/spanien/barcelona/forum/14968.aspx/spanien/barcelona/forum/14968.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-05-22 17:52
el maestro

Vi kan inte möta Real i ett gruppspel ändå.
Barcelona AlexandraJonson
2010-05-22 17:42
Någon som vet vart man kan se Barca TV på nätet?
Barcelona el Maestro!
2010-05-22 17:40
Angående "seedingen"(lottningen av gruppen i Champions League) skriver Barca följande i den officiella hemsidan:

"Barca will be one of the top eight seeded teams in the draw- together with Bayern, Arsenal, Chelsea, Manchester United, lnter, AC.Milan and Seville[should they qualify]".

Real Madrid är inte med i dem åtta topprankade lagen vilket innebär tuffare motstånd redan i gruppspelet.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-22 17:12
Rivaldo_gudarnas gud

Du kan tydligen inte mycket om Zlatan eller hans tidigare roller i olika lag.. Anledningen till att han inte gjorde lika många mål förut är för att han ahde en helt annan roll i Juve och i början av karriären i inter.. Han var den som skulle bygga upp anfallet, han spelade dessutom på kanterna, på mittfältet och i anfallet.. Svårt att BARA göra mål då eller hur? Först senare blev han en riktig target spelare.. Så att säga att han var överskattad är fel, men du har rätt till dina åsikter, men sluta använda uttryck som "klargöra" eftersom du inte klargör något utan bara uttrycker din åsikt.
Barcelona el Maestro!
2010-05-22 17:11
Sjutton, vad jag blir irriterad på Maradona som ändå är en evig favorit för mig med anledning av vad han har uträttat under sin tid som aktiv fotbollspelare. Att han har mage att avslöja offentlig om de diskussioner som han har haft med sina spelare. Killen saknar känsla för vad som ska sägas offentlig och vad som inte ska säga.

Följande avslöjande gör han om en dialog som han har haft med Higuain:

"When I saw Higuain I asked him if he had renewed his contract for 10 years and he replied that nobody had got in touch with him yet," "I said to him to be calm and to let his father (Higuain's agent) get as much money as possible from the club. If not, they will sell him for €70 million (£60.9m)."

Hehe, gubben går på något som jag inte vet vad det är, Whisky?
Barcelona Sam
2010-05-22 17:10
Angående de nya matchställen.

Förstår inte vad folk klagar på, de är hur läckra som helst, till och med bortastället som har en sorts old school funky look över det hela. Men det bästa är nog Valdes målvaktsställ han kommer se ut som en BEAST i den! :D
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-05-22 17:08
¡Barça! - Crèma Catalana//

För det första vill jag klargöra att Zlatan under sin tid i Juve och i början av karriären i Inter va en grovt överskattad spelare som hade potencial till något stort men nästan aldrig leverera. Han gjorde heller knappt några mål under denna tid.
Sen får du förstå att dagens Zlatan är en helt annan spelare än den på klippet. Han har gått upp nästan 15 kilo sen dess och är en fysisk starkare men mer statisk spelare. Under tiden i Juve snitta han runt 16 mål per säsong. Det var först under den senare tiden i inter som Zlatan utvecklade sin spelförståelse till fullo, lärde sig löpa rätt och hålla sig centralt. Då kom även målen, och först då blev han den fantastiska spelaren alla ville få honom till.

Sen visst är han bra på att hålla i boll och kan trixa å ha sig ute på kanten men kommer han någonstanns? Händer det något? I 95% av fallen nej!

Zlatan är som allra bäst när han får vända upp med bollen i en lite mer tillbakadragen position centralt.
Barcelona kallesiete
2010-05-22 17:05

Joan Gamper
Ja, det gjorde ont och vi borde definitivt ha varit i final.

Inter är dock ett fantastiskt lag. Men vi är bättre, utan tvekan. Hoppas på revansch nästa säsong.
2010-05-22 17:00
Hetfield

Ja håller med dig där, synd att han är så tung och orörlig nu men tror fortfarande att det hade funkat någorlunda bra med han på kanten.. Tycker i alla fall att det är värt ett försök.
Barcelona Lusnos (Lär er GOOGLA)
2010-05-22 16:55
Nästa år spelar vi CL-final! 100%
2010-05-22 16:55
Joan Gamper 1899//

Vad finns där att skämmas för skulle inter vara mediokert?

Helt klart håller jag med dig att vi är ett bäätre lag och om domsluten fallt någorlunda rätt så skulle vi vart i final nu istället för Inter. Men att dom skulle vara medelmåttiga är ju ett skämt.

Sättet dom avfärda Chelsea på i åttondelen talar sitt tydliga språk. Inter är riktigt duktiga. Dock krävdes det tur för att slå oss och i italien må dom ha mediokert motstånd att slåss mot. men det fråntar inte Inter att dom är ett världslag. Och om något så borde finalen stått mellan oss och inter i en perfekt värld där vi står som slutsegrare då vi spelar bättre fotboll och har ett skickligare lag. Men det är bara i sagovärlden. I verkligheten vinner inte alltid bästa lag men det fråntar dock inte slutsegraren deras värdighet. Inter är ett duktigt lag annars hade dom inte ens haft en chans att slå ut barca. Allt annat är trams!

Obs! Hetfield hann visst först:)
Barcelona Hetfield
2010-05-22 16:53
Joan Gamper

Inter må spela extremt tråkigt och cyniskt, men att kalla de för ett mediokert lag är att ta i, de har trots allt vunnit ligan och copa italia (även om de får många fördelar i ligan)

Barca!

Zlatan var betydligt yngre då, det var innan Capello förstörde hans snabbhet genom att låta honom få bygga på muskler för att bli en targetspelare
2010-05-22 16:48
Rivaldo_gudarnas gud

Har inte tekniken eller kvickheten? Kolla länktips. här är bara ett exempel på hur Zlatan spelade på kanten i Juventus, och det finns bättre exempel
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-22 16:46
Än idag kan jag inte första vad som hände 20:e april i Milano. Vi tar ledningen genom Pedro och vi försvarar oss så äckligt dåligt mot ett Inter som kör defensivt. Fyfan jag skäms så mycket att vi förlora mot ett mediokert lag som Inter. Kan inte fatta. Åh gud vad jag önskade att jag inte levde den dagen.

Vi fick oavgjort på deras hemmaplan i gruppspelet och 2-0 på Camp Nou, sedan förlorar vi med 3-1(2-1 för 3:e va offside) sen 1-0 på Camp Nou. Är det ett lag som förtjänar mest finalen så är de FC Barcelona, men äckliga import laget hade sån jäkla tur.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-22 16:42
Asså helt seriöst?! Men finns det några här som funderar på att inte se finalen pga att det är Inter och Bayern som spelar?
Ärligt? Gillar man fotbolls så är det väl ändå en självklarhet att se på en sån stor match som CL-final vjava:checkCompulsory();ilka som än spelar?
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-22 16:37
Vicepresidenten Jaume Ferrer har gått och svarat på Sandro Rosells uttalanden om att klubben ska vara i kris på grund av, enligt Rosell, de 489 miljoner euro i skulder som klubben ska ha.

Enligt Ferrer ska Barcelonas ekonomi inte vara i någon större fara: ”Vi upplever just nu den bästa ekonomiska situationen i klubbens historia och ett moment av unik ekonomisk stabilitet och lönsamhet. […] Den som påstår motsatsen ljuger för medlemmarna”.

Även Ferran Soriano, som ingår i Marc Inglas kandidatur, ger Laporta och Ferrer rätt i den ekonomiska frågan: ”Rosells argument stämmer inte. Det är mycket enkelt att komma med sådana påstående, att ljuga kräver ingen ansträngning. Det är den klassiska överdriften som oppositionen använder sig av”.
2010-05-22 16:36
Arryhojt//

Ursäkta det sena svaret på din fråga.

Villas snabbhet,tecknik och speed kommer fungera väldigt bra ute på kanten. En spelare som Villa rör sig över stora ytor och är såpass duktig att hitta löpningar i djupled att det inte kommer ha så stor betydelse om han kommer in från kanten eller börjar centralt. Han kommer ösa in mål ändå.

Och till alla er som tror att Zlatan kommer placeras på kanten. Herregud!?! Zlatan hade en grov tendens till att söka sig till kanterna både i juve och inledningsvis i Inter. Grejen är bara den att så fort han hamnar där så är det som att man spelar med 9 spelare. Han har inte teckniken eller kvickheten att kunna grundlura och ta sig förbi sin motståndare där ute. Och hans huvudattribut. spelförståelsen och styrkan kommer då knappt till användning och hamnar helt i skymundan ute på kanten. Det var just detta som Zlatan hade filat bort den sista tiden i Inter och gjorde så han kunde ta det slutgiltiga steget mot att bli en riktig matchvinnande målkung och superstjärna. När han får fria tyglar centralt är han en av världens absolut bästa spelare och ett hot mot vilket försvar som helst. När han går ut på kanten så är han en halt giraff som knappt hotar motståndet. (Förövrigt det vi fick se för mycket utav mot inter!)

Villa har en enorm arbetskapacitet, hotar alltid i djupled har bra tecknik fantastiskt skott och fina kvicka fötter. Han kan spela som ytter med lätthet. Det kan inte Zlatan. Lägg där till att Tixi och Laporta sa att Villas förmåga att spela på kanten i mångt och mýcket ligger bakom köpet. Klubben verkar vilja satsa på Zlatan en säsong till. Så förvänta er Villa på kanten!

Barcelona Klint
2010-05-22 16:36
Har ingen aning vad som ligger bakom. SF jobbar med tekniken dessa dagar och det är troligt att det är just detta som ligger bakom problemen.
2010-05-22 16:34
Redaktionen //

Det är lätt att glömma bort och ack så jobbigt när man suttit och filat på en text ett bra tag men ska tänka på att kopiera till nästa gång.

Ni vet alltså inte vad som ligger bakom?
Barcelona Barcadinho.
2010-05-22 16:25
En sak som gör mig besviken inför finalen är att vinnaren kommer vinna trippeln.
Jag skulle önska mig att ett lag som vinner en trippel ska också vara en vägledande, något unikt, något extra. Jag tycker att varken Inter eller Bayern är värda så stor ära.
Härligt väder ute. Det lockar mer än en fotbollsmatch, tror jag.
2010-05-22 16:23
Orka! Inte igen, har ni inte fixat forumet? Nu kom inte min text med igen.

Får väl skriva en förkortad version.

Hetfield //

Såg du Inter i sista ligaomgången, mötte ett riktigt pisslag och maskade bra många minuter nere vid hörnflaggan, så jävla tragiskt att se.

Om du med "ni" menar oss i redaktionen, så har vi inget med eventuella buggar och serverfel att göra. Dylika problem kan bara åtgärdas av Centralredaktionen. För att slippa se skrivna inlägg försvinna ut i cyberrymden kan vi bara rekomendera att kopiera inlägget innan ni skickar. /Red

Barcelona @NC
2010-05-22 16:18
mja är väll på förhand den mest ointressanta finalen på länge, 2 mediokra lag...eller ja, 2 mindre bra lag iaf. och ett VM som står runt hörnet så bara att spela av matchen och köra fokus på VM
Barcelona Trippeln
2010-05-22 16:12
Hetfield

Sant,sant..
Barcelona Hetfield
2010-05-22 15:58
Jag kan väl spara er tid och säga hur finalen kommer att bli:

Tråkfotboll i 89 minuter från Inter, sen gör Milito ett mål och Sneijder maskar tills domaren blåser

Ber om ursäkt om någon här inne ville kolla på matchen
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
2010-05-22 15:58
Jag skulle lirat Zlatan på kanten där han höll till mycket i Inter.
Zlatan - Villa - Messi

Zlatan har speed, teknik, inlägg och kan även vika in i banan och använda högerfoten.

Tror ni att det blir så eller att Pep väljer Pedro?
Barcelona KtoorBaloor
2010-05-22 15:46
Lusnos (Lär er GOOGLA)

Ja. Eftersom hela fotbolls världen vet att detta är en skrällfinal.
Barcelona KtoorBaloor
2010-05-22 15:45
Joan Gamper 1899

Jag blir också riktigt besviken då. Eftersom Villa är en klassik målspruta, han ska man inte spela med på en position än centralt.
2010-05-22 15:45
Känner fler som mig?

Jag brukar alltid gå och längta inför CL-finaler, inte bara för Barcas skull utan även när det var typ United - Chelsea osv men detta möte mellan Bayern och Inter känns så B på nåt sätt, har inte den där känslan att det är CL final liksom.

Får se om jag ens kollar på matchen eller sitter ute i det fina vädret.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-22 15:22
Om Villa ska spela på vänsterkanten så är jag grymt besviken. Han köptes föratt producera mål inte spelare som ska vika inåt och skjuta (likt Messi, Henry, Pedro)
Barcelona barca kid
2010-05-22 15:18
Kolla in nikes nya reklam film. Se länk.
Annons: