/spanien/barcelona/forum/14948.aspx/spanien/barcelona/forum/14948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-05-24 02:26
Estadio Santiago Bernabeu

Puyol då?! :O
Killen är identisk ffs!! :P
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-24 02:05
Jag måste säga att dessa Crackovia är väldigt underhållande.

Visst är det katalaner som oftast gör narr av madridspelarna?

Guti, Ronaldo, zlatan och Ramos härmarna är roligast.
Barcelona westinho
2010-05-24 01:49
Haha killen som spelar Ronaldo är hur bra som helst. Älskar hans dialekt och imitation.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-24 01:18
Alla Crackovia är verkligen grymma :-) Jag gillar när Puyol rör Ronaldos hår hahah

Det är sant hur fan ska vi klara oss utan "pim-pam" hahaha.

Jag är säker på att det kommer göras sköna klipp på Mourinho nästa säsong också :)
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 01:10
Kolla in höjdpunkterna från el Clásico på Bernabéu, crackóvia-style.

Hur fan ska programmet klara sig nu när Guti lämnar Real Madrid? Jag vill inte leva i en värld utan "pim-pam, pim-pam"...
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-05-24 01:03
Ämne: el Flaco

Crackovi....
Undrar om Crackovia finns att ladda ner med engelsk text, måste kolla runt lite.

Det är helt fantastiskt roligt.
Den där Dani Alves hade jag inte heller sett, haha
2010-05-24 01:00
Ämne: Lusnos - David Villa....
Haha, tack.

Helt jävla underbart bra!
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-05-24 00:59
el Flaco

Crackovia e så jävla grym :) Se länktips hahahah men du har säkert redan sett den.

Den med Ronaldo när han e skadad e också jävligt rolig.
elbraco
2010-05-24 00:49
Ämne: Bara älskar detta kl....
Haha, fast det känns rätt oklart om han säger åt Ronaldo att han inte ska säga något...
Annars är det här klippet riktigt bra, ser ut som Xavi ger Ronaldo en rejäl utskällning hahah!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 00:48
Lusnos - David Villa #7/

Här har du samma video till den du länkade till, fast med engelsk översättning. Vintage crackóvia.
adil [blaugrana]
2010-05-24 00:46
Pep är helt enkelt en tränare med stark egenvilja och går gärna emot strömmen om hans ideer säger annat. Som exempel hade han mage att skeppa bort Ronaldinho. Visst är man orolig att Yaya även försvinner om Pep fortsatt anser att Busquets är lämpligare som startspelare. Jag känner mig inte riktigt värdig att ifrågasätta Peps agerande alltför mycket, då vi ju spelar mycket bra med Busi också. Men Yaya är något speciellt. Det vore syndigt att gå miste om hans tjänster. Jag tycker att han är den ultimata spelaren att husera på Barcelonas mittfält som pivote. Med sin styrka, fysik och snabbhet som kombineras med god spelförståelse, teknik och säkra pass är han en idealisk balansspelare för offensiva Barca.

Som jag förstått det startar Pep med Busquets då han är mycket positionssäker, offrar sitt liv för Blaugrana tröjan genom att gå in stenhårt i dueller, samtidigt som hans "La Masia skolade passningsfot" tillför speed och flyt i kortpassningsspelet. Men för fan Pep, svälj den katalanska stoltheten lite. Vi vinner ju matcherna med Yaya på planen också. Han inger stabilitet och tillför kraft i offensiven och tycker mig inte ha sett att vi är ett sämre lag med honom på planen i förmån för Busquets. Så varför inte ge Yaya sin startplats och ha en mer än fullgod ersättare på bänken i Busquets, hellre än att se Toure lämna och sedan stå där med Busi och altertativt en ny pivote som knappast kommer vara lika bra som Yaya Toure...

Känns som att det vore bäst för alla parter att garantera Yaya speltiden han uppenbarligen saknar. Många verkar underskatta hans färdigheter och strunta i att minnas hur bra han var under trippelsäsongen. Man ska inte döma honom efter vad han gjort denna säsong då han knappast kommit upp på högstanivå, förutom kanske nu på slutet då.
Barcelona Hyder
2010-05-24 00:36
Ämne: Jag sticker ut hakan....
Du överdriver något enorm när du säger att Yaya har 8 gånger bättre fötter än Busquets. Är Yaya bättre offensivt? Hell, yes! Passar Busquets flacka och effektiva passningspel vår spelmodell och framförallt Xavi och Iniesta väldigt bra? Hell, yes!

Jag älskar Yaya och skulle göra mycket för att han få honom att stanna. Men jag hade aldrig garanterat honom en plats i startelvan när man har Busquets som har skött den defensiva mittfältsrollen på ett exemplariskt sett. Då pratar vi om en spelare som är född 1987. Touré hade varit helt perfekt att ha för att fortsätta rotera honom och Busi med varandra samtidigt som han skulle kunna ta över Keitas, Iniestas eller Xavis platser när det behövs. Jag håller med att det verkar lite konstigt att Pep inte riktigt vågar göra detta fullt ut.

Sedan kan jag tycka att det är lite synd att Yaya inte har fått en enda chans i de stora matcherna som defensiv mittfältare denna säsong. Till och med jag tycker att det har varit lite överdrivet. Men samtidigt måste man fråga sig; har det gått bra i dessa matcher? Ja, faktiskt. Busi har axlat rollen hur bra som helst och har underlättat för sina mittfältskollegor på ett mycket bra sätt. Visst har han gjort lite felpass här och där men det är någonting Yaya inte är mycket bättre på. Därmed måste jag konstatera att dem båda har ett väldigt säkert passningsspel om man jämför med andra defensiva mittfältare runt om i världen. Hitta en eller två spelare som skulle axla den rollen bättre i dagens Barça. Essien är väl en som inte skulle ha några problem.

Det är inte meningen att Pivoten ska vara lika bra och säker i sitt passningspel som Xavi, Det går inte. Därför tycker jag att man ska lugna sig lite vad det gäller att kritisera både Busi och Yaya gällande diverse felpass oavsett hur arg och frustrerad man kan bli ibland.
Barcelona Criff
2010-05-24 00:36
Rätt kul ändå, Keirrison har fått spela 7 matcher för Fiorentina. Han har gjort 2 mål.
Det ena målet kom mot Inter :)
Det andra kom i 92a minuten då han kvitterade mot Lazio i slutminuterna.

Hoppas han får mer speltid nästa säsong, ska bli kul att följa honom :)
2010-05-24 00:20
Den här hade man lyckats missa :)

Måste för övrigt säga att dom lyckats hitta en riktig stjärna att "spela" C.Ronaldo.

Om man bara kunde förbättre sin Spanska lite så man förstod allt dom säger, vad underbart det skulle vara.
Barcelona Criff
2010-05-24 00:16
Fattar dock inte varför Toure inte fick prova på Iniesta rollen när han var borta så länge.
Tyckte Pep kunde provat det iaf.
Vem vet, dem kanske inte drar jämnt helt enkelt?
Barcelona Kim
2010-05-24 00:11
Ämne: Kim

Det är ingen ....

Co-sign! Det är precis detta jag har sagt. Yaya är inget realistiskt alternativ till Sergio, utan han är, med sin historia som anfallare, mer lämpad på de offensiva positionerna, och där får han dyngspö av både Xavi & Iniesta.
elbraco
2010-05-24 00:09
Ämne: Ämne: Tänkte ....
Ja så kanske det var :)
Barcelona Pep.G
2010-05-24 00:09
Jag sticker ut hakan och säger att vi vann trippeln mycket på grund av 3 spelare. Yaya, Henry och Lejonet.

Sättet Henry & Etoo spottade mål på var ologiskt. Hur många mål gjorde den duon egentligen förra året ?

Yaya var den som balanserade laget nästan på ett majestätiskt sätt. Att säga att Yaya fumlar med bollen mer än Busquets känns jävligt magstarkt. Hur många felpass har Busi egentligen gjort den säsongen ? Den jag kommer ihåg mest var nog den mot Arsenal. Hellre än DM som springer ut på sina räder och lyckas 8 av 10 gånger än en DM som passar fel vid avgörande situationer. Missförstå mig inte, jag tycker om Busi men har du en spelare av Yayas kaliber i truppen så är det inget snack om saken enligt mig.

Sen att Busi får spela pga av sitt one touch spel köper jag inte. Spelare som Xavi & Iniesta ( särkillt när någon av dem spelar ensam ) behöver någon vid sig som kan ge dem lite tid och andrum. Där har vi en perfekt spelare. Och vem säger att Yaya inte kan köra one touch spel han också ? Han har minst 8 gåmger bättre fötter än vad Sergi har.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 00:02
Kim

Det är ingen tillfällighet att Yaya gjort sina bästa matcher som Xavis eller Iniestas ersättare på det offensiva mittfältet, med Keita och Busquets som tagit hand om städjobbet bakom honom. Kanske ska vi peta Xavi eller Iniesta för Yaya?
Barcelona El Ilusionista
2010-05-24 00:00
Bara älskar detta klippet. Håller med Iniesta. Ronaldo av alla spelare är inte tillåten att öppna käften och påpeka att andra filmar.
Barcelona westinho
2010-05-23 23:58
Barcadinho.

Skrev ett inlägg om mina tankar om mittbackarna men det försvann. Kort och gott; Henrique håller inte Barcaklass.
2010-05-23 23:57
Ämne: Tänkte bara kolla me....
Du menar 500 miljoner € ?
Barcelona Kim
2010-05-23 23:53

Yaya bättre på att hålla ihop mittfältet? Åh jösses...
Han om någon går på ogenomtänkta, offensiva utflykter och släpper till öppna ytor framför backlinjen. Snarare är det nog tvärtom, att Busquets med sin defensiva läggning håller i den ytan och är snabb på att bilda trianglar med spelarna runt sig.
Barcelona Criff
2010-05-23 23:52
Jag vet heller inte riktigt hur dem räknat på de där.. Men eftersom det är Forbes som har räknat på det tvivlar jag på att dem skulle ha fel :P
Så dem fär 5 Miljarderna som det snackas om tvivlar jag på.
elbraco
2010-05-23 23:49
Tänkte bara kolla med de som vet, stämmer det att Barca har miljoner i skulder? Har rapporterats att vi har mer än 500 miljoner kronor i skulder, vilket känns konstigt?
Och på länken som Criff länkade står det att vi har 0 i debt/value(%)... vad betyder det egentligen? När man rankar så hamnar de med 0 högst så ajg antar att det är bra..?
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-23 23:45
Ämne: Det står hur mycket ....
Står det något med skulderna?
Barcelona Criff
2010-05-23 23:44
Det står hur mycket klubben är värd, omsättningen, inkomst osv..
Helt enkelt det mest intressanta om ekonomin i en klubb.
Barcelona Visca y Barca Visca y Catalunya
2010-05-23 23:39
Criff, vad menas med länken du skicka, kollade in sidan lite men förstod inte så mkt?
Barcelona Criff
2010-05-23 23:36
tarrak & fcs,
Kolla länktips om vår omsättning och annat!
Barcelona Criff
2010-05-23 23:31
Rivaldo_gudarnas gud, Konstigt då att vi kom till semifinal i CL och vann ligan med Busquets.
Jag menar året innan trippeln hade vi Toure, inte fan vann vi något då?

Vi hade Busquets som DM i CL finalen också. Vi vann ändå. Så tror nog laget klarar sig med eller utan Yaya. Däremot så tappar laget en riktigt bra truppmedlem då han kan spela som DM, mittback & agera Xavi i bottenmatcher.
Annons: