/spanien/barcelona/forum/14947.aspx/spanien/barcelona/forum/14947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-20 13:12
Jahapp, vi möter Racing Santander första matchen borta då. Helt OK.

Hoppas det inte bara blir för många bra lag i rad som det brukar bli...
Barcelona älskabarcelona
2010-07-20 12:36
Madrid är nu ute efter Brasilien syndabock !
Atlético addeh
2010-07-20 12:33
LAM Nr 10

Matchen mot Valerenga visas i Canal+.
Barcelona Barca_4_lajjf
2010-07-20 12:18
Någon som vet vilken tid lottningen sker och på vilken eventuell kanal? Väldigt tacksam för svar!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-20 11:54
Filipe till Atletico Madrid. Intressant. Jag hoppas att de kan bli stabila bakåt nu.
Barcelona Barca4eva
2010-07-20 11:43
tikitaka

Idag lottas spelschemat
Valencia J.T.
2010-07-20 11:41
Till Redaktionen, byt till en bättre design inför säsongen.

Ett stort TACK på förhand i så fall.
Barcelona RimuZ
2010-07-20 11:29
Frågan är då vem toppar Ronaldinhos top? (heh)
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-20 11:28
Längtar så mycket till matchen i Norge! Hoppas få se många talanger då VM-spelarna ej kommit tillbaka än.
Tror ni man kan få se matchen på någon kanal i Sverige. T.ex TV4 Sport eller Canal+?
Förra säsongen har jag för mig, kan ha fel, att TV4 Sport visade några träningsmatcher från USA och ställena vi var på då.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-20 11:24
Kribba291

Du missuppfattade jämförelsen. Jag påstår att Ronaldinho hade ett större inflytande i laget än vad Messi har i dagens Barcelona.
När Ronaldinho kom till Barcelona så förde han med sig det vackra spelet som många "nyculés" älskar.
Om man tog bort Ronaldinho från 05/06 laget så hade vi inte vunnit något, det är jag bombsäker på. Ta bort Messi från dagens Barcelona så har vi ett nämnvärt sämre lag, men vi skulle fortfarande vara topp 3 i världen (vilket vi inte var innan Ronnie).

Vi måste komma ihåg att Ronaldinho spelade i ett sämre lag. Xavi var inte ens hälften så bra när Deco var kungen, och Guily höll inte på kanten. Iniesta var fortfarande grön, och vi hade Gio/Sylvinho och Oleguer/Beletti som ytterbackar, det är klasskillnad mot det stödet som Messi får från Alves.

Jag älskar Messi lika mycket som nästa person, men faktum kvarstår att Ronaldinho i hans bästa dagar var bättre än Messi, det är inte ens en sak att diskutera. Det är mer en fråga om Messi kan hålla sig till toppnivån längre än Ronnie.

Iker y Gonzalo

Räknar man till hela karriären så är Zidane klart före, men ska man räkna herrarnas toppnivåer så vinner Ronaldinho.
Barcelona petersays
2010-07-20 11:21
Oj, fejk som bara den såg jag nu. Och urgammal.
elbraco
2010-07-20 11:20
Ämne: Puyol utan hår! Phot....
Photoshop hoppas jag fanimej!

Milanista //
Det stämmer, Messi använder Ronaldinhos gamla benskydd t.ex. Det ser man ofta innan CL-matcher då dom filmar omklädningsrummen!
Barcelona RimuZ
2010-07-20 11:13
Han är självklar enligt mig också (=
Real Madrid Iker y Gonzalo♥
2010-07-20 11:08
Jag har en fråga till er cules...
För några dagar sen så blev det en hetsig konversation mellan mig och en culevän om vem som var bättre mellan Zidane och Ronaldinho, vem tycker ni?
Zidane är självklar, enligt mig (:
Barcelona petersays
2010-07-20 11:05
Puyol utan hår! Photoshop elelr ej?!

Edit: Oj, fejk som bara den såg jag nu. Och urgammal.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-20 10:27
Jag älskar Messi mycket mycket och mycket, men han är en liten skit jämfört med Ronaldinho. Ta inte de på ett annat sett när ja skrev "skit". Messi är min favorit spelare idag, men jag väljer R10 som den viktigaste spelaren någonsin i Barcelona och enligt mig den bästa tekniska spelare ja har sett live. R10 var makalös jag förstod inte va han gjorde med bollen när han dribbla. Kan inte förstå andra som jämför R10 med Messi.
Barcelona tikitaka
2010-07-20 10:23
När lottas spelschemat? Någon som vet..
Barcelona Kribba291
2010-07-20 08:19
Till Hetfield!
Såg din jämförelse mellan Messi och Ronaldinho.
Man har såklart rätt till sina egna åsikter.
fast hur du kan säga att Barca inte hade vart något utan Ronnie förstår jag inte.
Blev Barcelona sämre då han lämnade?
Var det han som bar laget i slutrundorna i CL sista åren han spelade?
Konstigt om du tycker det för det är då inte min minnesbild av honom.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-07-20 08:00
Guardiola: - Zlatan bestämmer själv
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-20 06:07
Intressant läsning om Ronaldinho vs Messi. Det är onekligen två fantastiska fotbollsspelare! Messi har potentialen att gå om, bli mycket bättre, kanske t.o.m världens bäste genom tidern (?) men i dagsläget anser jag att han ännu inte kommer kunna nå upp till Ronaldinhos topp nivå.

Man vet aldrig med fotbollsspelare dock det finns mycket. Messi är endast 23 år, men om man tänker sådär kan man inte heller tänka att han ska dominera toppfotbollen i 10 år till. Messi har dock en väldigt god chans att hålla sin topp (snäppet sämre än Dinhos under sin prime) en längre tid, och vinner han VM & CL någongång till är han på god väg.

Dessutom läste jag en krönika om Messi förut där han var den tysta killen i omklädningsrummet med träningsoverall och skit ha ha och Ronaldinho var som en riktig storebror för honom som bjöd in honom, tog hand om honom med det sagt väldigt bra vänner? Stämmer det? Har för mig att Messi såg upp till Dinho och älskade honom.
Barcelona Ordem e Progresso
2010-07-20 04:51
Tycker de flesta som skriver för Barcelonas sida här på Svenskafans är väldigt duktiga. Men snälla, kolla igenom er text en extra gång innan den publiceras, det är så tråkigt att se enkla stavfel och felaktiga böjningar på ord.

Och ja, jag arbetar för Ordpolisen. :)
Barcelona Davids3
2010-07-20 01:15
tycker pep borde ge caceres en chans till..
Barcelona VizzlA^^
2010-07-20 01:05
som sagt får man ett bra bud på någon av "the others" så är det bara att sälja. Annars gör man det bästa av situationen och täcker upp laget med några av dem.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-20 00:50
Hleb kan sticka vart han vill, hur han vill. Bara han sticker. Henrique får man snart bestämma sig. Vill man satsa på honom? Troligen inte.
Då är det lika bra att man säljer.

Caceres är det väl samma sak med. Känns inte som Pep vill ha någon av de här tre. Han sa även att man letar klubbar åt de utlånade spelarna.
Själv hoppas jag på att man tar hem någon av mittbackarna.
Barcelona El campeon, Z9
2010-07-20 00:47
Nu när vi endån snackar ronaldinho vs messi, kolla i länktipset så ser vi vad ronnie gör när messi är och besöker barn på haiti.

Hetfield du glömde en viktig punkt och de är hur dom är utanför planen och det är en av dom vikgaste punkterna om man ska bli eller räknas som en av dom bästa genom tiderna

Barcelona westinho
2010-07-20 00:35
Själv tycker jag inte Henrique är tillräckligt bra för att spela i Barcelona, inte ens som backup. Jag ser hellre Fontás eller Muniesa istället för honom.

Hleb vill jag bara ha bort.

Cáceres vill jag ha tillbaka, för han kan bli riktigt bra med tiden.

Keirrison kan stanna kvar i Brasilien även i framtiden.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-20 00:34
westinho

Vet att han egntligen är ytterback och yttermittfältare. Men det känns som en väldigt konstig värvning om han inte får mest speltid på mitten. På ytterbackspositionerna har vi stor konkurrens, speciellt på vänstersidan.
I anfallet har vi också tillräckligt. Jeffren som reserv på ytterplatserna måste verkligen få mer speltid i år för att inte stanna i utvecklingen.

En annan grej som vi inte snackat så mycket om i och med det här köpet. Nu kan vi vila Dani Alves i fler matcher då det känns skönare med Adriano på högern än Puyol, inget ont om vår kapten men offensivt är han inte de bästa. Dani Alves må ha lungor som ingen annan, men jag tror att han skulle spela bättre om han ficka vara ordentligt utvilad till alla matcher.
Barcelona VizzlA^^
2010-07-20 00:30
håller fast vid att ta hem minst 2 av henrique,hleb, caceres..då det är ett jäkla slöseri att först värva dem och sedan låna ut dem..får vi inget bra bud, så behåller vi dem..de kan bidra till en hel del. Bästa scenariot för mig vore att juventus köper caceres för 10-12 milj euro samtidigt som Henrique och hleb stannar.
Väljer Henrrique eftersom att han är en mycket mer passningsskicklig spelare, i och med värvningen av Adriano så hade det inte blivit mycket speltid för honom som ytterback heller.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-20 00:16
L.A.M Nr 10

Tror inte Adriano hade gjort bort sig som innermittfältare. Han är dock i grunden en yttermittfältare, som under dem 2-3 senaste säsongerna har utvecklat sitt defensiva spel också. Men visst, det är just därför Pep har värvat Adriano, han kan spela lite överallt.

Var det inte förra säsongen (09/10) han var helt lysande som högerback, när Sevilla spelade mot Madrid? Dominerade högerkanten tillsammans med Navas. Gjorde det utmärkt i det defensiva.
Barcelona westinho
2010-07-20 00:08
Ämne: Enligt mig borde Adr....
Tycker det låter konstigt då Adriano inte är någon innermittfältare. Han spelar på båda ytterbacksplatserna och båda ytteranfallsplatserna.
Annons: