/spanien/barcelona/forum/14926.aspx/spanien/barcelona/forum/14926.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield
2010-05-24 19:01
Vet ni vad som är lustigt? Man är beredd att slänga 40 + miljoner för en spelare som man inte behöver i dagsläget (Cesc), men man går inte in för Silva (som kan spela på vänsterkanten och i mittfältet)

Då är frågan förstås, varför?
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-24 18:42
Bara för att han är under kontrakt så är det väl inte respektlöst att försöka få honom. Sen han ju faktiskt Cesc sagt att han inte är helt säker på vad som händer i sommar. Men sedan är det naturligtvis Arsenal som har sista ordet.

Sen är jag faktiskt en av de få som INTE vill se honom i Barcelona. För det första så är det löjligt att köpa en egen produkt för 50 miljoner Euro. För det andra så är det tråkigt för fotbollen att någon av Xavi, Iniesta eller Cesc blir bänkade. Och för det tredje så gör han det mycket svårare för de som faktiskt stannar i Barcelona och försöker kämpa sig upp till A-laget. T. ex JDS och Thiago.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 18:40
Ämne: Har aldrig haft någo....
Here we go again...

*Suck*
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-24 18:39
Gooner_in_spain

"Men även ni måste ju anse att Barcelonas jakt på Fabregas är oerhört respektlös, killen är för böveln under kontrakt!"

Så du menar att man inte ska försöka förhandla med en spelare som är under kontrakt? Hur ska man då värva en spelare? Visst, det finns andra alternativ. Men alla världsstjärnor är under kontrakt.

Respektlöst är det absolut inte, som jag ser det.
Barcelona Hetfield
2010-05-24 18:38
Gooner_in_spain

Och det ska komma ifrån Arsenal som jagar alla som är under 20 (som andra klubbar har utvecklat)

Och sist men inte minst, det står ju i Arsenals hemsida att ni jagar Yaya..
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-05-24 18:22
Ämne: Har aldrig haft någo....
Och här kommer experten som tror på allt media säger, wiho!
Gooner_in_spain
2010-05-24 18:18
Har aldrig haft något större emot Barca...

Men även ni måste ju anse att Barcelonas jakt på Fabregas är oerhört respektlös, killen är för böveln under kontrakt!

Försökt åtminstone svara på denna fråga utan att bekänna färg.........
2010-05-24 18:04
Silthrim

A, just det. Han glömde man ju totalt. Det är klart att Hleb ska bort, tillför ingenting plus att han bromsar ungdomarnas utveckling. Nä, bort med honom!
Barcelona El Ilusionista
2010-05-24 18:02
★Sami★

Det varierar men brukar vara mellan 24 - 30 augusti.
Barcelona ★Sami★
2010-05-24 17:55
Klint
Vet du när Ligan startar? Sjukt synd att Tv4sport inte sänder mer La Liga. Får se till att beställa Canal+. Hoppas det är inte dyrt. Måste säkert beställa Viasatsport med Cl.
Barcelona Klint
2010-05-24 17:48
1.70-ligan

Brukar komma kring mitten/slutet av juli.
Silthrim
2010-05-24 17:45
L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen :

Skulle gärna se att man sålde Hleb med , eftersom han med största sannorlikhet blir en bänknötare .
Barcelona 1.70-ligan.
2010-05-24 17:43
Någon som vet när nästa säsongs spelschema släpps? eller ett preliminärt :)
2010-05-24 17:09
Skulle man inte kunna ta tillbaka Caceres och ha honom som backup till Dani? Jag menar, det kan ju knappast gå sämre än det gick förra gången. Men han är snabb och brytningssäker. Har väl inga jättekvaliteer offensivt men som sagt bara till för att spela lite ibland.

Marquez tycker jag man kan sälja, det spelar ingen roll om han fick nytt kontrakt. Skillnaden mellan honom och Chyg är att Chyg åtminstånde kan bli bättre. Rafa kommer bara bli sämre för varje år som går. Därför är det lika bra att sälja i år.

På mittfältet och i anfallet behöver vi inte förstärka något mer. Anfallet är perfekt nu, enda frågetecknet är Jeffren. Jag hoppas man roterar mycket så att Jeffren men också Bojan får spela mycket. Jeffren är faktiskt 22 och behöver utvecklas för att ta det där sista steget.

På mitten räcker det med Xavi, Busi, Yaya, Keita och Iniesta. Detta eftersom JDS, Thiago kommer få ännu mer förtroende. Förhoppningsvis några matcher från start. Det förutsätter naturligtvis att man skriver nya kontrakt med dem.
Barcelona Pep.G
2010-05-24 17:06
Jag är rätt kluven angående Cesc. Kommer han så kommer vi få en fantastisk bredd i truppen. En lagmaskin utan dess like vågar jag påstå men när Cesc anländer då lämnar Zlatan nästan garanterat. Finns ingen plats i elvan helt enkelt. Och hur blir det då med Bojan & Pedro ? Eller Thiago & co ?

Kommer han inte inom dem närmaste åren så kommer han marknadsvärde öka brutalt. Håller han i den utvecklingskurvan han har nu så kommer inte Arsenal nöja sig med 30-60 miljoner längre. Vi snackar om miljardvärden då och det ser dumt ut att betala en miljard för en egen produkt.

2010-05-24 16:48
Ämne: Lusnos - David Villa....
Silly Season helt enkelt.

Barcelona ★Sami★
2010-05-24 16:48
Azpilicueta
Jag skulle gärna vilja se Azpilicueta. Väldigt bra back. City har visat mycket intresse för han.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-24 16:46
Lusnos - David Villa #7

Jaha okej..

RYKTE: Dimitrij Tjigrinskij har inte varit någon lyckad värvning för Barcelona. Nu vill Barcelona förstärka defensiven igen - den här gången med en backup till Dani Alves - och hoppas på bättre lycka nu.
Enligt El Mundo Deportivo finns fyra namn på önskelistan: Rafinha (Schalke 04), Cristian Ansaldi (Rubin Kazan), Cesar Azpilicueta (Osasuna) och Emmanuel Eboué (Arsenal). Vem/vilka kommer Barca hugga på?

-ANDERS BORGSTRÖM (Expressen)

Tror ni nåt av det här kan stämma eller är det bara skitsnack?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-24 16:42
Tycker att ledningen skall ge Marc Bartra A-lags kontrakt. Han skulle vara perfekt som backup till Alves. Vem minns hans inhopp mot Atl Madrid. Jag gillade honom direkt och man såg att han hade talang. Kanske han petar Ramos i spanska landslaget om 1 år om han får speltid ?

Samma gäller JDS och Thiago båda måste få kontrakt annars är det mycket dåligt av Barcelona om dom släpper dessa talanger. Gai vill jag se honom på lån i ett mittenlag i La Liga.

Vasquez kan man sälja. Han är för gammal (23-24?) och har inte heller sett mycket av killen.
2010-05-24 16:39
Ämne: Är det verkligen 163....
Tror många har autoinlogg, jag tex är i princip aldrig utloggad.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-24 16:35
Är det verkligen 163 inloggade och ingen skriver?
Barcelona Ordem e Progresso
2010-05-24 15:57
Rambla

Nej det vill inte jag heller, men då förstår jag, trodde mer du menade att du inte ville se honom i Barcelona, punkt slut. :) Men får vi tillbaks honom för ett skapligt pris så välkomnar jag honom med öppna armar! Vi behöver en till offensiv mittfältare av rang, och vem passar då bättre än Cesc?

Iniesta med sina glasben behöver en standin, och vi kan inte förvänta oss att Xavi ska hålla samma gudabenådade klass genom hela nästa säsong heller. Rotation mellan de tre skulle vara underbart!
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-24 15:55
Ämne: Helt galet, 100 skol....
Lol åt att vissa av barnen i det klippet faktiskt är längre än Messi.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 15:50
Ordem e Progresso

Inte till vilket pris som helst nej. Inte för de summor som Arsenal värderar honom för, vi snackar C.Ronaldo-nivå. Inte heller till priset att det innebär att spelare som Thiago eller JDS går förlorade.
Barcelona Hetfield
2010-05-24 15:47
Helt galet, 100 skolbarn fick möte Atletic Bilbao mannar i en match

Skulle vara kul att få se Messi glida förbi 100 skolbarn :)
Barcelona Ordem e Progresso
2010-05-24 15:46
Rambla

Du vill alltså inte se Cesc i Barcelona?
Barcelona Rambla~
2010-05-24 15:45
Victor Vazquez är från samma årskull som Messi, Cesc och Piqué. Han kommer med största sannolikhet att lämna och knappast lånas ut. Varför skulle han skriva på ett nytt kontrakt och sen lånas ut? Nej, han lämnar garanterat.
Barcelona Villa7
2010-05-24 15:42
Gai, Jonathan och thiago vill jag verkligen inte ska lämna. skulle bli helt rasande om de skulle lämnat. vazquez och bartra kan lånas ut ser även att jonathan soriano kan lånas ut inom spanien, fast det kommer en underifrån som e rätt intressant gael etock
Barcelona Rambla~
2010-05-24 15:41
Ämne: Monday, May 24

12....
Nej verkligen inte! Dessutom, tro inte på all dynga Goal sprider ut. Cesc stannar i London och det ska vi bara vara glada över.
Barcelona Rambla~
2010-05-24 15:40
Ämne: Vampíro

På tal om....
Honom Arsenal jagade utan att kontakta Barcelona. Till slut fick Barcelona rätt i domstol och Merida dömdes att betala skadestånd till klubben då han hade skrivit på ett pre-kontrakt med klubben. Självklart gick det inte att bevisa att Arsenal hade "unsettle" honom så de kom undan. De fick åtminstone punga ut med stålarna.
Annons: