/spanien/barcelona/forum/14938.aspx/spanien/barcelona/forum/14938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-05-26 17:52
Gaucho! /

Jag tror stenhårt på Uruguay i VM! Med Forlán & Luis Suarez i anfallet borde till och med Piqué börja darra.
Barcelona ★Sami★
2010-05-26 17:45
Många här inne vill se Fabregas. Men varför inte Gourcuff? Han är minst lika bra och bättre teknik och skjuter bättre. Tycker jag i alla fall:)
Hoppa inte på mig nu alla Fabregas Fan.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-26 17:35
Lathund

Ja, det stämmer. Mer info om det hittar du i länken.
Barcelona Lathund
2010-05-26 17:31
Hört rykte om att Barca kommer att spela mot ett koreanskt lag i Sydkorea i början av augusti. Stämmer detta?
Barcelona Lathund
2010-05-26 17:28
Barcelona Gaucho!
2010-05-26 17:11
Jag tror att Ibra stannar, vad som än skrivs i media. Anledningen är väl att han gjorde ingen direkt dålig säsong i Barcelona om man ska kolla statistiken, men rent spelmässigt va han kanske inte vad man hade hoppats på. Men jag tror att Barcelona vill behålla honom, vilket troligtvis kommer innebära att han kommer bli "för dyr" att köpa loss.

Men nu till något helt annat. Vilket landslag tror ni blir det största utropstecknet i VM och varför? :)
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-26 16:49
Själv tycker jag det känns som om Cesc kommer allt närmare. Arsenal är i alla fall villiga att förhandla nu, och det verkar som att huvudpersonen inte har något i mot att byta klubb.

Angående den senaste Silly Seasonuppdateringen. Är det sant att Ibra har bestämt sig för att byta lag? Eller är det bara mediatrams?

Skulle inte gråta floder om han försvann, men det känns som att det smartaste är att behålla honom. Eftersom att vi i så fall behöver en ytter. Visst, Pedro kan bli helt ordinarie men Henry kommer ju säljas och då måste ha in en ny anfallare.

Det kommer bli en spännande sommar!
Barcelona basaric
2010-05-26 16:19
Ni MÅSTE se denna videon..

Länktips.
Canaletes
2010-05-26 16:01
David Villas interviu med Barca TV.

Ca 15min lång. Spansk tal
Canaletes
2010-05-26 15:58
Ämne: I slutändan är Cesc ....
Fan vad jag älskar den bilden. Synd att inte video finns :/
Pique är som en 5-åring ibland :P

Pique: HAHAHA Cesc, jag träffa dig!!
Barcelona Meessii10
2010-05-26 15:51
elbraco//

Att man höjde priset kan bero på att man verkligen vill ha kvar honom, och gör allt för att han ska stanna!
Barcelona westinho
2010-05-26 15:03
Det blir väl ingen Fábregas i sommar, speciellt inte om Wenger får bestämma.
elbraco
2010-05-26 14:29
Hålled med om Yaya. En sak som jag tänkte på är att enligt Silly Season 2010 artikeln så har Chelsea lagt ett bud på 20milj, men då ville barca ha 25. Sen när Man U la ett bud på 21 så vill man nu ha 30 milj, och det är ju faktiskt lite överpris! Hade inte köpt han för mer än 25 iaf!
Hoppas han stannar.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-26 14:23
¡Barça! - Crèma Catalana //

Inget har hänt än, men att Yaya överhuvudtaget ryktas bort de bevisar hur mycket vi värderar Yaya.

Så jävla synd jag tycker de är skam att Yaya inte är given som pivote hos oss. Inget illa om Busi men han är inte lika bra som Yaya enligt mig.

Ok om vi hade De.Rossi, Essien eller Mascherano då hade jag förståt Pep men nu förstår jag inget. Sorligt är bara för namnet..
Barcelona Messidinho_10
2010-05-26 14:20
Det är riktigt riktigt dumt om vi släpper Yaya och absolut inte för det där priset. Vi har ingen som kan ta hans plats då om Busi skulle bli borta/skadad?
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-26 14:08
Dani Alves= The King

Varför, vad har hänt med Yaya? Allt är väl bara spekulationer som vanligt vid silly season?
Barcelonistas
2010-05-26 14:08
rudolf röd näsa kan glömma yaya, för han kommer stanna!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-05-26 14:06
Faan de här med Yaya är så jävla sorligt..
Barcelona Barcadinho.
2010-05-26 13:44
Är det en Cesc-fobia igen här i LR?

Jag vet inte vad andra barca supportrar tycker om Arsenal, men jag uppskattar den här klubben mycket. De har sin grundfilosofi i den offensiva fotbollen och jag gillar sådana lag. De skulle passa perfekt i la primera!
Två/tre arga gunners här i forumet kommer inte att göra att jag ändrar min uppfattning, inte heller en arg Wenger.

Den massiva propagandan, riktad från Barcelona, är förmodligen inte så etiskt, men man måste svälja det faktum att man har olika kulturer. Det är minst två tidningar som följer laget året runt och publicerar typ 15 sidor varje dag om klubben. De vill ha levande historier och dramer. Cesc som är från La Masia är förstås en godisbit för rubrikmakare.
Klubben i sig är en central institution för hela området som dessutom lockar massa med turister. Det är inte samma situation för Arsenal som är grundad i en stor stad med flera andra stora klubbar. Och jag vet inte hur de engelska tabloiderna är när det gäller fotboll. De måste skriva massa med dramer de med. Jag följer inte deras nyheter dagligen, men jag undrar om de inte kör med samma stil på ungefär för att sälja nummer.

Tänk också på att Real och Barca är så stora båda i Spanien och internationellt. De lockar uppmärksamhet i Spanien som är enormt. I Storbritannien är ”trycket” mer utspritt, då det finns flera klasiska klubbar.

Jag personligt tycker också att sådana propagander är löjliga och tröttsamma. Jag skulle gärna se mer fakta när det gäller värvningar istället för rykten och mer artiklar om fotbollen i sig.
Men tyvärr (?) så funkar det ibland. Real har fått Ronaldo, Milan Ronaldinho och Barca har fått Villa med hjälp av mediatryck.
Det är precis som när vanliga tidningar försöker driva fram sin politiska ideologi för att locka folk och förändra opinioner.

Arsenal kan göra ”en Inter” – ta pengarna och satsa smart och lyfta upp cl-bucklan framför våra blåröda ögon. Varför är man rädd?
Barcelonistas
2010-05-26 13:29
omg siken trokig diskussion!
Delarocha
2010-05-26 13:29
Som elbraco säger får du gärna ta det till dagens trupp. Eller åtminstone de tre senaste säsongerna. Och då tycker jag det varit uppenbart att ni inte räcker till. Ni tar ju fler poäng än både Chelsea och United mot de smålagen. Ni hade ju vunnit ligan om ni mötte 19 såna lag. Men i och med att ni utmanas tappar ni ligan i just dessa möten. Det går inte att förneka och tycker jag jämt och ständigt hör klagovisor om felvattnat gräs, för salta popcorn, för kallt vatten i omklädningsrummen eller för många flaggor på läktarna.

Därmed tycker jag det är förståeligt om Fabregas vill till Barcelona. Visst, han är kapten och har kontrakt till 2014. Men i slutändan spelar de flesta fotbollsspelare för att bli framgångsrika och vinna titlar. Jag antar att även Cesc vill detta och jag personligen tror han får vänta länge på att göra det i ett Arsenal som verkar stå still på grund av en filosofi som går stick i stäv med kraven på en storsatsande klubb i Premier League.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:28
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Om du kollar på pappret var Juve klart starkare, och det var 05/06 truppen vi hade där
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:24
Ämne: Cesc Fabregas#4

J....
Du säger att Arsenal inte räcker till mot storlagen jag säger att det är annat i t.e.x CL där vi slagit ut storheter svar på en simpel fråga, innebär det att vi inte behöver värva jag tycker absolut att vi fortfarande ska värva men Wenger har som sagt andra planer och det är han som i slutändan bestämmer.

Men det känns som du vinklar det till att vi fans är nöjda med att ständigt vara 3a-4a vilket inte alls stämmer.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-26 13:23
I slutändan är Cesc en professionell fotbollsspelare. Han själv bestämmer var han vill spela.

Och att Barcelonaspelarna går ut och säger att de vill spela med honom eller att de vill ha honom i laget är inget spel för galleriet eller att de vill sätta press på honom.

Det är äkta vänskap.
elbraco
2010-05-26 13:21
Ämne: Ämne: Cesc Fa....
Ja, men som sagt då hade NI också ett stjärnbygge, det var ju inte så att ni lirade med spelare som Walcott och Diaby när ni slog ut Juventus eller hur?
Det laget ni hade då var väl bättre än Juve?

Det var inte JAG som sa att Arsenal inte har chans mot dom stora lagen, men den som sa det menade väl med dagens trupp, inte 03/04-truppen direkt.
Delarocha
2010-05-26 13:19
Cesc Fabregas#4

Just det där jag menar. Nu argumenterar du för att ni visst har slagit ett lag i en åttondel för 6 år sedan och därmed är ni visst skitbra. Det känns så naivt att tro att Fabregas kommer vinna titlar med ett lag vars stora framgångar varje år är att vinna i bollinnehav mot Chelsea under båda halvlekarna och ha 4 skott i ribban men ändå förlora med 3-0 mot ett Chelsea som sedan vinner ligan.

Är ni i slutändan glada över detta så rör det inte mig, men kom inte och säg att det är otur varje gång. För det är något mer än otur som gör att Arsenal inte vinner viktiga matcher längre och viker ner sig varje gång det gäller.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-26 13:19
Igår skrevs det att Pedro skulle bära tröja nummer 2 för Spanien, men idag sägs det att Pedro har kommit överens med Albiol och bytt nummer med denne. Kanariefågeln kommer därmed ha nr 18 under VM i Sydafrika, medan Albiol kommer ha 2:an som han bar under EM 2008.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-05-26 13:16
Ämne: Cesc Fab#4//
Det va....
Har du så kort att minne av Juve att uttåget mot fulham är det enda du minns dom hade spelare som Vieira,Nedved,Zlatan för att rabbla upp några när vi slog ut dom i dubbelmötena, Real hade fortfarande sina galacticos.
Barcelona Hetfield
2010-05-26 13:14
Vad vill ni att Xavi och Co ska säga?
"Nej, vi är inte intresserade av att se honom i Barcelona tröjan, jag hoppas att han dör samtidigt som en katt kissar på honom"

Lägg ner, en av hans bästa kompisar är i Barcelona (Pique) och han är väldigt bra vän med Puyol, Pique, Xavi, Villa osv. , det är klart att de vill se Cesc i Barcelona tröjan
Delarocha
2010-05-26 13:14
Sen håller jag med elbraco

Fattar egentligen inte vad din fråga innebar men antog att mitt svar svarade på det. Formuleringen kändes en aning weird.
Annons: