/spanien/barcelona/forum/14932.aspx/spanien/barcelona/forum/14932.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-27 21:02
Busquets och Alves filmar inte, de förstärker. Det är fult, men det är en gradskillnad

Vem filmar? Navas och C.Ronaldo är bra exempel

Eurosport 2 visar matchen förövrigt, men värst vad tomt det är. Det är fler människor varje gång jag går till toan
Barcelona Rambla~
2010-05-27 20:59
Nu funkar den andra länken också.
Barcelona Trippeln
2010-05-27 20:57
addeh

Men herregud ta och ryck upp dig!

Jag som är den mest inbitne barca jävel ni kan hitta kan erkänna att Busquets och Alves filmningar håller nästan Ronaldo klass,frågan är vem som borde gå på sina lektioner?
Barcelona Rambla~
2010-05-27 20:56
Jag ska rädda er. Här ser ni matchen. Snart börjar 2:a halvlek.
Barcelona Smogen
2010-05-27 20:39
Criff

men på min Eurosport 2 visar dom bara samma rötna friidrott som på tv4 sport.
Barcelona DM1982
2010-05-27 20:35
Kan inte friidrotten sluta snar, vill se grabbarna spela boll nu.
Barcelona Gabriel
2010-05-27 20:30
Criff

Muchas gracias hermano :-)

Dom visar friidrott på den kanalen!?
Atlético addeh
2010-05-27 20:26
FC-Barcelona /

Vilka två spelare i vårat lag "filmar"?

PS: Gå på dina lektioner.
Barcelona Criff
2010-05-27 20:25
Gabriel,
20:15, Eurosport 2
Spanien - Turkiet (U17-EM)

:)
Barcelona Abbe.
2010-05-27 20:25
Ämne: Spanien leder med 1-....
Jesé Rodríguez gjorde 1-0. Han spelar för Real Madrid.
Barcelona Gabriel
2010-05-27 20:23
Criff

Vilken kanal spelas matchen på?
Atlético addeh
2010-05-27 20:19
petersays /

Jag håller med dig att det börjar bli dags att låta exempelvis Miño ta steget upp till A-truppen till förmån för Pinto.
Barcelona barca111
2010-05-27 20:16
Spanien leder med 1-0 mot Turkiet efter 15 minuter men målet kom inte från Gerard Delofeu
Barcelona FC-Barcelona
2010-05-27 20:09
petersays

Så du är med veten att Keita var en av vår nyckel spelare på mittfältet tills han skada sig, så efter skadan så har han inte kunnat koma tillbacks i form, skadan var väll februari något sånt kan inte säga rätt datum.
Att Villa filmar? vi har 2 sådana spelare i vårt lag, fotbollen är så och jag är väldigt emot spelare som filmar men tyvärr ibland kan det gyna lagget :D, tänk positivt :D
Barcelona Criff
2010-05-27 20:08
För er som inte har någon koll och är intresserade av vårt nya stjärn skott Gerard Delofeu, så lirar Spanien U17 20.15 mot Turkiet.
Barcelona Essienesque
2010-05-27 20:07
Tack Rambla! Får fin speed på upload.to också =)
Barcelona petersays
2010-05-27 20:01
westinho:
Jag var/är starkt mot Villa-värvningen. Jag tycker han är en äcklig spelare som filmar och tjafsar med domaren. Men nu är det väl bara att acceptera och hoppas att han ändras. Jag är inte direkt FÖR Busquets filmande heller...

nemo: Vill vi värva måste några lämna och Keita gjorde en överlag svag säsong. Han inledde bra men efter nyår gjorde han egentligen ingen nytta i laget och jag tycker han stoppar upp för t.ex. Thiago. Och ska vi någon gång få tillbaka pengarna vi gav för honom så är det nu. Sedan blir han för gammal.

Addeh: Absolut. Jag förstår vad du menar. Det var inte meningen att låta så definitiv i mitt uttalande. Men det måste finnas en naturlig skarv på några år där en målvakt kan fasas in, och jag tycker det är dags att ge någon annan än Pinto chansen nu.
Barcelona Hetfield
2010-05-27 20:00
Mascherano kan inte ens slå en sidledspassning om så hans liv hängde på det, nej tack!

Om man ska sälja Yaya så får man ersätta honom med en fullvärdig ersättare, att ersätta honom med Mascherano är som att sälja Xavi för att ta in Gago

Ja, jag överdriver, Mascherano är inte dålig, men vi behöver en teknisk pivote
Atlético addeh
2010-05-27 19:50
petersays /

"På målvaktspositionen börjar det på allvar bli dags att låta nån yngre komma in i cupsammanhang! Valdes har 3 år kvar"

Där håller jag inte med dig för 5 öre. En målvakt har sin absoluta topp runt 30-sträcket och Valdés är 28 år. Han kommer hålla i många år framöver.
Barcelona nemo
2010-05-27 19:48
petersays: Varför vill/tror du att Keita lämnar?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-27 19:48
Med tanke på alla rykten om Yaya, så var detta också ganska väntat. Om Yaya Toure lämnar FCB, så tror EMD att Javier Mascherano från Liverpool kommer att vara ersättaren. Bra? Dåligt?

Jag står fast vid att behålla Toure och inte köpa in varken Fabregas eller Javier.
Barcelona Rambla~
2010-05-27 19:46
Del 4, 148Mb
Länktips: ul.to/sn64g0
Barcelona Rambla~
Del 3, 200Mb
Länktips: ul.to/cb6ivb
Barcelona Rambla~
Del 2
Länktips: ul.to/qf82go
Barcelona westinho
petersays

Jag vill minnas att du var emot en värvning av David Villa pga hans filmande. Stämmer det?
Barcelona Rambla~
2010-05-27 19:45
Jag har lagt upp för nerladdning:

Season Review 09/10 from Sky Sports
Video: 624x352
Size: 748MB
Runtime: 73 mins

Den består av fyra delar. Det snackas mycket Barcelona, Messi, Cesc Fabregas till Barca eller inte, och en hel del annat. Det är experkommentatorer från Sky Sports som tycker till. Ett väldigt bra program. Ni behöver som sagt ladda ner fyra delar. Detta är första rarfilen.
Länktips: ul.to/jdm764
Barcelona petersays
2010-05-27 19:35
Då var det värvningshets igen. Som vanligt görsöker jag hålla huvudet kallt och se vad som händer. Min enda slutsats från förra säsongen är att truppen är för tunn. Antingen ett par spelare in eller flytta upp ynglingar. Många ynglingar som väntar på en chans i laget nu.

Ang att värva en ytter. Nej. Även om Henry försvinner (vilket jag iskallt räknar med) så har vi Pedro, Ibra, Messi, Bojan, Villa och Jeffren. Duger inte det som spelarmaterial så vette fan. Om det nu ABSOLUT ska in någon så är det klurigt. En toppspelare kommer vara dyr och kommer dessutom förpassa någon av ovanstående från laget och reducera speltiden för en annan då en storspelare måste spelas. Vi har ersatt en trött Henry med en pigg Villa borde vara uppgradering nog. Ska vi prompt värva en vänsterytter ska det vara någon som även kan täcka upp på Iniestas plats på mitten. Typ Di Maria, men han är alldeles för dyr. Iniesta kan också varva mer ute på vänster om vi tar och verkligen ger Thiago chansen på mitten.

Ska vi ha Cesc eller inte? Inget måste för mig. Återigen: dyrt! Om Yaya eller Keita lämnar så behöver vi stärka. Men isåfall med någon som också kan spela defensivt eftersom jag absolut inte vill lämna Busquets ensam på den positionen.

För mig får vi gärna ha Iniesta, Yaya, Busquets, Xavi, Thiago/J2S + nån mer på mitten. Behöver inte vara storvärvning. Återigen: Moutinho eller Veloso får vi för 20M. Två spelare jag verkligen tror skulle växa med uppgiften och som är gångbara på många positioner och därför kan hitta sin rätta inom just FC Barcelona 10/11.

Backlinjen känns ok. Abidal och Maxwell till vänster, Rafa kanske lämnar, Puyol, Pique, Milito, Chyg + vikarie från Atletic i mitten. Alves + antingen Caceres eller Azpilicueta som kan spela både till höger eller i mitten. Chyg suger massvis, men med de pengar vi lagt för honom måste vi ha kvar honom. Vi skulle inte få tillbaka mer än hälften om vi sålde.

Keirrison på lån en säsong till
Caceres antingen hem säljs till Juve
Hleb försvinner för gott
Botia säljs (tyvärr) med buy back option
Henrique kanske tillbaka, kanske säljs. Kan gå hur som helst beroende på vilka som lämnar tillkommer. Känns inte direkt som att han har sitt eget öde i händerna.

Ut Keita, Henry, Rafa, Hleb får gärna lämna för mig. + kanske Henrique då.

In: Villa, Mountinho/Veloso/Di Maria, Caceres/Azpilicueta, Thiago, (J2S).

På målvaktspositionen börjar det på allvar bli dags att låta nån yngre komma in i cupsammanhang! Valdes har 3 år kvar men vi måste i tid börja matcha in någon.
Barcelona petersays
2010-05-27 19:20
Noterat: I sommar är sista chansen att köpa tillbaka Marc Crosas. Frågan är väl om man ska göra det i syfte om att hitta nu klubb eller om han kan tillföra något alla i Barca. Knappast är mitt svar.
Barcelona Essienesque
2010-05-27 19:18
Suck.....Essien missar VM. Så jävla typiskt.
Barcelona DM1982
2010-05-27 18:24
Sweet Lord, inte en massa snack om Illuminati, tack.
Annons: