/spanien/barcelona/forum/14939.aspx/spanien/barcelona/forum/14939.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:28
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Om du kollar på pappret var Juve klart starkare, och det var 05/06 truppen vi hade där
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:24
Ämne: Cesc Fabregas#4

J....
Du säger att Arsenal inte räcker till mot storlagen jag säger att det är annat i t.e.x CL där vi slagit ut storheter svar på en simpel fråga, innebär det att vi inte behöver värva jag tycker absolut att vi fortfarande ska värva men Wenger har som sagt andra planer och det är han som i slutändan bestämmer.

Men det känns som du vinklar det till att vi fans är nöjda med att ständigt vara 3a-4a vilket inte alls stämmer.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-26 13:23
I slutändan är Cesc en professionell fotbollsspelare. Han själv bestämmer var han vill spela.

Och att Barcelonaspelarna går ut och säger att de vill spela med honom eller att de vill ha honom i laget är inget spel för galleriet eller att de vill sätta press på honom.

Det är äkta vänskap.
elbraco
2010-05-26 13:21
Ämne: Ämne: Cesc Fa....
Ja, men som sagt då hade NI också ett stjärnbygge, det var ju inte så att ni lirade med spelare som Walcott och Diaby när ni slog ut Juventus eller hur?
Det laget ni hade då var väl bättre än Juve?

Det var inte JAG som sa att Arsenal inte har chans mot dom stora lagen, men den som sa det menade väl med dagens trupp, inte 03/04-truppen direkt.
Delarocha
2010-05-26 13:19
Cesc Fabregas#4

Just det där jag menar. Nu argumenterar du för att ni visst har slagit ett lag i en åttondel för 6 år sedan och därmed är ni visst skitbra. Det känns så naivt att tro att Fabregas kommer vinna titlar med ett lag vars stora framgångar varje år är att vinna i bollinnehav mot Chelsea under båda halvlekarna och ha 4 skott i ribban men ändå förlora med 3-0 mot ett Chelsea som sedan vinner ligan.

Är ni i slutändan glada över detta så rör det inte mig, men kom inte och säg att det är otur varje gång. För det är något mer än otur som gör att Arsenal inte vinner viktiga matcher längre och viker ner sig varje gång det gäller.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-26 13:19
Igår skrevs det att Pedro skulle bära tröja nummer 2 för Spanien, men idag sägs det att Pedro har kommit överens med Albiol och bytt nummer med denne. Kanariefågeln kommer därmed ha nr 18 under VM i Sydafrika, medan Albiol kommer ha 2:an som han bar under EM 2008.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:16
Ämne: Cesc Fab#4//
Det va....
Har du så kort att minne av Juve att uttåget mot fulham är det enda du minns dom hade spelare som Vieira,Nedved,Zlatan för att rabbla upp några när vi slog ut dom i dubbelmötena, Real hade fortfarande sina galacticos.
Barcelona Hetfield
2010-05-26 13:14
Vad vill ni att Xavi och Co ska säga?
"Nej, vi är inte intresserade av att se honom i Barcelona tröjan, jag hoppas att han dör samtidigt som en katt kissar på honom"

Lägg ner, en av hans bästa kompisar är i Barcelona (Pique) och han är väldigt bra vän med Puyol, Pique, Xavi, Villa osv. , det är klart att de vill se Cesc i Barcelona tröjan
Delarocha
2010-05-26 13:14
Sen håller jag med elbraco

Fattar egentligen inte vad din fråga innebar men antog att mitt svar svarade på det. Formuleringen kändes en aning weird.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:13
Ämne: Är det då därför ni ....
Flera spelare i bottenlagen har ju gått ju ut och sagt att det finns en uttalad strategi mot Arsenal som dom uttrycker det "Get in thier face" ibland går det överstyr som i situationerna med t.e.x Diaby, Ramsey och Eduardo helt onödiga tacklingar som gav rött direkt.

Tror du inte flera Arsenal fans känner likadant att Wengers är så envis med sin rent titelmässigt misslyckade strategi det har ju o andra sidan hjälpt våran avbetalning på arenan. Vi kom 3a med Vermaelen som enda nyförvärv att jämföra med Man City som värvat som galningar och ändå inte tog cl platsen. Sen hade Eboue gått in som högerback i dom flesta lagen så att ha han på bänken är en lyx, Walcott däremot blir man inte klok på.

Hur mycket vi än gnäller som fans att vi inte vinner titlar utan nyförvärv lyssnar inte Wenger och han har lednings fulla förtroende så i väntan på bättre tider ger jag min support till klubben 100%
elbraco
2010-05-26 13:11
Ämne: Rambla~: Vad spelar ....
1. Du säger att Barcas spelare flörtar och lockar Fab till Barca.
2. Rambla säger: Tror du på fullaste allvar att Xavi eller Puyol kan förhandla med Cescs agent eller Arsenal?
3.Du säger Vad spelar det för roll om Xavi eller Puyol inte ska förhandla med Cesc?

Fattar inte....vad är din poäng?
Delarocha
2010-05-26 13:09
Elsafrånunderjorden

Varför ska man då lyssna på vad dem har att säga om en eventuell transfer? Vad har dem med transfern att göra? De blir tillfrågade "vad tycker du om Fabregas?"

Vad ska de ska säga? "Nej, han suger. Hoppas han inte kommer". Det är väl snarare medias uppgift att kanske ha någon slags urskiljningsförmåga och källkritik. Ett citat från Xavi lär inte direkt förändra någonting i en förhandling.
elbraco
2010-05-26 13:08
Cesc Fab#4//
Det var ju långt innan ni hade ett lag med en medelålder på 23 år typ...
Tveksamt om man kan räkna Juve som supermakt...åkte ut mot Fulham säsongen då dom värvade Diego m.m.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-05-26 13:06
Rambla~: Vad spelar det för roll om Xavi eller Puyol inte ska förhandla med Cesc?
Delarocha
2010-05-26 13:02
Är det då därför ni tog typ tre poäng mot samtliga storlag i år, fick storspö mot oss och gått titellösa i 6 år. Samtidigt som alla andra klubbar forsätter att pumpa in pengar går Arsene ut med budskapet att truppen håller och samtliga Arsenal fans som inte tror på det blir åtsagda att "vi är inte Chelsea eller United". Visst, framgångar är inte allt, men Arsenal har ju haft framgångar och förstår inte hur man är villig att begränsa sig som klubb med ursäkter för att istället erkänna att er filosofi förtillfället inte kommer ge några titlar på många år.

Det är naivt att tro att ni kommer vinna titlar när ni varje år tappar era bästa spelare och har en bänk bestående av spelare som Eboue, Denilson, Walcott etc. Men men, jag personligen är trött på alla bortförklaringar som kommer från Arsenals läger om att världen är så orättvis.

Och sen benbrott, det drabbar väl alla lag som möter de lag som spelar fult? De andra storlagen möter väl också blåbärsgängen och borde väl rimligtvis också få benbrott? Eller är det bara Arsenal som drabbas av detta fenomen?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:53
Ämne: Arsenal alltså. Hur ....
Jag har känt många ggr att va fan sparka Wenger hans filosofi håller inte, men jag skulle fortfarande hålla på Arsenal även om vi så åkte ner till Coca Cola league för titlar går inte före klubben. Det är väl dessutom naturligt att Arsenal ledningen reagerar så häftigt mot lag som spelar överdrivet fult med tanke på dom benbrott klubben har fått på diverse spelare.

Sen att vi inte räcker till mot storlag, det är såna här skit inlägg jag stör mig på, hur svårt kan det vara att hålla sig till sanningen, har inte vi spelat i en cl final efter att ha mött supermakter som Juve, Real på vägen slog vi inte ut reagerande mästarna Milan i en kvartsfinal också.
elbraco
2010-05-26 12:48
Ämne: Criff: Ja? Nej? Hur ....
Om något så tycker jag det är uppkryddat och mycket av det feltolkat. Villanova har t.ex. gått ut och sagt att det är respektlöst att prata om en spelare under kontrakt har jag för mig. Och att Barcaspelarna säger att dom gärna vill ha Fabregas dit är ju SVAR på journalisters frågor, tror knappast dom själva har tagit initiativ att börja spekulera om honom, och vad ska dom svara egentligen? Flera av dom är ju goda vänner, finns ju bilder när Pique kastar popcorn på Fabregas t.ex. så det är klart dom är positiva till att han ska komma.
Tycker Arsenal och Wenger blir onödigt upprörda över hela grejen, det är ju till slut Fabregas som bestämmer själv. Dessutom får dom ju för fan förvänta sig rykten och mediespekulationer när Fabregas själv sagt att han vill bestämma sin framtid innan VM, och därmed inte förnekat en flytt. Lite förtänksamhet får man ju ha...

PS. Det som är värst är att om Fabregas hade lämnat så hade Barca varit tjuven. Fab har ju lovat Arsenalfansen att han ska vinna något om han lämnar, så om han lämnar sviker han ju er på den punkten...

ska också tillägga att jag är en av dom som inte vill ha Fabregas i Barca än...
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:47
Elsafrånunderjorden

Alltså det här med vad ni kallar barcaspelare som "flörtar" med Cesc. Ska jag skratta eller gråta? Tror du på fullaste allvar att Xavi eller Puyol kan förhandla med Cescs agent eller Arsenal? De svarar på spanska journalisters eviga tjat om Cesc. De har ingen möjlighet att sätta igåg en transfer eller starta förhandlingar mellan klubbarna.

Jo, jag önskar att de slutade att svara på frågorna och istället bara sa det klassiska "no comments" i fortsättningen. Då kanske vi kunde slippa alla dessa hormonstinna arsenalsupportar med blöjan på sned som dyker upp här på forumet. Fast jag misstänker att Xavi och Puyol inte tänkt så långt att de kan uppröra er så förbannat. Tja, eller så struntar de helt enkelt hur förbanade ni blir. Jag tror att de har viktigare saker att tänka på.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:47
Ämne:
Det är givetvis så....
Om jag har gjort nåt för att du ska hata Arsenal är det beklagligt, jag har känt hela tiden att jag bara försökt försvara klubben på detta forum.
elbraco
2010-05-26 12:40
Att man kallar Wenger oedofil/barnarövare är ju samma som att man kallar MEssi dvärg t.ex.
Ingen som tar det seriöst förutom många av Arsenalfansen som blir väldigt kinkiga...
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-05-26 12:38
Criff: Ja? Nej? Hur ska jag komma ihåg det. Förnekar du att Barcelonaspelare har flörtat med honom otaliga gånger? Jag har verkligen ingen ork att leta fram källor till det, speciellt när alla "vet" att det har pågått.

Joe Cole kan man värva som bosman, ingen överenskommelse behövs med Chelsea ifall man vill värva honom.

Sluta vara så ilsken, gäller fler här också. Lugna ner er lite. Sluta med den onödiga smutskastningen.

Det enda jag vill veta är, tycker ni det är rätt att Barcelona, oavsett om det är spelare eller ledare, flörtar så oerhört med en spelare under kontrakt? Istället för att då kontakta klubben först.

Edit: Alal får svara på detta. Vill verkligen höra fler åsikter.
Barcelona Rambla~
2010-05-26 12:34
Cesc Fabregas#

Det sista inlägg var verkligen hysteriskt roligt.

"Nu tar ni och sansar er och spolar tillbaks, varje gång jag kollar denna forum står det saker om Arsenal som jag bara inte kan låta bli att kommentera, varför? Jo för att ni skriver skit som inte ens stämmer, sen följer bara ni bara med strömmen av Wenger kritiker ( han snor barn bla bla pedofil) hur oseriösa kan man vara."

Varje gång jag kollar in Arsenals forum står det en massa skit om Barcelona, om deras äckliga spelare och gud vet vad. Skillnaden är att jag inte känner att jag behöver kommentera all skit ni skriver. Fortsätt ni gärna med det om det gör er lyckligare.
Delarocha
2010-05-26 12:34
Arsenal alltså. Hur kan man ta den klubben på allvar. Större hycklare går fan inte att finna. Ert spel är det vackraste, när ni förlorar är det motståndaren som har agerat felaktigt eller domaren som hatar er. "In Arsene we trust" brukar ju vara dem orden som ni kväver all kritik eller ifrågasättande på ert forum. För hur kan ni vara missnöjda? Det går ju inte, ni har ju Wenger. Då spelar inte titlarna eller framgångarna någon roll. För att slå Bolton och Hull och sen kunna gnälla på en orättvis värld är enklare än att erkänna att ni inte räcker till mot storlag.

Barcelona Hetfield
2010-05-26 12:33

Det är givetvis så, men att ni har mage att kalla talangerna för "Arsenal talanger" är ju bara patetiskt. Varför kan ni inte stå för det ni gör, dvs. tar talanger som andra har skapat?

Jag brukade kunna njuta av Arsenal, de försöker spela underhållande fotboll jämfört med alla andra lag i PL, men det är sådana supportrar som "Cesc Fabregas#4" som gör att man börjar sakta men säkert avsky klubben
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-26 12:31
Spekulationerna kring Yaya Toures framtid fortsätter. Sport skriver att Man United har lagt ett bud på Toure. Budet tros ligga runt 21miljoner euro.

Det sägs att Ferguson gärna vill ersätta Hargreaves med Toure då Owen Harg. är inne i en tuff period med skador just nu.

Jag tror inte på det här ryktet, men man vet aldrig. Vad som helst kan hända, och om jag vore Toure så skulle jag stanna och kämpa om min plats i truppen.

Jag kommer inte att gråta blod den dagen Toure lämnar oss, men jag kommer definitvt att se den övergången som ett stort misstag från FCB.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-26 12:29
Oh jippie, ännu en Arsenalsupporter vars känslor blev sårade över att någon från Barça berömmer Fabregas och bestämmer sig därmed för att komma in hit och spy galla över hela föreningen. *Suck*

Gunners stay catching feelings.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 12:29
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Nu tar ni och sansar er och spolar tillbaks, varje gång jag kollar denna forum står det saker om Arsenal som jag bara inte kan låta bli att kommentera, varför? Jo för att ni skriver skit som inte ens stämmer, sen följer bara ni bara med strömmen av Wenger kritiker ( han snor barn bla bla pedofil) hur oseriösa kan man vara.

Hetfield//

Kom inte och börja lära mig nåt om klubbkänsla, du hade fortfarande hållt på Barca även om ni så hade 7 argentinare i startelvan, bara för att ni stoltserar med 7-8 egna produkterar i startelvan ska du börja snacka om klubbkänsla. Arsenal har en fin historia och i dagens moderna fotboll i en liga som vår är det naturligt att topplagen saknar engelsmän i större utsträckning än tidigare. Som du resonerar ska alla börja hålla på lag som t.e.x Barcelona bara för att ni vinner titlar och har spelare med klubbkänsla.

Barcelona Criff
2010-05-26 12:25
Elsafrånunderjorden,
Nähe, men dem sidorna som du läser Barca rykten i är trovärdiga sidor då eller?
Alla sidor som skriver om Arsenal är dyng tidningar och resten är trovärdiga? :/
Du får nog förklara dig lite här.
Och Joe Cole är visst det under kontrakt, det går ut den 1a Juli. Chelsea har erbjudit ett kontrakt till honom.
Så visst fan är han under kontrakt.

Alltså det enda vår styrelse som Laporta o Txiki har sagt är att det är anmärkningsbart att Fabregas gick ut och sa att han ville gå till Barcelona. Och man ska se över möjligheten, men man måste först prata med Arsenal då spelaren är under kontrakt.
Sen vad Puyol och dem andra säger har väl fan inget med klubben att göra?
Jag menar om en spelare i Xerez får en fråga av en journalist, "hur hade det varit att spela med Lionel Messi?" Svar:" Jo det hade varit helt underbart, vi hade passat riktigt bra ihop."
Är det då att försöka locka över en spelare enligt dig?
Om Puyol får en fråga om en av hans bästa vänner och om han skulle vilja se honom i sitt eget lag, så självklart svarar han ja?
Han skiter väl i om Fabregas har ett kontrakt eller vad fan som helst, det är knappast Puyol som ska köpa honom.
Tycker det är ett par jävla barnrumpesupportar ni har i er klubb, så fort en spelare uttalar sig om någon utav era spelare så är det direkt häxjakt på gång.
Jävla lillebrorskomplex ni har, ni vet om att er klubb håller på att falla i samman pga att ni aldrig satsar riktigt och skyller det på alla andra.
Wake up and smell the coffee!!
elbraco
2010-05-26 12:22
Du kallar dig Arsenalfan och vet inte att Wenger är intresserad av Gai Assulin?

Du kommer in på vårat forum och skriver hur mycket skit som helst om hur Barca är the bad guy och att vi BARA tar till fula medel när vi värvar, medans Wenger följer regelboken om värvningar till punkt och pricka, och sen avslutar du med att kalla oss oseriösa och respektlösa?
Bara för att du har tröttnat på alla 14-åringar på erat forum behöver du väl inte komma in och tracka oss för det...
Barcelona Hetfield
2010-05-26 12:21
Och det kommer från killen som inte har lärt sig hur man använder "," och "."

Det kan inte vara lätt att heja på ett lag som saknar klubbkänsla, där en "lyckad" säsong är knipa en kvalplats till CL.

Sen att deras kapten är en katalan som vill/kommer att återvända hem är ju bara hysteriskt.
Man hade Gallas som kapten, det säger väl hur desperata de är efter att ha en kapten som påminner någorlunda om en kapten.
Annons: