/spanien/barcelona/forum/14902.aspx/spanien/barcelona/forum/14902.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KtoorBaloor
2010-06-02 19:14
Jarååå !! Arsenal nekade budet.. Så skönt jag ville inte ha Fabregas..
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:11
Elsafrånunderjorden

Du tycker att vi provocerar er arsenalfans här inne, eller hur? Jag kontrade med att många arsenalfans direkt visar upp en dryg och ovänlig attityd när de väljer att skriva här. Comprende?

Ja, jag anser att det är fånigt av vissa här inne, cules då alltså, sitte och proverae med kommentarer om titlar. Förstår du nu?
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-02 19:10
Elsafrånunderjorden/

Som sagt, jag kommer inte ändra min uppfattning angående Cesc. Framför allt inte när jag själv inte var tillräckligt insatt i ungdomsakademin för sju år sen. Jag hade endast koll på A-laget på den tiden, visste inte ens vem Fabregas och Piqué var på den tiden.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-06-02 19:07
Rambla~: Vad du pratar om först där förstår jag inte. Det är inte vad jag menar. Det andra du skriver, det är vad jag menade. Och ni var titellösa i 5 år? Eller nåt i den stilen. Löjlig sak att provocera med.
Barcelona Rambla~
2010-06-02 19:05
Öagunner

Jag kommer på fler. Huvudpersonen alla tjafsar om nu och Fran Merida. Jag är dock övertygad om att det är Wengers strategi att lägga ut sina små krokar och se till att intressant spelare är medveten om att Arsenal är intresserade av honom. Allt som oftast slutar det med att spelaren vägrar att förlänga med klubben och sitter av sitt kontrakt, eller säljs till ett lågt pris. Det är så Wenger jobbar. Du får gärna försvara honom hur mycket du vill, jag kommer inte ändra uppfattning. ;)

Elsafrånunderjorden

Du tycker att vi provocerar arsenalfans här inne? Tydligen så har du missat alla horder av dryga fans som ploppar in från alla håll och kanter för att spy galla över vår klubb. Istället borde ni ställa er frågan. Kan verkligen människorna på det här forumet bestämma eller råda över hur Barcelona agerar på transfermarknaden? Tydligen så räcker inte deras logik så långt.

Sen så blir det fånigt med kommentarer som: Haha, de vinner inga titlar, stanna där och vinn 0 i framtiden osv. Alla klubbar går igenom titeltorka, så även Barcelona under tidigare säsonger. Se bara på Real Madrid. De var titellösa i 4 säsonger har jag för mig.
2010-06-02 19:04
el Flaco - Nah Mean: Att de lämnade under en kris hjälper ju inte direkt deras sak. Tycker du inte att han är en svikare så, gör det. Jag är tveksam till hur jag hade känt om jag som supporter hade upplevt en liknande situation.
Valencia rågi
2010-06-02 19:00
Ämne: rågi//

tror vi at....
El braco:

Istället för att förundras över ironin ni inte förstod i den meningen (vilket jag medger, ej gör sig bra i skriftspråk) kanske ni kan komma med synpunkter på inlägget i sin helhet. Alternativt låter ni det bara vara. Jag förväntar mig inget mer.
Blejs
2010-06-02 18:59
Hetfield: Visst en ägare som kan pumpa in pengar i klubben är ett alternativ. Men hur smart är du på en skala om du anser Arsenal ska byta tränare? Så den tränaren kan spendera mycket pengar? Arsenals ekonomi är om jag inte misstar mig bäst just nu i Engelska ligan(dock skulder fortfarande). Men titta på hur mycket pengar Arsenal spenderar på transfers, samt fått in på transfers. Det är ett mirakel mer eller mindre att Arsenal varit på den nivån de har nu varit på under detta generationsskifte.

Skulle varit intressant om RVP var hel föregående säsongen, eller om Chelsea / Man U var utan Drogba / Rooney lika lång tid som vi var utan RVP.
2010-06-02 18:57
Elsafrånunderjorden/

Ska jag var ärlig så är det ganska förstårligt att Cesc lämnade klubben sommaren 2003. Vi gick igenom en tung period, A-laget var en katastrof och sedan hölls presidentvalet.

Jag kan förstå att Cesc, Piqué och många andra tänkte på sitt eget bästa just då eftersom de inte visste hur deras framtid skulle se ut, eller vilka planer Laporta hade när han tog kommandot. Det var nästan ett mirakel att klubben hamnade på rätt köl så snabbt som man gjorde då, både sportsligt och ekonomiskt.

Naturligtvis var Fabregas ingen doldis på den tiden, alla inom klubben kände till honom och den dåvarande vicepresidenten Rosell hann t.o.m. skriva en klausul med Arsenal som innebar att om en annan klubb lade bud på Cesc skulle Barcelona få lov att matcha erbjudandet och komma först i kön när det gällde att förhandla om spelaren. Jag har för mig det åtminstone.

Men hur som helst så ser jag inte på Fabregas som någon ”svikare” direkt. Han fattade ett beslut och jag tror inte han ångrar sig. Men jag vill ändå inte att Barça ska köpa tillbaks honom.
2010-06-02 18:54
elbraco: Nej, det var det jag funderade lite påockså. Men fortfarande så tycker jag oväntat få är bitter. Det kanske är fler "riktiga" kataloner som tycker det, som upplevde det på ett annat sätt.
elbraco
2010-06-02 18:49
Ämne: Det jag förundras li....
Tror det är för att han lämnade när han var så ung, ingen som "brydde" sig riktigt.. och när man är så ung har man mer förståelse för att dom lämnar, som t.ex. speltid plus att han i arsenal fick proffskontrakt...om Gai hade lämnat nu hade ingen betraktat honom som svikare heller antar jag.
Barcelona Hetfield
2010-06-02 18:48
Öagunner/

Förlåt, men det är otroligt lustigt att ni inte vill ta in en rik oljeschejk eller rik amerikan, men ni har ett lag som kryllar av importer/utlänningar. Ni kan väl inte utesluta det ena för att det är "fult" medan ni har ett lag som inte har en enda engelsman i startelvan

Som utomstående så finns det bara två sätt för Arsenal att utmana Chelsea och Man U på allvar (och även lyckas i CL), antingen så tar man in en vinnare till tränare eller så behåller man Wenger men byter ägare så att man får in extremt mycket pengar
Sevilla Navasv2
2010-06-02 18:47
har cesc någonsin SJÄLV sagt att han vill spela i barca? kanske jag som är helt borta men kan inte minnas att jag hört/läst att han själv sagt att han vill spela där, bara rykten från "folk i hans närhet" som sagt att han vill tillbaka vilket kan klassas som rent skitsnack egentligen. Det enda jag vet att han sagt är att han vill flytta tillbaka till spanien EFTER karriären
elbraco
2010-06-02 18:46
rågi//

tror vi att barca är så pass dominanta för att de är katalaner? var finns logiken i den meningen?
det var det konstigaste jag hört på länge...
2010-06-02 18:46
Det jag förundras lite över är att det är så få som ser Cesc som en svikare. Lämna sin "moderklubb", utan att de får något, istället för att kämpa och försöka ta en plats och hedra "klubben i sitt hjärta".
Barcelona Rambla~
2010-06-02 18:45
Ämne: Om Arsenal vill så k....
Japp, klart de kan. Han har kontrakt till 2015. Det är det ingen som ifrågasätter. Frågan är vad han själv vill?
Blejs
2010-06-02 18:42
Om Arsenal vill så kan de få Cesc att stanna kvar till 2014 eller var det t.om 2015?
Valencia rågi
2010-06-02 18:38
Härlig diskussion här inne. Varför inte bara göra en transnationell superliga där Barca,RM, Man U, Chelsea och övriga kan delta. De är ju bara de klubbarna som kan vinna något. Sedan kan man spela fotboll i två akter istället för två halvlekar, det låter ju bättre.

Arsenal har gjort det som Valencia misslyckats med, nämligen att expandera och bli starkare. Visserligen genom lite andra strategier men nu står de där med en av ligans stabilaste ekonomier. Det verkar som att vissa härinne tror att Barca är så pass dominanta idag p.g.a. att de är katalaner eller liknande. Nej ni har gått samma väg som Arsenal och de kommer säkerligen att kunna utmana ordentligt i CL om 2-3 år.

Det är ekonomi som gör skillnaden i dagens fotboll. Barcelona är inget undantag. Det är eran ekonomi som lagt vägen för er framgång som för alla fotbollsklubbar i den moderna fotbollen. Tro inte att ni är för mer.
2010-06-02 18:38
Håller verkligen tummarna för att Hill-Wood inte ska vika ner sig angående Cesc, alternativt att Laporta nu väljer att lägga Fabregas åt sidan och istället fokuserar sig på annat som kan stärka laget inför nästa säsong.

Jag hoppas att Fabregas inte kommer till Barça, vare sig denna sommar, nästa år eller om fem år.
2010-06-02 18:37
elbraco: Snygg edit där.

Hetfield: För att det ska bli bättre med tiden? Eller det är väl i år det vänder om man ser till transferpengar. Det är inte tänkt att det ska vara som det varit de senaste åren för evigt.
Den nya stadion betydde lite sötebrödsdagar i några år, men många fler när den blir betald.
Barcelona el Maestro!
2010-06-02 18:34
Wenger hoppas på att kunna behålla Cesc en säsong till. Han kanske lyckas med det.
Men i slutändan så är det omöjligt att tvinga kvar en spelare som vill byta klubb. Det är realitet.

Jag tror att Cesc vill lämna. Gör han inte i denna säsong så gör han det i nästa säsong sur och irriterad likt Adebayor senast.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-02 18:33
Hetfield//
Vi har 300- 400 miljoner att spendera i sommar. Mer än någonsin antar jag. Det vore helt idiotiskt av Wenger att inte använde dessa på en riktigt bra målvakt och en lång mittback (Vermaelen är ganska kort även om spänsten är bra;)) men det är ju långt kvar av silly.

Sen är ju Pools situation inte så lik egentligen men de har enorma skulder precis som vi hade för nåt år sedan men köpte ändå typ Robbie Keane för 200 miljoner kr.

Sen tror jag många Arsenal- fans vill ha ledningen som en referenspunkt för klubben efter som Emirates inte direkt har samma hjärta och historia som Highbury hade... och har vi alltid varit emot en arab eller jänk däruppe som lägger ut stora pengar som Roman te.x.

elbraco
2010-06-02 18:28
nvm, orkar inte diskutera :) puss å kram på alla trevliga arsenalfans helt enkelt.
Barcelona Hetfield
2010-06-02 18:27
Öagunner

Jag förstår inte poängen med att ha en stabil ekonomi om man inte kan göra något med det. Det är ungefär samma sak som att köpa en tårta när man inte kan äta den

Jag vet inte om man ska ha Liverpool som referenspunkt, de har idioter till ägare och en tråkmåns till tränare. Ge de en rik ägare så skulle de kunna utmana topplagen, pengar styr mycket här i världen
2010-06-02 18:23
elbraco: Det är inte diskussionerna jag anser som "låga" utan alla provokationer. Precis som du håller på nu.

★Sami★: Med tanke på hur mycket provokationer det kommer från ert håll så skulle jag säga att det verkar vara tvärtom.
Barcelona ★Sami★
2010-06-02 18:14
Verkar som alla Arsenal fans gråter här inne.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-06-02 18:12
Angående budet på Cesc:

Om uppgifterna stämmer att budet var värt dryga 300 miljoner SEK tror jag inte att Barcelona förväntade sig att Arsenal skulle acceptera det. Känns väl mer som ett första bud som kommer att trappas upp.

I slutändan så kommer övergången förmodligen att avgöras av hur pass långt Cesc själv är villig att gå för att pressa Arsenal till att sälja. Är han villig att ta fighten med Arsenal tror jag han kommer gå men är han inte det så kommer Arsenal inte att sälja.
Barcelona Öagunner (1886)
2010-06-02 18:11
Hetfield//
Det klart vi hade kunnat värva stort trots Emirates bygget, men då hade vi legat i samma position som Liverpool gör just nu som har typ 5 miljoner pund att spendera max... istället blir bara ekonomin bättre och bättre och vi har råd med större värvningar kanske redan i år, och dessutom med helt egna pengar tillskillnad från vissa andra engelska lag.
elbraco
2010-06-02 18:07
Ämne: Ni verkar gilla att ....
Herregud, ingen har ju sagt någonting ni kan gråta över nu? Det verkar som att man måste ringa en medlare så fort det kommer ett arsenalfan hit så mycket som ni verkar ta illa upp.
Klart det blir diskussioner mellan arsenal- och barcafans nu när det är som det är och om man inte tål att argumentera så är det inget tvång, men jag förstår att du hellre hänger här in i North Bank.
Barcelona Pep the King
2010-06-02 18:06
Ok jag överdrev lite med 0 titlar. Men vill Arsenal inte släppa Fabregas så bryr jag mig inte. Tycker det är bara synd verkar som han själv vill lämna Arsenal och komma att spela med Xavi Pique Iniesta sina bästa vänner. Och vinna titlar! Inte stanna i Arsenal och komma varje år 3a i Ligan.
Annons: