/spanien/barcelona/forum/14972.aspx/spanien/barcelona/forum/14972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Naknooo
2010-05-21 10:44
tjena grabbar, tänkte kolla om någon vet var man kan se presentationen idag? jätte tacksam för svar..VISCA BARCA3
Barcelona Villa7
2010-05-21 09:27
Jag tycker faktiskt inte man ska köpa fabregas än, tycker man ska vänta och se. Jag gillar inte de ''den förlorade sonen'', vi valde att släppa honom för att vi inte tyckte han hade tillräckligt med färdigheter helt enkelt men nu när vi ser vilket misstag vi gjorde som gjor att han blev ''förlorade sonen'' helt plötsligt, vi har fortfarande många där ute som vi inte ens kollar på.. marc crosas, fran merida m.fl. Tycker vi inte ska hänga upp oss för mycket på den här fabregashistorien, vi har många duktiga som kommer upp från akademin som jag anser blir mycket mer lönsamt om vi satsar på de.. Thiago alcantara som jag ser väldig potential hos, Jonathan som spelar i Mexikos A-landslag trots hans ringa ålder. Nä tycker man ska ta de lugnt med fabregas lite..
Spanien Don Pelayo
2010-05-21 09:05
Gabriel,

Det här är svar på ditt inlägg från igår.

Det viktiga är att du fick ett gott betyg på ditt projektarbete och att lärarna var nöjda med vårt gemensamma arbete.

Tenerife idag kanske Valencia imorgon. Det här är resultatet av en dålig skött ekonomi som inte skapar någon balans eller harmoni i laget. Valencia är en annan klubb som kommer åderlåtas och kanske följa bana med nu Villa borta, kanske Silva till Real. Ända in i det sista visade Llorente vilken dålig affärsman han är som säljer Villa för vrakpriset innan VM.

La Seleccion? Jag är optimitisk som alltid. Ingen här har kanske tänkt på det men igår var en historisk dag i spansk fotboll och jag säger det att om det bär frukt så kommer det få ett historiskt gensvar. VDB fullbordade vad Aragonés påbörjade. Nämligen den fullständiga "Tiqi-Taqa revolutionen". Spanien blev fullständigt Barcafierat och att det sker av en Ex-Madridtränare är ett tecken på att något mycket viktigt håller på att hända inom den spanska fotbollen. Själva laguttagningen är inte så mycket att orda den är fullständigt logiskt så länge vi har den spelidén vi har och följer den. Javí Martinez liksom de andra i den rollen (Busquets, Alonso) blir instruerad att spela på det sättet Senna spelade. Press bakom motståndarna. Sedan har det ingen betydelse vem som gör det men att vi kan vara försäkrade om att de som gör det är formstarka. Truppen är uttagen på två premisser: form och trygghet. På alla punkter finns det Barcaspelare som är vana med sin idé och känner igen sig i det, och givetvis är i form.

Nyckelspelare har varit skadade ja men det kan nästan ses som något positivt därför att alla de skadade spelarna har missat något under säsongen. Iniesta fick se Barcas slås ut ur CL (när han hade behövts), Fabregas missade slutfasen av ligan när klubben låg bra till, Torres fick aldrig möta sitt älskade Atletí. Jag vågar inte tänka på vilken revansch och spelsug dessa känner. Plus att de har spelat mindre matcher än de flesta andra lagens. Jag säger VM börjar inte än. Vi har tre träningslandskamper innan det drar igång både Torres och Fab står på benen och tränar sex(!) timmar om dagen, Iniesta har redan gjort ett inhopp. Bring it on!

Barcelona barca111
2010-05-21 09:03
Ämne: Är det någon som vet....
enligt spansk media vill barca anv'nda hleb i fabregas aff'ren f;r att s'nka priset.
Barcelona anton26
2010-05-21 08:18
Är det någon som vet hur det blir med HLEB nästa säsong?
Barcelona westinho
2010-05-21 07:57
Se här hur Messi försöker stå upp så mycket som möjligt när han spelar. Tror inte det finns någon som får ta så mycket skit på plan som han.

Se och lär, Cristiano Ronaldo.
Barcelona kallesiete
2010-05-21 07:20

En tanke som slog mig:
El Classico kommer ju att bli ÄNNU sjukare nästa säsong. Helt ofattbart.
Barcelona Hyder
2010-05-21 02:11
Jag är kluven vad det gäller presidentvalet. Marc Ingla och Sandro Rosell är väl dem två som hela valet står och väger mellan. Ferrer har en liten chans också men jag tror inte att hans kampanj räcker ända fram.

Jag var till en början starkt emot Sandro då han verkade vara en sådan som inte visar prov på tålamod när det tryter. Då tänker jag främst på meningsskiljaktigheterna gällande Rijkaards vara eller icke vara i klubben när vi låg i diket men även det faktum att han hoppade av sin post på grund av inre konflikter.

Men jag har fått lite mer perspektiv på saken nu och tror att han kan komma att bli en oerhört bra president trots de senaste dagarnas lite besynnerliga uttalanden om diverse saker. Nu pratar jag om den eran vi är i just nu och tror att Rosell skulle göra saker och ting bra utifrån detta.

Han kommer fortsätta satsa på Pep som tränare samtidigt som La Masía och dess produkter kommer fortsätta vara en viktig del av vårt lagbygge. Som det ser ut nu med vår gyllne generation samtidigt som det kommer fler så känns det som att vi har en speciell taktik i klubben. Man satsar på de egna talangerna vilka även utgör den viktiga stommen i laget samtidigt som man kryddar med stora stjärnor (se: Villa, Zlatan, Henry och tidigare Deco och Ronaldinho). Om Rosell fortsätter med detta tänkande tror jag att hans erfarenheter och kunskaper kommer väl till hands då han har ett brett kontaktnät men framförallt; han är en utmärkt ekonom.

Hans rena ekonomiska kunskaper vågar jag påstå är starkare och bredare än Laportas. Så länge vi fortsätter att ha reklamfria tröjor är jag övertygad om att jag kommer bli nöjd med Rosells bedrifter. Sedan måste jag säga att jag tycker att klubbens värvningsstrategi är en 100 gånger bättre version av Pérez ökända "Zidanes y Pávones"; en strategi som blandar stora stjärnor med canteranos. Laporta har visat hur man ska sköta en sådan strategi på bästa sätt och Florentino håller på att göra samma misstag igen. Han borde lära sig lite av vår Presidente!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-21 00:08
Andreas (Aris/Brasilien Red.)

Nicolau Casaus var ansvarig för las penyas under Nuñez mandatperiod och han var Jordi Cardober Casaus morfar. Casaus var omåttligt populär bland medlemmarna, reste runt till supporterklubbarna och han var klubbens ansikte utåt till resten av Spanien.

Tanken är att Jordi Cardober Casaus ska spela en liknande roll i Rosells styrelse. Namnet Casaus är ganska känt bland de äldre culés och jag tänkte att det kunde spela någon roll under valet och i sådana fall till Rosells fördel.

Carme Barceló, en journalist och en frekvent panelmedlem i Punto Pelota, lovordade Jordi Cardober Casaus för några månader sen och sade att han var en sann gentleman. Han har, enligt Barceló, en god image.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-21 00:01
el Flaco - Nah Mean

Det har jag ingen aning om. Jag har inte så jättebra koll på honom förrutom att hans farfar/morfar var en gammal president i Barca. Hur menar du att det ska påverka? Casaus var ju populär så det lär ju inte göra saken sämre men jag vet inte om hans barnbarn kan göra nått.

Det verkar vara en trend nu att hämta in barnbarn o allt möjligt av gamla presidenter och spelare till kampanjerna.

Jag tycker dock att Rosells "team" verkar vara väldigt kapabla och det är många erfarna personer som står på hans sida. De andra kandidaterna verkar ha mycket mindre "team" men det kan ju vara på gott o ont.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-21 00:00
Ämne: Jag tror inte Villa ....tikitaka

Då har du inte sätt Villas frisparkar. och för att vara helt ärlig så är inte Xavi en vidare bra frisparks skytt han får till det med allt för ojämna mellanrum
Barcelona tikitaka
2010-05-20 23:58
Jag tror inte Villa är bättre frisparks skytt än xavi..
Barcelona Lusnos
2010-05-20 23:57
Villa7 //

Välkommen till forumet, haha

Lär väl dyka upp under morgondagen.
Barcelona Lusnos
2010-05-20 23:56
Tror Madrid kommer bli ruskigt bra nästa år, även vi. Kommer bli grymt jämnt i ligan tror jag :)
Barcelona Villa7
2010-05-20 23:56
Finns de någon sida där man kan se villas presentation?
2010-05-20 23:53
Andreas (Aris/Brasilien Red.)/

Tror du det faktumet att Jordi Cardober Casaus ingår i Rosells team kommer spela någon roll under valet till Sandros fördel?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-05-20 23:53
En annan positiv grej med El Guaje Villas ankomst är att han är en grym frisparks skytt nu behöver man inte vänta på att Xavi & Dani Alves ska få till träffen efter 15 försök, sist Barcelona hade en riktig grym frisparks skytt var Ronaldinho
Barcelona tikitaka
2010-05-20 23:52
Någon som har en liga på "ligafootball.com" som man kan få joina? :)
Barcelona hallee
2010-05-20 23:52
Nej klart att spelarna får ha på sig vad dom vill. Men detta är ändå lite av ett officiellt sammanhang i och med att det är en form av presentation framför klubbmärket och så vidare. Man kan tycka vad man vill om den delen av fotbollen men jag tror i alla fall att Nike kommer vara extremt missnöjda med detta.
Barcelona NoGo™
2010-05-20 23:51
Ämne: Ska barca byta tröjs....Han är ju sponsrad av Adidas så det kanske var därför, vem vet :)

Det är nästan så man får nypa sig i armen eller nått för att inse att Villa är klar, känns lite som en dröm.
2010-05-20 23:50
Sen när ni ändå var inne på värvningar och Txiki o Pep. Sandro Rosell har sagt att han kommer lyssna på Pep och att dem kommer bygga laget som han vill, men att dem inte kommer gå med på exakt allting om inte dem i styrelsen tror att det är rätt. Pep har ju också visat att han kan göra fel bedömningar när det gäller värvningar och då hade det ju varit bra att sätta ner foten och sagt nej.
Kanske lätt att säga så här i efterhand med facit i hand och det är ju inte helt säkert att styrelsen heller kommer göra helt rätt med värvningarna. Men om det är någon som verkar känna till marknaden så är det Sandro Rosell.
Barcelona Lusnos
2010-05-20 23:50
Ämne: Juste, när börjar VM....Fredag den 11e Juni med match mellan Sydafrika och Mexico.

/Lusen
Barcelona Lusnos
2010-05-20 23:49
Ämne: Ska barca byta tröjs....Äsch, vafan. En vanlig t-shirt och ett par jeans, spelar väl inte alltför stor roll. Ska han gå med bar överkropp eller? Så larvigt bör det väl ändå inte vara trots att Nike säkerligen vill vara med överallt men det står nog inte i kontraktet mellan Nike och Barca att spelarna inte får gå ut i konkurrenternas tröjor (läs Puma, Adidas etc)
Barcelona hallee
2010-05-20 23:47
Ska barca byta tröjsponsor eller? Annars det extremt underligt att dom låter honom gå ut framför klubbmärket med en adidaströja på sig.
2010-05-20 23:45
el Flaco - Nah Mean

Det är det som egentligen är väldigt annorlunda i det här valet. Att vi redan har en tränare som ALLA vill ha. Om någon kandidat skulle säga att att han skulle anställa någon annan så skulle han inte få en enda röst.

Så det här valet så spelar det ingen roll egentligen om någon går med namn heller och säger att dem ska värva en massa stjärnor. För Barca har redan det bästa laget och många av de bästa spelarna. Ingen som skulle bli speciellt imponerad av att höra att de olika kandidaterna gjort klart med den ena eller den andre.

Det här valet går egentligen ut på de andra projekten och planerna som kandidaterna har. Den jag hittills tycker ha visat ha bäst planer för klubben är Rosell. De andra kandidaterna tycker jag inte direkt har varit dåliga men de flesta har något man kan peka på som man inte gillar.

De flesta kandidaterna kan nog mer eller mindre fortsätta på det som klubben byggt de senaste åren. Men frågan är om alla kan hantera motgångar som säkerligen kommer att komma hur bra det än går och det kommer inte alltid gå bra heller. Det har vi sett under Laporta också, det har ju inte varit direkt frid och fröjd under hela hans tid heller.

Så jag undrar verkligen om vissa kandidater har kunskapen, erfarenheten och allt vad som nu krävs för att lyfta laget när det går dåligt och kanske behöva ta tuffa beslut.
Barcelona Barca4eva
2010-05-20 23:45
Juste, när börjar VM exakt?
Barcelona RimuZ
2010-05-20 23:43
el Flaco - Nah Mean

Jo det förstår jag men det är givet i ett stort lag. Bara Florentino Perez som inte håller med. Vi märkte ju att Pep får sitt när det gäller sportsliga beslut. Alla värvningar har ju i princip varit hans. Men det är lätt att få för mycket makt. Visst Pep ska självklart ha hand om vilka värvningar som ska göras. Han kan ju också rekommendera en sportchef. Men det ska inte sträcka sig till mer än rekommendera i något som är utanför värvningar. Ja vill inte att han ska vara en Sir Alex.
Barcelona Barcanist
2010-05-20 23:40
Skriver inget speciellt, utan länkar bara denna underbara länk! Ber om ursäkt om den redan har länkats, men den är iallafall värd att se 2 gånger om!
Barcelona Barca4eva
2010-05-20 23:40
Längtar bara till nästa säsong =D Villa Villa Villa :D
2010-05-20 23:39
RimuZ/

Jag menade inte att Pep kommer bestämma precis allt, syftade snarare på att Rosell kommer inte fatta några sportsliga beslut utan att be om Guardiolas åsikt.
Annons: