/spanien/barcelona/forum/14928.aspx/spanien/barcelona/forum/14928.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ★Sami★
2010-05-25 22:37
Rambla~
Zlatan kanske stannar i Barca. Men finns risk att Barca säljer han. Ska bli sjukt spännande att se vilket lag som köper han.
City Milan Chelsea United. Nått av dessa lag tror jag det blir för Z.
Barcelona Rambla~
2010-05-25 22:33
Hetfield:

Minns du hur vi alla var irriterade på Txiki, Laporta och Pep när de så öppet deklarerade att Samu inte har någon framtid i klubben? Det om något gjorde ju det nästan omöjligt att sälja honom. Åtminstone för en summa som klubben värderade honom till. Därför tycker jag det är bra att man så öppet talar om att Ibra stannar, att han har kontrakt och att man är nöjd med honom. Oavsett vad man tycker internt inom klubben. Nu blir det åtminstone lättare att sälja honom till en acceptabel summa.
Barcelona Triple de zigi zagi
2010-05-25 22:24
vet någon när joan gamper matchen spelas?
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-25 22:05
el Flaco

Tack för rättningen!

----

Hetfield

Finns inget o tacka för, jag gör det med nöje. :)
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-25 21:52
Ämne: Försäsongsmatcherna ....
Bara en rättningen gällande försäsongen; första matchen kommer spelas den 4:e augusti i Sydkorea. Därefter åker man till Kina för att spela den andra och sista matchen under denna Asienturnén.
Barcelona Hyder
2010-05-25 21:23
Barcanist

Håller med att ingen spelare är värd så mycket pengar som 1 miljard kronor. Det är bisarrt och sjukt hur priserna gått upp de senaste åren. Jag kommer ihåg tiderna då 300 miljoner var en uppseendeväckande summa. Idag kostar en spelare som Xabi Alonso mer än det och Chyg endast 50 miljoner mindre. Det säger ganska mycket.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-25 21:16
Ska ärligt erkänna att jag inte har nån koll på Xabi alls men jag läste det här på Gothias hemsida så jag tänkte att han kanske var från Barcelona.
Barcelona Barcanist
2010-05-25 21:14
Angående "Cesc för 1 miljard"-ämnet så vill jag bara dela med mig av min synpunkt. INGEN spelare i världen är värd 1 miljard, INGEN. Inte ens den store Lionel Messi är enligt mig värd 1 miljard.
Folk inser inte hur fruktansvärt mycket pengar 1 miljard är, kanske låter det mer om man säger 1000 miljoner. Tänk er, man betalar 1000 miljoner för att en MÄNNISKA ska spela fotboll. Det är absurt, även om klubben har råd med detta. Istället för att kasta bort dessa fantasisummor så hade man kunnat hjälpa världen och verkligen ta den ett steg framåt. Tänk om cancerforskningen fick de pengar som slösats under ett års silly season, ojojoj då skulle under ha skett. Fabregas för 350 miljoner - JA TACK. Fabregas för 400+ - NEJ TACK.

Edit: Bara jag som tycker att klubben borde ha satsat på Simon Kjaer istället för Chyg? Man hade kunnat få honom för halva summan, gött.
Barcelona Hetfield
2010-05-25 21:10
H.Alavi

Tack för att du och el Flaco tar tiden att posta nyheterna, önskar att fler kunde visa samma intresse för laget

Jag är inte så bra på nyheter, jag får vara "stream" killen :)

MF Doom

Man vet ju inte hur det är bakom kulisserna, vissa tror att Pep vill behålla Ibra och försöka igen, andra tror att Ibra försvinner för att Pep har insett att det inte funkar med honom

Vem vet, tiden visar vad som är sant
Real Madrid iHala Madrid! 1902 ☆
2010-05-25 21:03
Jonathan Dos Iniesta

Om du menar Xabi Alonso så stämmer det inte.
Han är från Baskien. Men han bodde i Barcelona tills han var 6 år då hans far spelade i Barca. Men han spelade aldrig fotboll i Barca utan han flyttade tillbaka till Baskien för att där börja sin spelarkarriär.
Blaugrana_Messi10
2010-05-25 21:00
Nope, han är från Tolosa, Baskien(Spanien)
Blaugrana_Messi10
2010-05-25 20:59
Nope han är från Tolosa, Baskien(Spanien)
2010-05-25 20:59
Blaugrana_Messi10

Ja, han är katalan.

----

Jonathan Dos Iniesta

Xabi Alonso? Han är född i Tolosa, Baskien. :)
Barcelona RimuZ
2010-05-25 20:57
Alonso är från de Baskiska regionerna och Capdevilla är katalan.
MF Doom
2010-05-25 20:56
Varför tillåter Barca massa rykten kring Ibra när man gång på gång säger att han kommer att stanna? Allt för att skiljas på ett bra sätt. Alla vet att Ibra har vunnit allt som finns att vinna i Italien och ännu en gång placeras han i Italien. Varför hakar dem Katalanska tidningar på denna sörja och skriver alla dessa rykten? Självklart är det för att man vill ha bort honom. Om Barca officiellt går ut och säger att Ibra är till salu och bör lämna så sjunker genast priset till 15-30 miljoner. Men istället kör man detta fulspel bakom kulisserna. Det är iaf klart att Barca vill ha bort honom. Ibra kommer inte att lämna om någon klubb hostar upp dessa 50 miljoner, vill han inte dit så kommer han inte att dra dit. Han har kontrakt i 4 år, skriver man ett 5 års kontrakt så kan man inte kasta bort en spelare som en hund. Det hela kommer att sluta med att Barca får ut någonting från 15 miljoner till 30 miljoner och Ibra får välja den klubben han vill.

Tragiskt att Barca har så dåligt tålamod med spelare. Antar att han väljer något lag i England nästa år men det hade varit kul att se Messi, Ibra & Villa ihop. Rosell sa förresten att Villa kommer att kosta allt som allt cirka 50 miljoner euro. Nu är Cesc på g, har svårt att tro att man inte köper honom redan i år.
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-05-25 20:53
Alonso är väl också katalan? Har för mig att han spelade med Barca i Gothia? Inte för att det spelar nån roll men... har jag rätt?
Blaugrana_Messi10
2010-05-25 20:48
Jag har för mig att Capdevilla är katalan. Har jag rätt?
Barcelona Barca4eva
2010-05-25 20:42
Det behöver inte vara så att Mourinho spelar tråkfotboll med Real..tror själv inte det.

Men men, spelar de tråkigt och ändå vinner titlar..då kommer t.o.m de som ogillar hans stil hylla han...kanske gå så långt att man kysser hans fötter eller något mellan bena XD Men bra att det fortfarande finns madridistas som kritiserar honom.
2010-05-25 20:27
Försäsongsmatcherna är spikade.

Först upp är resan till Kina där FCB kommer först att få möta all-star laget från den kinesiska ligan, K-League. Den matchen spelas den 4:e Augusti.

Den 8:e Augusti kommer FCB möta Guoan FC i Bird´s Nest Stadium. Var det inte just den arenan som OS finalen spelades på? En fantastisk arena som har en kapacitet på 80,000 åskådare.

Laporta skickade iväg laget till Kina fyra gånger under hans era, nu är det första gången utan honom som laget åker iväg till Kina.
A. Lind
2010-05-25 20:16
Ämne: Hoppas verkligen Các....
Ja, han känns betydligt vassare än både Henrique och Chygrynsky.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-05-25 20:11
ponta p,

haha, sedär ja! vart satt ni?
ponta p
2010-05-25 19:57
Hehe, jag med!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-05-25 19:55
Ämne: Säsongens snyggaste ....
fantastiskt mål, såg den matchen på plats :)
Barcelona westinho
2010-05-25 19:47
Säsongens snyggaste mål?
Barcelona Mrfaariis
2010-05-25 19:46
Asså alla tror att D.Maria klar för madrid. Men det är han inte. Reala madrid säger att alla spelare är klara för dem :S:S
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-05-25 19:37
Roma28 //

Du är antagligen inte vuxen för du kan inte stava för fem öre!!!
Barcelona Gaucho!
2010-05-25 19:20
Någon som har koll på hur pass aktuellt "Mascherano-ryktet" är denna säsongen?
Tänkte mest på att det var ett jävla snack om honom förra säsongen och nu när Yaya verkar vara sugen på att lämna så borde kanske Mascherano vara aktuell igen, eller?

Ingen spelare som jag gillar direkt men lite nyfiken är man :)
Barcelona ★Sami★
2010-05-25 19:14
Hoppas verkligen Cáceres kommer tillbaka till Barca. Gillar han sjukt mycket!
Delarocha
2010-05-25 18:35
Roma28

Använd stor bokstav, punkt, styckeindelning och komma för böveln. Får ont i ögonen av att försöka förstå dina inlägg nu.
elbraco
2010-05-25 18:34
Tar inte illa upp, men du skriver så konstigt och saker som verkar tagna helt ur luften...att barcas passningsspel går långsamt t.ex.? Om något går det ju snabbt...
Annons: