/spanien/barcelona/forum/14971.aspx/spanien/barcelona/forum/14971.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona kallesiete
2010-05-22 09:07

Vilken spelare vi har köpt, så glad jag blir. Kan Villa, Zlatan och Messi få det att fungera tillsammans, herregud säger jag bara.
Villa och Messi som bålgetingar som hugger på varje läge som ges och löper konstant. Zlatan lite bakom med sina passningar och sitt skott som jag tror alla vill se mer av.

Jag längtar redan till nästa säsong trots att vi är mästare och borde njuta ett tag till.
Barcelona Cobain
2010-05-22 09:00
Och aftonbladet sjunker ännu mer i mina ögon...
Barcelona Unicef
2010-05-22 04:09
test
Barcelona basaric
2010-05-22 02:06
Hyder

Messi har skrapat ihop 33 assist på dom 3 senaste säsongerna.. dock så är det här endast i ligan, han har en del i Champions Leauge med.
Barcelona barca111
2010-05-22 01:40
Någon som vet vad som kommer hända med Gai Assulin?
Barcelona Frodo
2010-05-22 01:36
Jag är oroad över JDS och Thiagos kontraktsförlängningar. Cesc-såpan börjar alltmer kännas som en epic fail. Samtidigt som man försöker köpa hem en fd produkt för hiskeligt stora summor för att sätta på bänken, riskerar man att förlora två av sina mest lovande talanger som har liknande attribut som Cesc. Makes no sense to me! Jag brukar inte vara den som tror på rykten men det känns som att det finns nåt i görningen gällande Cesc. Inget man kan avfärda längre. Jag önskar att Txiki bara kunde säga att vi hellre vill satsa på Jonathan och Thiago.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-22 01:32
Jag känner att Laporta på något sätt vill vara presidenten som tog "hem" Cesc Fabregas.

Platsar han ens på vårat mittfält? Han ska antagligen spela på Iniesta eller Xavis position. Han är inte bättre än någon av de två. Ska Iniesta flyttas upp så måste vi bänka Ibra.

Vips, och vi har en 50-miljonersvärvning på bänken.
Barcelona Arryhojt
2010-05-22 01:27
Ämne: Någon som vet om man....
helvete va kul att du tycker de:)
Barcelona H.C Xavier
2010-05-22 01:24
Ganska intressant omröstning på marca angående spaniens startelva. Där hamnar Valdes på en klar andra plats bakom givna Casillas.

För övrigt börjar den här Cesc soppan bli fruktansvärt löjlig. En oroväckande faktor är att man på den officiela hemsidan skriver att man kontaktat Arsenal.

Kan inte någon av Cesc anhängarna förklara hur vi ska formera vår startelva om han kommer?
Barcelona Hyder
2010-05-22 01:24
Heywood Jablome - MaraVilla

Utan tvekan. 87 mål på två säsonger är lika många mål som många spelare gör under flera säsonger. Drogba exempelvis 99 mål under 5 säsonger i Chelsea. Då ska man samtidigt komma ihåg att han startade när han var 26 år.

Frågan är: finns det någon i världshistorian som har mäktat med 87mål under två säsonger, vara så ung som Messí och vunnit allt som går att vinna med sitt klubblag?

Samtidigt skulle det vara kul om någon hade lite statstik på hur många assists Messí har gjort de senaste två åren. Vilken plats hamnade han på i assistligan? Skulle tippa på två eller trea.
2010-05-22 01:14
Hyder. Co-sign om det du skriver. Men det jag är mest imponerad över Messi är att han hans fantastiska säsong från trippeln-säsongen fortsatte till 99poängs-säsongen.

Talang tar dig till toppen, men hårt arbete får dig att stanna kvar. För några år sedan diskuterades det om vem som var bäst mellan Ronaldinho och Messi. Vi har fått vårat svar.
Barcelona Barca4eva
2010-05-22 01:13
Heywood Jablome - MaraVilla

Håller med...sen är killen bara 23 år, skulle hellre vilja se honom i Barca om 1-2 år...minst alltså.
Barcelona Hyder
2010-05-22 01:11
En sak jag måste skriva om Messí är hans otroliga arbetskapacitet på planen. Hans hemjobb hamnar allt som oftast i skymundan av hans otroliga offensiva prestationer. Faktum är att det känns riktigt bra som Barça-fan att veta att oavsett om Messí spelar som anfallare eller offensiv mittfältare så lägger han ner ett otroligt defensivt jobb också. Det har vi sett prov på många gånger den här säsongen. Hans ettrighet och snabbhet är nyttiga försvarskomponenter och inte endast nyttiga i offensiven. Jag hoppas att det inte bara är jag som har lagt märke till detta.

Samma resonemang gäller även Pedro faktiskt (med reservation för att han offensiva prestationer inte är lika otroliga som Messís givetvis). Detta är självklart otroligt viktigt när man spelar med tre anfallsspelare.
2010-05-22 01:04
Jag hoppas faktiskt inte att vi köper Cesc.

"All I see is a 50m benchwarmer. If he doesn’t start for Spain, what makes anyone think that he is going to be starting in our midfield, which is essentially the Spain starting midfield?"

Klockrent.
Barcelona Barca4eva
2010-05-22 00:42
Nä asså du undrade ju vrf grejor försvann..blåser rejält här. XD

Sover allihopa? Kanske dags o väcka er...-farts-
Barcelona El Ilusionista
2010-05-22 00:41
Svenskafans hade ju driftstopp igår natt. Kan ha med det att göra. Problemen uppstod efter driftstoppet. Iallafall för min del.
Barcelona Rambla~
2010-05-22 00:35
Det där med att du åt ägg tidigare och får gaser av det, var något jag inte behövde få veta. :P
Barcelona Barca4eva
2010-05-22 00:28
Rambla~
"Vad är det för fel med forumet? Inläggen försvinner ju hela tiden i tomma intet."

Ledsen, får gaser av äggen jag åt tidigare.

XD
Barcelona Rambla~
2010-05-22 00:26
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej men, han kan tex kritisera Pep för fel taktik i någon match, felaktiga byten osv.

Ja men vissa tycks tro att spelare som Xavi, Pique mfl har någon slags plikt att tänka på att de kanske upprör fans när de får den eviga frågan om vad de tyckt om Cesc återvände till Barca. Tror någon på fullaste allvar att de bryr sig? De har väl föf fan rätt att säga vad de vill.

Dessutom så börjar det bli tröttsamt och lite löjligt hur tidningar letar upp gamla citat från Xavi, som han kanske bara sagt vid ett enda tillfälle, och sen vinklar det och får det att se ut som han säger det varannan dag i intervjuer.

Vad är det för fel med forumet? Inläggen försvinner ju hela tiden i tomma intet.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-22 00:11
Ämne: Ämne: Rambla/....
Kritisera Pep?! Jag visste inte att man kunde komma undan med något sånt. :P

Nä men skämt å sido så tyckte jag om artikeln och du får gärna länka till flera av hans texter i framtiden ifall du ser en som är värt att läsa. Jag brukar sällan ha koll på engelska Barça-sidor så jag hade uppskattat det.

Lol förresten åt det sista stycket i ditt senaste inlägg. Att uppröra folk på SF är inget att leka med. :P
Barcelona Criff
2010-05-22 00:08
Länkade den i Arsenal forumet :P
Barcelona Rambla~
2010-05-22 00:04
Ämne: Rambla/

Hur klock....
Han är amerikan och journalist i Chicago. Jag gillar honom. Han är minsann inte rädd för att kritisera Laporta, Pep och även Messi när de förtjänar det. Trots att han är culé så försöker han vara objektiv.

Nej, jag antar att sandlådekriget på forumen lär fortsätta över sommaren. Xavi, Pique eller vem det än må vara i Barcelona borde nog tänka sig för hur de uttalar sig angåendet detta. Någon borde tala om för dem att vakta sina tungor inför journalister så att de inte upprör några fjortisfans på Svenska Fans. :)
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-21 23:57
Rambla/

Hur klockrent den där artikeln än må vara så lär det tyvärr inte sätta punkt för de ändlösa debatterna här på LR mellan oss och Arsenalsupportrarna. Men hur som helst, props till den som skrev artikeln.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-21 23:44
Rambla~

God damn it! Klockrent.
Barcelona Rambla~
2010-05-21 23:41
Äntligen någon som säger ifrån på skarpen angående Cesc-gate. Så jävla klockrent!

Ta åt er arsenalfans och ta åt er även culés.

Bara vi kunde slippa mer snack om Cesc resten av den här sommaren men det är väl att begära för mycket antar jag.
Barcelona joninho__90
2010-05-21 23:35
Barca4eva

Tack snälla :D
Barcelona Barca4eva
2010-05-21 23:35
joninho__90

Den nya artikeln har länkar om du kollar på Fakta delen.
Barcelona joninho__90
2010-05-21 23:32
vet att det är många som har tjatat, men skulle inte någon kunna länka till HELA Presentationen, gärna då han entrar planen :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-05-21 23:29
Och så kör vi återigen med lite Marca fail :)
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-21 23:07
Du har rätt, blå shorts skulle sitta bra på den tröjan.

Men tröjan är klockren i min mening..
Annons: