/spanien/barcelona/forum/14960.aspx/spanien/barcelona/forum/14960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-05-23 18:32
Pedro är en underbar fotbollspelare, han har fin teknik, är oerhört snabb, han är smart och det är inte många som kan avsluta så bra med båda fötterna som lilla Pedrito kan.

Barcelona Koeman!!
2010-05-23 18:27
Pedro är grym Basaric! =) Tänk om alla gjorde ett så starkt defensivt jobb som han gör..
Barcelona basaric
2010-05-23 18:07
Herregud, jag finner inga ord för den här spelaren.

Länktips.
Barcelona Rambla~
2010-05-23 18:00
Hoppas de döpte hunden till Luís Enrique eller Lucho. :D
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-23 17:56
Rambla/

Vi ska nog vara tacksamma för den hunden. Utan den hade nog Villas dotter inte anpassat sig lika snabbt till sin pappas klubbytte. :P
Barcelona Rambla~
2010-05-23 17:38
el Flaco

Haha en hund? Helt underbart! Only in Spain. :D
2010-05-23 17:34
Under sin första intervju med Barça TV berättade David Villa bl.a. att han har haft kontakt med Xavi, Puyol och Pep under de senaste dagarna och alla de har erbjudit sin hjälp och sitt stöd för att Villa ska känna sig välkommen i klubben.

Villa avslöjade dessutom att det var en utmaning för honom när han skulle berätta för sin äldsta dotter, som är född i Valencia och en valencianista, om att han skulle från och med nu spela tillsammans med Xavi och Puyi även i klubblaget och inte bara i landslaget. El Guaje berättade även om att en culé hade gett honom en hund, med en Barçatröja, som en gåva när han skulle checka in på hotellet under sin första dag i staden och att Villa i sin tur gav hunden till sin dotter, som tillbringat de fyra senaste nätterna med hunden.
Barcelona Hetfield
2010-05-23 17:22
Det är nästan som att Perez vill ta hem så många hatade spelare/personer som det bara går, skulle inte förvåna mig om han köpte Saviola, bara för att jävlas

Det finns ingen chans i världen att Pep lämnar oss i år, men han har ju ändå antytt att han skulle vilja leta efter nya utmaningar
Barcelona Rambla~
2010-05-23 17:13
Det sägs att både Inter och Milan har kontaktat Guardiolas agent och försökt locka över honom till Milano.

Hehe, fet chans de har att lyckas med det.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-23 17:11
el Flaco - Nah Mean.

Jag tänkte på det också. De tre männen får mig att hata en hel nation.

:-)
2010-05-23 17:05
Mourinho, Cristiano Ronaldo...och Figo? Kommer bli förvirrande när man ska skandera "Ese portugues, hijo puta es". Man kommer inte veta vem av dessa tre man ska rikta det mot.
Barcelonistas
2010-05-23 17:04
iHala Madrid! 1902 ☆

alla i hela världen gillar den fotbollen tro mig :) ne men di har rätt de är en smaksak helt enkelt.
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-05-23 16:59
Barcelonistas

Ja för dig och många andra men inte för alla. Jag gillar mer ett snabbare och rakare spel. Jag kan t.ex. njuta mer av en helt perfekt och snabb kontring än ett anfall som innehåller 20 passningar som sen blir mål.

Men får ju tycka annorlunda. En smaksak helt enkelt.
Barcelona A.Gaudi
2010-05-23 16:56
haha mourinho med figo som assisterande tränare i real madrid. herregud vilket dream team för cule hat! haha den värsta möjliga kombon, saknas väl bara att dom tar dit Tamudo i staben.
Barcelona Vampíro
2010-05-23 16:51
Ämne: Hala Madrid!

Jag ....
"Mourinho är bara feg"

Håller inte med där. Hur mycket jag än ogillar honom så kan jag fortfarande erkänna att det är en fantastisk tränare och jag skulle absolut inte kalla honom för feg. En av hans största egenskaper som matchcoach är att han inte är rädd för att gör förändringar. Han vågade t.ex ändra spelsystem i den helt avgörande matchen borta mot Chelsea fast än hans lag redan hade ett övertag och hur många gånger har vi inte sett honom göra galna byten i svåra lägen? Sen att han bygger sitt lag på en stark defensiv är en annan femma, men feg är han definitivt inte.

Don't get me wrong, jag är absolut inget Mourinho-fan, snarare tvärtom. Under hans tid i Chelsea så ogillade jag den klubben nästan lika mycket som Madrid.
Barcelonistas
2010-05-23 16:49
Hala Madrid! 1902

Vacker fotboll är tiki taka Barca. kolla på lnktips så ser du va ja snackar om.
Barcelona Hetfield
2010-05-23 16:45
Hala Madrid

Det är väl en smaksak, man kan tycka att Capello och Ranieri's Catenaccio fotboll är extremt tråkigt när andra njuter av det.

Jag kan njuta av båda delarna, jag orkar bara inte med Mourinho's spel bakom kulisserna, att han säger åt spelarna att maska och filma för att störa laget

Korta svaret på din fråga?
Det Barcelona spelar är vackert för mig
HMA
2010-05-23 16:42
Tarrak och El Flaco, tack för era svar!
¡Barça! - Crèma Catalan

Jag tror att han (Figo) kommer vara assisterande till Mourinho.

Hetfield

Vad är vacker fotboll för dig?
Barcelona Kim
Ämne: Hur ska vi ställa up....
Ja du, det är väl ungefär vad jag har tjatat om i några veckor nu, att Guardiola vill spela med både Villa och Ibrahimovic som centrala anfallare, och med Messi som vandrar in bakom. Så här såg det ut när Pep själv spelade på mittfältet under Cruyff, fast då sprang Stoichkov och Romario längst fram med Laudrup strax bakom.
Barcelona Hetfield
2010-05-23 16:38
Hala Madrid!

Jag vet inte varför du går på sånt, Mourinho försöker aldrig spela vackert, det har absolut ingenting med spelarmaterialet att göra med

Chelsea och Inter är knappast några dussinlag, och det finns bra spelare där, så jag köper inte det. Mourinho är bara feg, drömmatch för honom är att göra ett tidigt mål sen maska i resten av matchen

Vi får väl se hur ni kommer att reagera, tillåter ni sånt så länge ni vinner eller kommer ni att reagera?
adil [blaugrana]
2010-05-23 16:34
Hetfield

Jag undrar om de kommer sparka Mourinho om de vinner ligan, bara för han står för tråkig fotboll Ala Capello? Nej, jag tror de jävlarna är så knäsvaga för fanskapet att de behåller jäveln. "Real vill absolut ha vacker fotboll" my ass.
Barcelona Vampíro
2010-05-23 16:34
Ämne: En av säsongens höjd....Här är en annan.

Pedro gol, Pedro gol!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-23 16:32
iHala Madrid! 1902

Nej, drar verkligen inte alla över en kam, gick in på puertan en stund och skrev bara vad jag såg där :)

Figo till Real? Det visste jag inte, vilken roll ska han ha i klubben?
2010-05-23 16:32
Hetfield

Han kommer säkert att försöka göra Real till ett stabilt lag. Men han anpassar sig till spelarmaterialet och försöker få ut det mesta av sina spelare.
Du måste ju hålla med om att Real har ett bättre spelarmaterial än Inter offensivt.

Jag tror att vi kommer bli ett riktigt stabilt lag med snabbt och rakt spel som många maränger vill spela. Vi kommer nog få ett riktigt farligt kontringsspel med spelare som Kaká, Ronaldo och Higuain.
Vi kommer nog ha mer sätt att vinna på än med Pellegrini som tränare.
Barcelona Rambla~
2010-05-23 16:26
En av säsongens höjdpunker.
Barcelona Hetfield
2010-05-23 16:23
Det är samma princip, man kan inte ogilla Cesc för det han gjorde när Pique gjorde samma sak. Ja visst, Cesc kostar betydligt mer, men det är samma princip

Hala Madrid!

Pellegrini försöker i alla fall spela fotboll, jag undrar hur marängerna kommer att reagera när Mourinho satsar på 1-0 varje match
elbraco
2010-05-23 16:19
Mourinho klar?
2010-05-23 16:15
¡Barça! - Crèma Catalana

Dra inte alla över en kam. Finns många som har uppskattat det jobb som Pellegrini har gjort, inklusive mig själv. Men nu när Mourinho till oss så måste man acceptera det och fortsätta vara positiv. Även om vissa trycker ner Pellegrini för att visa glädje till att världens bästa tränare kommer till klubben.

En sak är säker och det är att El Clasico kommer få en ytterligare dimension nu när Mourinho och eventuellt Figo kommer till Real.
Barcelona Vampíro
2010-05-23 15:59
Ämne: Nu är jag inte värld....
Skillnaden i detta fallet är ju priset. Fabregas hade troligtvis kostat runt €50M medans Piqué var betydligt billigare, vill minnas att även ledningen var inne på samma spår för ett par år sen där man sa att man inte kommer betala stora summor för spelare som har lämnat klubben. I dagsläget verkar man dock inte bry sig om dessa uttalanden.
Annons: