/spanien/barcelona/forum/14954.aspx/spanien/barcelona/forum/14954.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Delarocha
2010-07-16 01:10
Hur fan kan man bli utnämnd eller kallad bästa ytterback om man åker ut i kvartsfinalen och Portugal mer eller mindre gör en enda bra match i hela VM? Det är för mig helt galet.
Barcelona Frodo
2010-07-16 01:06
addeh

Coentrao var knappast turneringens bästa ytterback. Ramos var bäst och dessutom vann han kampen mot Coentrao under åttondelsfinalen. De spelade på samma kant och i andra halvlek körde Ramos över honom. Dessutom förstår jag inte hur en spelare som bara kom kom till åttondelsfinal kan vara turneringens bästa ytterback när han inte testades i fler tuffa matcher. Däremot var han ett positivt utropstecken under turneringen.
Delarocha
2010-07-16 01:05
Gonzalez_Barca

Nej jag gjorde en cover på den han och Hussfelt började orda om. De sa typ i runda slängor "det är ingenting vi bara säger. Det är så här. Det vet vi".

Deras källor kom aldrig fram och historien dog väl mer eller mindre för att inga tecken verkade stämma.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-16 01:00
Ämne: Jag har hört från Kå....
Var det inte under el clasico då Kåmark nämne att Ibra och Messi inte gillade varandra? Att de visste om det, och det inte bara var rykten.. vart har du fått Villa in i bilden? eller har han dragit igång något igen..
Delarocha
2010-07-16 00:56
Martinho00

Fabregas ska ha props för att han har stannat i Arsenal så länge med tanke på att han är topp 10 mittfältare i världen (kanske).

Valencia och Arsenal är ungefär jämnstora.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-16 00:50
Om Pep säger att dem ska passa, då passar dem. Simple as that. :)

God natt.
Barcelona Martiinh0
2010-07-16 00:49
Jag håller inte på Barca, därav ett tyvärr Gubben :)

Men Villa ska ha props över hur länge han har stannat i Valencia, med tanke på att han är top 5 anfallare i världen.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 00:47
godnatt alla!
Barcelona AzizWaysi
2010-07-16 00:47
Grattis Busquets, 22år nu. Kung är du. Från B-laget till ORDINARIE i världens bästa klubblag och landslag. MAMMA MIA. 8 TITLAR på två år och nu snackar vi om VM och CL.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 00:46
Martiinho,

Tyvärr? :P
Jag är övertygad om att det kommer bli bra. Finns inte många anfallare som inte helst avslutar själv. Det är lite av det som kännetecknar en forward.. Men villa jobbar mer för laget än många andra forwards, och Messi kan slå drömpass alá Xavi ibland. Kombinerar dem dessa egenskaper med lite egna soloräder och avslut på pass av övriga lagspelare, kan det bara sluta på ett sätt
Barcelona westinho
2010-07-16 00:46
Haha Kåmark...hur fan kunde han ens säga något sånt. "Och detta är inget vi bara hittar på" nej just det. Hoppas innerligt vi slipper honom till hösten. Ska ta mig ett snack med Jens F ;)
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 00:41
Ja, hörde också att Kåmark sa det. Och det är inget han bara säger, utan något han vet helt säkert. Fan...
Barcelona Martiinh0
2010-07-16 00:40
Tänker bara på hur ofta dom båda går på egna avslut och dribblingar. Men om det funkar mellan dom 2 så blir det nog det vassaste paret i världen.. Tyvärr.
elbraco
2010-07-16 00:38
Ämne: Jag har hört från Kå....
Sa Kåmark verkligen det? Då måste det stämma! Gör mig lite ledsen...
Delarocha
2010-07-16 00:36
Jag har hört från Kåmark, och hans källor säger att "det är så här". Att Messi och Villa inte gillar varandra. De passar inte ens varandra.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 00:33
Martiinh0,

Jag är övertygad om att Messi och Villa är så pass proffesionella att de ser till att bli så pass bra tillsammans som de kan bli om de jobbar för varandra och laget :)
Barcelona Martiinh0
2010-07-16 00:23
- Henry också :)

Men villa är ett Stort jävla + om han fortsätter leverera som i Spanien & Valencia :)

Kommer kanske bli lite maktkamp mellan Villa & Messi, kommer dom passa varandra eller skottar dom bara hela tiden?!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 00:20
Någon här sa tidigare ikväll att nu är det press på Rosell att värva en skitdyr Cesc eller nån annan, efter Reals alla värvningar den senast tiden.

Vill bara påpeka att det är Real som måste göra förändringar, inte Barcelona. Real har förlorat 4 raka el Clasico, man har hamnat efter i ligan de senaste åren. Det är Real Madrid som har pressen på sig. De måste ikapp och förbi Barca - Ett Barca som är förstärkt med David Villa, utöver den trupp som slog Real två gånger ifjol...

Låt dem köpa 10 spelare till om de vill, mig gör det inget. Barca är i förarsätet. Come and get us if U can...
elbraco
2010-07-16 00:08
Ämne: Vem än Real värvar s....
Hehe, satt och småflina med hela videon :)
Atlético addeh
2010-07-15 23:58
Villarrato

Tycker varken Lahm eller Maicon har på den listan att göra, även om båda gjort ett bra VM-slutspel. Kämpar som Lugano och Lucio förtjänar en plats i VM-laget mer än dem två. Tycker dessutom Portugals Fabio Coentrão var turneringens bästa ytterback.

Del Bosque hade världens bästa lag att ställa ut på planen. Jömfört med Oscar Tabarez som har gjort ett enormt arbete med sitt Uruguay som gjorde en fantastisk prestation. Aja, min röst går till Tabarez helt klart.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-15 23:52
Skojar dem? 1000 sek för en träningsmatch mot ett b-lag Barca. Jag ska verkligen fundera på saken, då jag inte kan åka själv. Det blir dyrt.
Finns det billigare sidor?
Real Madrid Villarrato
2010-07-15 23:49
4 Barca spelare i VM-elvan. Men ingen Pique konstigt nog.
Barcelona Frodo
2010-07-15 23:39
Messidinho_10

Såna som du får övriga supportrar att se dåliga ut. Värva för värvandets skull? Bara för att Real gör det? En bra anledning till att värva så fort som möjligt är att man spikar truppen tidigt och låter de nya förvärven anpassa sig till laget och vice versa. Detta gjorde Laporta vilket visade sig vara positivt.
Atlético addeh
2010-07-15 23:38
Messidinho

Det fanns aldrig någon affär som var "nästan klar" med Juan Mata. Barcelona var intresserade men efter att Valencia sålde David Silva vill klubben inte bli av med Mata, vilket är förståeligt. Utköpsklausulen är hiskligt hög också så om Barca vill köpa loss honom får Rosell öppna stora plånboken.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 23:38
Vem än Real värvar så kommer dom aldrig komma i närheten av Messi!!

Titta och njut av videon!!
Canaletes
2010-07-15 23:37
Messidinho_10

Princip klar enligt Marca.
Enligt Marca är ju alla klara haha :P
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 23:28
Efter att ha sålt både Villa & Silva är Valencia inte sugna på att också sälja Mata.
De hänvisar till hans utköpsklausul som säkert ligger kring 30 mille, och det avskräcker nog de flesta klubbar, inkl. Barca.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 23:25
Någon som vet vad som hände med Juan Mata dealen har var ju i princip helt klar för några dagar sen??
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 23:18
Varför ska vi vara orliga över värvningar som Canales, Pedro leon, di Maria och ev Khedira?

Är det spelare som eg gör Madrid till ett bättre lag, eller är det inte så att dessa spelare snarare breddar än toppar det?

Ju mer Real värvar desto svårare blir det för Mourinho att spela ihop dem.

Oavsett vem de värvar har Barca ff ett bättre lag, och i största mån också bättre spelare än Real.

Rosell har heller inte avgett något löfte om att värva in något stort namn, utan bara sagt att i kontrast till att stärka truppen måste klubben också sätta detta i relation till ekonomin.'

Därför tror jag inte heller att Barca kommer spendera mer än 50 miljoner euro denna sommar, såvida inte någon annan spelare säljs.

Däremot kan man säga att Real värvat för framtiden, men Barcas framtid finns redan - i Segunda B.
Canaletes
2010-07-15 23:18
Tror ni "Barcas dåliga ekonomi" kan vara en strategi för att få Cesc för mindre pengar?

Skulle va kul om man köper Cesc så säger Rosell: HAHA PWNED!!!
Annons: