/spanien/barcelona/forum/14919.aspx/spanien/barcelona/forum/14919.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
2010-05-31 22:06
Barcelona står för allt positivt en sån otrolig unik klubb. Den bästa klubben på alla kategorier, man även under åren haft spelare som är stor förebilder för små ungar som spelar fotboll.

Ronaldinho,Messi,Rivaldo,Xavi,Iniesta mmf stora förebilder!

Medans Real zidane som i vm finalen skalla ner materatzi framför alla, eller pepe som körde lite karate mot getafe för drygt ett årsen, cronaldo störta fjolan..

Visca el barca!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-31 22:01
Rivaldo är min favoritbrasse även om jag vet att Ronaldinho vann mer för klubben och var en av anledningarna till vår framgång nu.

På tal om skratt och roliga video, se länk.
Barcelonistas
2010-05-31 22:00
★Sami★

ja helt sjukt hur i He***** kan pep starta me busquets? säger inte att busquets är dålig men yaya är bättre på allt i stort sett!
Barcelona Hetfield
2010-05-31 21:57
Ronaldo spelade bara 1 säsong i Barcelona, så det är kanske inte rättvist att hålla honom i samma nivå som Rivaldo

Förövrigt så tycker jag att Ronaldinho är den bästa brassen vi har haft, innan han kom så stod klubben i kaos. Ronaldinho stod för allt som är vackert med fotboll, i mina ögon så är han fortfarande större än Messi på alla sätt
Barcelona El Ilusionista
2010-05-31 21:56
Man kan inte annat än älska Xavier Serrano som spelar Guti i Crackòvia.

Pim pam pim pam.
Barcelona ★Sami★
2010-05-31 21:53
Barcelonistas
Jag hoppas också på den uppställningen men tyvärr så vet vi att Guardiola föredrar Busi framför Yaya Toure.
Barcelonistas
2010-05-31 21:48
nu får vi hoppas att yaya bara stannar för han är en viktigt del i det vinnande koncept!

Iniesta--Yaya--Xavi den uppställningen på mitten får vi hoppas på.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-31 21:48
Ämne: el flaco

Enrique ....
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Robson tog hit Ronaldo, inte Rivaldo. Rivaldo värvades efter att Van Gaal tog över som huvudtränare.

"Rivaldo är för mig större än alla andra brasilianska spelare vi har haft i klubben. Större än självaste Romario, Ronaldinho och Ronaldo."

Hm, jag håller med om att Rivaldo har varit större än Romario och Ronaldo, men kanske inte Ronaldinho. Rivaldo var en av anledningarna till varför jag blev culé, men Ronaldinho hade en större påverkan på klubben och hjälpte till att vända den negativa trenden i och med sin ankomst.

Jag håller nog el Gaúcho snäppet högre än Rivaldo. Båda två är hur som helst bland mina absoluta favoriter.
Barcelona Plaza_Catalunya
2010-05-31 21:46
Jag behåller gärna Abi så länge som bara möjligt. Finns inte många vänsterbackar jag skulle byta honom mot.

Tycker Filipe Luis är rätt överskattad, ganska långsam och egentligen inte särskilt bra defensivt. Hans offensiv är dock väldigt imponerande. Alves skulle fått sig en lektion av honom hur man slår ett inlägg i straffområdet.

Så länge det inte finns någon som är lika bra defensivt som Abi kan det lika gärna vara. Även om han är gammal och bara blir äldre så har karln fortfarande en fysik som en 25 åring :)
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:41
Cáceres kommer troligast att säljas, eventuellt lånas ut igen. Det är ju ingen hemlighet att Pep inte tror på honom. Vi får inte glömma bort att vi har mittbackar från La Masia som snart kan ta steget upp till a-truppen. Bartra, Muniesa och Fontás.
2010-05-31 21:39
el flaco

Enrique är den spelaren som har visat störst hjärta för Barcelona på plan. Har aldrig sett en spelare som har varit mer passionerad än Enrique i Barca. När Pique, Pedro och Messi firar sina mål mot Madrid tänker jag på Enrique.

Robson var även den som tog Rivaldo till Barca om jag inte minns fel. Rivaldo är för mig större än alla andra brasilianska spelare vi har haft i klubben. Större än självaste Romario, Ronaldinho och Ronaldo.
Barcelona Klint
2010-05-31 21:37
Ämne: Haha, varning för sk....
Haha! Tack för den.
2010-05-31 21:37
*Dör*
Barcelona Pep the King
2010-05-31 21:36
Zlatans agent ber om ursäkt? Skiter i vilket tror ni han menar det eller? Han skapar bara problem. Han och Zlatan kan lämna.
Finns ingen plats nu när David Villa har kommit in.
Barcelona westinho
2010-05-31 21:35
Alla vet att han kallas Guti Maricón, tycker inte ens hon ska behöva förklara sig :)
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-31 21:33
Haha! Sen så förklarar hon också att folket på Camp Nou sjöng "Guti Guti Guti Maaaaaaaaricon!"

Haha, tack för den!
2010-05-31 21:33
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

I dokumentären nämner Luis Enrique om hur pass mycket han tyckte om Robson och om hur han utvecklades under hans ledning. Respekten och uppskattningen mellan dessa två herrar var verkligen ömsesidigt.

Och att döma av din nick så gissar jag att även du är en beundrare av Lucho. ;)
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:30
el Flaco

Jag gillar om sagt Abi, men han blir inte yngre och för rätt summa bör man åtminstone fundera på saken.
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:29
Haha, varning för skrattkramp!
2010-05-31 21:28
Ämne: Förresten så ser det....
Sälja Abi? Han borde stanna för sina härliga tacktal om inget annat. :P
Barcelona ★Sami★
2010-05-31 21:27
Rambla~
Jag skulle gärna vilja ha tillbaka Caceres. Gillar han sjukt mycket. Han kan byta med Dani Alves då och då på högerplatsen.
2010-05-31 21:26
El Flaco

“It was a fantastic year for both football and personal experiences,”
“Although he was only on the bench for a year, Robson was a manager who left his mark.” - Luis Enrique

Sir. Robson var Enriques favorittränare. Att han lämnade klubben så fort tog väldigt hårt på Lucho, mest av alla spelare.
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:22
Förresten så ser det inte ut att Juve kommer att köpa loss Cáceres. Frågan är ju då vad som kommer hända med honom.

I Italien sägs det att Juve är sugna på Abidal. Jag gillar Abidal fast jag hade heller inte klagat på om han gick till Juve om det innebar att vi tog in Filipe Luis som ersättare. Han vill ju hit.
2010-05-31 21:20
Ville rekommendera den här dokumentär om sir Bobby Robsons tid som tränare för Barcelona säsongen 96/97. Den är ca en timme lång och tagen från ett serieprogram i Barça TV där man hyllar förre detta klubbtränare.

En kul detalj är att en av Robsons absoluta favoritspelare var Luis Enrique, som engelsmannen kallade för ”Enriquis”. Fan va kul att sir Bobby lyfte fram och hyllade just Lucho, en av mina egna personliga favoriter.

Här är del 1/6. De övriga hittar ni under spelistan till höger.
2010-05-31 21:20
Raiola, Det här är klubben som har slängt ut självaste Maradona för att det var en komplicerad spelare i truppen.

Som sagt, Barcelona är inte Inter eller Juventus. Som klubben säger: "vi behöver inte pengar." Det betyder att vi kan lika gärna sälja honom billigt om han är svår att ha i laget.

Raiola, Välkommen till Barcelona. Klubben som förutom Maradona har gjort sig av med spelare som Schuster, Rivaldo, Ronaldo, Ronaldinho, Deco, Eto'o. Zlatan kommer inte i närheten av deras status i Barcelona.
Barcelona M79
2010-05-31 21:19
Chans att vinna VM böcker...

Zlatan, ingen kommer förmodligen ha råd att köpa honom och en ev bytesaffär kommer bli svårt med tanke på hans kontrakt. Hans första säsong här ändå varit bra!
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:18
Ny fantastisk Barca-trailer.

Champions 4
Barcelona Rambla~
2010-05-31 21:15
Angående petningen av JDS så kan jag förstå honom till en viss del även om det aldrig är bra att ens far uttalar sig på det viset i media om situatonen.

Zizinho, hans far, klagade på att Aguirre tagit ut flera ålderstigna veteraner som tex Cuauhtémoc Blanco. Denne hade tex sett röka på en landslagsamling trots att Aguirre har välidgt hårda förhållningsregler.

Ska JDS klara av att ta sig in i la Selección så får han allt se till att få ett riktigt stort genombrott de närmaste åren.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-31 21:05
Ämne: Ämne: Nu tar ....
Nästan så att jag blev mörkrädd när jag fick reda på att Raiola bad om ursäkt. :P
Barcelona Hetfield
2010-05-31 21:02
Det finns bara en person i världen som kan få tyst på tjockisen, det är bara Zlatan. Jag antar att Zlatan har bett Raiola att knipa igen, mycket bra där

OT, men det här är så olagligt roligt, kolla från 0:40
Annons: