/spanien/barcelona/forum/14917.aspx/spanien/barcelona/forum/14917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-05-31 22:59
Om vi får Fabregas för 50 miljoner så är jag okej med en värvning. Han kanske är den sista pusselbiten vi behöver för att få ett ultimat mittfält.

Frågan är om det kan bli för mycket av det goda?
Barcelona NoGo™
2010-05-31 22:59
basaric

Nja håller inte med att det ok att betala så mycket för Cesc. Det kanske hade varit ok om han var tänkt att ersätta Xavi men så är ju inte fallet nu och som sagt han har ju ingen garanterad plats i startelvan heller så 50+milj tycker jag är för mycket.

Chyg värvningen är det nog ingen förutom Pep som förstår och den värvningen var också ett misstag tycker jag och tycker att klubben borde lära sig att inte betala för mycket för spelare, de borde vara lite mer kyligare om man säger så.
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-31 22:58
För att det är då Del Bosque kommer ge sina spelare ledigt innan de åker ner till Sydafrika. Truppen kommer få ledigt den 9 juni fram till på kvällen följande dag, då det är planerat att laget ska åker ner till Sydafrika. Medierna spekulerar att Laporta och Barça hoppas på att förhandlingarna med Arsenal ska hinna vara färdiga innan det datumet för att på så sätt presentera Cesc innan han åker iväg till VM.

Och då syftar jag på den nuvarande styrelsen så klart. Mycket möjligt att nästa president (Rosell?) bestämmer sig för att värva Cesc efter valet/VM. Vi får se vad som sker.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-05-31 22:55
Ämne: Deadlinen för Fabreg....Om Fabregas inte blir klar i år, så tror jag definitvt att han blir klar för FCB under sommaren 2011. Om man ska tro Laporta så är det endast få pusselbitar som saknas.

----

Messidinho_10

Fabregas har själv sagt att han vill ha klart för sig vilket lag han spelar för innan han åker iväg till Sydafrika den 9:e Juni.
Barcelona Messidinho_10
2010-05-31 22:55
el Flaco - Nah Mean

Hur vet du att det är deadline 9e juni och varför? Han kan alltid värvas efter VM också.
Barcelona basaric
2010-05-31 22:52
NoGo

Jag tycker att det är mer än OK att betala 50 miljoner för Fabbe.. endast 23 år men ack så erfaren.. och dessutom en av världens bästa på sin possition.

Om vi kan betala 25 miljoner för en spelare som Dimitri så kan vi nog också betala 50-60 för Fabregas.

Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-05-31 22:52
Deadlinen för Fabregas-övergången är förmodligen 9 juni. Hinner Barça inte värva in Cesc innan dess lär dealen med största sannolikhet inte gå igenom.

Vi får hoppas dels att Laporta inte går med på att betala ut för mycket pengar och dels att Hill-Wood inte viker ner sig och går med på att sänka priset.

Och angående diskussionen längre ner om Zizou så var hans attack mot Materazzi definitionen av "when keeping it real goes wrong".
2010-05-31 22:49
basaric

Jaja, han kanske gjorde ett misstag när han visade vad han tyckte om vad Materazzi sa just under matchen, han kunde ha tagit det direkt efter.

Och med "det han gjorde på planen är vad som räknas" så menade jag spelet och inget annat.

----

Abbe.

Haha, Han fick in en klockren träff på Materazzi. :P
Barcelona NoGo™
2010-05-31 22:45
Har en "bad feeling" om den här Cesc såpan. Nått säger mig att Laporta kommer göra allt menar allt för att få hem Cesc och drar förhandlingarna ut på tiden så kommer han garanterat betala det arsenal begär alltså 50+ milj och man blir ju mörkrädd av bara tanken.

Inget ont om Cesc, riktigt bra spelare men ser ingen plats för han i laget och ska man prompt värva en spelare så kan man gå efter Silva ist som kan lira på all offensiva positioner.

Edit: Zidane är en legend och var en grym spelare MEN man kan inte försvara det han gjorde mot Materazzi oavsett vad han sa.
Förstår inte folk som försöker göra Materazzi till boven i det hela även om han var ett svin själv så förtjänade han in det och sånt där ska inte förekomma på en fotbollsplan överhuvudtaget.
Barcelona basaric
2010-05-31 22:45
H.Alavi

Vad menar du med "det han gjorde på planen är vad som räknas"?
Han skallade ju Materazzi på plan och inte utanför.

Jag vet att dom från mellanöstern är extra känsliga och brukar inte tolerara snack om mammer så jag blev inte förvånad när jag fick reda på varför Zidane gjorde som han gjorde, jag hade blivit mer förvånad om han inte gjorde något åt saken.

Men som sagt.. Zidane är en underbar fotbollspelare och kommer alltid vara en legend inom fotbollen.
Barcelona Abbe.
2010-05-31 22:44
Ämne: Barcelonistas

"h....En dansk skalle riktar sig mot huvudet, det där var en Zi-dansk skalle ;-).
2010-05-31 22:40
Barcelonistas

"han är en skam!"

Äh, lägg ner. Du vet väl att du pratar om ett av fotbollshistoriens bästa fotbollsspelare? Vem fan bryr sig om hur han avslutade sin karriär på, det han gjorde på planen är vad som räknas.

Zidane påstår ju att Materazzi hade sagt något om Zidanes mamma(?), och om han nu gjorde det, så tycker jag att Zidane gjorde rätt. Hade nog gjort samma sak.

Men jag skulle nog inte delat ut en dansk skalle under en VM-final. :P
Barcelona Messidinho_10
2010-05-31 22:35
Fyfan vad härligt nu har Laporta gått ut och bekräftat att förhandlingarna med Arsenal har börjat.

Visca Fabregas y Visca Barca
Barcelona Barcadinho.
2010-05-31 22:32
På tal om petningen av JDS – ok, jag kan förstå om Aguirre tycker att han är för ung och oerfaren på den högsta nivån.

Men det konstigaste är att Mexiko har sjukt obalanserat lag till VM.
Helt galet hur Aguirre tänker.
Truppen består nästan av bara anfallare och försvarare.
Endast tre stycken mittfältare ingår i truppen!
(Innan petningen av JDS var det bara fyra, nästan lika illa).
Hur kan en så erfaren tränare tänka så?

I matchen mot England fick Marquez agera mittfältare.

Barcelona Abbe.
2010-05-31 22:30
Ämne: VI GER OSS ALDRIG, R....
Visst, han avslutade sin karriär på ett tråkigt sätt, men den karriär han väl avslutade var helt enastående.

En gudabenådad fotbollsspelare, så lite väl hårt att enbart minnas det som hände i VM-finalen 2006.
Barcelonistas
2010-05-31 22:26
VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!

zidane skämde ut sig o hela frankrike framför miljontals tittare! han är en skam!

ok sen var zidane en magisk spelare men de han gjorde kommer ingen glömma! vm finalen 06
Barcelona basaric
2010-05-31 22:25
Nytt om Fabregas.. jag hoppas verkligen att vi hinner värva honnom innan Laporta avgår.
Barcelona Abbe.
2010-05-31 22:17
Ämne: Ny fantastisk Barca-....
Tack för den. Oerhört bra!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-31 22:16
Giovanni: Van Gaal är brasilianarnas Hitler.

Haha.
Barcelona basaric
2010-05-31 22:16
Inter hostade upp 30 miljoner vilket var Ronaldos utköpsklasul, och då kan inte klubben göra något.. då är det helt upp till spelaren.

Ronaldo valde att röra sig vidare mot Italien och gjorde succe där med.. 30 miljoner euro låter inte mycket nu men då var det mycket.. Ronaldos övergång från Barcelona till Inter var faktist den dyraste någonsin.
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-05-31 22:15
"Eto'o flörtar med Los Blancos" ?? Jag hoppas verkligen inte att detta är sant..
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
2010-05-31 22:14
Barcelonistas

är du allvarlig? Håll inte på säg att bara för zidanes skalle så är han någon idiot och ingen förebild. du är pinsam.
alla spelare har gjort något dumt och om det är något slag eller någon sjuk filmning eller något handsmål är skitsamma. alla tappar sinnet ibland.
Barcelonistas
2010-05-31 22:10
Xavi y Villa = gol gol gol

har för mig de var problem me kontrakt eller något.. inte helt säker
Barcelona Xavi y Villa = gol gol gol
2010-05-31 22:09
Ämne: Ronaldo spelade bara....
Varför lämnade Ronaldo efter just en säsong? Vart det pga att van gaal inte gillade brasilianare eller ?
Barcelonistas
2010-05-31 22:06
Barcelona står för allt positivt en sån otrolig unik klubb. Den bästa klubben på alla kategorier, man även under åren haft spelare som är stor förebilder för små ungar som spelar fotboll.

Ronaldinho,Messi,Rivaldo,Xavi,Iniesta mmf stora förebilder!

Medans Real zidane som i vm finalen skalla ner materatzi framför alla, eller pepe som körde lite karate mot getafe för drygt ett årsen, cronaldo störta fjolan..

Visca el barca!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-05-31 22:01
Rivaldo är min favoritbrasse även om jag vet att Ronaldinho vann mer för klubben och var en av anledningarna till vår framgång nu.

På tal om skratt och roliga video, se länk.
Barcelonistas
2010-05-31 22:00
★Sami★

ja helt sjukt hur i He***** kan pep starta me busquets? säger inte att busquets är dålig men yaya är bättre på allt i stort sett!
Barcelona Hetfield
2010-05-31 21:57
Ronaldo spelade bara 1 säsong i Barcelona, så det är kanske inte rättvist att hålla honom i samma nivå som Rivaldo

Förövrigt så tycker jag att Ronaldinho är den bästa brassen vi har haft, innan han kom så stod klubben i kaos. Ronaldinho stod för allt som är vackert med fotboll, i mina ögon så är han fortfarande större än Messi på alla sätt
Barcelona El Ilusionista
2010-05-31 21:56
Man kan inte annat än älska Xavier Serrano som spelar Guti i Crackòvia.

Pim pam pim pam.
Barcelona ★Sami★
2010-05-31 21:53
Barcelonistas
Jag hoppas också på den uppställningen men tyvärr så vet vi att Guardiola föredrar Busi framför Yaya Toure.
Annons: