/spanien/barcelona/forum/14914.aspx/spanien/barcelona/forum/14914.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2010-08-27 02:10
Frodo//"Inget illa menat, men att påstå att Zlatan var bäst i laget under hösten är bara så fel det kan bli. Han hade en bra period men att kategorisera honom tillsammans med Messi är bara sånt som svensk media gör. Man kan peka på hans målskörd men Messi hade lika antal mål och var betydligt bättre spelmässigt under perioden som man kan kalla Messis "formsvacka".

absolut håller med dig där jag kanske ska formulera
som en av dem viktigare spelarna istället.

jag försöker inte jämnföra dem båda för att både vi vet att messi är på en annan nivå en zlatan, men att var naiv och inte se mellan raderna och inte se att nåt är fel det är det jag försöker komma fram till.

och det där med samtalen varför skulle pep inte prata med sina spelare, och om han nu inte pratar med xavi hur vet du det?
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-08-27 01:55
Hur dyrt skulle det kunna bli om man nu skulle bila ner till Köpenhamn?

Blir det inte billigare med buss eller tåg?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2010-08-27 01:53
Ämne: På tal om annat så b....
Jag var på plats och såg matchen, ville bara säga att barca total dominerade matchen!
Barcelona --Xavi--
2010-08-27 01:46
någon som vet när datumen till CL-matcherna lottas ut ???
Barcelona Frodo
2010-08-27 01:41
Hetfield

Håller med dig. It makes no sense...

Är det bara jag som har en dålig känsla över en eventuell värvning av Mascherano? En oro är hans aggressivitet kombinerat med den spanska domarkårens kortviftande. Dessutom är jag inte helt förtjust i hans karaktär. Att han vägrar spela med Liverpool trots att han är kontrakterad tyder på ett sämre omdöme. Nu är det vi som gynnas av ett sånt beteende men likväl är det ett beteende som inte bör vara acceptabelt vara sig det är i Liverpool eller Barcelona.

Förhoppningsvis kollar ledningen även hur hans karaktär är för det sista vi vill ha är ytterligare problembarn. När man tänker närmare på saken så var Liverpool villiga att satsa på honom när han höll på att ruttna i West Ham. En finare sorti borde han kunna ge dem.
Barcelona Frodo
2010-08-27 01:29
Denyo

Inget illa menat, men att påstå att Zlatan var bäst i laget under hösten är bara så fel det kan bli. Han hade en bra period men att kategorisera honom tillsammans med Messi är bara sånt som svensk media gör. Man kan peka på hans målskörd men Messi hade lika antal mål och var betydligt bättre spelmässigt under perioden som man kan kalla Messis "formsvacka".

Att Messi varit mer självisk i sina avslut beror knappast på att han ser Zlatan som ett hot som du försöker insinuera. Han har helt enkelt upptäckt killerinstinkten som de stora målgörarna likt Inzaghi, van Nistelrooy, Trezzeguet med flera har/haft. För många ser det själviskt ut (vilket det i många fall är) men de riktigt stora målskyttarna tar de avsluten för att de vet att de kan göra mål. När Eto´o lämnade började Messi ta avsluten som de stora avslutarna tar. Det vill säga vissa avslut som man i efterhand tänker att "han borde ha passat där". De flesta lag har såna spelare och vi råkar ha en som pangade in nästan 50 mål senaste säsongen.

Messi känner sig inte hotad av Zlatan. Varför skulle han känna sig det när både Xavi och Iniesta är bättre? Där snackar vi om spelare som hasar honom i hälarna som fotbollsspelare. Varför skulle han göra det när han spelat med Ronaldinho, Eto´o och Deco? Alla dessa spelare har spelat på en högre nivå än Zlatan i Barcelona utan att Messi känt sig hotad. Att folk försöker inbilla sig att Zlatan är på samma nivå som Messi är bara pinsamt. Såna konspirationsteorier borde du låta clownen Kåmark sköta.

Sen undrar jag hur du vet att Pep har utvecklingssamtal oftare med Xavi? Xavi behöver inga samtal då han är orörlig i både klubben och landslaget. Det visar han med sitt spel och inte sin status.

Jag förstår att vissa gillar Zlatan men en smula objektivitet skadar inte.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-27 01:26
Vänta..vänta...

Det är meningen att vi ska sälja Zlatan för 40 miljoner och köpa Mascherano för 26-31 miljoner!?
Är det bara jag som blir magsjuk av att köpa en DM som lär sitta på bänken för 26-31 miljoner.
Barcelona Pep the King
2010-08-27 01:13
Imorgon kan Mascherano bli klar för oss härligt. Vice President Bertomeu ska åka ner imorgon och fixa köpet.
Barcelona Ankan#7
2010-08-27 00:52
Mycket intressant läsning angående Zlatan och Berlusconis snålande dom senaste åren.

Märkte nu att när man klickar på länken så kommer man först till kommentarerna. Så scrolla uppåt så kommer ni sen hitta texten ifall ni inte har gjort det.

God Natt.
Barcelona älskabarcelona
2010-08-27 00:51
Mascherano till Barca imorgon kanske ?
Barcelona Ankan#7
2010-08-27 00:50
Mycket intressant läsning angående Zlatan och Berlusconis snålande dom senaste åren.
Barcelona GeziiMelBarca
2010-08-27 00:49
snel hest gå på fest äta kaka dricka lesk !

Zlatan stannar i Barca & vi vinner trippeln iår kom ihåg vem som sa det först ! Visca el Barca
Barcelona Denyo
2010-08-27 00:39
frodo//

alltså ska vi vara helt ärliga hetaste spelaren i barca förra hösten var Ibrahimovic, det gick lite halv taskigt för Messi men han var endå gudomlig, det finns flertal lägen där messi har kollat på zlatan sett att han är fri men valt dem svåra lägena själv självklart för att han kan tråkla sig ur dem men sen valde han att spela bakåt eller att inte passa honom, sen om det var med flit eller inte det vet ingen.

men hur kan man gå att vara bäst i laget nästan till att vara på bänken över ett juluppehåll det var ju knappast för mycket julskinka runt bordet, något måste ju vara fel när man går från att vara hetast till att vara på bänken, det är väldigt underligt iaf, och jag tror messi kände att ibra tog för mycket plats, jag älskar messi missförstå mig inte utan låt det leda till en förklaring hur.

p.s det där med 2 samtal på ett halvår det menar dem som utvecklingsamtal inte att dem inte pratat med varandra dagligt, exempel med xavi i grabbarna har dem sånna samtal oftare.
Barcelona Denyo
2010-08-27 00:26
det vore ett misstag att inte låta dem spela en match ihop alla behöver ju inte springa i djupled ibra väntar in kommer bak i från, det handlar inte om att pep ska speciell sy en roll åt zlatan men har man köpt han så ska man spela han där han kommer ut till fullo. o de e lite bakom dock inte fri roll men bakom så han kan komma med fart skjuta dribbla han gjorde några geneiliska passningar igår o det ser mycket bättre ut på plats en vad det gör i tv soffan.
BigDog
2010-08-27 00:24
Ämne: Zlatan kommer stanna....Historien upprepar sig, stannar han vinner vi ligan, går han till Milan vinner de Serie A. He brings titels...but not the f*cking ones.
Barcelona basaric
2010-08-27 00:22
Zlatan kommer stanna i FC Barcelona, och Zlatan kommer vinna den där jävla Champions Leuage med Barcelona det här året.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 00:17
Denyo,

Jag tycker det vore synd att inte ens få testa Messi-Ibra-Villa en enda match :P

Dags att sova, godnatt!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 00:16
Goddnatt!

Barcelona Denyo
2010-08-27 00:16
1.70-ligan//

tänkte bara bespara er den konversationen
jag kämpat länge för vad som talar emot men det blir som det blir hoppas jag har fel, var för övrigt grym stämning inne på camp nou var där igår riktigt häftig synd bara att ronnie inte lira med oss :) villa o zlatan passade bra ihop faktiskt bättre en konsetelationen messi-ibra
Barcelona Frodo
2010-08-27 00:11
Om det är några spelare som klubben behandlat illa så är det Caceres, Henrique och Keirrison. Utlåningar där unga och ambitiösa spelare skeppas runt som handelsvaror är inget som jag stöder. Ingen av de har gråtit ut i media eller talat illa om klubben utan alla har knutit näven i fickan och försökt göra det bästa av situationen. Det är spelare jag lider med och tycker synd om då alla även verkar vara sympatiska personer. Jag behåller gärna Caceres som kan spela i cupen.

Att tycka synd om spelare som Ibra eller Yaya finns inte på min karta.

Det är för övrigt märkligt hur vissa försöker framställa Messi som en ond översittare som gör vad han vill i klubben. Han har aldrig varit ett problem för klubben vare sig på ungdoms- eller seniornivå. Han har alltid varit omtyckt av veteranerna i klubben ända sen han slog sig in i laget och är även gillad av sina lagkamrater i det argentinska landslaget. Att han är högst upp i hierarkin stämmer inte då Puyol och Xavi har betydligt mycket mer att säga till om. Han fick till och med en utskällning av Xavi då han och de övriga anfallarna inte rörde sig tillräckligt i en match förra säsongen. Men jag antar att han måste vara elak då han tar rampljuset från Ibra...Vi kan väl göra oss av med Pep och Messi så att Ibra och hans glappkäft till agent kan göra saker och ting på deras villkor?
Atlético addeh
2010-08-27 00:09
På tal om annat så blev matchen mellan MFF U17 och Barça U17 på Swedbank Arena mållös. Jag antar att Klint bevittnade matchen på plats så jag väntar mig en utförlig matchrapport imorgon. :P
BigDog
2010-08-27 00:08
Ämne: det är redan klart n....
Du kommer väl inte undan så lätt: 200M + Borriello eller ? Milans boss e en sneaky son of a gun....
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-27 00:06
Denyo,

Bra att du vet, så att vi kan slippa spekulera.
Barcelona Denyo
2010-08-27 00:02
det är redan klart när vi vaknar imorgon kommer han att ha skrivit på för milan.
BigDog
2010-08-26 23:59
Ämne: Lagfotot från Gamber....
Ronaldinho + 150M mot Z ? Alla blir glada utom möjligvis kassören i Barca....
Atlético addeh
2010-08-26 23:57
Lagfotot från Gamber-matchen. Känns helt fel att se Ronaldinho i en vit tröja istället för en blåröd, men samtidigt så vackert. Leendet kommer leva kvar på Camp Nou i all framtid.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-26 23:55
BigDog,

haha, ja det är lite kul faktiskt :) Bara önskar att man snart fick veta. Just nu vet man liksom inte om Mascherano spelar i Barca kommande säsong, om Zlatan gör det, om ingen gör det, eller om båda gör det.
Barcelona petersays
2010-08-26 23:49
I min ivriga research över f.d. barcaspelare ser jag att Rubén som till tillbringade inte mindre än 11 år i klubben återvänder till La Liga och närmare bestämt Malaga. Kul!
BigDog
2010-08-26 23:49
Ämne: Tror ni Barca och Mi....
De är långt ifrån överens men det är skön stil av Rosell att ta det lugnt i Ibiza över helgen, whos got the power :)
Barcelona Messi_Number_One
2010-08-26 23:47
Härligt och få köpenham i gruppen :) Åka dit och se dem.

Annons: