/spanien/barcelona/forum/14925.aspx/spanien/barcelona/forum/14925.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:22
Förresten så ser det inte ut att Juve kommer att köpa loss Cáceres. Frågan är ju då vad som kommer hända med honom.

I Italien sägs det att Juve är sugna på Abidal. Jag gillar Abidal fast jag hade heller inte klagat på om han gick till Juve om det innebar att vi tog in Filipe Luis som ersättare. Han vill ju hit.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-31 21:20
Ville rekommendera den här dokumentär om sir Bobby Robsons tid som tränare för Barcelona säsongen 96/97. Den är ca en timme lång och tagen från ett serieprogram i Barça TV där man hyllar förre detta klubbtränare.

En kul detalj är att en av Robsons absoluta favoritspelare var Luis Enrique, som engelsmannen kallade för ”Enriquis”. Fan va kul att sir Bobby lyfte fram och hyllade just Lucho, en av mina egna personliga favoriter.

Här är del 1/6. De övriga hittar ni under spelistan till höger.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-31 21:20
Raiola, Det här är klubben som har slängt ut självaste Maradona för att det var en komplicerad spelare i truppen.

Som sagt, Barcelona är inte Inter eller Juventus. Som klubben säger: "vi behöver inte pengar." Det betyder att vi kan lika gärna sälja honom billigt om han är svår att ha i laget.

Raiola, Välkommen till Barcelona. Klubben som förutom Maradona har gjort sig av med spelare som Schuster, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho, Deco, Eto'o. Zlatan kommer inte i närheten av deras status i Barcelona.
Barcelona M79
2010-05-31 21:19
Chans att vinna VM böcker...

Zlatan, ingen kommer förmodligen ha råd att köpa honom och en ev bytesaffär kommer bli svårt med tanke på hans kontrakt. Hans första säsong här ändå varit bra!
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:18
Ny fantastisk Barca-trailer.

Champions 4
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:15
Angående petningen av JDS så kan jag förstå honom till en viss del även om det aldrig är bra att ens far uttalar sig på det viset i media om situatonen.

Zizinho, hans far, klagade på att Aguirre tagit ut flera ålderstigna veteraner som tex Cuauhtémoc Blanco. Denne hade tex sett röka på en landslagsamling trots att Aguirre har välidgt hårda förhållningsregler.

Ska JDS klara av att ta sig in i la Selección så får han allt se till att få ett riktigt stort genombrott de närmaste åren.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-31 21:05
Ämne: Ämne: Nu tar ....
Nästan så att jag blev mörkrädd när jag fick reda på att Raiola bad om ursäkt. :P
Barcelona Hetfield
2010-05-31 21:02
Det finns bara en person i världen som kan få tyst på tjockisen, det är bara Zlatan. Jag antar att Zlatan har bett Raiola att knipa igen, mycket bra där

OT, men det här är så olagligt roligt, kolla från 0:40
2010-05-31 20:59
Ämne: Nu tar Raiola tillba....
Raiola ber om ursäkt? Holy shit! Nu har jag sett allt.

I artikeln på el Mundo Deportivo står det att Barcelonas sportdirektör Raül Sanllehí hade ringt upp Raiola och bett om en förklaring för dennes uttalanden häromdan och efter detta samtal gick Zlatants agent ut och bad om ursäkt på engelska "för att det inte skulle ske några misstolkningar".

Vi får se om idioten har lärt sig sin läxa nu, eller ifall Zlatan ändå blir såld i slutändan. Nästan så att jag hoppas på det sistnämnda.
2010-05-31 20:44
Nu tar Raiola tillbaks sitt uttalande och lägger till också att kritiken var inte riktad mot Pep Guardiola. Han ber om ursäkt till Guardiola och FC Barcelona för det han sa till COM Ràdio om Zlatans situation.

Hm, jag tror att Zlatan har ringt upp Raiola och skällt ut honom, det är inte ofta Raiola ber om ursäkt. :P
Barcelona Messidinho_10
2010-05-31 20:28
Försöker han skylla ifrån sig nu, det kommer aldrig funka si si vamos
Barcelona Karlssoooon
2010-05-31 20:22
Ämne: Barca förlorade tydl....
*Jernemyr
Barcelona Pedrito
2010-05-31 20:04
Barca förlorade tydligen CL finalen i Handboll mot Kiel. Tjärnemyr spelade för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-31 19:51
Känns lite onödigt av hans agent att säga så där. Det kan faktiskt vara anledningen till att Mexico kanske petar honom i framtiden. Jag är säker på att han kommer platsa i Mexicos startelva inom några år. Men det är osäkert om han skulle kunna göra det i Spanien eller Brasilien. Hur som helst så är han ung och har framtiden för sig. Jag tror verkligen på att han kan bli något stort i Barca.
Barcelona Hetfield
2010-05-31 19:48
Hybris är ordet

JDS är inte så pass bra för att kunna kräva saker och ting, vad är det med den familjen? Först ska GDS sticka så fort han inte får spela, nu ska JDS peta landslaget pga. att de inte ger honom en chans?

Jo då, det är ju större chans att han kommer att lyckas i stjärnspäckade Spanien och Brasilien.
Andre_D
2010-05-31 19:45
Man blir bunden till ett landslag när man spelat en tävlingsmatch.
2010-05-31 19:42
Essienesque/

Vad jag vet så har JDS endast spelat vänskapsmatcher för Mexiko och jag vet inte om detta gör det möjligt för honom att lira för något annat landslag? Hur som helst så sade hans far att han hellre vill se Jonathan lira för Spanien eller Brasilien i fortsättningen. Vi får se hur den storyn utvecklar sig.

Cause of capitalist ways, that was back in the days - So now I do rap and it pays. ;)
Barcelona Essienesque
2010-05-31 19:33
El Flaco - JDS har väll redan debuterat i landslagssammanhang? Isåfall borde han ju vara bunden till Mexico, fattar inte hur dem hade tänkt att få honom att spela för Brasilien eller Spanien...

ps. we celebrate like I finished probation boy boooy!!!! Nah mean ? ;)
2010-05-31 19:29
¡Barça! - Crèma Catalana/

I de artiklarna jag har läst så nämner Raiola Guardiolas namn i sitt uttalande. Det var helt klart riktad mot Pep.
Barcelonistas
2010-05-31 19:25
1 FC Barcelona Esp 32.1284 17.8000 27.7750 28.6624 30.5856 136.951
2 Manchester United Eng 10.8856 25.3250 32.5750 28.0000 28.5856 125.371
3 Chelsea Eng 15.8856 26.3250 28.5750 25.0000 22.5856 118.371

där har ni top 3 dom bästa klubbarna. dom olika siffrorna är hur mycket poäng som lagen fått dom senaste åren.

real ligger på 12 plats men de är ingen större nyhet ganska väntat.

Inter som vann cl den här säsongen ligger på en 7,6 plats.
2010-05-31 19:25
Angående petningen av Jonathan dos Santos från Mexikos VM-trupp så har hans far och agent, Zizinho, gått ut och delat ut en gänga till Javier Aguirre och andra figurer inom den mexikanska fotbollen för det här beslutet. Zizinho sade även att Jonathan aldrig mer kommer spela för Mexiko och att han hellre vill se sin son spela för antingen Brasilien eller Spanien i framtiden.

I länktipset kan ni läsa hela intervjun med Zizinho och ESPN. Han går verkligen loss med sina uttalanden. Håller inte tillbaks något.

Även om det är synd att JDS inte kommer få spela i Sydafrika denna sommar, ställer jag mig osäker gentemot att skriva in honom i det brasilianska eller spanska landslaget. Konkurrensen där borde vara lika stor, om inte större än i Mexiko. Kanske inte den bästa lösningen, men efter hans fars uttalanden tror jag inte att Jonathan kommer få chansen att representera det mexikanska landslaget igen.

Men, men, en sak i taget. Nu när han återvänder till Barcelona hoppas jag att han förnyar sitt kontrakt.
2010-05-31 19:20
¡Barça! - Crèma Catalana

Jag tror att Raiola syftade på de sista matcherna under säsongen då Zlatan satt på bänken i förmån för Bojan.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-05-31 19:19
Grejen är han nämnde egentligen inte Pep. Han sa den som betalar så mycket för en spelare och håller han på bänken måste vara mentalt störd.. Vem har sagt att Pep kommer bänka Zlatan? Men ändå irriterande uttalande gång på gång från den där agenten.
Barcelona Barcanist
2010-05-31 19:18
Bara jag som ser att vi hellre köper Mascherano än Fabregas, om nu Yaya lämnar? Ett Mascherano-köp efter att ha sålt Yaya (om han nu måste lämna) vore det bästa.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-31 19:16
Sälj för helvete vi kan inte ha en nolla som går runt och förstör stämmningen och snackar skit om VÅR tränare.
2010-05-31 19:16
Laporta säger till Sport att det inte bra av Raiola att gå ut i media för att avslöja vad han tycker om Zlatan situationen just nu. Men däremot så säger Laporta att uttalandet från Raiola förändrar inte Zlatans plats i truppen.

Men, han säger också att om Zlatan vill lämna så kommer FCB att sälja honom.

Laporta tror också att uttalandet från Raiola har mycket med Villa och göra, dvs att Zlatans position i startelvan är hotad i och med att Villa köptes in.

----

Men fan, bry er inte om att Madrids redaktionen skriver så många krönikor och artiklar om deras "fantastiska" klubb. Dem gör ju det endast under sommaren då man under säsongen spenderar sin tid bakom tv-rutan och biter naglarna inför en CDR lottning.
Barcelona Skavlan
2010-05-31 19:12
Nesto & L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen, försökte bara lätta upp stämningen med förslag på lite diciplinära åtgärder mot den gode Zlatan & hans polare Raiola. Fc Köpenhamn vore kanske ett annat förslag? -Då har han dessutom nära hem till släkt & vänner.
Barcelona L.A.M Nr 10 - Bäst I Världen
2010-05-31 19:03
Skavlan

Det tror jag inte skulle vara någon bra lösning. Antingen stannar han eller så flyttar han till en annan klubb och försöker vinna "Den där jävla champions" där istället. Det är ju inte så att han har så där jättestor chans att vinna CL med Moskva, eller hur?
Barcelona Barca4eva
2010-05-31 19:02
Hoppas Atletic klarar av matchen...det är ju hemma match och de satte aldrig något bortamål. Det blir svårt, oavgjort och de är borta.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-05-31 19:01
Orka bry sig om deras äckliga krönika. Dom vill bara ha "uppmärksamhet". Kan sätta allt att Mourinho blir sparkad efter ett år. Sen värvar man nya spelare och en ny tränare, sen fortsätter man som cirkus.

Ang JDS. F-n blev sur när jag läste att han inte blev uttagen. De sänker hans självförtroende. Han borde ha varit med, men i nästa VM är han säkert deras lagkapten.
Annons: