/spanien/barcelona/forum/14952.aspx/spanien/barcelona/forum/14952.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sersari
2010-05-23 21:20
Vad var det Messi sa exakt om Argentina när han höll tal på Camp Nou?
Barcelona tarrak
2010-05-23 21:17
Inget snack om att Mou är en av världens absolut bästa tränare och att det finns stor risk för att han kommer göra livet surt för oss den kommande säsongen. Jag kan dock säga att jag ALDRIG skulle vilja se honom på Barcas bänk. Detta har jag alltid varit kosnekvent med, även under Rijkaards sista säsong när många culés bland annat på det här forumet, var beredda att kasta allt vad talangutveckling, gott uppförande och fotbollssfilosofi heter i havet för lite snabb framgång.

Jag står alltid bakom Barca oasvett framgång, men Mourinho på bänken hade nog fått mig att bojkotta laget. Därför välkomnar jag Mous flytt till Madrid som drastiskt minskar risken att den mardrömmen besannas.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-23 20:58
Ämne: barcarobin:

"pep ....
Co-sign. No hace falta decir nada mas.
barcarobin
2010-05-23 20:57
FadeMessi//
klart jag evt hur det är när vi förlorar, me ndet är trångsyntheten som är så löjligt jävla pinsam, gäller inte bara er, gäller också dom på realmadrids sida.

trångsyntheten och att ingen vågar erkänna något bra eller berömma någonspelare i motsatt lag gör mig kräkfärdig.

fan om benzema skulle spotta in 35 mål över en säsong så letar man ju inte fel eller rundgångar och använder ordet "tur" hela tiden. visserligen är chansen inte så stor att han gör det men ändå. detta samma sak med mourinho fan pinsamt och larvagt att så många icke fotbollskunngiga håller på kritiserar hono, har har vunnit guld vart han än kommit och gjort det med stil också.
men jag håller med dig angående det du sade om pep när han kom in i laget det vart givetvis en stor skillnad när han kom in och rijkaard byttes ut men det var frank som byggde upp allt från början han tog upp messi, inesta osv så för mig är iaf mourinho större än pep och stor respkt till mourinho
Barcelona Rambla~
2010-05-23 20:53
barcarobin:

"pep tog över en fungerande maskin i princip"

Jag tror inte många skulle hålla med dig. Anser du att Rijkaards Barca de två sista säsongerna var en fungerande maskin? Själv såg jag ett lag som var mätt, tappade ledningar och uppträdde allmänt lojt.

Jag skulle påstå att som Pep vinna allting under en säsong med att spela offensivt och attraktivt, ta stora risker i sitt spel väger tyngre än som Mourinhos lag som alltid spelar med riskminimering, destruktivt, defensivt och bara sitter och väntar på motståndarnas misstag.

Fast det är jag det.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-23 20:51
Perez har gjort många fel! Men han har lärt sig.... (trorjag) han värvar smart! och för många år frammåt! vi har den yngsta truppen(snittålder på startelvan) av alla topplag?

Mourinho kommer inte bli sparkad om han kommer nu... Faktist kommer han få stanna 4år!

Sådär... de blev visst tjafs ändå! Nu blir det fifa10 iaf!
Barcelona FaderMessi
2010-05-23 20:51
barcarobin//

Bra sagt grejen är den att culés inte kan hantera en förlust för vi e för vana me o vinna så när vi väl losar e alla dåliga förutom våra gubbar! han e duktig men geni är lite o ta i! han e duktig, de där me PEP tog en färdigt lag gjorde han verkligen det?? lr hade han bara namnet i truppen! han fick eld i dom han motivera dom de kan inte vilken tränare som hellst göra! pep kanske inte har SAF status en men han bra! Valdano sa de bäst "mourinho är bra men inte bäst"
Barcelona tarrak
2010-05-23 20:48
Ronaldo10

Va!?! Peréz sparkar alla sina tränare oavsett. Om jag inte minns fel så har inegn av de sju tränare han tillsatt överlevt mer än en säsong och Del Bosque fick sparken efter att ha vunnit CL. Vad är det som får dig att tro att Capello skulle överlevt?
Barcelona Kim
Ämne: Vill inte skappa tru....

Och hur sjutton vet du att Perez inte skulle ha sparkat honom? Du spekulerar, du insinuerar. Det är tragiskt.
Barcelona Criff
Ronaldo10, Och hur grisade han till sig dem vinsterna? Du kan ju inte kalla ett lag offensivt för dem vinner med 4 - 0?
Hela Mourinhos spelide går ut att ligga och vänta på att motståndaren gör bort sig och där hugga till med en hypervass avslutare.
Det påminner faktiskt en del om Reals spel idag, bara det att ni denna säsongen bara haft de hypervassa avsluten i ligan. I stormatcherna har både Ronaldo & Higuain missat så det bara står härliga till.

Tror Real & Mourinho kommer passa varandra helt perfekt. Dock kommer dem spela ännu tråkigare än vad dem gör idag.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
Ronaldo10/

”Vare perez eller calderon eller jag som sparka capello...?”

Det var faktiskt Calderón som sparkade Capello.

”Om perez hade varit president eller jag så hade han inte blivit sparkad!”

Du skojar va? Menar du samma Pérez som använde sig av sex tränare under sina sex första år som president och som nu snart är på väg sitt sparka sin sjunde?
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-23 20:44
Vill inte skappa trubbel men!

Vare perez eller calderon eller jag som sparka capello...?

Om perez hade varit president eller jag så hade han inte blivit sparkad!

Blir väl fifa 10 nu men PM om ni vill forsätta med diskutionen!
Barcelona tarrak
2010-05-23 20:43
Ämne: Tjena grabbar/tjejer....
Nu tror jag inte att spansk inrikespolitik tillhör det forumets huvudintressen, men jag har svårt att se varför det behöver vara antingen eller? Walesiska lag tävlar i det engelska seriesystemet, monegaskiska i det franska och lag från San Marino i det italienska. Barca och La Liga är ömsesidigt beroende av varandra och även om Katalonien skulle bli självständigt tror jag att de kommer fortsätta i det spanska seriesystemet.
Barcelona Kim
2010-05-23 20:42
Ämne: Mourinho är inte def....

Det blir lätt lite sorgligt och tragiskt när dessa ord kommer från en madridista, anhängare till laget som sparkade Capello trots ligatitel.
Barcelona Kim
2010-05-23 20:41

Skit samma, vem är jag att kritisera Zealot? Troll eller ärlig, låt grabben/tjejen tycka som han/hon vill. Hos mig är alla välkomna, ny som gammal.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-23 20:37
Mourinho är inte defensiv? 4-0! mot milan! 3-1 mot barca, 2-1 chelsea

Han är snarare en taktiskt geni!

Säger såhär istället: Vill ni slå rekord men inte vinna titlar.. Eller vinna titlar men inte slå lika många rekord....
barcarobin
2010-05-23 20:34
Föratår inte varför ni hoppar på mourinho? han är klart en av världens bästa managers i världen då han byggt upp varje lag och börja om från början på nytt i varje lag.

jag rankar honom högre en pep då pep tagit över ett lag som är princip självgående och inte behöver så mycket hjälp något pep gör väldigt bra är väl alla talanger, spel system och använder messi rätt. den som som byggde upp allt var ju frank rijkaard, det är hans spelsystem somfortfarande präglar barca. pep tog över en fungerande maskin i princip.

mourinho har byggt om och byggt om för varje lag för att anpassa sitt lag.

sen att kritisera mourinho för tråkitspel är larvigt då barca är det enda laget i världen som kan spela som vi gör resten är ungefär defensivt taktiskt lagt, bara att mourinho är dubbelt så skicklig med det i sina lag än övriga.

sedan så har mourinho inte många 1-0 vinster på kontot alls. kolla upp det själva om ni måste vara så jävla trångsynta. skämms ju fan ibland överer fans på denna sida. madrid har gjort den bästa värvningen i mourinho. vi kanske har fått villa men mourinho får ordning på madrid så behövs inga nya spelare till dom.

räknar självklart med en massa kritik om att jag inte är fotbolls kunnig eller dålig koll på fotboll och mourinho och diverse saker, sedan har jag dysexi så dom som orkar läsa igenom och svarar vettigt kan jag ta seriöst.
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-23 20:32
Haha o kej barca4eva:D
Real Madrid Ronaldo10
Hahah nej men ärligt vill ha ärliga/seriösa svar!
Barcelona Barca4eva
Fan alltså, skrev ett svar till dig Ronaldo 10 men det raderades, glömde okså kopiera...

Ähh strunt i det, istället säger jag väl bara

Laliga
Barcelona Lokmaninho ( Nr 1 )
Sam

Håller med dig :)
Barcelona Mojito
2010-05-23 20:29
Ronaldo10

Inte för att vara sån, men Barca spelar i en helt egen liga redan ;-p
Real Madrid Ronaldo10
2010-05-23 20:20
Tjena grabbar/tjejer...

Hade ni föredrat att katelonien hade tillhört spaninen och spelat i laliga eller att de skulle bli ett eget land och spela i en egen liga...
Barcelona Villa7
2010-05-23 20:02
Pedrito

Ja de katalanska landslaget är inte helt fy skam, slog ändå argentina, ställde kanske inte upp med det bästa laget men ändå haha alltid en bedrift att slå argentina. det katalanska landslaget kommer aldrig bli officielt förräns katalonien blir ett självständigt land
Barcelona Pedrito
2010-05-23 19:58
Ämne: vilken bedrift barca....
Ja vi står för vårt ursprung...
Alltid kul med la masia spelare i landslaget men hade varit ännu roligare med ett katalanskt landslag!
Barcelona Villa7
2010-05-23 19:53
vilken bedrift barca gör med att ha 7 spelare (inte villa inräknad), i de bästa landslaget i världen just nu, och alla har en sak gemensamt.. La masia. är så stolt över mitt lag förhoppningsvis kan inte torres medverka i vm så del bosque går ner på 4-2-3-1 så busquets kanske kan ta en startplats även om del bosque kanske tar fabregas före busquets
Atlético addeh
2010-05-23 19:41
Pedrito /

Jag tror inte en man som Mourinho bryr sig nånting om spelaren är från Italien eller inte. För honom finns det bara en sak och det är att vinna.
Barcelona Pedrito
2010-05-23 19:36
Undrar om Mo bytte in Materazzi äcklet bara för att få någon som helst italiensk inblandning i det hela?
Atlético addeh
2010-05-23 19:32
Ämne: Pedro är en underbar....
Jag vet ingen som kan avsluta så bra med båda fötterna som Pedro.
Real Madrid Fusion
2010-05-23 19:21
Barcanist,

Jag kan försäkra dig om att vi på Puertan är minst lika förvånade som vissa här.

Zealot,

Barca, klubben i ditt hjärta? Ska du inte heja på Inter också, de vann också trippeln..
Annons: