/spanien/barcelona/forum/14935.aspx/spanien/barcelona/forum/14935.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-24 15:12
Nej men det får vara nog med daltandet med ungdomarna, om de verkligen tror att de andra storklubbarna kommer att ge ungdomarna en lika stor chans så får de gärna dra, jag skulle inte gråta blod

Sen är det löjligt att man ska skylla på agenterna, vi snackar ju trots allt om vuxna grabbar som kan ta egna beslut. Tror ni inte att Iniesta hade storklubbar efter sig när han blev bänkad match efter match under Rijkaards tid?

Iniesta är exemplet på hur en bra person är, när det är motvind så vänder man inte kappan och går dit gräset är grönt, utan då biter man ihop och kämpar extra på träningarna och när man får chanserna

Så där ja, nu blev man av med irritationen :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-24 15:11
Rambla~

Äh, det är ingen stor nyhet att de engelska klubblagen bor precis bredvid La Masia. Skulle inte alls bli förvånad om några av dessa spelare åker iväg till England för att spela B-lagsfotboll. Ingen chans att de platsar i den tuffa striden i PL. En tackling på spelarnas små kroppar från La Masia och jag är rädd att karriären kan i stort sett vara över. Kolla bara på Cesc, det är inte ofta han är skadefri.

Tyvärr så måste jag också använda Giovani Dos Santos som ett exempel, killen som far iväg till till Tottenham halkade ner till Ipswich där efter så åkte han iväg till Rijkaards Galatasaray. Så kan det gå när man badar i pengar.

Hoppas att de stannar.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 15:07
Ämne: el Flaco - Nah Mean ....
Jo, för det är ju väldigt utvecklande för tex Gai Assulin som säkert hade gått rakt in i Arsenals eller Chelseas trupp?

Stämmer dessa uppgifter så undrar jag hur agenter och föräldrar tänker. Fast det är klart, agenter tänker bara på sin komission och bryr sig knappast om vad som sker med spelarens utveckling.

Jag tror att alla dessa talager stannar. Anledningen till att det dröjer beror nog mest på Atlètics kval till Segundan.
2010-05-24 15:01
el Flaco - Nah Mean

Haha!

----

"Talangflykt hotar Barca" ruined my day. Nej, jag menar inte att artikeln är dålig utan jag hatar hur det står till med spelarna i Barca Atletic.

Alla fem är spelare som åtminstone kan få sitta på bänken i A-laget, inte samtidigt men man skulle kunna variera mellan B.Atletic och A-laget.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 14:26
Hehe, hade svårt att inte gapskratta när jag läste detta. :)

Saken är ju den att agenter för både Inter och Milan tidigare har kontaktat Peps agent Jose Maria Orobitg för samtal. Båda fick veta att de inte göre sig besvär:

"Him at Inter Milan? It's impossible, impossible, impossible. I categorically refute this idea.

"I don't know if Inter is interested in Guardiola, but a move to Inter is totally impossible.

"Pep is happy at Barcelona and has already said he will soon renew his contract."
elbraco
2010-05-24 14:21
El Flaco//
Mycket cred till dig för att du ofta översätter artiklar, det upskattas av oss icke spansktalande :)
Keep the good work up!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 14:20
H. Alavi/

Jag är mer orolig för hur Messi hade uppträtt efter att ha druckit ett par flaskor av Iniestas vin. :P

*Länktips.
Real Madrid Realmadrid-Ronaldo9-Rawand9
2010-05-24 14:16
Tycker att det Iniesta gör att starta ett vingård och anställa grannar är grymt gjort faktist samtidigt som de jobbar för en bra människa så får de jobb och får bättre liv. Iniesta är en jävligt bra människa som de flesta fotbollspelare.
2010-05-24 14:13
el Flaco - Nah Mean

Skulle personligen aldrig kasta bort flaskan. Skulle förvara den bakom galler och lås.

----

Heywood Jablome

Folket i Argentina/Katalonien kan nästan tacka Messi att han inte startar en vingård. Om smaken på vinet är lika gött som Messis spel på planen så tror jag nog att hjärtattacker kommer att öka i en otrolig hastighet.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-24 14:09
el Flaco - Nah Mean.

Om den är lika berusande som man blir när Iniesta spelar fotboll så kommer du att få uppleva ditt livs bakfylla :-)

Typiskt Iniesta att anställa grannar som ska arbeta på hans vingård. Visca Iniesta!
Barcelona FaderMessi
2010-05-24 13:57
H.Alavi//

jo jag tror inte han skulle våga sig på något sådant men de va bara en hypotetiskt tanke som slog mig! minns när dom frågade laporta för några år sen ang ronnie då sa han säljer ja honom måste ja fly, men de bara de hans ansiktsuttryck ser skurk aktigt ut haha! de känns som man inte vet riktigt vart man har honom, sen hoppas jag inte de blir för många stjärn värvningar!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 13:57
Andrés Iniesta ska tydligen starta en vingård i sin hemby Fuentealbilla för att sälja sin eget vinmärke, ”Bodegas Iniesta”.

Hans far kommer ansvara för firman och nyheten togs emot på bästa möjliga sätt av folket i Fuentealbilla med tanke på att 12 av Iniestas grannar kommer få jobb på vingården. Något som kommer göra Iniesta ännu mer älskad i sin hemby än vad han redan är.

Det blir väl till att köpa en flaska av Iniestas vin nästa gång man åker ner till Spanien. Som en av Don Andrés landsmän sa, om den smakar lika bra som Iniesta spelar fotboll så kommer det bli en succé.
2010-05-24 13:52
FaderMessi

Oroa dig inte, det kommer inte att ske. Om(!) Rosell bestämmer sig för att sälja Messi så kommer hela Katalonien att mordhota honom, var så säker.

Du behöver inte oroa dig över det. Det sägs att Laporta försöker bara sabotera för Rosell ang. nyheten om Ronaldinho, men men ingen förutom de två vet sanningen.
Barcelona FaderMessi
2010-05-24 13:50
hej culés! kom och tänka på en sak här om dan angående rosell! tänk så får idioten för sig att han kan sälja messi bara han får mycket pengar i egen ficka?? har tänkt på de där med ronnie som laporta skrev i sin bok! ja räds rosell vill verkligen inte han vinner för ja känner på mig han kommer göra något skumt och att man ändrat mandaperioden till 6 år är nog de sämsta någon kommit på, har vi riktigt otur kan han va där i 12 år undra hur fan då ekonomin i klubben kommer se ut!
Barcelona Txiki
2010-05-24 13:16
Kim//

Har Yaya verkligen spelat anfallare innan han blev mittfältare? Har jag helt missat. Han känns definitivt inte som en anfallstyp.
2010-05-24 12:16
Hetfield

"Den som spelar Pep i Crackovia förtjänar Oscar, hans imitation är perfekt! Det sättet som Pep pratar genom att sjunka med axlarna så fort han ska prata är perfekt"

Håller med, grym imitation!
Barcelona Hetfield
2010-05-24 12:12
Den som spelar Pep i Crackovia förtjänar Oscar, hans imitation är perfekt! Det sättet som Pep pratar genom att sjunka och höja med axlarna så fort han ska prata är perfekt

Ang. Yaya så tycker jag att de matcherna där han har verkligen briljerat är då han har fått vara offensiv, jag tycker personligen att Busquets är betydligt bättre som pivote. Det är slöseri på resurs att använda Yaya som pivote
elbraco
2010-05-24 11:31
Ämne: elbraco
Messi skri....
Jaaja, fan va dum jag är...
Barcelona DRRC
2010-05-24 11:10
Måste också påpeka minut 2:58 i video klippet. Killen måste få mer speltid i offensivet!
Barcelona DRRC
2010-05-24 11:06
Yaya Toure bör definitivt få me speltid som offensiv mittfältare. Kolla in hans driv med bollen i minut 1:25. Gillar även att han vågar skjuta utanför straffområdet för han har bra skott.
Barcelona ★Sami★
2010-05-24 10:54
elbraco
Messi skriker efter Henrys namn och inte John Terrys:)
elbraco
2010-05-24 10:46
Är det Terry Messi frågar efter i sista sekunderna i Pepsi-reklamen? Det är ju ändå Lampard som spelar, inte Terry...
Barcelona kallesiete
2010-05-24 10:39

Kul att se spelare från olika lag ha roligt tillsammans. Messi / Kaka t.ex.
Barcelona ★Sami★
2010-05-24 10:39
Hoppas det löser sig med våra talanger.
Barcelona FC-Barcelona
2010-05-24 10:29
jag tycker att vi ska fullständigt ta och glöma bort Ces å ta upp Thiago och Santos, men samt ett köp av Yoann Gourcuff det våre en magiskt köp :D
Barcelona Koeman!!
2010-05-24 08:06
Tycker det fortfarande är roligt att folk försvarar att Busquets spelar före Yaya Toure :)
Real Madrid L´acchiappasogni
2010-05-24 02:41
Lite offtopic: Rolig reklam Pepsi har nu till sommarens VM
Canaletes
2010-05-24 02:26
Estadio Santiago Bernabeu

Puyol då?! :O
Killen är identisk ffs!! :P
Estadio Santiago Bernabeu
2010-05-24 02:05
Jag måste säga att dessa Crackovia är väldigt underhållande.

Visst är det katalaner som oftast gör narr av madridspelarna?

Guti, Ronaldo, zlatan och Ramos härmarna är roligast.
Barcelona westinho
2010-05-24 01:49
Haha killen som spelar Ronaldo är hur bra som helst. Älskar hans dialekt och imitation.
Annons: