/spanien/barcelona/forum/14963.aspx/spanien/barcelona/forum/14963.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hyder
9/6/2010 11:41
Barcelona c.mako
9/6/2010 11:33
Bra intervju med Xavi & Iniesta :)
Barcelona Klint
9/6/2010 11:02
elbraco

Nej. Detta då klubbarnas b-lag inte är med i Copa del Rey.
elbraco
9/6/2010 10:46
Jag vet att Barca inte kan möta Barca B i ligan men vad gäller i cupspel? Kan Barca B komma som motståndare i .t.ex. CDR?
Barcelona Napao
9/6/2010 10:46
Ämne: David Villas gest, n....
Samma här som chilenare tackar jag Villa och ska köpa en Barca tröja med nummer 7 fast jag aldrig gör detta annars men hans agerande måste hyllas.
Länktips: www.sport.es
Barçelonista!
9/6/2010 10:20
Du han före mig att nämna forlan Rambla;)
Barçelonista!
9/6/2010 10:17
känns inte bra att säga det inför en match mot atletico, men ska man se till både VM och säsongen i klubblaget ser jag outsidern Forlan som vinnare, otroligt underskattad innan VM. fick ett erkännande i VM och avgjorde europa league finalen med 2 mål. Han bar uruguay på sina axlar på samma vis som cannavaro gjorde 2006. Forlan är inte världens bästa fotbollsspelare, men hans säsong var makalös. ATt han dessutom verkar vara oerhört sympatisk och verkar ha den egenskapen som vi Culés skulle kalla för Seny ger även det pluspoäng.
Barcelona Rambla~
9/6/2010 10:12
Jag håller med soliman. Det finns ingen självklar Vm-kung. Annars var det ju Forlán som utsågs till bästa spelare i VM, så ska trenden följas är det ju han som ska Balon d'Or.

Enligt Sport (ta det för vad det är) så har nu Wenger siktat in sig på ännu en spelare från La Masia. Den här gången är det vår duktiga defensiva mittfältare Oriel Romeu som är målet. Om det nu skulle stämma, att fanskapet bara har mage att försöka fiska i La Masia igen.
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
9/6/2010 10:11
David Villas gest, när han skickade en signerad tröja med en personlig hälsning till de 33 chilenska gruvarbetarna som sitter begravda ner i berget, har tagits emot med öppna armar nere i Chile.

Många av landets tidningar, som La Nación och La Cuarta, har tagit upp Villas solidariska gest på sina webbsidor och i kommentatorsfälten är det många som skriver och tackar el Guaje.

Någon skrev: "jag hatade honom när han gjorde det där målet mot oss (i VM), men nu har jag all respekten i världen för honom".

En annan skrev: "jag hade ingen aning om att han har familjemedlemmar som hade arbetat i en gruva. Om han är en stor fotbollsspelare så är han nu ännu större som person. Detta är inget som han har gjort bara för att se bra ut inför medierna".

Villa är den första idrottaren utanför Chiles gränser som har donerat en gåva till arbetarna och deras familjer. Sedan tidigare har även Ivan Zamorano, som har en vän som sitter fast nere i gruvan, Marcelo Bielsa, Chiles förbundskaptenen, och argentinaren Diego Rivarola, som spelar för den chilenska klubben Universidad de Chile, ställt upp i diverse solidaritetsprojekt och bl.a. signerat tröjor och skickat de till platsen där gruvan ligger.

Som halvchilenare tackar jag el Guaje för sin fina gest. Kan inte förneka att det värmde lite när man läste det här. Animo a los 33!
Spanien daniisco
9/6/2010 10:09
Någon som har fått mail från billetlugen.dk angåenge CL-matcherna?
Barcelona el Flaco - I want that purple stuff
9/6/2010 09:53
Angående vem som bör vinna Guldbollen tror sig Sport ha kommit på en lösning:

"Vem förtjänar vinna Guldbollen? Iniesta eller Xavi?"

"Vi delar den på mitten så blir alla nöjda".
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
9/6/2010 09:36
soliman

Jag tycker faktiskt Zambrotta var bättre i VM 2006 än Cannavaro.
Real Madrid soliman
9/6/2010 09:30
Ämne: Det roliga med att C....
Det är trots allt en viss skillnad på Cannavaros VM 2006 och Iniestas VM 2010.

Inget snack om att Iniesta spelade mycket bra i VM, han var en av de bättre i det spanska VM-laget enligt mig. Dessutom så avgjorde han finalen vilket aldrig är något negativt när dessa priser ska delas ut.

Cannavaros VM 2006 var bara magiskt, ifall du kommer ihåg Italiens matcher så minns du också hur GRYM Cannavaro var. För det var han, han bärde fram laget på sina axlar och dessutom var han kapten. Jag vet att kaptensbindeln knappast gör att han förtjänar priset mer, men jag menar att han klev verkligen fram och visade vilken ledare han var.

Iniesta var grym, men att han ska vinna Balon d'Or pga sitt VM kommer inte att hända. Jag tror att Sneijder vinner iår faktiskt, även ifall jag personligen inte tycker att han förtjänar det. Enligt mig så är han alldelles för överhypad, jag har sett jävligt många av Inters matcher i Serie A och CL och jag kan inte säga att jag är sådär överdrivet imponerad. En mycket bra spelare helt klart, men det har blivit för mycket snack om honom iår.

Det blir ju endå lite småkrångligt att välja världens bäste iår, det brukar ju alltid bli VM-kungen som tar hem Balon d'Or de åren då VM spelas. Fast finns det någon som verkligen kan peka på en spelare och säga att: HAN var kung! Jag kan iallafall inte det, blir hur som helst jäkligt intressant att se vem som vinner i slutändan.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
9/6/2010 09:04
Ämne: ElTriplete

Cannav....
Nja, Zidane torskade på att han var skadad de två första matcherna och att Frankrike försökte få honom tillbaks för snabbt vilket ledde till att han helt enkelt inte kunde prestera till max när han väl spelade den tredje matchen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
9/6/2010 08:24
Gud är störst! - Pep el rei!

Håller med, han har gjort ett strålande arbete! Han heter CuléAndres99 här på forumet. :)
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
9/6/2010 04:08
Jag vill dela ut ett (mentalt får det bli då hehe) pris till Taimaz Baltaev som har sedan han började skriva på Barcelona sidan skrivit otroligt många artiklar. Mycket välskrivna och intressanta sådana också, det uppskattas verkligen ska du veta (hoppas du ser det här). Keep it up!

EDIT: Någon som vet vad han heter på forumet?
Barcelona westinho
9/6/2010 01:28
Om priset delats ut till den person som är bäst i världen på fotboll hade Messi vunnit priset. Nu är det tyvärr inte så. Det handlar om hur bra säsong ens lag har.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
9/6/2010 00:43
Jag tror att Sneijder kommer att knipa balon d'or för hans makalösa säsong i Inter och Holland.

Jag förstår inte varför alla är så allergiska mot tanken, jag tycker att Sneijder förtjänar priset. Man måste komma ihåg att Sneijder fick hoppa in i Inter utan att få tiden att smälta in, och han var kanske den största bidragande faktorn till att Inter vann trippeln (ja, Mourinho i all ära, men hur bra hade Inter varit utan en riktig playmaker)?

Lägg till att han kom 2:a som VM:s bästa spelare, och han fick faktiskt spela VM-final och han vann priset för bästa spelaren i CL (mittfältare). Om det inte är merit nog för att vinna balon d'or så vet jag faktiskt inte.

Nej, om valet är mellan Mess och Sneijder så ska Messi vinna (tycker jag), men jag skulle inte bli sur om Sneijder vann.
Barcelona JonasH
9/6/2010 00:39
Sorry för segt svar, men oddset var inte så jättebra men ändå bra.. 2,17 för min del.

Men jag oddsade även på två andra matcher:
Djurgården - Linköping (damallsvenskan), odds: 3,90

Husqvarna - Rosengård (div 1), odds: 2,40 ;)
Barcelona Hyder
9/6/2010 00:15
Det roliga med att Cannavaro vann priset som världens bästa spelare endast, och då menar jag endast, har att göra med att han var riktigt bra i VM. Han spelade i ett Juventus som mutade allt och alla under våren och höll långt ifrån världsklass under hösten med Real Madrid. Med andra ord: han vann ett pris som baseras på ett helt kalenderår genom att vara kung i en månad. Som det kan gå.

Då ska ju Iniesta kunna vinna priset också. 2 mål i VM och ett allmänt underbart spel från vampyren. Att avgöra finalen är väll inte fy skam det heller. Sedan fanns det ju andra som ledde laget till guldet också; Xavi, Villa och Iker. Å andra sidan fanns spelare som Materazzi, Zambrotta och Pirlo med i Italens VM-lag 2006 som också var högst bidragande till guldet.
Barcelona tikitaka
9/6/2010 00:12
haha en hel jävla elva! Tror "addeh" hade tänkt sig en eller två spelare :)
Real Madrid Del Piero;
9/6/2010 00:10
addeh

Viktigaste spelarna i Inter förra året

Diego Milito
Sneijder
Maicon
Julio Cesar
Lucio
Zanetti
Cambiasso
Samuel
Etoo
Thiago Motta
Balotelli/Pandev
Atlético addeh
9/6/2010 00:07
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag sa aldrig att Eto'o förtjänade Ballon d'Or, bara att han förtjänade utmärkelsen mest av Inter-spelarna. Bara för att Samu inte gjort lika många mål som han gjorde under tiden i Barcelona betyder inte det per automatik att han har presterat dåligt. Strunt samma, min poäng var att jag inte tycker Sneijder var Milano-klubbens bästa spelare under förra säsongen. Punkt slut. Sedan får du tycka precis vad du vill.

Om vi skippar Inter så ser jag naturligtvis att någon av våra spanska VM-hjältar tilldelas priset. Även om jag tycker Messi spelar på en nivå över alla andra unnar jag både Xavi och Iniesta priset mer än någon annan.
Real Madrid AggeR9
9/6/2010 00:04
ElTriplete

Cannavaro, zidane(1998) o ronaldo ledde sina lag nästan på egen hand, det e därför dom vann
Men ingen i spanien va lika bra som Zidane Ronaldo o Cannavaro var för sina lag.
Zidane vann inte 2002 för han var inte bra i vm, samma sak med Ronaldinho 2006
Snejder bör vinna för att han va grym i både CL OCH VM
9/6/2010 00:00
addeh

Sluta nu, Eto'o var absolut inte den avgörande faktorn att de vann ligan och CL.. Inte ens i närheten. Milito var mycket viktigare t.ex. Sneijder likaså. Vad i h-vete har Eto'o gjort som är så bra i Inter så att han förtjänar Balon D'or?
9/5/2010 23:58
Sorry för OT men.. Varför har de stängt reals forum ännu en gång? De kan tydligen aldrig bestämma sig, öppnar, stänger, öppnar, stänger igen..
Atlético addeh
9/5/2010 23:56
Ämne: Läste tidigare idag ....
Jag tycker dock inte Sneijder ledde sitt lag till CL-titel. Holländaren var inte alls så dominant och framstående som Zidane och Ronaldinho var när de var som bäst. Är det någon av Inter-spelarna som ska få det ärofyllda priset så är det banne mig Eto'o.
Barcelona Rambla~
9/5/2010 23:50
Ämne: ElTriplete / vrf ska....
Vadå ledde? Han var inte ens bäst i Inter. Så överhypad den där Sneijder så det börjar bli komiskt.
Real Madrid S U P 3 R - K 4 K 4
9/5/2010 23:42
ElTriplete / vrf ska messi ha lika stor chans ? när sneijder ledde sitt lag till trippeln och tog sitt landslag till final i VM ? förstår inte dig riktigt där :)
Barcelona 1.70-ligan.
9/5/2010 23:34
tikataka,

Har aldrig tänkt så. Tror nog att de flestas chans kommer med tiden, om de är tillräckligt bra. Jag tror och hoppas Pep vet bäst där.. Det krävs ofta en del "tur" för att man ska få chansen, som skador osv. sen tycker även jag att man borde kunna använda sig av fler talanger när man ändå leder stort för att vila stjärnorna..
Annons: