/spanien/barcelona/forum/14924.aspx/spanien/barcelona/forum/14924.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:47
Förresten - någon mer än jag som tror att den där Newcastlespelaren Gutierrez är stelopererad i benen?
Springer som en nyfödd Bambi på is.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-06-12 17:47
Hahaha real fansen är patetiska som klagar på Messi, 9 av 10 anfall som Argentina har, skapas av Messis fötter
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:46
Hetfield

Men kom igen, det sista läget borde han sätta alla dagar i veckan. Klagar man på Higuains läge, som var snarlikt, måste man få klaga på Messis.

Med torr menar jag att han bränner lägen, inte att han är dålig i spelet...
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:43
Mojito

Say what?

8/10 av det Argentina skapar är tack vare Messi (det säger jag utan att vara partisk).

Varken Di Maria, Tevez eller Higuain har varit bra.
Barcelona kev
2010-06-12 17:40
Nigerias målvakt is on fire!! vilken räddning asså.
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:39
Okej, Messi är rätt så torr idag han också...
Barcelona san Andrés
2010-06-12 17:39
Meeessi! Synd! :/
Barça såklart!
2010-06-12 17:31
Den hade Messí satt i Barçatröjan! ;=)
Barcelona kev
2010-06-12 17:23
Messi!!! Den ska sitta.
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-12 17:13
Rambla: "Maradona gör ett stort fel enligt mig hur han spelar Messi. Han låter honom spela alldeles för långt ner i banan vilket gör att Messi har en väldigt lång väg till målet."

Eftersom Maradona startar med la brujita Veron på mittfältet tycker jag att han har inget alternativ än att ha Messi i en lite mer tillbakadragen roll för att på så sätt få bollkontakt och sätta igång spelet.

Naturligtvis innebär detta att Messi har en längre väg att komma till avslut, men då får man kompensera detta med att ha bra anfallare som Tevez, Higuían, Milito och Kun som kan avlasta Messi längst upp.
Real Madrid Armin [Kaká - the elegant one]
2010-06-12 17:13
Hetfield

Mm, ta in Millito bredvid Higuaín, Di Maria tillför ingenting ändå. Aguero ska man nog inte ta in om man vill se mål, han har en tendens att sumpa mer än vad Higuaín gör idag.
Barcelona Hetfield
2010-06-12 17:11
Rambla

Argentina behöver inte två spelskickliga mittbackar, de behöver bara två mittbackar som kan rensa allt som går mot de.

I teorin så låter det rätt så saftigt med en Messi som lurar bakom två anfallare, men det blir inte så bra när båda anfallarna löper fel hela tiden.

Förövrigt så är det dags att ta ut Di Maria, han ser ut som en muterade Dumbo. Kanske dags för Aguero och Milito att spela?

Jag funderar starkt på att åka ner dit och kidnappa Demichelis, så släpper jag honom när VM är över. Jag får ilningar i hela kroppen så fort han ställs mot en anfallare.
Barcelona petersays
2010-06-12 17:10
" Förresten, jag önskar att Maradona vågade spela med Pastore istället för Veron men det lär tyvärr nog inte ske. "

Instämmer en hel del där. Kanske får han lite speltid i andra, men då blir det nog dessvärre på Di Marias-bekostnad. Framtida maräng förresten? Jo jag tackar jag.
Barcelona tarrak
2010-06-12 17:09
Ämne: hoppsan vad färgade ....
Kul att du anklagar folk här inne för att vara färgade när du själv kallar Messi för en sopa. Anstränger du dig att göra bort dig eller kommer det helt naturligt?
Barça såklart!
2010-06-12 17:08
Hmm, jag söker en parodi av en tränare som jag tror är Pep Guardiola. Han kommer in i omklädningsrummet, vansinnig efter en förlust, och så måste han skälla ut varenda spelare på deras språk. Jag tror det är Crackovia som har gjort den.

Någon som vet? Isåfall länka den!
Real Madrid Armin [Kaká - the elegant one]
2010-06-12 17:08
Xavis morsa sätter bättre passningar än Veron gör i vissa lägen, med ögonen stängda. Ola är pinsam. Framtida marrängen Di Maria har varit urusel. Messi har varit bra, Higuaín skulle ha varit bra men man kan inte ge honom mycket beröm med tanke på de missarna.
Barcelona Mojito
2010-06-12 17:04
Pierre 13#

Med tanke på hur mycket ytor Messi/Veron får har inte kantspelarna eller den mer tillbakadragne Tevez fått så mycket att jobba med.

Higuain däremot har fått precis det han ska jobba med, nämligen lägen att göra mål på.
Men men, det är hans första VM och pressen är stor på hono. Det kanske släpper?

Så våra ögon är nog inte färgade, det är bara du som försöker se NÅGOT positivt med pipitas insats.
Vi kritiserar det han är på plan för att göra - Mål.
Barcelona Rambla~
2010-06-12 17:03
Pierre 13#

Nej inte alla utan de jag nämnde. Var det något mer du ville?
Barcelona el Flaco - Orientales, la Patria o la Tumba
2010-06-12 17:02
Jag blev lite nervös och irriterad när Argentina lämnade ifrån sig initiativet efter ca 25 minuter spelade. La albiceleste känns bättre än Nigeria och man borde uttnyttja detta och försöka pressa ner Nigeria ännu längre ner i banan.

Tycker att Di Maria borde komma mer in i spelet och sen måste Higuían sätta sina lägen i andra halvleken. Han löpte bra in i situationerna, men effektivitet är livsviktigt under ett VM-mästerskap.
Real Madrid Pierre 13#
2010-06-12 16:56
hoppsan vad färgade ögon ni har. Higuain må ha missat 2 lägen, men han har tagit sig till lägena, och vunnit tillbaka väldigt många bollar. Kika istället på resten av anfallare, Di maria och Tevez gör vad?

Rambla~

Alla är alltså puckade förutom Messi, yee right.
Barcelona Rambla~
2010-06-12 16:55
Förresten, jag önskar att Maradona vågade spela med Pastore istället för Veron men det lär tyvärr nog inte ske.
Barcelona Rambla~
2010-06-12 16:53
Hetfield

Jag trodde att du satt på ett plan ner till Sydafrika för att ta ett snack med Diego angående Demichelis? :P Förresten, det är nog ingen bra lösning att spela två vänsterfötter som mittbackar. Samuel och Milito.

Maradona gör ett stort fel enligt mig hur han spelar Messi. Han låter honom spela alldeles för långt ner i banan vilket gör att Messi har en väldigt lång väg till målet. Jag tycker inte Veron håller måttet om jag ska vara ärlig.

Higuain, Tevez och di Maria spelar ju så förbannat osmart. Messi försöker söka kombinationer och väggspel med dom, men de fattar ju inte eller så är de för korkade för att löpa rätt. Det förvånar mig att Tevez inte fattar, för han brukar vara bra på sådant. In med Milito och Aguero. De har lite spelintelligens åtminstone. De måste skapa mer ytor åt Messi för som det är nu så är han alldeles för lite delaktig i spelet.
Barcelona El Ilusionista
2010-06-12 16:53
Higuain får ta och skärpa sig nu. 2 bra lägen och han slår bort vartenda passning.
Barcelona petersays
2010-06-12 16:46
Higuain ut och Milito eller Kun in så kanske det sitter ett par mål till.
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-12 16:43
Messi är klart bäst i argentina. Nigerias målvakt är bäst i Nigeria.
Barcelona kev
2010-06-12 16:42
Har inte sett så mycket av Di Maria. Någon som har koll på vilka som sitter på Argentinas bänk? Är Milito skadad?
Barcelona Ghazza
2010-06-12 16:25
Vad härligt det är när Maradona lobbar upp bollarna till Nigerianerna som ska ta inkast. =)
Barcelona petersays
2010-06-12 16:21
Higuain igen!!!

och vad Di Maria är osynlig...
Barcelona Ghazza
2010-06-12 16:21
In med Milito istället för Higuain snart. -_-
Barcelona C.Andrés
2010-06-12 16:18
Försvaret kommer få Argentina på fall mer än något annat.
Annons: