botten högerback? Eller är jag helt fel ute kanske :P?

Hetfield,

"Varför kan inte La Masia producera spelare över 180cm?"

Haha, det har jag också undrat.. Fast katalanerna är generellt små ju, det var ganska påtadligt när man var där nere. Jag själv framstod som relativt långt :P men det finns åtminstone tre spelare som har potential att bli stora inom Barca som är över 1.80.. jag tänker på Fontas, Oriol Romeu och sen Etock, som förvisso inte är nära A-laget än, men som jag hoppas växer ut till ett nytt lejon så så småningom .. :)
Barcelona Barcaholic
2010-10-25 22:37
Fy fan vad Lavezzi är grym. Lekt med Milans backlinje idag och målet var jävligt kyligt också. Påminner väldtigt mycket om Tevez fast mycket snabbare och mer som än ytter än striker.

Tänk om varenda spelare i Barca spelat med sånt hjärta i varje match.
Barcelona Sam
2010-10-25 22:30
En nyhet som inte riktigt är en nyhet men ändå. Diskutera!
Barcelonistas
2010-10-25 22:27
milans försvarspel vid napolis mål herregud..
Barcelonistas
2010-10-25 22:24
Sagrada

ja syftar på föra säsongen specielt i cl mot oss i semifinalen..
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-25 22:20
Barcelonistas

Då har du inte sett Inter i år, jag njuter alla fall av Inters framfart, Etoó öser in mål.
2-0 och den kunde inte ens statyn Zlatan missa.

Hade inte Napoli fått en utvisad hade dom vunnit idag, garanterat.
Barcelonistas
2010-10-25 22:15
sagrada

Inter spelar rolig fotboll? :S

att parkera bussen och flygplanen är knappast att spela rolig fotboll. antifotboll i högsta grad!
Atlético addeh
2010-10-25 22:13
Taimaz

Tack för orden, det uppskattas och driver bara på motivationen ytterligare. Kan inte vara sämre än att säga detsamma om dig, du har bidragit med väldigt mycket till redaktionen jag hoppas du fortsätter med det. Tack ni andra också!

elbraco

Det är korrekt uppfattat.
elbraco
2010-10-25 22:11
Varför är det ingen annan som vill se JDS före Keita mot Ceuta? Är han skadad eller något? Keita vet vi ju vad han går för och erfarenheten hittar vi ju i Masken bakom dom.
2010-10-25 22:10
Milan är inte det enda lag som är dåligt i Italien..

Lägg till Roma, Juventus och alla andra utom Inter, Udinese, Palermo ch Napoli.
elbraco
2010-10-25 22:09
är Adam Pinthorp addeh?
Barcelonistas
2010-10-25 22:07
Milan har det sämsta mittfältet bland toppklubbar. dom har någ ett utav dom bästa anfallen men deras mittfält är så jävla dåligt och den backlinjen seriöst träbenet marcelo jogga förbi hela milans backlinje o de säger en hel del!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-25 22:03
Hur dåliga är Milan egentligen, de spelar med 1 man mer men Napoli är vassare framåt.

Det är omöjligt att ogilla Napoli och fansen, det är magiskt där.
AndreD
2010-10-25 21:54
Addeh for president!
Barcelona Rambla~
2010-10-25 21:40
Och där förstörde domaren matchen med ett rött kort napolispelare. Nu när jag ser Milan så förstår jag att de var chanslösa mot Madrid. Maken till temposvagt storlag var det länge jag såg. Hade Napoli bara varit lite smarta så hade de kunnat ställa till så mycker oreda när de kommer med sina attackar i djupled. Får Milan möta lte bättre lag med bättre passningspel och framför allt högre tempo i passnigsspelet kommer de att få stora problem i CL.
Barcelona FcB - I Motgång Och Framgång!
2010-10-25 21:30
Sagrada Familia

Det är ju så hahaha så jävla skönt han blir ju förnedrad hela tiden.
Barcelona ElTriplete
2010-10-25 21:29
Man ska inte underskatta Ceuta inför morgondagen grabbar. Om vi underskattar dem blir det en Alcorcon eller Hercules och det vill vi väl inte? Annars ser det ut att bli en lovande match, deras arena har en kapacitet på 6500 och ni kan bara tänka er hur alla i Ceuta ser på den här matchen just nu.

LÄNKTIPS: Ceutas hemsida, fan vad taggade alla måste vara!
Länktips: www.adceuta.org/
2010-10-25 21:22
Är det bara jag som tycker att det är lika kul varje gång kommentorer säger:

Ronaldo, alltså den riktiga Ronaldo.

Haha, C.Ronaldo för nöja sig med att heta plast Ronaldo.
Barcelona Messidinho_10
2010-10-25 21:16
Kolla tv4sport Napoli-Milan. Galen galen match!!
Barcelona TaimazBaltaev (Barca-redaktionen)
2010-10-25 21:04
Hej,

Vill bara passa på att ge min kollega Adam Pinthorp lite lovord. Grabben gör ett grymt jobb här på sidan och jag tycker att ni som instämmer borde ge honom lite cred också. När allt kommer omkring gör vi detta ideellt och lägger ner vår privata tid för att förse er läsare med krönikor, matchrapporter och nyheter om fotbollslaget Barcelona. (Givetvis har vi en passion för det också).

Jag vet att Adam är något av en legend här på Les Rambles, så jag vet att han läser detta.

Dessutom är den senaste införrapporten av världsklass. Kort, konsist och intresseväckande. Bra jobbat min vän!
elbraco
2010-10-25 20:57
Rambla

Håller med angående EuroTalk, helt värdelöst att kolla på om man är inne på Spanien. Borell nämnde Rosell i all hast, sa ungefär "den där Rosell" som om det är vilken gubbe som helst och inte president för en av världens största fotbollsklubbar, men samtidigt kan han sitta och rabbla skit om Lecce och andra små ointressanta klubbar i Italien. EuroTalk är ändå för fansen och jag tror att det finns fler som håller på Barca, Real, Valencia etc än typ Lecce och Livorno.

Även när de kommer till andra stora klubbar som Villarreal i detta programmet så berättar dom bara om ytlig fakta som hur stor staden är, samtidigt som dom i nästa sekund pratar om skostorleken på Albinoleffes sportchefs trädgårsmästare. ALDRIG att man gör något om Barcas ungdomsspelare t.ex.

Den enda gången jag fick lyssna på Barcasnack var när den norska Arsenalsupportern var där och snackade dynga som alla andra naiva, okunniga Arsenalsupportrar som tror allt dom läser i engelska skittidningar.

Sjukt tråkigt av dom.
Den enda som verkar känna NÅGRA sympatier för Barca är väl Fjäll.
Barcelona Rambla~
2010-10-25 20:42
Underbar match nu på 4 Sport, Napoli - Milan. Lite trist att det ska regna bara, hatar när det öser ner under en fotbollsmatch.
Annons: