/spanien/barcelona/forum/14901.aspx/spanien/barcelona/forum/14901.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10 - 2010/06/11
2010-06-01 22:15
Tråkigt om Gai försvinner.
Men jag tror ändå inte att han någonsin kommer få en startplats.
Frågan är om han får det i något engelskt lag heller.

Har vi någon annan anfallare i Barca Atletic som anses ha stor talang?

Förresten, varför slutar raderna helt plötsligt här inne på forumet?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-01 22:06
Basaric

Helt underbar video!

Ni som hängde runt här förra året minns säkert den här legendariska videon, väldigt lik den du nyss länkade, men minst lika mäktig.
Barcelona Essienesque
2010-06-01 22:05
Ämne: Finns det någon som ....
Du behöver aldrig oroa dig om att missa VM/EM matcher i fotboll på TV, då jag har för mig att det är lag på att alla svenskar ska kunna se dessa evenemang. (Gäller även olympiska spelen)
Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 22:05
¡Barça! - Crèma Catalana...
Det är ej min sida. Men grym sida om Barca.

Snacka ej skiit nu. Photoshop o sånt ;).. Bättre o hålla tyst ;)
Barcelona Mrfaariis
2010-06-01 21:59
Ämne: Ämne: Mrfaari....
Nej jag har inte gjort hemsidan. Men den är bra.
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 21:55
Ämne: Finns det någon som ....
VM matcherna kommer att sändas på TV4 och SVT.
Barcelona DaniAlves
2010-06-01 21:51
Finns det någon som har koll på ifall alla VM matcher visas på kanal 4, och svt kanalerna ? eller behöver man canal plus och så ?

Tack för svaret!
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-01 21:27
basaric //

Den där videon är helt underbar, jag undrar hur mycket tid han lagt ner på att göra den. Sinnessjukt bra!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-06-01 21:17
basaric

Grymt bra video!
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 21:03
Villa Villa Mara Villa!!
Jag njuter.
Barcelona Pep the King
2010-06-01 21:02
basaric
Mäktig!
Barcelona basaric
2010-06-01 20:58
Bästa fotbollsvideon jag sett.
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 20:29
Tråkigt för Walcott. Jag kommer ihåg när Svennis tog honom med till VM i Tyskland, då som 17-årig. och han chockerade många engelska experter.
Hans utveckling tog inte tillräckligt fart, eller vad man ska säga.
Barcelona Heywood Jablome - MaraVilla
2010-06-01 20:29
el Flaco

Om någon av ungdomarna verkligen skulle vilja lämna för spel i England så kan ju klubben visa en före- och efterbild på Giovani Dos Santos.

Före: http://s.bebo.com/app-image/7925154602/5411656627/PROFILE/i.quizzaz.com/img/q/u/08/03/27/Santos.jpg

Efter: http://i42.tinypic.com/2nghrpf.jpg

Från en fot in i A-laget, till en fot in i fyllecellen. :-)
Barcelona Barcadinho.
2010-06-01 20:23
Otroligt alltså, Geovanni vill bojkotta landslaget för brorsans petning. Vad löjligt.
Jag som alltid trodde att GDS försvann på grund av den här agenten Pini Zahavi.
Det verkar som farsan Zizinho är minst lika otålig som Pini. Det verkar inte vara bra för bröderna att ha en sån "killer" kombination av Pini och farsan. De förstör mer än att göra nytta.

Riktigt tråkigt att Gai förmodligen försvinner. Tyvärr är konkurrensen så stenhård att en del får ingen plats på tåget. Tråkigt för oss fansen som följer unga under många år och till slut så hamnar dem någon annan stans.
Jag kommer att bli riktigt förbannad om Real värvar honom (det står i t ex totalbarca att de är intresserade). Real kan lyckas med hjälp av pengarna. Men så klart så kommer han hamna i b-laget eller bänken därborta.
Barcelona westinho
2010-06-01 20:13
Gai Assulin räknas inte längre som den största talangen i Barcelona. Thiago, JDS, Fontás och Muniesa går före. Gai har talang, men enligt mig klyddar han för mycket med bollen (om man talar ren skånska).
Barcelona el Flaco - Nah Mean
2010-06-01 20:12
Visst, jag kan förstå att många av talangerna med utgående kontrakt ser sig om och kanske knipper första bästa kontrakt från England med tanke på att de garanteras ett A-lagskontrakt. Man ska även komma ihåg att det blir automatiskt mer turbulens kring klubben under ett presidentvalsår då den sittande presidenten fokuserar mer på att stärka A-laget och den nya presidenten kommer även han ha en massa prioriteringar på sin lista när han inträder, men jag önskar och hoppas att de här unga killarna visar lite kyla i det här läget.

För närvarande råder det full harmoni i A-laget och det hade onekligen underlättat deras anpassning när de ska spela i högsta divisionen. Lägg även till att Pep har visat ett stor förtroende för canteranos under sin tid som tränare och den tunga kärnan inom laget är även de själva från La Masia. Om Thiago, Jonathan Dos Santos och Bartra är smarta går de med att förnya sina kontrakter. I dagsläget finns det ingen bättre klubb för de att lyckas.

Barcelona Gonzalez_Barca
2010-06-01 20:10
Ämne: Det är först på sena....
Mot just City tyckte jag Thiago imponerade mera än Gai. Assulin visade upp kvicka fötter och översteg men Thiagos blick för spelet var det som fick mig att fastna mer för honom än Gai. Även fast jag sett klipp på Gai på youtube och ibland sett matcher med Barca athletic har han varit bra, en högerfotad Messi kallas han för ju.. Ialf vi får se hur det hela slutar med Gai...

Förhoppningsvis hoppar han in mot Espanyol med nummer 30 på ryggen :) Det vore något
Barcelona 1.70-ligan.
2010-06-01 19:54
Det är först på senare år som jag intresserat mig om Barcas ungdomar så har förfarande ganska dålig koll på detta, men är inte Gai Assulin den kanske mest lovande talangen Barca har? eller är jag ute och cyklar? Räknas JDS, Thiago och Bartra som större framtidsnamn än honom nu? Kom ihåg att jag såg han spela mot City i somras och var mäkta imponerad... hoppas han stannar!

En fråga till: Vem är det som "hittat" dessa unga talanger som Barca plockat åt sig de senaste åren?

Har Rijkaard/Pep haft något att säga till om där?

Tacksamn för svar :)
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 19:47
Gai lämnar Barca. Aj det var inte bra! En riktig talang.
Barcelona Hetfield
2010-06-01 19:43
Gai kommer väl antagligen kräla tillbaka till klubben när han får första smällen från en mittback som är 1.90 meter

Jag gråter inte blod, vill han lämna för pengar istället för att kämpa som Pedro och Iniesta så får han jättegärna göra det
Barcelona H.Alavi - Triangulo Magico!
2010-06-01 19:35
Ämne: Ja usch börjar också....Nu har även brorsan, Giovani Dos Santos, hotat med att åka hem till sin familj istället för att spela i VM med Mexico.

Anledningen är självklart petningen av JDS, vilket jag tycker är oerhört löjligt. Visst ska man backa upp sin brorsa ibland, men inte på ett sätt som gör att fotbollsnationen blir lidande. Han är, precis som du säger, fortfarande ung och kommer med största sannolikhet att vara med i nästa mästerskap för Mexico om han fortsätter på samma spår som nu. Hans utveckling ser bra ut, gäller bara o kämpa vidare för hans del.

----

Vad ska Gai Assulin göra i England? Kan vara så att han är missnöjd över att fortfarande spela i Barca Atletic. Men han måste ha tålamod, om nu inte framgång är lika med pengar för honom.
2010-06-01 19:33
Vi ska dock komma ihåg att det är Jonathans far som gick ut med de kontroversiella uttalanden och inte spelaren själv. Kan tänka mig att Dos Santos var djupt besviken över att inte få spela i Sydafrika denna sommar, men han har inte yttrat ett ord inför medierna.

Från och med imorgon kommer hur som helst Jonathan Dos Santos börja träna med Barça Atlètic och vara disponibel för Luis Enrique inför den viktiga kvalmatchen nu på lördag.
Barcelona Criff
2010-06-01 19:25
Ja usch börjar också bli less på Dos Santos familjen, nu det senaste med Jonathan & det Mexikanska landslaget.
Jag menar väljer tränaren inte att ta med dig, så ska man fan inte hota dem och grejer att man ska spela för andra landslag och grejer.
Killen är ung, han har all tid i världen att slå sig in i en ganska så medioker Mexico trupp.
Finns betydligt värre petningar som Cambiasso, Totti.. osv. Vad har en 19 åring att gnälla över?
Barcelona ★Sami★
2010-06-01 19:19
Hmmm
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-06-01 19:10
Är ni helt från vettet?

Det finns fan ingen bättre spelare att ha på bänken än Walcott, att slänga in han i 65-70 minuten är G-U-L-D.

Adam Johnsson ska fan spela, han är bättre än Aaron Lennon & SWP iallafall.

Pinsamt att inte ta med honom, han är ju given i mina ögon.
Delarocha
2010-06-01 19:04
Vad är det bra med Walcott? Han kan springa. That's it. Han är en usel passnignsspelare, usla inlägg, ingen spelförtåelse men snabb.
Barcelona Hyder
2010-06-01 19:02
Jag tycker att det är lite synd att tappa en talang som Gai Assulin, visst. Men jag tycker samtidigt att han är en otroligt uppsnackad spelare med en fysik som inte skulle klara av A-lagsspel i dagens läge. Hans fysik backas inte upp av lika rena kvalitéer som i bland annat Messís, Bojans och Gios fall. Sedan måste man erkänna att nu när Pedro är så pass bra som han är plus Messí och Bojan så ser framtiden för Gai inte riktigt så ljus ut som han hade velat, därav lite förståeligt varför han kanske lämnar.

Thiago och Jonathan ser jag som mycket viktigare att behålla, släpper vi någon av dem kommer det svida rejält. Speciellt Thiago som är en personlig favorit. Dos Santos-familjen är ju annars några man inte vill ha så mycket att göra med, hoppas Jonathan bevisar mig fel i nuvarande och framtida förhandlingar.
2010-06-01 18:44
Det är tråkigt om Gai lämnar, men ifall han är ute efter A-lagsspel gör han rätt i att lämna Barcelona. Spelare som Jonathan, Thiago och Fontás är de som står näst i tur för att testa vingarna under Guardiolas ledning, men Gai är inte riktigt redo än. Han behöver minst ytterligare en säsong i Barça Atlétic, men Segunda B verkar inte särskilt lockande. Undra hur hans än bräckliga fysik kommer klara sig i England.
Estadio Santiago Bernabeu
2010-06-01 18:44
Ämne: Har Capello blivit h....
Adam Jonhsson håller knappast kvaliten, han spelade i the championschip. Theo walcott platsar inte i arsenal knappt.

Det var hugget och stucket mellan bent och hesky, hesky har spelat varedna mästerskap sedan 2002 därför tog man med han.
Annons: