/spanien/barcelona/forum/14913.aspx/spanien/barcelona/forum/14913.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2010-06-01 23:33
Skojar folk eller vad? Om Gai lämnar då är det fan i mig en jävla skandal! Dom kommer ångra sig och sen, om 5 år köpa tillbaka honom för 1 miljard jävla idioter. Ha kvar honom! Killen är fan född -91 och har en lysande framtid!

Edit: Förlåt, såg att ni redan diskuterat detta.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 23:29
Förlåt men Walcott måste vara världens mest överskattade "talang", han skulle förmodligen vara bäst när det gäller en 100 meters löpning men mer finns det inte

Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 23:13
Ämne: Mrfaariis

Haha ok....
Tänk på att dem lägger sin fritid på det. Så dom gör allt för att vi ska ha en svensk Barca sida.
Tänk på de ;)
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 23:11
Hahaha han är så jävla Bäst!!
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-01 23:09
kev //

Haha, jag också.
Mina föräldrar klagar på att jag är lite smågrinig, tro fan det när det inte finns någon fotboll alls att kolla på, enda trösten är Stanley Cup finalen men det är inte i närheten av Barca :)

Snart VM, det är ju iallafall någonting.
Barcelona Rambla~
2010-06-01 23:09
Problemet för Gai denna säsong har varit att Lucho knappt låtit honom spela. Det finns flera spelare före som han hellre satsar på. Ibland känns det tyvärr som om det är viktigare för Lucho att komma så högt upp i seriesystemet, vilket iofs är bra, än att utveckla våra talanger.

Jag tror inte att Gai sticker. Han är en förnuftig ung grabb. Han har haft chansen förut och avböjt.
Barcelona kev
2010-06-01 22:55
basaric

Jäklar vilken grym video asså! Jag har fotboll abstinens just nu, vilket gör att man är lätt irriterad. Saknar Barca spel med detta tar jag igen genom Spanien(fotboll landslaget) för där kan man njuter av det bästa.
Barcelona basaric
2010-06-01 22:52
Samuel och Ronaldo hammnade i en dispyt under matcen. Du kan läsa mer om det i länktipset.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-06-01 22:42
Mrfaariis

Haha okej :)
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 22:37
basaric
Sätt divan på plats. Vad menar du?
Barcelona basaric
2010-06-01 22:33
Samuel Eto! Sätt divan på plats.
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-01 22:15
Tråkigt om Gai försvinner.
Men jag tror ändå inte att han någonsin kommer få en startplats.
Frågan är om han får det i något engelskt lag heller.

Har vi någon annan anfallare i Barca Atletic som anses ha stor talang?

Förresten, varför slutar raderna helt plötsligt här inne på forumet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-01 22:06
Basaric

Helt underbar video!

Ni som hängde runt här förra året minns säkert den här legendariska videon, väldigt lik den du nyss länkade, men minst lika mäktig.
Barcelona Essienesque
2010-06-01 22:05
Ämne: Finns det någon som ....
Du behöver aldrig oroa dig om att missa VM/EM matcher i fotboll på TV, då jag har för mig att det är lag på att alla svenskar ska kunna se dessa evenemang. (Gäller även olympiska spelen)
Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 22:05
¡Barça! - Crèma Catalana...
Det är ej min sida. Men grym sida om Barca.

Snacka ej skiit nu. Photoshop o sånt ;).. Bättre o hålla tyst ;)
Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 21:59
Ämne: Ämne: Mrfaari....
Nej jag har inte gjort hemsidan. Men den är bra.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 21:55
Ämne: Finns det någon som ....
VM matcherna kommer att sändas på TV4 och SVT.
Barcelona DaniAlves
2010-06-01 21:51
Finns det någon som har koll på ifall alla VM matcher visas på kanal 4, och svt kanalerna ? eller behöver man canal plus och så ?

Tack för svaret!
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-01 21:27
basaric //

Den där videon är helt underbar, jag undrar hur mycket tid han lagt ner på att göra den. Sinnessjukt bra!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-01 21:17
basaric

Grymt bra video!
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 21:03
Villa Villa Mara Villa!!
Jag njuter.
Barcelona Pep the King
2010-06-01 21:02
basaric
Mäktig!
Barcelona basaric
2010-06-01 20:58
Bästa fotbollsvideon jag sett.
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 20:29
Tråkigt för Walcott. Jag kommer ihåg när Svennis tog honom med till VM i Tyskland, då som 17-årig. och han chockerade många engelska experter.
Hans utveckling tog inte tillräckligt fart, eller vad man ska säga.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-06-01 20:29
el Flaco

Om någon av ungdomarna verkligen skulle vilja lämna för spel i England så kan ju klubben visa en före- och efterbild på Giovani Dos Santos.

Före: http://s.bebo.com/app-image/7925154602/5411656627/PROFILE/i.quizzaz.com/img/q/u/08/03/27/Santos.jpg

Efter: http://i42.tinypic.com/2nghrpf.jpg

Från en fot in i A-laget, till en fot in i fyllecellen. :-)
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 20:23
Otroligt alltså, Geovanni vill bojkotta landslaget för brorsans petning. Vad löjligt.
Jag som alltid trodde att GDS försvann på grund av den här agenten Pini Zahavi.
Det verkar som farsan Zizinho är minst lika otålig som Pini. Det verkar inte vara bra för bröderna att ha en sån "killer" kombination av Pini och farsan. De förstör mer än att göra nytta.

Riktigt tråkigt att Gai förmodligen försvinner. Tyvärr är konkurrensen så stenhård att en del får ingen plats på tåget. Tråkigt för oss fansen som följer unga under många år och till slut så hamnar dem någon annan stans.
Jag kommer att bli riktigt förbannad om Real värvar honom (det står i t ex totalbarca att de är intresserade). Real kan lyckas med hjälp av pengarna. Men så klart så kommer han hamna i b-laget eller bänken därborta.
Barcelona westinho
2010-06-01 20:13
Gai Assulin räknas inte längre som den största talangen i Barcelona. Thiago, JDS, Fontás och Muniesa går före. Gai har talang, men enligt mig klyddar han för mycket med bollen (om man talar ren skånska).
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 20:12
Visst, jag kan förstå att många av talangerna med utgående kontrakt ser sig om och kanske knipper första bästa kontrakt från England med tanke på att de garanteras ett A-lagskontrakt. Man ska även komma ihåg att det blir automatiskt mer turbulens kring klubben under ett presidentvalsår då den sittande presidenten fokuserar mer på att stärka A-laget och den nya presidenten kommer även han ha en massa prioriteringar på sin lista när han inträder, men jag önskar och hoppas att de här unga killarna visar lite kyla i det här läget.

För närvarande råder det full harmoni i A-laget och det hade onekligen underlättat deras anpassning när de ska spela i högsta divisionen. Lägg även till att Pep har visat ett stor förtroende för canteranos under sin tid som tränare och den tunga kärnan inom laget är även de själva från La Masia. Om Thiago, Jonathan Dos Santos och Bartra är smarta går de med att förnya sina kontrakter. I dagsläget finns det ingen bättre klubb för de att lyckas.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-01 20:10
Ämne: Det är först på sena....
Mot just City tyckte jag Thiago imponerade mera än Gai. Assulin visade upp kvicka fötter och översteg men Thiagos blick för spelet var det som fick mig att fastna mer för honom än Gai. Även fast jag sett klipp på Gai på youtube och ibland sett matcher med Barca athletic har han varit bra, en högerfotad Messi kallas han för ju.. Ialf vi får se hur det hela slutar med Gai...

Förhoppningsvis hoppar han in mot Espanyol med nummer 30 på ryggen :) Det vore något
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-01 19:54
Det är först på senare år som jag intresserat mig om Barcas ungdomar så har förfarande ganska dålig koll på detta, men är inte Gai Assulin den kanske mest lovande talangen Barca har? eller är jag ute och cyklar? Räknas JDS, Thiago och Bartra som större framtidsnamn än honom nu? Kom ihåg att jag såg han spela mot City i somras och var mäkta imponerad... hoppas han stannar!

En fråga till: Vem är det som "hittat" dessa unga talanger som Barca plockat åt sig de senaste åren?

Har Rijkaard/Pep haft något att säga till om där?

Tacksamn för svar :)
Annons: