/spanien/barcelona/forum/14944.aspx/spanien/barcelona/forum/14944.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 13:20
el Flaco

Jag kollade på inte på presskonferansen live utan följde Guardiolas ord via svensk/spansk media. Men i det jag har läst så har ingen jorunalist frågat Guardiola om hur framtiden ser ut för Henrique och Caceres.

Eller det kanske är jag som har missat det?
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:17
Gotha: "Så det är bara att inse, att alla lever i historien, inte bara madridistas".

Co-sign, men å andra sidan, vad vore klubbar som Barça och Madrid utan sin historia? Jag anser att det som hände för 50-60 år sedan är till en viss del relevant än idag och har bidragit med att stärka rivaliteten mellan dessa två klubbar.

Barcelona Frodo
2010-07-19 13:16
addeh

Det är en sak att Perez accepterar Mourinhos syn på fotboll men det är en helt annan sak om fansen gör det. Nu menar jag inte svenskafans realsupportrar som försvarar kontringsfotboll utan fansen som bor i Madrid. I Spanien handlar fotbollen om resultat och underhållning. Detta gäller särskilt i storklubbar som Real och Barca.

Fansen kanske accepterar en defensivare fotboll i en säsong om de vinner titlar. Men det kommer inte att hålla i längden och deras frustration kommer att göra sig hörd.
Real Madrid Gotha
2010-07-19 13:13
Ämne: Ämne: Noterad....
Allting som hänt efter igår är ju historia, så alla människor lever på historia, bara att inse. Dock håller jag med dig att det som hände 1943 är inte för mig relevant eftersom att jag inte upplevde det.
Men Det som hänt för 2, 3, 10 år sen som jag har upplevt är historia lika mycket som allt annat. Och det är knappast pasillo eller 2-6 som avgör vilket man ser som mest förnedrande, det är vilket lag man håller på. Det är subjektivt så det heter duga och att påstå något annat är ju bara löjligt.

Så det är bara att inse, att alla lever i historien, inte bara madridistas.
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:12
MF Doom/

Jag tycker att han tog upp det mesta under presskonferensen. Av det jag har läst så är jag ganska nöjd. Är det något du tycker fattades att nämna?
MF Doom
2010-07-19 13:06
så vad tyckte ni om peps presskonferens då?
Barcelona westinho
2010-07-19 13:04
Ämne: Noterade att det har....
Nu kommer säkert några här försvara det resultatet med olika argument. Själv kunde jag inte bry mig mindre. Vi snackar om 1943, inte en kotte kunde ta emot/passa en boll på den tiden. Madridistas lever på historian, och det är sorligt. Det är nutiden som räknas.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-19 12:47
Tycker att både El Pasilo och UT Clasico är förnedrande.
Real Madrid José Mourinho
2010-07-19 12:43
Noterade att det har diskuterats om förnedringar och bedrifter i El Clasico sammanhang. 1943 i spanska cupen lyckades Real Madrid slå Barca med hela 11-1. Se Länktips
Atlético addeh
2010-07-19 12:08
Hetfield

Det sägs att Perez accepterat Mourinho's filosofi. Jag skulle resonerat likadant. Real Madrid vill vinna titlar och jag tror Perez insett att det är bättre att vinna, även om man inte spelar den vackraste fotbollen.

Nu är det inte säkert det blir någon titel bara för att den portugisiske taktikern kommer leda laget.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-19 11:30
Det ska bli kul att få se Mourinho's försök till att provocera Pep, samtidigt som Pep skjuter ner alla försök (som vanligt).
Historisk?

Pep lyckades göra det Mourinho har längtat efter redan första året, så vem är mer historisk?
Det som gör mig nyfiken är hur marängerna kommer att reagera så fort de inser hur destruktiv och tråkig fotboll Mourinho står för.

Är det värt att sälja själen för att vinna titlar? Capello vann ligatiteln men han fick försvinna pga. hans tråkiga filosofi, så jag undrar vad Perez kommer att göra med Mourinho.

Hursomhelst så kommer det att bli otroligt spännande att få se el classico, jag tycker att el classico har tappat lite i status och spänning, men nu kan det bli helt magiskt igen.
Barcelona Frodo
2010-07-19 11:17
el Maestro

Han gillar att snacka mycket och påverka domarna. Vi lär snart få höra att alla är emot Real. Han körde "vi mot världen"-mentaliteten i både Chelsea och Inter. Titta på Chelsea nu, de håller en mycket lägre profil och utan några kontroverser. Det är för att Ancelotti är ödmjuk och han har också vunnit 2 CL-titlar som tränare. Men han blåser inte sin egen trumpet hela tiden. Dessutom har han spelat en positivare fotboll med Chelsea.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-19 11:16
För alla som undrat (vilket även jag har) så lottas spelschemat för kommande säsong imorgon tisdag.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-19 11:10
Ämne: Ämne: Vilken ....
Ok, Danke.
Informationen ska vidare.
Barcelona el Maestro!
2010-07-19 11:06
"Jag vet att om jag lämnade (fotboll) nu eller om jag inte fortsätter att vinna fler troféer, så kommer jag fortfarande ha en historisk bakgrund som är svår att matcha".

Den där Mourinho, han passar verkligen in i bilden av "Royal Madrid". Han är allt annat än ödmjuk.

Ser frammeot hans krockar med domarna i Spanien och hans snack före och efter matcherna. Han brukar ju hävda ofta att han har domarna emot sig. Det också är typiskt för "Royal Madrid".
Barcelona ★Sami★
2010-07-19 11:04
Intressant.
Barcelona DM1982
2010-07-19 10:14
Ämne: Vilken kanal kommer ....
Jäpp, det är Viasat som visar CL.
Barcelona The Reporter
2010-07-19 09:23
westinho

Undra vad Gudjonhsen sa vid 1.28 :)
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-19 08:23
En härlig säsong som väntar oss alla PL, Serie A och La Liga fans. Kom på och tänka på en sak och det är att La Liga fortsätter att bli mer och mer spännande med mer och mer intressanta spelare som kommer dit. Vill bara säga att nästa säsong kommer det INTE handla om CR9 mot Messi, Villa mot Higuain, Zlatan mot jag vet inte vem utan PEP GUARDIOLA mot JOSE MOURINHO. De två kommer mycket kretsa kring och båda är vinnare. Ska bli intressant och se fan :D
Barcelona Barcadinho.
2010-07-19 08:07
Vilken kanal kommer att visa CL nästa säsong?
Är det fortfarande Viasat?
Canaletes
2010-07-19 05:52
Gonzalez_Barca

Sen ska man tilläga att ligan redan var klar när "El Pasillo" hände och att när det blev 2-6 så var det sån jävla pre-macth av alla madridstas av Marca av alla etc.. ligan levde
Sen att se Bernabéu tömmas redan i 75:e LOL

men enligt madridstas var el pasillo mycket mer större.. *facepalm*
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-19 04:20
Ämne: El pasillo e stort m....
En förnedring som varade i 22 sek, eller en förnedring som varade i 75 minuter (jag räknar från det att Henry gjorde sitt mål), vad väljer du? jag vet iaf vad jag skulle välja alla dagar i veckan.
Barcelona Trippeln
2010-07-19 04:01
La Leggenda

En sak vi kan vara ense om är att båda ''bedrifterna'' var TUNGA ;)
Real Madrid La Leggenda
2010-07-19 03:51
El pasillo e stort men jag håller med om att en storseger i Klassikern e stort oxå. Men att tvingas hylla rivalerna på det sättet är tungt jag lovar. Det blir en spännande sässong att se framemot. Synd att El Clásico bara är två ggr bara.
Barcelona Trippeln
2010-07-19 02:52
KtoorBaloor

Jag tror inte dem skämdes,jag tror dem skämdes för honom såsom hela världen gjorde...hahaha :D
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-19 02:39
Trippeln

Iniestas fint på Gago behöver inte dom skämmas för, men därimot Gago...
Barcelona Trippeln
2010-07-19 02:35
2-6 var 3 gånger större i förodmjukelse än el pasillo för alla madristas ! Iniestas fint på Gago var nästan värre ;)
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-19 01:55
''Jag bara önskar att jag får uppleva el pasillo igen fast tvärtom.''

Kan lova dig att vi alla barcafans har upplevt något mycket större än el pasillo, 6-2 segern. Kan lova dig att den är mkt större.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-19 01:50
Ämne: Alltså fyfan, ursäkt....
Vi fick våran revansch big time året efter :)

Men aja, synd att vi (eller i alla fall jag) inte fick uppleva live el pasillo de gav oss på 90-talet :(
Barcelona westinho
2010-07-19 01:45
Alltså fyfan, ursäkta att jag länkar detta..när de flesta av oss försöker förtränga det. Men det är sjukt hur annorlunda Barcelona är nu jämfört med för 3 år sedan.

Jag kokar när jag ser Gago gå och flina kaxigt utan att skaka hand med någon. GAGO. Vad fan har han någonsin gjort som han kan vara kaxig över?

Abidal, vilken kille. Han tänker minsann inte hylla dom :).

Jag bara önskar att jag får uppleva el pasillo igen fast tvärtom.
Annons: