/spanien/barcelona/forum/14929.aspx/spanien/barcelona/forum/14929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-06-12 12:27
Förlåt, men även om vi halverar hans lön så kommer han att tjäna 4 miljoner per år (han tjänar 8 miljoner i dagsläget), ska man betala så mycket för en mentor?

Pato tjänar väl runt 2 miljoner i Milan, så 4 miljoner per år för en spelare som lär bli bänkad hela säsongen är alldeles för mycket. Jag är tacksam för allt han har gjort, en härlig person och en härlig mentor, men han tar bara plats.

Ge mig en 1/10 av det han tjänar så följer jag runt Bojan som en blodhund och vakar över allt han gör, det är ingen anledning till att behålla Henry.

Sad but true.
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-12 12:23
Om det verkligen stämmer att vi ska förnya Henrys kontrakt med 2 år så vill jag att vi sänker hans lön ENORMT!
Barcelona L.A.M Nr 10 - Fifa World Cup 2010 in South Africa
2010-06-12 12:23
Men seriöst? Henry har inte varit bra i någon match i år och kommer förmodligen spela ännu sämre nästa. Helt sjukt om vi behåller honom. Spelar ingen roll om vi halverar hans lön, vi blir så mycket sämre med han poå planen ändå.

Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-12 12:16
Jag föredrar att man säljer Henry och satsar på de yngre killarna, Pedro och Jeffren, fullt ut. Även om Henry har agerat som mentor för Bojan, vore det inte fel för katalanen att stå på sina egna ben i framtiden.

För att ta Messi som ett exempel så var han lite förkrossad när klubben sålde Ronaldinho och Deco, hans bästa vänner i omklädningsrummet under sommaren 2008, men i slutändan så växte Messi som person och tog mer ansvar både på och utanför planen. Något liknande kanske kan hända med Bojan om man nu gör sig av med Henry.

Dessutom ska man inte glömma att Bojan har fortfarande många lagkamrater som tar väl hand om honom, som t.ex. Piqué. Därför ser jag hellre att klubben säljer Henry efter VM.
Barcelona Rambla~
2010-06-12 12:08
Jag håller med där, kan de halvera hans lön (vilket jag tvivlar på) så kan han gärna stanna 1-2 säsonger till. Dock så tror jag att han sticker i sommar. Troligtvis till USA.
Barcelona Decinho
2010-06-12 12:07
Ämne: Om Maradona kan håll....
Om nu Henry stannar så är det troligen pga av att ledningen tycker han tar väl hand om Bojan. Om du tittar på deras agerande så verkar det nästan som om de har någon sorts far och son-relation och jag tycker det är väldigt smart av klubben om man bara sänker fransmannens lön lite och behåller honom som mentor för de yngre.
Barcelona Rambla~
2010-06-12 11:44
Då kan du börja packa resväskan redan nu, för Demichelis kommer att spela. :p
Barcelona Hetfield
2010-06-12 11:43
Om Maradona kan hålla sig i bakgrunden och låta spelarna få göra deras "thing" så kommer det att gå bra för Argentina.

Om Maradona väljer att spela med Demichelis så kommer jag att personligen åka ner dit och ge honom en smäll, otroligt korkat.

Rambla

Hoppas inte det, de har ju Burdisso och Samuel som är betydligt bättre. Bayern förlorade finalen pga. Demichelis.

Jag undrar verkligen vad de har rökt nere i Barcelona, varför vill man förnya Henry's kontrakt?
Barcelona el Maestro!
2010-06-12 11:31
Det var ju tråkigt att man inte kan rösta elektroniskt! Då har man kunnat välja den president man gärna vill ska styra klubben i de kommande sex åren. Nej, man får väl spara röstkortet som ett minne av detta president val ano 2010.

Jag tror på att Rosell vinner imorgon. Men Laporta styr klubben fram till den 30 juni.
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-12 01:51
el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba

Så jävla skönt. En talang mindre man behöver oroa sig för alltså! :)
2010-06-12 01:44
Goda nyheter! Marc Bartra har förlängt sitt kontrakt till 2012 med Barcelona och hans utköpsklausul kommer ligga på 30 miljoner euro.

Närvarande under mötet var Jacint Borràs, Barça Atlètics president, och Alexanco, den högste ansvarige för ungdomsakademin.

Då är det bara Thiago och Gai som är kvar. Hoppas att klubben lyckas behålla dessa två talanger, framför allt den först nämnda.
Barcelona Criff
2010-06-12 01:11
Gud jag får hoppas att detta inte stämmer!!

Varför ska man förnya med Henry som inte gjort 2 knop på hela säsongen? Skräckscenario om dem förlänger med honom.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-12 01:03
Fyfan, Giovanni var så jävla het idag. Synd bara att han inte gjorde mål. Bästa spelaren hittills av dom två matcher jag såg idag.
Barcelona Barca4eva
2010-06-12 00:02
Vill inte att Rosell vinner men verkar som att han gör det...nåja, live with it I guess..
Barcelona Rambla~
2010-06-11 23:34
Rivaldo:

Uruguay var en stor fotbollsnation på 50-talet och bakåt. Det är en viss skillnad.

Aja, vi behöver inte hålla med varandra. Jag kan leva med det.
Barcelona westinho
2010-06-11 23:26
Ämne: Mitt i VM så vill ja....
Tror du ber förgäves. Han är storfavorit, men även jag skulle föredra någon annan. Tycker Rosell verkar lömsk.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-06-11 23:25
Heywood Jablome

Jag ser honom som en klar vinnare, tyvärr. Jag hade gärna velat se någon annan, bara det inte är Sandro Rosell.

Jag får samma känsla som du gör, det luktar lite Madrid när jag tänker på Rosell. Det kan bli så att mycket pengar spenderas, La Masia förändras osv.

Jag hoppas på att han inte ändrar på mycket, varför ändra något som redan funkar?
Barcelona Heywood Jablome - Barça sí, Rosell no!
2010-06-11 23:21
Mitt i VM så vill jag påminna om presidentvalet i Barcelona på söndag.

Jag ber till Gud att inte Rosell blir vald. Han verkar vara kusligt lik Florentino Perez i sitt tänkande, fast utan spenderandet av pengar.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 23:15
Håller med @NC, även om man inte är hockey intresserad så vet vem Peter Forsberg är, och dessutom är det roligt att höra han prata fotboll än någon random fotbollsnörd
Barcelona Pau
2010-06-11 23:13
När man ser kämpande lag som Mexico, Syd Afrika och Uruguay så märker man snabbt hur fruktansvärt dålig inställning Frankrike har.

Det finns så mycket mer att hämta ur spelare som Anelka och Ribery. Det finns helt enkelt ingen harmoni i Frankrike.
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-06-11 23:13
Ämne: Rivaldo

Allvarlig....
Rambla//

Uruguay är av tradition en stor fotbollsnation med 2 vm guld och x antal sydamerikanska titlar. Visst har det gått trögt på senare år men dom har stor kapacitet i dagens trupp. Frankrike som kom tvåa i sin kvalgrupp och med nöd och näppe tog sig vidare från playoffen mot Irland är i sin sämsta status på över 15 år. Dom har inte fungerat sedan förra vm. Dom spelar inte som en enhet. Och ett lag som Uruguay med många fina fotbollspelare borde kunna ge dom bättree motstånd. Forlan och Suarez är bättre en de frankrike har i anfallet och backlinjen är på samma nivå. laget är även mer samspelt än fransmännen. Dom var fega idag. Och var långt ifrån att imponera. Dom har kapacitet till bättre än va dom visade upp idag. Inget av lagen gjorde någon vidare match

Dock imponerade enskilda spelare. Bäst var i mitt tycke Diaby. Vilken kreativitet och styrka. han låg bakom nästan allt med sina spindelben. Grym match av honom.
Barcelona @NC
2010-06-11 23:02
SVT är statlig TV och VM är för folket, och folket ser hellre personer dom känner till än X fotbollsnörd. betal-TV och webprogram är en annan femma
Delarocha
2010-06-11 22:59
Allvarligt talat. Forsberg är sympatisk och skön men att honom i en VM-studio säger rätt mycket om ambitionem SVT har.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-11 22:57
Hahaha Peter Forsberg är skön.

Han fick frågan: du Peter Domenech håller mycket på med Astrologi,

PF: Han borde koncentrera sig mer på Fotboll.

Hahahaha jag tror Forsberg sa vad hela Frankrike känner
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:56
Ämne: Ämne: Btw så ....
Gourcuff tar alldeles för lång tid på sig med sina beslut. Det håller inte på den här nivån.
Delarocha
2010-06-11 22:55
Jävlar vad dåliga samtliga lag var idag. Synd att inte samtliga kan åka ur.
Barcelona westinho
2010-06-11 22:52
Ämne: Btw så var Gourcuff ....
Håller med. Vissa här inne har skrivit att Gourcuff är lika bra som Fábregas och mycket billigare dessutom, vi borde värva honom bla bla.

Gourcuff är bra i franska ligan. Det är stor skillnad på franska och engelska ligan. Han har stor talang, Gourcuff, men han tillhör inte de bästa än.
Barcelona Rambla~
2010-06-11 22:52
Rivaldo

Allvarligt. Du borde kanske ta och blicka tillbaka lite i historien så inser du på vilken nivå och status i världen Uruguay har legat på de senaste åren. Oavsett hur dåliga du anser Frankrike var så har de stor status med tanke på de senaste årens framgångar. De var faktiskt i final senast trots att de började Vm lika uselt då. Trotst att de även då hade Domenech som förbundskapten. Kina i en träningsmatch just innan Vm startar är inte värd något som referensmall. Med tanke på att Uruguay tog sig till Vm som sista lag och stor möda. Jag tycker att de får godkänt.
Barcelona DM1982
2010-06-11 22:50
Btw så var Gourcuff usel idag. Ibland brukar han komma upp som förslag för ett förvärv men jag kan inte se att han skulle kunna tillföra Barca något speciellt. Visst har jag sett honom spela i franska ligan men det är när det gäller som man måste kliva fram och visa att man är en bra spelare på högsta nivå. Det gjorde han inte alls idag.
2010-06-11 22:50
Min sammanfattning av Uruguay-Frankrike;

Uruguay - Mycket vilja, lite fotboll.
Frankrike - varken fart eller idéer i anfallsväg.

Det var kanske långt ifrån en fotbollsföreställning, men jag är personligen nöjd med ett kryss.
Annons: